به گزارش خط بازار؛ خبرگزاری دولتی شینهوا، گزارش کرد که این طرح برای سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ که به طور مشترک توسط هشت وزارتخانه دولتی اعلام شد، بر بررسی هزینهها و نظارت بر قیمتها و همچنین تشویق نوآوری و تقاضای داخلی تاکید دارد.
این طرح پیشبینی میکند که سال میلادی جاری، فروش کل خودرو به حدود ۳۲.۳ میلیون دستگاه کاهش یابد که معادل رشد سه درصدی است. طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، این رقم در مقایسه با رشد ۴.۵ درصدی ثبت شده در سال ۲۰۲۴، قابل مقایسه است. پکن در سالهای اخیر برای حمایت از توسعه صنعت خودروهای برقی چین، سرمایهگذاری گستردهای انجام داده است.
این طرح که روز شنبه منتشر شد، پیشبینی میکند که در سال ۲۰۲۵، فروش خودروهای انرژی نو ۲۰ درصد نسبت به سال میلادی قبل، رشد داشته باشد و به ۱۵.۵ میلیون دستگاه خودرو برسد. با این حال، جنگ قیمت با توجه به اینکه شرکتها بازار داخلی را با خودروهای ارزانقیمت و طرحهای تعویض، پر کردهاند باعث ورشکستگی بسیاری از استارتآپها شده است.
مقامات چینی در نشستی در ماه ژوئیه، خواستار پایان دادن به رقابت غیرمنطقی و تمرکز بر توسعه سالمتر شدند. بازار صادرات چین نیز تحت تاثیر شروع تحقیقات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ در مورد رقابت ناعادلانه در صنعت خودروسازی این کشور آسیب دیده است.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مکزیک هفته جاری، پیشنهاد داد که تعرفه واردات خودرو از چین به جای افزایش ۱۵ درصد به ۲۰ درصد، به میزان ۵۰ درصد افزایش یابد که این امر خشم پکن را برانگیخت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