زلزله خط بازار در ساپکو/چرا لانه زنبور خودروسازی تعطیل نمی شود؟

هرچند که هنوز عده ای به دنبال آن هستند تا بفهمند این سند چگونه به دست خط بازار رسیده ولی به نظر می رسد در خصوص عملکرد شرکت های تامین کننده باید دقیق تر ورود کرد.
کد خبر : 61400
تاریخ انتشار :دوشنبه 15 آبان 1402 - 9:34

به گزارش خط بازار؛ چند روز پیش خط بازار در خبری با عنوان”پوست خربزه زیر پای مدیرعامل سالم ایران خودرو” در خصوص تشکیل“کارگروه تحلیل و توافق قیمتی” مطالبه گری نمود و ابهاماتی را در این خصوص مطرح کرد.

بعد از انتشار این خبر، بلافاصله نهادهای مختلف به موضوع ورود کردند و تصویب این کارگروه به تعویق افتاد تا این موضوع از ابعاد مختلف مورد ارزیابی دقیق تر قرار گیرد.

هرچند که هنوز عده ای به دنبال آن هستند تا بفهمند این سند چگونه به دست خط بازار رسیده ولی به نظر می رسد در خصوص عملکرد شرکت های تامین کننده باید دقیق تر ورود کرد.

دستگیری متعدد در شرکت های تامین کننده طی سال های اخیر به خوبی موید آن است که ایجاد این شرکت ها از رسالت اصلی خود فاصله گرفته چرا که برخی از آنان محل جولان دلالان و اهالی زدوبند با قطعه سازان  شده است.

طبق برنامه وزارت صمت در دوران فاطمی امین باید شرکت های ساپکو و سازه گستر حذف شوند و به جای آن تیروان ها در فرآیند تولید و تامین قطعه نقش آفرینی کنند. اینکه چرا هنوز این برنامه عملیاتی نشده خود یک سوال جدی است که باید در خصوص آن مطالبه گری شود.

عجیب است برخی از ناظران سالم و دغدغه مند که دائما فاکتورهای رسانه ها را چک می کنند در خصوص برخی زدوبندهای پشت صحنه در برخی شرکت های تامین کننده یا اقدامی نمی کنند یا رسانه ها را در جریان اقدامات شان نمی گذارند.

منبع: خط بازار 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صادق خان دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

دلیل آن ساده است چون عده ای از کارشناسان و مدیران برخی از شرکتهایی که نام بردی سهامدار و کارمند آنها شدند و ان تامین کنند گان انهارا خریده اند وقتی هم بازنشته میشوند سریع در شرکت خودشان مشغول کار میشوند .
سوال اینجاست پس حراست و بازرسی در آنجا چه کار میکنند
هر مدیریتی که چشم بد به برخی از این شرکت ها نگاه کند سریع با دسیسه چینی اخراج است .
ابرهیم از این ها لانه زنبور نیستند لانه افعیهای شاخدار شده
لانه زنبور همان سالهای اول تاسیس بود.

تنهاترین سردار دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

اگر در شرکتی فساد بیداد می کند و کسی حرفی نمی زند بک پای فساد در برخی نظارتی ها است.
یاد مدیر ناظر یکی لز زیرمجموعه های افتادم سکه طلا از بلبرینگ فروش می‌گرفت تا بتواند مازاد بر سفارش قطعه چینی ارسال کند..اون آدم
الان شده مدیر ناظر ی شرکت دیگر
این تیکه آخر رو بفرست برای برخی تا به خودش بیاید که هر درد بیشرف را مدیر ناظر نکند.به صرف سفارش.

سید حق گو دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

سلام
من به همه دوستانی که تو این سایت میان و به نوعی دلسوز (منتقد واقعی و منصف) صنعت خودرو خصوصا ایران خودرو هستند .بشارت میدم که مدیران ارشد گروه ایران خودرو خصوصا در شرایط فعلی و با انتخاب‌های جدید حتما این لانه های فساد رو منهدم خواهند کرد.
مدیران پاک دستی که …. انشالله خواهیم دید …روزهای خوب سلامت ایران خودرو را ….

سعیدی دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

مدیران ارشد فعلی خیلی پاکدست هستند خخخخخ عجب!

فاضل سه شنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

یکی از اون مدیران پاک دست حتما مدیر عامل ساپکوست با این طرح مسخره اش !!!!!!

پرهام دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

سلام سلام سلام؛
طرح فوق متحورانه ی مدیرعامل ساپکو، مدیرعاملی که فقط شعار میده
با کلی تز و شعار تشریف آورد ساپکو
دریغ از سر سوزنی نتیجه
یاحق

ابوالفضل سه شنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

ای والله

مهدی دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

من خودم گفتم کارگروه تشکیل بدهند تا راحتتر بفهمم…..

تیرداد دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

تیموری حذف سازه گستر و ایجاد تیروان را شروع کرده ولی باید دید آیا او را هم تهدید و تطمیع می کنند.

تیرداد دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

تیموری در سایپا حذف سازه گستر از چرخه تامین و تشکیل تیروان را شروع کرده ولی باید دید با تطمیع و تهدید کوتاه می آید یا خیر

مهدی چهارشنبه , ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۴۱

کاش در این خودرو سازی بسته بشه مردم راحت بشوند

css.php