رقابت ۴ گزینه برای مدیرعاملی خودروساز؛ دوئل پیرمرد سمنانی با جوان ارزشی در جاده مخصوص

حال و هوای جاده مخصوص بعد از چند ماه عقلانیت نسبی وزیر صمت دوباره به سمت بحرانی شدن حرکت می کند. آن هم در شرایطی خودروسازی بیش از گذشته نیازمند آرامش و ثبات می باشند.
کد خبر : 64232
تاریخ انتشار :شنبه 9 دی 1402 - 14:02

به گزارش خط بازار؛ حال و هوای جاده مخصوص بعد از چند ماه عقلانیت نسبی وزیر صمت دوباره به سمت بحرانی شدن حرکت می کند. آن هم در شرایطی که انتخابات مجلس پیش رو است و از طرف دیگر در کنار مشکلات عدیده نقدینگی و … خودروسازان به پایان سال نزدیک می شوند و لذا نیازمند آرامش و ثبات می باشند.

دیروز دستیار ویژه وزیر صمت در اظهارنظری عجیب و قابل تامل اعلام نمود احتمالا مدیرعامل یکی از خودروسازان بزرگ به زودی تغییر می کند. اینکه ایشان به چه حقی به خود اجازه اظهارنظر در خصوص تغییر مدیران عامل را داده یک بحث مفصلی است که نیازمند فرصت دیگری می باشد ولی در طرف دیگر ماجرا به فرض درست بودن این ادعا این سوال مطرح می شود که چه کسانی در لیست گزینه های پیشنهادی هستند.

با توجه به اخبار و شنیده ها و همچنین جنس شخصیت و طمع افراد برای رسیدن مجدد به قدرت به نظر می رسد چهار گزینه برای مدیرعاملی خودروساز بزرگ مطرح است:

نفر اول پیر خودروسازی است که سوابق و رفتار وی در جاده مخصوص برای اهل فن مشخص می باشد. اینکه با حضور پیر چه جریان های درون قطعه سازی و خودروسازی خوشحال خواهند شد و مسیر خودروسازی به چه سمتی خواهد رفت بر همگان عیان است.

نفر دوم مدیر کهنسال سمنانی است که در این سن و سال همچنان به خودروسازی علاقه مند است و در جاده مخصوص مدعی می باشد. وی در دهه ۸۰ از مدیران مطرح بود ولی بعد از گذشت حدود ۱۰ سال در کمال تعجب مجددا به جاده مخصوص برگشت این مرد کهنسال ارتباط خوبی با رئیس ملت دارد و همین موضوع یکی از نقاط امید وی برای برگشت به راس قدرت است.

نفر سوم یک جوان ارزشی دهه ۶۰ ای است که به تازگی در مسند مدیریت قرار گرفته است. وی که کاملا مذهبی و ارزشی و دارای عقبه قدرتمندی می باشد در حال حاضر  جز مدیران عامل موفق می باشد و فارغ از حواشی مدیر رنگی عملکرد وی مورد قبول شخص وزیر صمت است.

نفر چهارم نیز امید به شوهای رسانه ای خود بسته تا شاید با توسل به کانون های قدرت، مهرش به دل تصمیم‌گیران بیفتد و مدیرعامل خودروساز بزرگ شوند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعیدی ایران خودرو شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

اکثر بچه های تولید از رفتن عظیم ، دکتری حقوق غیرمرتبط خیلی خوشحال شدند به امید آمدن مجددا روزهای روشن

محمد شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

همیشه میکن هر کسی رو که بیشتر میکوبن و دشمنی میکنن حتما کارش درست تر از همه هست .برادر خط بازار همون پیرمرد سمنانی یک تنه همه شما نون به نرخ خورها رو حریفه.آب رو جایی بریزید که داره میسوزه.

... شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

بهترین عملکرد رو تو صنعت خودرو اقای مهندس نجم الدین داشتند بهتر نیست واقع بین باشید و عملکرد خوب ایشان را تعریف کنیم

دلاور شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

وقت کردین یه سر هم به بازرسی دوست عظیم بزنین

منتقد شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

آقای خط بازار اوایل خوب از شرکت م مینوشتی

چرا الان از تخلفات چیزی نمینویسی.

