رقابت 4 جریان قدرتمند برای صندلی ایران خودرو/ای کاش این مرد مدیرعامل ایران خودرو و سایپا بود

این روزها در حاشیه جاده مخصوص رقابت شدیدی برای تصاحب صندلی ایران خودرو وجود دارد. رقابتی که نتیجه آن به زودی در روزهای آتی مشخص می شود.
کد خبر : 50309
تاریخ انتشار :پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 20:58

به گزارش خط بازار؛ این روزها در حاشیه جاده مخصوص رقابت شدیدی برای تصاحب صندلی مدیرعاملی ایران خودرو وجود دارد. رقابتی که نتیجه آن به زودی در روزهای آتی مشخص می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو تا چند روز دیگر در حالی مجمع سالانه خود را برگزار خواهد کرد که همه منتظر تعیین مدیرعامل جدید ایران خودرو هستند. با توجه به حوادث و حواشی ماه های اخیر در این گروه صنعتی شاید این مجمع یکی از داغ ترین مجمع های عمر ایران خودرو طی 4 دهه اخیر باشد. طبق آخرین بررسی های صورت گرفته در حال حاضر 4 جریان قدرتمند در حال لابی و رایزنی برای انتخاب فرد موردنظر خود به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو هستند که در ادامه به آن اشاره می شود:

  1. رکوردداران: گروه اول همان تیم کنونی ایران خودرو با رهبری مهدی خطیبی است که علی القاعده تلاش می کند همچنان بر مسند قدرت بماند. این گروه که از حامیان قدرتمندی برخوردار است فارغ از حواشی، توانسته در مجموع موفقیت های خوبی را رقم بزنند. رکوردهای پیاپی در زمینه های مختلف شاخص ترین نمود عملکرد یاران خطیبی طی یکسال اخیر است.
  2. خاموش شدگان: گروه دوم برخی از مدیران ارشد قبلی ایران خودرو هستند که در حال حاضر دست شان از قدرت کوتاه شده ولی در برهه زمانی نه چندان دور دستی بر آتش داشتند و در تصمیم گیری های ایران خودرو تاثیرگذار بودند. چراغ مدیریتی این افراد در حالی خاموش شده که هم داخل ایران خودرو و هم بیرون آن حامیان روشن و حاکمیتی دارند و در حال رقابت با رکودداران برای تصاحب صندلی ایران خودرو هستند.
  3. طمع کاران غیرمتخصص: در کنار رکوردداران و خاموش شدگان، جریان دیگری از بدنه خودروسازی وجود دارد که در حال لابی برای مدیرعاملی هستند. تمام این افراد در حال حاضر در جاده مخصوص دارای سمت هستند. و تخصص آنان آی تی، حقوق، مالی و … است. این افراد تلاش می کنند با توسل به افراد پرنفوذ تهرانی و غیرتهرانی خود بتوانند به قدرت برسند. در این بین، افراد مودب و منطقی نیز وجود دارد که با توکل به سیاسیون به صندلی ایران خودرو طمع دارند. این طمع کاران غیرمتخصص رویای خود را در رسیدن به صندلی عظیم ایران خودرو و شیدایی در جاده مخصوص می بینند. به جرات می توان گفت تمام این افراد لابی گرهای حرفه ای هستند که کمترین تخصصی در حوزه خودرو دارند.
  4. متخصصان سیاسی: گروه چهارمی نیز وجود دارند که سال ها در خودروسازی تجربه کسب کرده اند ولی از آنجا که بسیار اهل لابی گری و سیاسی هستند بسیار بی سروصدا و معصومان در حال رایزنی برای نشستن بر صندلی مدیریت ایران خودرو هستند.

اینکه کدام یک از این جریان های لیاقت تصاحب قدرت در ایران خودرو را دارند یا نه باید براساس معیارهای مختلف بررسی و ارزیابی شود. ولی ای کاش فردی بر ایران خودرو مدیرعامل باشد که همچون مرد جسور جاده مخصوص، دارای هوش مدیریتی و سیاسی و تجربه داخلی و خارجی در خودروسازی باشد تا بتواند سبب انقلاب صنعتی در ایران خودرو شود. این فرد ثابت کرده که توان مدیریت همزمان ایران خودرو و سایپا را دارد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ملانصرالدین پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

روشن است که کدام گروه رکورد دار فساد، رانت ، انتصاب افراد فاسد،گ انفروشی،آمارسازی، دروغ و خیانت هستند.

