ساپکو و سازه گستر منحل می شوند

شرکت های ساپکو و سازه گستر سایپا در نیمه اول سال 1402 منحل خواهند شد.
کد خبر : 42444
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

به گزارش خط بازار؛ نگاهی به برنامه زمان بندی اقدامات آتی اصلاح ساختار مالکیتی و مدیریتی صنعت خودرو نشان می دهد که انحلال شرکت های مازاد(ساپکو، سازه گستر، …) در دو گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا یکی از برنامه هایی است که در نیمه اول سال 1402 تحقق خواهد یافت. در ادامه جدول برنامه زمان بندی اقدامات آتی اصلاح ساختار مالکیتی و مدیریتی صنعت خودرو را با یکدیگر مرور می کنیم:

برنامه زمان بندی اقدامات آتی اصلاح ساختار مالکیتی و مدیریتی صنعت خودرو

منبع: پرشین خودرو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناصر چهارشنبه , 26 مرداد 1401 - 9:57

فساد در مجموعه شرکت م است فراوان چرا از ریشه درست نمیکنید افراد فاسد برکنار نمیکنید

قادر چهارشنبه , 26 مرداد 1401 - 23:02

ساپکو یعنی فساد

ع.م.ن پنجشنبه , 27 مرداد 1401 - 21:50

من کلا یک بار با شرکت س کار داشتم همان روز متوجه شدم که پر آدم شیتیل بگیر هست.

مشتری ایران خودرو شنبه , 29 مرداد 1401 - 9:00

آیا از حقوق و مزایای عالی پرسنل ساپکو اطلاعی دارید؟

Mehrab یکشنبه , 25 دی 1401 - 19:50

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمام بزرگواران حاضر در این جمع دوستانه
دوستان عزیز خواهشا در مورد انحلال شرکت های ساپکو و سازه گستر سایپا گارد نگیرید
شما اطلاع نداریم چه بار مالی و حجم زیادی از مطالبات قطعه سازان توی جیب این دو شرکت می رود
تفاوت قیمت های فاحش سازنده و تامین کنندگان ؛ تعداد پرسنل زیاد ؛ هزینه ماموریت و پاداش ها ؛ ایاب و ذهاب ؛ سلف سرویس و ..
در صورتی که شرکت ساپکو و سازه گستر سایپا در مجموعه خودروسازی و قطعه سازی کشور حکم ( دلال ) را دارند
و عملا هیچ گونه فعالیتی در خصوص افزایش کیفیت قطعات خودرو و بروز شدن خودروهای داخلی انجام نمیدهند
تمامی پرسنل شاغل در این دو شرکت به صورت رانت و پارتی بازی و رابطه مشغول بکار شده اند
و از لحاظ ضریب هوشی و اطلاعات فنی و مهندسی خودرو درپایین ترین جایگاه قرار دارند
این موضوع را میتوانید از عدم پیشرفت صنعت خودروسازی داخلی و تنوع زیاد خودروها رویت کنید
این فرآیند باید خیلی زودتر از این ها انجام میشد ولی تا همین لحظه هم دلیل بقای این دو شرکت
دست های پشت پرده و تاسیس در زمان دولت سازندگی و … بوده است که به دلیل قوانین سایت گفتن خیلی از مسائل درست نیست
یک مثالی برای شما دوستان عرض کنم : شرکت های ساپکو و سازه گستر سایپا عملا مجری نظارت بر کیفیت قطعات
تولیدی و سنجش رضایت مشتریان هستند ولی شما چنین چیزی را نخواهید دید چرا؟؟؟!!!
چون این شرکت ها ماموریت نظارت بر شرکت های قطعه سازی سطح کشور را به شرکت های نوظهور بازرسی
که آنها هم شاخه هایی از اختلاس و رانت اداری داخلی محسوب میشوند واگذار میکنند
و مدیران ارشد این نوع شرکت های بازرسی قالبا افراد وابسته به شرکت ساپکو و سازه گستر سایپا هستند
نظیر : بازنشستگان شرکت های خودروسازی – قطعه سازی کشور و نورچشمی های مملکت و مسئولین و….. تعلق دارند .
و در درجات پایین و نیروهای بکارگیری شده در این شرکت های بازرسی بعضا در همان شرکت قطعه ساز شاغل بوده اند و یا هستند
به همین دلیل شما عملا شاهد هیچ گونه نظارتی بر کیفیت قطعات تولیدی شرکت ها نخواهید بود زیرا بازرسین فعال در این شرکت ها
خود نیز از دو طرف کسب سود و درآمد میکند یعنی هم از شرکت سازنده حقوق و شیرینی دریافت میکند و هم از شرکت بازرسی شاغل در آن ؛ پس تکلیف کلی این شرکت ها مشخص شد ؛ گروهی از دوستان هم که انتقاد میکنند و نقش دلسوز را ایفا میکنند که به طور مثال :
با این تصمیم گیری صنایع خودروسازی داخل به کشورهای چین و روسیه و … واگذار میشود لفظی بیش نیست زیرا کشورهای
نامبرده هم هیچ تمایلی در سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی ما ندارند و با همین روال آشفته بازاری کسب سود میکنند .

با سپاس فراوان سایت خط بازار