گل باز و توهمی و لات چاله میدونی

م ی شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

با سلام
همان کهنسال سمنانی تنها مدیری بود که در دوران مدیریتش در تمام جاهایی که تو سوابقش هست سود ده بود وزیانی ثبت نشده پس باید خیلی استقبال کرد که قبول مسئولیت کنه انشالله

ناظر بی طرف یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۳

از کاهش هزینه های احمقانه و استفاده از خودرو های فوق فرسوده در جابجایی های داخلی هم بنویسید که به مرگ ۵ کارگر منجر شد.

محمد یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

دوست عزیز ناظر بی طرف اگر راننده خودرو های تردد داخلی ایران خودرو در حالت درست و سلامت عقلی رانندگی نکند خودروی نو و یا خودروی فرسوده نیز هیچ کمکی در جان کارگران و پرسنل خدوم ایران خودرو ندارد.در ضمن کاهش هزینه های بیخود و الکی و جذب افسار گسیخته و تحمیل آن به ایران خودرو از ارزشمند ترین و در اولویت قرار دارد

آقای ر - ع شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

1- ع-پ
2-ج-ن
3-م-ا
4-ج-ت
اینم پیش بینی من که موافق 4 هستم.

سید حق گو شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

یارب نظر تو برنگردد.
این سطور رو مینویسم بعنوان یادگار ثبت در تاریخ نوشتاری صنعت خودرو شود که البته در یک مقاله مفصل طی دو سه روز آینده کاملا به این مورد جهت تنویر افکار عمومی خواهم پرداخت و اما بعد .
البته که در مثل مناقشه نیست و فقط جهت روشن شدن موضوع ارائه می‌گردد. دقت کنید هر آنکس در این صنعت بیشتر تلاش کند و بیشتر سلامت داشته باشد .طبیعتا بیشتر مورد هجمه از هر سو قرار می‌گیرد. در تاریخ اسلام چه کسی می‌تواند نمونه ای همچون شخصیت بزرگوار امیر المومنین علی ابن ابی طالب بابت نوع حکومت ایشان که هنوز که هنوز است بعنوان تنها حکومت کاملا عدالت محور و مبتنی بر منافع بیت المال مثال زدنی است و هیچ شخصی در دنیا حتی نتوانسته نزدیک به افکار و رفتار و حکومت ایشان شود در زمان شهادت این بزرگوار برخی گفتند که مگر علی نماز می‌خواند؟؟؟
از این مثال میخواهم به نکته ای اشاره کنم .هر مسولی که مبنای مدیریت خودرا بر اصل پاک دستی و قطع منافع چسبیده های منفعت این صنعت (بخوانید مافیای خودرو ) قرار دهد .متحمل انواع تهمتها و حواشی عجیب و اکثرا کذب قرار می‌گیرد. من هیچ دفاعی از شخص خاصی نمیکنم اما شرعا و اخلاقا مسولیتی به گردن خود دارم و آن آگاه سازی افکار عمومی است .
سوال اینکه برفرض درست بودن این گمانه زنی و تغییر مدیریت ارشد بزرگترین خودرو سازی کشور چه نتیجه ای و برای چه اشخاصی خواهد داشت. اینکه شما در دوره ای مسولیت داشته باشید و در آن دوره مشکلات ارزی شدید و عدم شفافیت قانون در مورد واردات یا تولید داخلی و قیمت گذاری دستوری (بخوانید منافع این فاصله قیمت کارخانه با بازار در جیب چه کسانی میرود) اطمینان داریم که تولید از این منفعت بادآورده و رانت عجیب کاملا بی بهره است .پس در این شرایط کدام مدیر توانمندی می‌تواند دست بکاری زند که غصه سر آید و منافع مردم و تولید و ….تامین گردد.