سیروس جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۱

غیر متخصص ترین و نا کارآمدترین دسته همان رکورداران هستند

میگ میگ جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲:۳۳

پر واضح است که آقای مدیر عامل رکورد دار با کدامین چراغ روشن به این آمار و ارقام بخصوص در ۶ ماهه اول تکیه بر کرسی مدیر عاملی دست پیدا کرده
ایشون ثابت کرده بدون چراغ راهنمای روشن چیزی در آستین نداره بنده خدا و انشاالله و به یاری خدا در همين مجمع جنجالی تعیین و تکلیف خواهدشد

ناصر جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۱۱

اگر مدیر عامل سایپا تیموری میامد ایران خودرو تازه متوجه میشودید خطیبی ماه است هیچ خوبی نرفته بهتر بیاد الا هم خطیبی میرود یک نفر دیگر میارن ۱۰۰هزار بدتر عین سایپا سلیمانی خوب رفت تیموری ناکار آمد

پرهام جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۷

سلام، سلام، سلام
میگما نظرتون چیه تو این مجمع اَدِل پرور بشه مدیرعامل ا.خ و بلافاصله با هماهنگی و دستور حاجیِ قاچاقچی و شاه فرزند قطعه سازها ، آه و نون و نمک بشه مدیرعامل س
اون وقت ظرف مدت ۶ ماه معضل خودروسازی ایران مرتفع میشه
به جون خودم ، جوری غارت میکنند که ۶ ماه دیگه اثری از خودروسازی که سهامی عام باشه باقی نمی مونه 🤣
به این گزینه هایی که دادم برای ا.خ عمیق فکر کنید
یاحق

کارگر جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۹

در تبریز که ما همیشه دیدیم فساد کنندگان اخلاقی و اقتصادی به پشتوانه هیئت مدیران بازنشته ی امنیتی و بازرسان مدیران برای خودشون باز کردن و جاده مخصوص نشینان هم جرات تغییرات نداشتن.

نستراداموس جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۱

چراغ جاده مخصوص رو شش ماه اول تا الان یدک کشیده نه رکوردداران
برخی نمیتونه زندگیش جمع کنه
راستی معاون مالی اقتصادی خودروسازی با دستور کی با اینکه بازداشت شده بود آزاد شده
بهتون بگم آقای م از ق ق

Bargh navard جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

رفتن این و آن مشکلی حل نمیکند .برای این پستها و مشابه اینها باید ناکارآمد و داستان دار باشی تا بر مسند بشینی
آدم سالم نمی خواهند. منبع تایید صلاحیتها مسئله دار
و برخی تاییدیه ها سوری و دروغه .بیاییم برای آبروی مرکز تایید صلاحیتها هر بی سرو پای دزد بی غیرت بی دانشی رو تایید نکنیم.
منشا ناکارامدی در ناظران به سوابق افراد است که اول آدم فاسد میتواند ورود کند بعد مانند زورو میایم میگیریمش

