اینو پارسال گفتم الآن میگم تا هزارسال دیگه هم میگم که پیر خفته خودروسازی به درد این صنعت نمی خورد
روزی را منتظریم تا پرونده خطرناک گشاده و پرده ها کنار رود نا چهره واقعی اشکار شود. دیر نیست
عدالت هم در نوبت است
پشت پرده زمزمه تغییر مدیران خودروسازی؛ از خواب پیر خفته تا آرزوی رنگی مدیر حاشیه دار
به گزارش خط بازار؛ علی رغم روند کاهش تولید در خودروسازی، حواشی نوشیروان و جرایم سنگین تعزیراتی، جراحی های خیلی مهمی در چند ماهه اخیر افتاده است. “حذف واسطه ها در تامین قطعه”، “اصلاح ساختار در گلوگاه های مهم تولید و تامین” و “تشکیل تیروان ها” از جمله موضوعات کلیدی است که مدیران خودروسازی در دستور کار خود قرار داده اند که قابل تقدیر و حمایت است.
این اصلاحات اساسی قطعا باب میل عده ای نیست. عده ای وارسته نما که منافع شان در تضعیف شرکت های داخلی خودروساز است؛ عده ای که کُشته و مرده تامین قطعه از خارج گروه هستند؛ عده ای قاچاقچی که با دست به دست کردن پرونده شان در دستگاه قضا به دنبال فرار از زندان هستند و مدیرعامل پیر خفته؛ عده ای که با مانع تراشی در تامین نقدینگی محرک اصلی ماجرای ثقیفه در جاده مخصوص بودند.
منفعت این منفعت طلبان، ورشکستگی هر چه بیشتر شرکت های گروه هست. خاستگاه این رانت خواران تزلزل در مدیریت ارشد و تغییر پی در پی مدیران خودروسازی است. تلاش این فرصت طلبان هدایت نقدینگی و ام آر پی ها به قطعه سازان دست و دل باز با هزار و یک وعده رنگارنگ است.
هرچند که برخی از مدیران با اتخاذ مشی سیاسی بازی به دنبال نابودی رویای خود در جاده مخصوص هستند ولی باید بدانند فتح قله ها در گرو تعاون با یاران خاص واقعی است و نه اطاعت از ساکنین پارک ملت که صرفا به فکر سرمایه گذاری بر روی همکلاسی ها و دوستان خود هستند.
قطعا در چنین شرایطی عقلانیت و مصلحت در ثبات مدیریتی و حمایت از اصلاحات ساختاری مدیران خودروسازی است. نباید اجازه داد سیاسی کاری انتخاباتی و اوامر یک جوان یک بسته تمامی این زحمات و معادلات را به باد دهد. انتظار از مسئولان مربوطه تبعیت از عقلانیت و تصمیمات غیرسیاسی است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد افراد مختلفی در حال رایزنی برای مدیرعاملی در جاده مخصوص هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ از پیرخفته تا مدیر معزول حاشیه دار. در صورت صحت این موضوع، این بزرگترین اشتباه استراتژیک دستگاه سیاست گذار و تصمیم گیر در خودروسازی در شرایط کنونی است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، سایپا ، علیمردان عظیمی ، محمدعلی تیموری ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیرعامل سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
متاسفانه فساد در خیلی از لایه ها رخنه کرده و دارن باعث بدنامی خوبیهای عظیم در حال اتفاق میشن و میخوان باعث بدنامی شیخ بزرگ جاده مخصوص شوند
واقعا دوره آزمودن بخت واهی تموم شده امیدواریم دکتر عظیمی و مهندس شیخ زاده که درست کاریشون به همه ثابت شده دست به یک جراحی درست بزنن
آقای کارگر خط تولید،، مدیر کت شلواری چه به درد صنعت میخوره ؟؟ مدیری که ننگ داره روپوش آبی رو بپوشه و هم رنگ کارگرش باشه کجای این ابر شرکت جا داره ؟؟