سوال بعدی در کدام کشور صاحب نام تولید کننده خودرو مدیریت عامل یک شرکت در زمانی کوتاه بخوانید برخی موارد زیر یکسال تعویض می‌گردد. اگر بگویید که انتخاب اشتباه بوده که چند بار و چند اشتباه طی این سالها صورت گرفته و هیچ وقت هم درس عبرتی از این حجم اشتباه گرفته نشده و نخواهد شد .!!؟؟
خیر دوستان عزیز با رفتن این و آمدن آن مشکلی از مشکلات عدیده این صنعت حل نخواهد شد .و آنکس که همیشه متضرر بوده و هست مردم نجیب و شریف و اصیل ایران هستند .
در پایان هم ذکر یک نکته خالی از لطف نیست ‌همگان دیدیم و شنیدیم که دختری از دیار شعر و شعور و قهرمانی وطن پرست و دختر همه ما با هزاران امید و آرزو در حادثه یک خودرو جان به جان آفرین تسلیم کرد …جز اندوه و غم و سوختن آرزوهای او یک درد همیشه برای ما باقی است .آیا اگراین نوگل پرپر شده و قهرمان ملی ما دختر ایران زمین که بهترین شرایط در آنسوی دنیا را به خاطر عشق به کشور و پرچمش گداشت و گذشت و افتخار آفرینی کرد و… خودرویی مطابق استاندارهای روز دنیا در حوادث و تصادفات سوار بود احتمال وقوع این حادثه کمتر نبود؟
براستی با تعویض مدیرعامل فلان شرکت که فقط باید در جنگ با همان مقصرین و منفعت طلبان و زالو صفتان چنبره زده بر منافع و بیت المال تمام وقت و انرژی خودو دوستان پاک دستش را قرارداده و با انواع مشکلات مالی و تحریم (بخوانید تحریم داخلی میلیونها برابر از تحریم‌های خارجی سخت تر و نابود کننده تر برای این صنعت است ) و با انواع تذکر و تماس و حتی تهدید مواجه شوند و حتی آبروی این افراد را با هجمه های کذب جهت همسویی یا خسته کردن هدف قراردهند و… چه می‌تواند بکند که نکرده .کدام برنامه مدون و قانون شده توسط مراجع ذیصلاح داده شده که تاخیری و عذری به دلیل مدیریت غلط عاملش بوده ؟ این یکی رفت و آن یکی آمد. روز و شب پیش هم نمیماند .
خدا همیشه ناظر ماست .چند دختر و پسر و مرد و زن کهن سال و جوان و نوجوان را بخاطر منافع یک عده کوچک اما پرقدرت از دست دادیم و خواهیم داد .جدا از خدا باید ترسید .
به زعم بنده تعویض مدیریت ارشد خودرو این خودرو سازی آنهم این شخص و این مدیر توانمند امروز کاری بسیار غلط و ناشایست خواهد بود. ای کاش بجای این تغییرات که فقط بخاطر منافع برخی جدی شده کمی هم بفکر مردم بودند .کمی هم از اینکه بالاترین مقام این کشور (مقام معظم رهبری به صراحت از وضع خودرو سازی گله داشتند و دارندو همچنان نیز بخاطر مردم ناراضی هستند ) تلاش بیشتری می‌کردید و …
به والله که قسم جلاله است خداوند از ذره ای خیر و شر نخواهد گذشت و حساب دارد این دنیا و چه بد عاقبتم کسانی که منافع مادی امروز را به منافع بیت المال ترجیح می‌دهند.
به امید ایرانی سربلند و ایرانی سرافراز .

منتقد شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

وقتی متولی کیفیت ، با معدل حدود ۱۳ می شود متولی کیفیت خودرو بدون هیچ رزومه ای یک‌شبه باحکم مدیرعامل می شود عضو شورای عالی اطلاع رسانی، چه انتظاری از کیفیت و سلامت مردم شهیدپرور دارید

کارشناس صنعت خودرو شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

دومرتبه خط بازار احساس خطر کرده که اینجوری تیتر میزنه احتمالا قراره تامین کنندگان منابع مالی خط بازار به کرسی مدیرعاملی ایران دست پیدا نکنند انشا الله هرچه زودتر بند ناف جریان نقدینگی از خودرو سازی به خط بازار قطع گردد جناب وزیر هوشیار باش