س حق گو جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

سلام
عرض شود با احترام به نظر نویسنده متن بالا یک نکته اساسی وجود داره و اون اینکه همه کارشناسان این حوزه متفق القول در یک زمینه با هم مشترک هستند و اون تعویض مدیریت ارشد این مجموعه بزرگ و تاثیر گذار هست و همگی هم در یک نکته باز با هم توافقی نا نوشته دارند و اون اینکه در سالهای گذشته اصولا نحوه انتخاب مدیریت این مجموعه در بیشتر مواقع فقط منافع جناحی و حزبی رو در نظر گرفته و اونچه هیچ گاه مورد نظر تصمین سازان و تصمیم گیران نبوده گروه بزرگ مخاطب ناراضی که همانا مردم هستند بوده ..
اما امروز باز با احترام به نظر نویسنده محترم این تقسیم و مرز بندی رو درست نمیداتبم و معنفدبم این بار این تصمیم دارای چالش بسبار بزرکی برای اون افراد تصمیم گیر بوجود آمده و اون هم وجود دو حریان کاملا متضاد هم هست .یک گروه فقط دنبال قدرت و نتایج این قدرت هستند که خوب هیچ نگاهی به مخاطب ذی شعور و مظلوم واقع شده این سالها یعنی مردم ندارند و فقط به دنبال منافع خودشون هستند و لا غیر .اما یه جریان جدید هم طی این سالها بوجود آمده که جز کار و شکستن رکورد و تغییر نگرش مدیریت از فقط خودم و تیم اطرافم به فقط مردم و نتایج ملموس تولیدی رسیدن هست که انصافه دست تصمیم گیران همسو با جریان اول رو بسته این جریتن دوم فقط با توسل ممکن خواهد شد .زنجیره تصمیمات غلط سالهای گذشته تنها بدلیل نداشتن توسل و توکل واقعی میدان را برای هر انتخابی که منتفع میکرد جریانهای پشت پرده رو خالی میدید و نتایج شد همان که تا مقام معظم رهبری هم به این شرایط انتقاد فرمودند و اعتراض مردم به این جریان رو حق دانستند .این مشکا بزرگی برای تصمیم سازان بوجود آورده و بهیچ عنوان امکان رد شدن از جریان کار و تولید و خدمت و امید رو نمیشه نادیده بگیرند .امید اینکه بشود آنچه منتفع اصلی آن مردم باشند .جهاد تبیین. یا علی

نخبه خودرو جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

با سلام
خب دقیقا مشخص بود که اقایان نمیتونن بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانرو هدایت کنه.از طرفی هم همه در جای جای این کشور و دولت می دانند چراغ روشن جاده مخصوص هدایتگر این اتفاقات بوده است.و این موضوع توسط نهاد های نظارتی و‌امنیتی رصد شده و‌ دوستان وزارت صمت و دولت اقای رییسی متوجه این موضوع شدند و خداروشکر سره بزنگاه تصمیم بر جا به جایی تسبیح به دست گرفتند.خب از طرفی هم همه میدانند آقایان اهل لابیو باج‌ دادن هستش.همیشه گفتن آدم‌های ضعیف اهل لابیو باج دادن هستند.خبرها هم کاملا درسته در این مجمع اتفاقاتی به نفع خودرو سازی میفته و اقایان باید به نهادهای نظارتی پاسخ دهند. زور تیزی هم دیگه جوابگو نیست هرچه در توان داشتند گذاشتند اما نشد چون خدایی اون بالا سر هست .عمو جان هم که این روزا داره لابی میکنه هرچه سریع تر و‌قبل از جا به جایی یه جاییو جور کنه بره وگرنه خودش خوب میدونه این میدون جنگ آخرش شکستو بی ابروییه.
والاسلام

حسنک راستگو شنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

سلام بر همگی
مجمع ایران خودرو کی هست پس چرا آگهی مجمع منتشر نشده لطفا اطلاع رسانی کنید ممنون از همه عزیزان

کارگر شنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

همه دستاوردهای فعلی برگرفته از پایه ریزی چراغهای روشنیست که ناجوانمردانه با پرونده سازی خاموشش کردن
بطور یقین :
۱. میدونیم ارزاق ماهیانه ای که نداشتیم و ماهیانه برقرار و سرسفرمون میاد بنیانگذارش کی بوده
۲. میدونیم افزایش آکورد ثابت ماهیانه که اگر مدیران فعلی کمش نکنن استارتش با کی بوده
۳. میدونیم که در زمان روشن هیچکس از خارج از گروه ترزیق نشد و از نیروهای داخلی استفاده کرد
۴. ما میدونیم کی خودروهای کفو جمع کرد
۵. ما میدونیم کی داره لابی و رانت میکنه و به اسم روشن تموم میکنه
۶. ما میدونیم کارگری که سالها در فضای سبز و خدمات بوده و درانتظار تبدیل وضعیت روشن دستور تبدیل وضعیتشو داده
۷. ما میدونیم مدارک سالها پشت درهای بستمونو روشن دستور اعمالشو داده
۸. ما میدونیم روشن رو در روی حلقه ها و مافیای ایرانخودرو یه تنه ایستاده و براش پرونده سازی کردن
۹. ماخیلی چیزها رو میدونیم که مدیرا فکرمیکنن نمیدونیم
در کل این روشن بود که خیلی دغدغه ها رو که مربوط به کارگر بود به خوبی و با قدرت حل و فصل میکرد
10.این روشن بود که همیشه پا به پای کارگر در سالنها و محلهایی که بعضی از مدیران دون پایه هم پاشونو تاحالا نذاشتن قدم گذاشت درد و دل ما کارگرا رو با حون و دل گوش میداد
11. روشن بود که در کنار ما تو سالن غذاخوری و … حضور داشت و دوستانه بدون تیپ مدیریتی حرفامون رو میشنید و عمل میکرد
12. روشن بود که در واپسین روزهای سال سفره کارگرو پر بار کرد
13. روشن بود که بدون رانت و لابی حرف اولش کارگر بود
14. روشن بود که بخاطر ایستادن در مقابل حلقه های فساد و مافیا به ناحق محکوم شد
15. روشن بود که درد مند دردای کارگر بود
16. روشن تنها کسی بود که بدون هیچ چشمداشتی و بدون توجه به پست و مقام درب اتاقش رو به همه باز بود
17. روشن بود که هر کس میرفت تو اتاقش دست پر میومد بیرون

