تنها چاره کار
برگشت مدیرعامل قبلی جناب پیرمحمدی پیر و کارکشته اینکار به مدیرعاملی ساپکو هست
و همچنین برگشت جناب کاویانی به معاونت خرید
نسخه اول و آخر
ساپکو به صدر ایران خودرو برگشت/مثلث ناکارآمد عظیم تغییر خواهد کرد؟
به گزارش خط بازار؛ هرچقدر که خطیبی در دوران روشن مدیریتی خود توانست تولید را افزایش دهد(آن هم تولید تجاری)، متاسفانه دیگران در این زمینه ناموفق بوده است.
آمارها نشان می دهد طی چند ماه گذشته مدیرعامل سالم و محافظه کار ایران خودرو برخلاف وعده وعیدها نه تنها تولید را افزایش نداده بلکه در حفظ وضعیت قبلی تولید نیز با مشکل روبرو است. موضوعی که ریشه اصلی أن به فرایند تامین قطعه در ایران خودرو و ساپکو مربوط می شود.
تامین قطعه در خودروسازی یک فرايند پیچیده، فنی و پویا است که بخش های مختلف تخصصی و فنی در آن سهیم هستند. هرچقدر بخش های مالی، بازرگانی و دفاتر خارجی بتوانند فعال، پویا و هوشمند رفتار کنند، تامین قطعه با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام خواهد گرفت و هر چقدر در این بخش سیاسی کاری، رابطه سالاری و فامیل بازی صورت گیرد نتیجه کاهش تولید و سراسیمگی در مدیریت می شود.
تجربه نشان داده تامین قطعه نیازمند مدیران متخصصی است که از یک طرف در بین قطعه سازان اعتبار داشته باشند و از طرف دیگر اصول تامین و تولید در خودروسازی را بدانند. افرادی که با بزرگان قطعه سازی تعامل سازنده دارند و از این ظرفیت در مدیریت بحران نقدینگی و مطالبات قطعه سازان می توانند به نفع تولید استفاده کنند. قطعا با مدیری که در وسط بحران تولید، به فکر بازنشستگی است نمی توان تولید را افزایش داد.
تجربه نشان داده تامین قطعه نیازمند شبکه منسجمِ فعال در داخل و خارج از کشور است که با رصد آنلاین سورس های مختلف بتواند به موقع تامین قطعه کند. جاده مخصوص پادگان نظامی نیست که بازنشسته های نظامی به جای بازی با نوه های خود در ایام بازنشستگی با سفرهای خارجی به شرق و غرب و دستورات غیرمنطقی در خودروسازی کسب تجربه کنند و اسماعیل عظیم را در سواحل خلیج فارس قربانی کنند. مگر خودروسازی محل کارآموزی دوستان و آشنایان است که عده ای با آزمون خطا ان را مدیریت کنند.
تجربه نشان داده تامین قطعه نیازمند مدیران مالی ریسک پذیر است که در عین هوشمندی، خوش فکری و فعال بودن بتوانند مدیریت بحران کنند و با عبور از بروکراسی، به موقع و شجاعانه تصمیم بگیرند. جاده مخصوص شعبه بانک نیست که عده ای برای خود آقایی کنند و در ۸ ماه گذشته هیچ عملکردی شاخصی در تامین مالی نداشته باشند.
«بازنشسته های نظامی»، «شبکه تامین ناکارآمد»، «مالی چی های منفعل» سه ضلع ناکارآمدی در زنجیره تامین قطعه می باشند که بایستی در اسرع وقت تغییر کنند وگرنه فرآیند تامین قطعه و تولید خودرو همچنان در سرازیری قرار خواهد گرفت. البته با برگشتن مالی چی عظیم به صدر شبکه تامین، امیدها دوباره به خودروسازی برگشته است تا شاید بخشی از مشکلات تامین قطعه حل شود.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، ساپکو ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1