لشگر یکنفره شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

ببین مصطفوی، از بس بدسابقه شدی و تا حالا از هرکی تعریف کردی و به‌به و چهچه کردی، «عروس تعریفی» از آب دراومده، الان از هرکس که بد بنویسی اتفاقا براش خوبه و مایه افتخاره و باعث محبوبیت بیشترش نزد عقلا میشه.
نقل مشهوری از امام خمینی هست که فرموده‌اند: روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت.
از اونجا که سابقه‌ات معلومه و همه میدانیم اهل «مفت نوشتن» نیستی، این دفعه هم کاملا مشخصه که چه جریانی برای حذف رقیب دست به جیب شده. شخص شاخص اون جریان معلوم‌الحال الان نگرانه که با قدرت گرفتن یک فرد شایسته، مجبور بشه اتاق طبقه بالا رو که مدتیه با چنگ و دندون نگه داشته تحویل بده و برای «شخم زدن» یک زمین دیگه به سمت درب خروج هدایت بشه.
با این بدگویی‌ها گردی به دامن شایسته‌ها و ستارگان درخشان و امتحان پس‌داده آسمان خودروسازی نخواهد نشست.
یاد شهید بهشتی گرامی که گفت: به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
کارنامه همه اینهایی که بهشون اشاره کردی معلومه و لازم به تعریف و یادآوری چند باره نیست.
در مورد دوتا از گزینه‌ها که بهشون اشاره کردی هم اصلا لازم نیست چیزی بگیم چون وقت مخاطب بیهوده گرفته میشه و اون دو نفر جزو آرزومندان ابدی باقی خواهند ماند.
اما آن جوان نورس بی‌تجربه که «منتظر» جلوس بر صندلی خودروساز بزرگه، درسته که کلی دوست و آشنا و «فدایی» داره ولی از قول هزاران سهامدار متضرر که کاسه صبرشان لبریز شده بهش بگو برای رزومه‌سازی و بازی با سرنوشت اموال مردم باید به فکر یه صندلی دیگه باشه.

داروغه شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

از اول گفتیم آوردن برخی مدیران عامل کار نفوذیهایی ست که قصد تخریب صنعت خودروسازی کشور را دارند وگرنه اینها عرضه بز چراندن هم ندارند. خود نفوذ اینها را میآورد خودش هم دسیسه رفتن را درست میکند و فقط عمرمان میگذرد و پست رفت صنعت را میبینیم و الان که کمیسیون اصل نود کوچک را فرا میخواند یعنی اوضاع خیلی ناجور شده.پس اینها اوایل آمدن او چه غلطی میکردند .
این از بی عرضه گی وزیریست که وزارت صمت را با ۴تا پروژه درست با غلط مپنا اشتباه گرفته .البته باید کمی ورزش کنه که گردن کلفت بیخاصیتش را نازک کنه و بتواند راه برود و مشکلات وزارت تحت امرش را حل و فصل کند که مانند حسن کلید سازهای نامرد خوشحال نشوند و آبروی ما با آدمهای بی عرضه بیشتر جلو منافقین داخلی نرود.

داروغه شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

روز یکشنبه (۱۰ دی ماه) پنج نفر در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مشکلات شرکت ایران خودرو حاضر می‌شوند

مدیر عامل شرکت ایران خودرو
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
معادن صنایع حمل و نقل وزارت صمت
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران
رئیس شورا و مرکز ملی رقابت

محمد شنبه , ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

جناب آقای دکتر علی آبادی
جناب آقای دکتر احمدی
دیگه وقت سعی و خطا نیست .خودرو سازی آبروی نظام هست و سکوت و معطلی روز بروز به ضرر کشوره.همیشه ببینید پشت سر کی بیشتر میزنن تخریبش میکنن همون آدم کار درست ترین فرده

کارشناس صنعت خودرو یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱:۱۸

زمانه بس که پلید و پلشت و مسخره شد
عیارْسنجی ِ خورشید کار ِ شب‌پره شد
در صنعت خودرو کار به جائی رسیده که چنین افرادی با بضاعت علمی ‌و تجربه ناچیز به اسم جوان گرایی جرأت قضاوت کردن مدیران باسابقه ای مثل مهندس نجم الدین را بدهند واقعا خجالت نمی کشید اسم این مرد را کنار اون سه نفر دیگه می گذارید ما که شاهد هستیم دیگرانی که اسم می برید هرچی دارند وبه هر کجا رسیدند ‌وهر اعتباری دارند از این مرد دارند