تحلیلگر شنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

♻️قانون گرشام :
مدیران‌بد، «مدیران‌خوب را از میدان به در می کنند»؛
اگر چه گوش اگر گوش تو و ناله اگر نالة ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
📌ما میدانیم تمام کارها از برکت حضور کوتاه مدت کارگر زاده ای مثل روشن می باشد، که با تمام مشکلات کارگران از نزدیک آشنا بود ….
🔰 میدانیم با تلاش های چه کسی هدیه ارزاق ماهیانه ای که تا کنون نداشته ایم ، هر ماه قسمتی از مشکلات مارا پوشش می دهد ….
📌طرح و برنامه روشن کاملا به نفع پرسنل بود …
📌 میدانیم افزایش آکورد ثابت ماهیانه با روشن بوده است…..
📌میدونیم که در زمان روشن هیچکس از خارج از گروه ترزیق نشده و از نیروهای داخلی استفاده می شد طبق گزینش های منابع انسانی.
📌می دانیم اگر روشن سفارش پذیر بود، و منافع خود را بر سرنوشت ا.خ. ارجح میدانست !!!!
اکنون گزینه اول مدیریت گروه صنعتی ا.خ. می بود ……
📌 ما می دانیم چه کسی کسری های خودروهای کف را تامین کرد امیر هوشنگ روشن آزاده از اعتبار خود و یارانش برای همراه کردن قطعه سازان هزینه کرد ..
🔰مدیران‌بد، «مدیران‌خوب را از میدان به در می کنند»؛

ملانصرالدین یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۱۹

روشن چه اعتباری داشت که آن را خرج ایران خودرو کند؟
روشن چه تخصصی داشت که مدیر عامل شود؟

برخی اقایون برای آنکه بر فساد خود سرپوش بگذارد روشن را جلو انداخت.
روشن با تمام زرنگی که داشت گول فردی از خودش زرنگ تر را خورد.

حسنک راستگو یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۵۴

داداش ببخشید من نه روشن رو می‌شناسم نه دیگران رو ولی از جمیع تعاریف معلومه که ایشون آدم بزرگی بوده و برای ایران خودرو کارها کرده اما ظاهرا حق و حساب شما نرسیده و خیلی ازش شاکی هستی خخخخخخخخ

ملانصرالدین یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۳

قطعا نه از روشن و نه از دیگر آدم های مفسد حق و حسابی به من نرسیده و در این شکی نیست.
خط بازار هم باید نام خود را به روشن نامه تغییر دهد بخشی از مفاسد روشن را نوشتم که خط بازار آن را حذف کرد شما بفرمایید تخصص ایشان چه بود، بخاطر یک فرد چند نفر را به ایران خودرو تحمیل کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟

