سقوط خودروسازی از توسعه به روزمرگی/فریاد کارگران در برابر سکوت اتابک و مقیمی

همزمان با پیچیده شدن فضای اقتصاد و سیاست، شاخص های توسعه در صنعت خودرو کشور در حال سقوط است.
کد خبر : 118702
تاریخ انتشار :دوشنبه 13 مرداد 1404 - 19:09

به گزارش خط بازار؛ همزمان با پیچیده شدن فضای اقتصاد و سیاست، شاخص های توسعه در صنعت خودرو کشور در حال سقوط است.

در کلان به جای وزیر صمت و رئیس ایدرو، دادستان محترمِ همیشه در صحنه به خودروسازی پا می گذارد تا مشکلات صنعت را از نزدیک بررسی کند. صنعت گران منفعت گرا همه را به جان هم انداخته اند. از دولت گرفته تا شورای رقابت. مدعیان عقل کل که در تغییر روابط عظیم خود ناتوان هستند چه برسد به اداره خودروسازی.

 در بخش صنعت، رابطه سالاری مقدم بر شایسته سالاری شده و خبری از توسعه و پلتفرم ملی نیست. دوران سلطان بازیِ طالقانی ها، سبزواری ها و مشهدی ها و تبریزی ها به اوج خود رسیده و داد همه را درآورده است. قطعه سازان از ترس از دست دادن ام آر پی سکوت کرده و چشم به آینده دوخته اند. خودروسازان نیز با جیب بانک ها در صدر جاده مخصوص امرار معاش می کنند.

در بخش بنگاه داری به جای توسعه هوش مصنوعی، معیشت متزلزل کارگران نُقل محافل شده است. نگرانی نسبت به پرداخت حقوق، آکورد و … کارگران را کلافه کرده است. نیروهای مازاد و سفارشی همچون چسب عظیم بر صندلی های خود نشسته و خیال رفتن ندارند. ابهام در عملکرد شرکت ها در حال افزایش است از سامانه فروش خودرو گرفته تا سوپر اپلیکشن معروف. 

این روایت، تصویر مختصری از حال و هوای این روزهای خودروسازی است که قرار بود موتور توسعه کشور باشد و اینک به روزمرگی افتاده است. جالب اینجا است که برای این صنعت خسته از سیاسی کاری و باندبازی عده ای دندان تیز کرده اند. برخی پولدارها هر روز توئیت می زنند، برخی پرونده دارها با دستان دُر نایاب به فکر جاده مخصوصِ کرج سبزوار هستند و برخی بازرگانان سود طلب نیز به جای پرداخت مطالبات پیمانکاران، هر روز سهام می خرند تا شاید یک روز صاحب این خانه فرسوده شوند.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صادق صبوری دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴

آقای خط بازار فکر کنم یه چیزی رو از قلم انداختی، تو اون قسمتی از متن که همه‌ی شهر‌ها رو نوشتی گل‌تپه‌ای ها رو از قلم انداختی! لطفا به گل‌تپه هم بپرداز که اگر نپردازی یه وقت خدایی نکرده قطار توسعه خودرو از ریل خارج می‌شه!

Sardar دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۰

الان تو شركت ما ( سايپا پرس) مدير تامين ندارند و مديريت رو ميخوان بدن به يه بچه متولد هفتاد.

خاص دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۸

تاریخ خواهد نوشت پارک ملتی ها خاین به صنعت کشور بود و فقط رویای وزیری داشتند

نگران دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۴

#برکناری صادقی کاشان و راونجی و دبیرزاده

عشق حسین دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۵

خدایی تا افراد ساده ای مثل شما هستند خصوصی سازی دقیقا پشمه پشم … شک‌نکنید کدام خصوصی هیچ تغیری نشده و همه پارتی دارا سر کار هستن خیالتان راحت راحت

سازه دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۸

#اخراج شیخ زاده و رادمنش
بخدا تا الان حقوقمون رو ندادند
همه ناراضی اند
# سایپا‌پرس _ ایدکو پرس _ سایپا آذین _ ایندامین _ قالبها

ابراهیم دوشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۳

#برکناری شیخ
#برکناری_ فهیمی ، صادقی ، مومنی ، مصدقی ، رضائی ، حسن زاده
# برکناری _ سایپا پرس ، ایندامین ، قالبها ، مگاموتور ، ایدکو پرس داغون ، سایپا آذین بی کس
توروخدا رحم کنید

css.php