مهدی حامدی وفا یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱:۲۲

خودرو سازی الان یک فرد مقتدر و کار بلد می خواد ، پیرمرد سمنانی فرد مقتدری هست و با کسی هم تعارف ندارد برای همین هم آنها که منافعشان در خطر است با شبنامه نویسی حرفه‌ای بی ربط دست به تخریب دارند می زنند وزیر اگر بنا باشد عقلانیت به خرج دهد همین کد برایش بس است. در ضمن برای اینکه کد بهتری به وزیر بدهیم برود تیراژ تولید سایپا را بررسی کند تا ببیند که آیا افرادی که لباس بچه انقلابی به تن کرده اند شرکت در دستشان به چه گندی نشسته شرکتی که خود ذاتا شاخصهای تیروان (قوای محرکه)دارد را دارد به نابودی می کشد. اکسل محور را دارد می دهد به شهر گلها . ریخته گری را می دهد شرکت س گ و رادیاتور که تخصصی از آن ندارد را خود بدست می گیرد و تولید خودرو ساز مربوطه هم که باید ۲۵۰۰ تا باشد زورکی به ۱۴۰۰ در روز می رسد. خلاصه بحث تییروان دست خوب حسنقلی خانی دادند بیچاره وزیر از همه جا بی خبر یک اصلی هست می گن هر موقع بنا باشد فسادی اتفاق بیفتد باید شلم شوروا بپا کنی و همه چی رو به هم بریزی و شهر رو شلوغ کنی حالا اسم بچه انقلابی اینجور چیزها رو هم به یکی نسبت بدهی طرف موتور نمی دونه با چه ت می نویسن …. با همین دست فرمون چند وقته دیگه بجای موتور و گیربکس تو ماشینهای خودرو ساز باید دنبال نخود و کیشمیش جهت خیرات باشیم بلکه مردم حاجت روا بشن . خط بازار جان خداوکیلی از صنعت خودرو که هیچی سر در نمی یاری ولی با این خبرهای ولنگاری که می زنی خوب کاسبی برای خودت راه انداختی ما که می دونیم این مطلب رو تو سایتت نمی زنی ولی با همین دست فرمون جلو بری شهر رو به هم خواهی ریخت

محمد یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۸

جناب آقای مهندس نجم الدین که طی دو سال به عنوان چهره ماندگار صنعت شد و زیان انباشته ای در شرکت ها نداشت خود نشانگر مدیریت صحیح و صادق می باشد نه مانند این مدیران دروغگو و شوآف باز که صنعت را به چالش کشیدند ،دهه ۸۰ مدیران لایقی وجود دارد که سکان را بدست بگیرند همانند نجم الدین و قلعه بانی و مدنی و … صنعت جهش خوبی خواهد یافت

پیشکسوت ایرانخودرو یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۶

سلام و عرض ادب
یقینا تغییرات در مدیریت ارشد یک سازمان یکی از راهکار های برون رفت از بحران میباشد ولیکن مشکل اصلی در جامعه ما انتخاب است اصولا انتخاب نقطه عطف در هر زمینه ای میاشد در صورتیکه انتخاب صحیحی داشته باشیم میتوان امیدوار به آینده باشیم صنعت خودرو دیگر فرصتی ندارد تا با سعی و خطا به دنبال مدیران جدید و جوان باشد در این برهه حساس به نظر اعتماد به کسی که این راه را به خوبی میشناسد عاقلانه تر است آقای مهندس نجم الدین یکی از با کارنامه ترین مدیران صنعت کشور میباشد دقت بفرمائید موضوع کارنامه میباشد نه رزومه اینکه ما بگوئیم فلان شخص چند سال در شرکت های مختلف حضور داشته چندان اهمیتی ندارد اینکه در آن چند سال چه اثر مهمی از خود به جا گذاشته درجه اهمیت بالاتری دارد مع الوصف امیدوارم حضور ایشان مطابق با سنوات گذشته منشا خیر و برکت برای صنعت خودرو کشور عزیزمان باشد.