حسنک راستگو یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

بفرمود حضرت امام صادق هر کس مسلمانی را به گناهی ناکرده متهم کند نمیرد تا به آن گناه مرتکب شود
بنده بعنوان یک محقق و تحلیلگر مسائل اقتصادی ماه هاست که دو شرکت ایران خودرو و سایپا را دارم رصد میکنم و بصورت میدانی و پرسش و پاسخ نفر به نفر به این نتیجه رسیده ام که آقای روشن در ایران خودرو کاری کرده کارستان و قطعا چون شمایی یا اصلا اطلاعی از خودرو و خودرو سازی نداری یا کسی هستی خود فروخته که هیچ کدام از خدمات ایشان را نمی بینی در ضمن توصیه دارم یک سری به متون ادبی بزنی و ببینی ملا نصرالدین کی بود و گفتار و کردارش همیشه خدا وارونه و غلط و عوضی بوده هر چند لابه من در شماها اثری ندارد اما بهتر است دیگران شخصیت آدم هایی چون شما را بشناسند
الخیر فی ما وقع

اسماعیل شنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

همه دستاوردهای فعلی برگرفته از پایه ریزی چراغهای روشنیست که ناجوانمردانه با پرونده سازی خاموشش کردن
بطور یقین :
۱. میدونیم ارزاق ماهیانه ای که نداشتیم و ماهیانه برقرار و سرسفرمون میاد بنیانگذارش کی بوده
۲. میدونیم افزایش آکورد ثابت ماهیانه که اگر مدیران فعلی کمش نکنن استارتش با کی بوده
۳. میدونیم که در زمان روشن هیچکس از خارج از گروه ترزیق نشد و از نیروهای داخلی استفاده کرد
۴. ما میدونیم کی خودروهای کفو جمع کرد
۵. ما میدونیم کی داره لابی و رانت میکنه و به اسم روشن تموم میکنه
۶. ما میدونیم کارگری که سالها در فضای سبز و خدمات بوده و درانتظار تبدیل وضعیت روشن دستور تبدیل وضعیتشو داده
۷. ما میدونیم مدارک سالها پشت درهای بستمونو روشن دستور اعمالشو داده
۸. ما میدونیم روشن رو در روی حلقه ها و مافیای ایرانخودرو یه تنه ایستاده و براش پرونده سازی کردن
۹. ماخیلی چیزها رو میدونیم که مدیرا فکرمیکنن نمیدونیم
در کل این روشن بود که خیلی دغدغه ها رو که مربوط به کارگر بود به خوبی و با قدرت حل و فصل میکرد
10.این روشن بود که همیشه پا به پای کارگر در سالنها و محلهایی که بعضی از مدیران دون پایه هم پاشونو تاحالا نذاشتن قدم گذاشت درد و دل ما کارگرا رو با حون و دل گوش میداد
11. روشن بود که در کنار ما تو سالن غذاخوری و … حضور داشت و دوستانه بدون تیپ مدیریتی حرفامون رو میشنید و عمل میکرد
12. روشن بود که در واپسین روزهای سال سفره کارگرو پر بار کرد
13. روشن بود که بدون رانت و لابی حرف اولش کارگر بود
14. روشن بود که بخاطر ایستادن در مقابل حلقه های فساد و مافیا به ناحق محکوم شد
15. روشن بود که درد مند دردای کارگر بود
16. روشن تنها کسی بود که بدون هیچ چشمداشتی و بدون توجه به پست و مقام درب اتاقش رو به همه باز بود
17. روشن بود که هر کس میرفت تو اتاقش دست پر میومد بیرون

زخم کاری یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۵

اینکه کی بیاد یا نه خیلی مهم نیست. حضور محمود خالیبند بازنشسته روغن کار، خود گویای هرج و مرج هست. تا وقتی هست، چیزی شفاف نمیشه. چراغ خاموش شده سگش شرف داره به اینا…

علی یکشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

چرا باید فکر کنیم که نفوذی های دشمن فقط در مکان های نظامی ماموریت خرابکاری دارند. در اقتصاد می توانند بسیار موثر تر عمل کنند.
هر موقع چرخ اقتصاد می خواهد راه بیفتاد و کسب و کار شکل منطقی و معمول در سایر نقاط دنیا را بخود می گیرد، ناگهان با یک حرکت که حتی ظاهر قابل توجیه ندارد ( مانند الزام فروش زیر قیمت تمام شده) نفوذی های دشمن تاثیر خودشان را روی اقتصاد می گذارند تا دوباره زمین گیر شود.
آیا این توهم توطئه است و یا واقعا قابل بررسی است؟

css.php