همین که میای شرط میزاری یعنی نمیخوای واگذار کنی . و مطمئن باشید این شروط طوری خواهد بود که بخش خصوصی عطاش را به لقاش خواهد بخشید.
ضمن اینکه تا حالا دنبال سیاسی بازی تدوین و تصویب و … واردات خودرو بودیم
از این به بعد باید اخبار رفت و برگشت تدوین و اصلاح شروط و جلسات بررسی و تصویب سران را داشته باشیم تا چند سال سرگرمیم
رهبر انقلاب حجت را بر همه تمام کرد/مدیریت خودروسازی مشروط واگذار می شود+ویديو
به گزارش خط بازار؛ دخالت های جنون آمیز دولت ها در صنعت خودرو بعد از چند دهه حاصلی جز عقب ماندگی خودروسازی نداشته است. جاده مخصوص، طی این سال ها بیشتر حیاط خلوت سیاسیون و جریان های قدرتمند بوده تا با لابی و زدوبند صنعت خودرو را به نفع منافع خود مهندسی کنند. افرادی که به اسم ملت، تلاش کرده اند دوستان و آشنایان علمی خود را به خودروسازی تحمیل کردهاند.
این وضعیت دیگر به نقطه قرمز رسیده است. چرا که شاهد بحران تولید، تامین نقدینگی و قطعه و از طرف دیگر زیان چند هزار میلیارد تومانی در شرکت های خودروسازی هستیم. وضعیتی که اگر برای آن فکر عاجلی نشود تبعات آن تمام صنعت و کشور را گرفتار خواهد کرد.
واگذاری خودروسازی به روش«مدیریت پیمان» روشی است که مسئولین مربوطه برای برون رفت از این شرایط انتخاب کرده اند. در این روش قرار است مدیریت خودروسازی و نه مالکیت آن به صورت مشروط و ۵ ساله به بخش خصوصی واقعی(ذی حق) واگذار شود. عدم اخراج کارگران، عدم افزایش ام آر پی قطعه ساز خاص، تولید دو خودرو ملی و …. از جمله شروطی این روش است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد ایدرو جمع بندی نهایی خود را روی روش واگذاری«مدیریت پیمان» انجام داده و منتظر تایید نهایی توسط سران سه قوه و شاید هم نهادهای بالاتر است برای اجرای این روش تا قبل از پایان سال است. البته هنوز اندک موانع غیرمنطقی بر سر راه هستند.
در همین خصوص رهبر انقلاب روز گذشته صراحتا اعلام کردند: در بخش هایی که بخشی اندکی از سهام متعلق به دولت و بیشتر سهام برای بخش خصوصی است، منطقی نیست مدیریت در اختیار دولت باشد بلکه سهامداران خصوصی می بایست مدیریت را به دست بگیرند.»
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایدرو ، خصوصی سازی ، خط بازار ، خودروسازی ، رهبر انقلاب ، مدیریت پیمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
تا امثال بی منطق ها در سیستم هستند که با لابی دوستان بازنشسته خود را در دو شرکت خودرو ساز مشغول میکنند امیدی به آینده شرکتها نیست
هیچ امیدی به تغییر شرایط ایران خودرو نیست مگر اینکه کوتوله ها از این جاده برای همیشه خدا حافظی کنن که در راس این کوتوله ها بزرگ بیک و دار و دسته وابسته به اوست و گرنه هر روز شاهد اتفاقات بدتر از این خواهیم بود
تا این دار و دسته بی تخصص و بی تعهد و مفت خور هستن همینی که می بیند خواهد بود و قطعا شرایط بدتر خواهد شد
بدلیل سو مدیریت در مباحث ایمنی و حراستی روز گذشته یکی از پرسنل شرکت محورسازان بر اثر تصادف تریلی کشته شد.
آقای عظیمی حقوقدان پیگیر موضوع باشید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