خط بازار
اخبار

سازمان بازرسی به قرارداد ۷۷۰ میلیارد تومان در ایران خودرو نوین ورود کند

به گزارش خط بازار؛ یکی از ویژگی های بخش خصوصی، مدیریت چابک و بهره ور در ایران خودرو است. به بیان دیگر این انتظار از بخش خصوصی می رود تا با اصلاح ساختار و حذف بروکراسی و چارت زائد علاوه بر افزایش بهره وری، هزینه ها را کاهش دهد.

از طرف دیگر صورت های مالی شش ماه نیمه اول سال ۱۴۰۴ نشان می دهد برخی از موضوعات مهم،‌ چابک سازی مدیریتی ایران خودرو منجر به کاهش هزینه نشده است.به طور مثال می توان به هزینه ۷۷۰ میلیارد تومانی ایران خودرو در بخش بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد. اتفاقی که در مقایسه با شش ماه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

حال این سوال مطرح است که چرا علی رغم حضور مدرس زاده به عنوان قائم مقام سازمان ها و ارتباطات، خدادی مشاور رسانه ای ایران خودرو،‌ متین کاکویی مدیر روابط عمومی ایران خودرو در دوران عظیمی و پیرمحمدی، علی جنگ روی مدیر روابط عمومی ساپکو و کم تجربه در خودروسازی و اسماعیل رضا زاده مدیر روابط عمومی ایساکو و همچنین محمد عاشوری مدیر روابط عمومی امدادخودرو در دوران عظیمی و پیرمحمدی(۴ شرکت مهم و اصلی ایران خودرو) هزینه های بازاریابی و تبلیغات نجومی افزایش یافته است. این هزینه صرف قرارداد با چه اشخاص و کانون های حقیقی و حقوقی نوین شده است؟ خروجی و بازخورد این هزینه ها چه بوده است؟ آن هم در شرایطی که میلیون ها نفر برای محصولات ایران خودرو صف می کشند.

از نکات قابل توجه این است که در چهار شرکت اصلی گروه ایران خودرو، کاکویی و عاشوری از دوران عظیمی همچنان تغییر نکرده اند ولی مدیران روابط عمومی ایساکو و ساپکو دو فرد با عقبه شبه سیاسی منصوب شده اند. در باب بررسی عملکرد روابط عمومی ایران خودرو همین بس که بعد از انتشار خبر اتفاق تاریخی در اداره امور مجلس این شرکت مبنی بر امضای تشکرآمیز بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس، تاکنون یک خبر هم از این موفقیت در ایکوپرس منتشر نشده است. مشخص نیست علت این موضوع مصلحت است، غفلت است و یا موضوعات دیگری در پس پرده وجود دارد.

 

 

از آنجا که صرفا مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی واگذار شده و نه مالکیت آن و منافع ملی در این شرکت محل بحث است، لازم است نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرد تا ابعاد مختلف آن شفاف سازی شود.

منبع:‌خط بازار

یک دیدگاه ارسال شده است

  • داریوش گفت:

    سلام مسولین خط بازار
    لطفا به بازرسی بفرمایید که به وضعیت کارکنان با سابقه که به تهدید و فشار از شرکت ایران خودرو منفک می شوند نیز رسیدگی کنند.
    ظاهرا هیچ فریاد رسی هم نیست.

دیدگاه خود را بنویسید