خط بازار
اخبار

سورپرایز تکنوکرات باهوش خودروسازی؛ ال 90 ایرانی به بازار رسید

به گزارش خط بازار؛ محمد علی تیموری ادامه داد تاکنون ۵۰ دستگاه از این محصول جدید تولید شده و تا پایان سال تیراژ تولید این خودرو به ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید.

آن طور که این مدیر خودروساز می گوید مراسم رونمایی از رنوی ایرانی در دهه فجر امسال قرار است در شرکت پارس خودرو برگزار شود.

بر اساس اخبار منتشر شده این محصول جدید سایپا از سال ۱۴۰۲ به خط تولید این خودروساز وارد می شود و نارنجی های جاده مخصوص تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه از این خودرو را برنامه ریزی کردند.

بعد از بازگشت تحریم های صنعت خودرو در سال ۹۷ دو خودروساز بزرگ کشور گمان می کردند که رنو همانند دور قبلی تحریم ها هر چند کم رنگ اما در بازار ایران باقی خواهد ماند. اما خروجی ناگهانی این خودروساز فرانسوی سبب شد تا سبد محصولات مونتاژی ایران خودرو و سایپا ضربه خالی شود. در حالی که ایران خودرویی ها به نوعی پیگیر خروج رنو نشدند و تمام تمرکز خود را روی خروج دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو قرار داده بودند اما سایپایی ها در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن ضربه ای که از خروج رنو به آنها وارد شده بود را جبران کنند. جمع بندی مدیران وقت سایپا این بود که با داخلی سازی و تولید رنوی ایرانی می توانند انتقام مناسبی از رنو بگیرند. بنابراین ایده بازگزداندن رنو به خط تولید در سال ۹۸ در دستورکار قرار گرفت و صحبت های تیموری نشان می دهد این خودروساز بالاخره توانسته به هر نحو ممکن رنو را به خط تولید خود بازگرداند.

اما واکنش بازار به این خبر چه می تواند باشد در حالی که مدل صفر محصولات خانواده رنو (شامل ال ۹۰، ساندرو و استپ وی) همچنان در بازار حاضر است و به واسطه خوش نامی این برند فرانسوی در بازار ایران شاهد فتح قله های قیمتی توسط محصولات رنو هستیم اما به نظر می رسد بازگشت بدل این خودرو به سبد محصولاتی سایپا می تواند تا حدودی روی قیمت این خودرو اثر گذار باشد و نمودار آن را نزولی کند. اما فراموش نکنیم به واسطه اختلاف کیفیتی که میان رنوی فرانسه و رنوی ایرانی وجود دارد همچنان به رغم قیمت بالا محصولات این برند فرانسوی مشتریان خود را خواهد داشت.

منبع: اکوایران

2 دیدگاه برای این مطلب

  • رضا گفت:

    شرکت خودرو سازی سایپا تبدیل شده به چراغ خودرو بنده تعویض میکن چندصد میلیون میزارن روی قیمت ماشین اینم یک شو دیگر که دارن اجرا میکن دم استیحضاح وزیر

  • علی گفت:

    اگر سواتش داشتید متوجه میشوید که خط ال ۹۰که ۵۱درصدش مال کشور فرانسه و ۴۹درصدش مال شرکت مگاموتور و جز بهترین خط های خاور میانه بوده که با مدیریت غلط ناصری و جابری برای شومنی و تغییر ربابت ها و نابودی خط پیشرفته و ضرر بزرگی که به مجموعه وارد کردید پس نتیجه اینکه کار نکنید بهتر کار کردنتان جز ضرر چیزی نیست

دیدگاه خود را بنویسید