دوست عزیز این عکس مربوط به بازدید از شرکت ایرانخودروخراسان هست
مدیر کت شلواری اونجا برای بازدید تشریف بردند و نیازی نیست همه جا لباس کار تنشون باشه
مگر نه اینکه همه ایرانخودرو یکپارچه هستش ؟
چه فرقی داره وقتی مدیر عامل گروه باشی تهران و مشهد نداره برادر
تکلیف بازنشسته های شاغل در صنعت خودرو هنوز مشخص نشده بی سوادهای صدا و سیما همچنان می تازند
کار عظیمی و شیخ زاده درسته
عجب
سایت تهران ایران خودرو فقط توانایی تولید ۲/۵۰۰ دستگاه خودرو کامل رادارد و با سایتهای تابعه ۴۰۰۰ هزار دستگاه در روز تولید میتونه بکنه ولی اینا با حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ خودرو که نصفش هم تولید ناقص هستش واقعا تعریف داره گوسفند تولید میکردیم ۲۰ برابر این تولید داشتیم
تا امثال فربدها و شاه دامادهای سیاسیون هستند چه کچل حسن چه حسن کچل هیچ فرقی نمیکنه هرکی تغییر کنه همه آدم اشکانن از اعتبار و مصرف و خاص و آپکو و … همه با هم همکلاسی و زیر بلط سلطان فربدن …
شیر مادر حلالت زحمتکش زدی به هدف.
انشالله تکلیف این چهره زیر آب کاه تفرش نسب بزودی روشن میشود
تا امثال فربدها و شاه دامادهای سیاسیون هستند چه کچل حسن چه حسن کچل هیچ فرقی نمیکنه هرکی تغییر کنه همه آدم اشکانن از اعتبار و مصرف و خاص و آپکو و … همه با هم همکلاسی و زیر بلط سلطان فربدن …
ماندن اشکانها و هم حزبی های نامردش و امثال او که هنوز پستهای مهم را تصاحب کرده و حاضر کنار رفتن نیستند همه از بی کفایتی و بی عرضگی مسئولین دولت انقلابی است . چه جریانی در پشت پرده حامی این جماعت مخالف سرسخت دولت است ؟؟؟
وقتی شیخ زاده و نجم الدین و شفیعی و ایمانی که عضو هیئت مدیره هستن و توانایی مدیریت یه شرکت صنعتی رو ندارن برخی هم مثل مرغ پرکنده نمیدونه چند چنده با خودت همین میشه
وزیر اگر وزیر باشه اینهارو تغییر میده چون واقعا با این وضع تولید اخره سال باید کاسه ی چه کنم چه کنم دستشون بگیرن از ایران خودرو تا وزارت خونه
یکبار قبلا هم گفتم
ساختار خودروسازی معیوب هست
با این مدیران ومعاونین نمیتوانیم
نه تنها خودرو برق بسازیم و به خودرو هوشمند فکر کنیم
همین فرقونها را هم نمیتوانیم سالم به مردم تحویل بدیم .
از همه بدتر از پارک ملت اخبار خوبی به گوش نمیرسه
تو همین خط بازار ، خبر و کامنت خبرهای هفته قبل میگه
آنجا هم باندبازی داره شکل میگیره و شخصی بنام ن الف ، یک خواننده را آورده کرده مدیر .
دیشب هم یک مطلب در مورد تغییر دیگری آمد که نمیدانم چرا تا رفتیم بخونیم ایراد ۴۰۴ داد ( نمیدانم یعنی چی)
سایت پارک ملت هم از دسترس خارج شده تا ببینیم آنجا چه خبره
طبق اخبار نسبتا” موثق، وزیر صمت به طور چراغ خاموش، در حال نهایی کردنِ دو نفر برای دو خودروسازی بزرگ است که این دو نفر، از هیچیک از اسامیِ مطرحِ فعلی نمی باشند و از افرادی هستند که معتمدِ شخص وزیر هستند(به پارک ملت هم ارتباطی ندارند) و به محض اجازه “پدرخوانده” (یا همان آقای محمد)، وزیر حداقل یکی از این دو نفر را به طور ضربتی جایگزین خواهد کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