رحمن اسدی یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

نفر سوم که مذهبی و ارزشیه همان نگهبان خوش سابقه سازمان فروشه که با حمایت اقبال و حلقه اسلام شهریا تا مدیر ح مدیر عامل رسیده و حتی مدیرعاملی یاپ کو رو هم ول کرده که بیاد برای محله بعدی ،
این همون سنجاقکی هست که ازین شرکت به اون شرکت پریده و حداقل تو این ۳سال ۱۰ تا جا تو سایپا و ایرانخودرو عوض کرده و در نهایت برای اجرای فرامین عطای مدیرعاملی هلدینگ رو به لقاش بخشیده و اومده مدیر شده تو حوزه،بلکه یه مرحله بره بالاتر و دستش به آتیش برسه

مرتضی یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

جناب اقای بابک احمدی
یکمی مدیر با تجربه به سایپا معرفی کن :
سرمایه گذاری و سایپا لجستیک سایپا و سیمیکو فقط تشنج ایجاد میکنن

کارمند یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

مدیرعامل کاردرست فقط جواد نجم الدین

شهاب یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

جناب وزیر فکری بابت سایپا بکن اوضاع خوبی ندارد از ایران خودرو وضعیتش بدتر

یک یک یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

نجم در دوره های کاری خود هرجا بوده سود ایجاد کرده
اما از کدام محل؟
آیا صرف ایجاد سود نشانه مدیریت موفق است؟
اینکه در دوره مدیریت او در مگاموتور حتی یک ماشین به خطوط فرسوده اضافه نشد
اتفاق خوبی بود؟
واگذاری بخشی از دارایی ها به افراد دارای سابقه مبهم نیز ..
در ایران خودرو در کل دوران تصدی نجم حتی یک پلتفرم رونمایی نشد!
خطوط هم نوسازی نشد
نج مسبب وضع موجود است نا منجی وضع موجود

محمد یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

دوست عزیز بنام یک یک
بنظرم یا با دشمنی داری انتقاد میکنی یا داری چیزی رو ندونسته نقل قول میکنی
مهندس نجم الدین طی سالیان دراز و طولانی در ایران خودرو هم در خودکفایی وداخلی سازی قطعات خودرو وآوردن خط مونتاژ xu7 از فرانسه که هنوز هم بعد 30سال این موتور گاو شیر ده ایرانخودرو میباشد که طی سال های 74 تا 80 و هم تیراژ تولید که در سالهای 88 تا 92 زیان انباشته ایران خودرو را پائین آورده و تولید روزانه ایران خودرو را به 3300عدد رساند و هم در تعریف و اجرای پلتفرم های مختلف خودرو ید طولایی داشتند مثل:(طراحی صفر تا صد پلتفرم و تولید خودروی دنا) و همچنین در حوزه قالب سازی قطعات دنا صرفه جویی ارزی کلانی را اتخاذ نمودند تا جایی که حضرت آقا شخصا در سال 1389به ایران خودرو سرکشی کردند و از زحمات مهندس نجم الدین تشکر و به ایشان خدا قوت گفتند که این موضوع هم در تاریخ ایران خودرو ثبت شده و بر همگان اثباث شده
در مورد مگا موتور هم مهندس نجم الدین طی 8سالی که مدیر عامل مگاموتور بودند صنعت قوای محرکه سایپا رو متحول کرد تا جایی که شرکت رنو فرانسه بخاطر کیفیت مونتاژ خط مگاموتور فقط و فقط به مگا موتور اجازه مونتاژ این موتور را داد و به نیرو محرکه ایران خودرو اجازه مونتاژ رو نداد و ایران خودرو از ترکیه و اسپانیا تامین موتور برای ال نود کرد.همچنین در سال 81 مگا موتور شرکتی ورشکسته بود که طی 8سال مدیریت مهندس نجم الدین سود دهی مگا موتور به 260میلیارد رسید که در شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا بی نظیر و تکرار نشدنی بود.تولید موتور m15 احداث کارخانه مگا موتور دو که خطوط کاملا اتوماتیک تولید موتور ال نود را انجام میداد .همچنین افزایش سورس (هر قطعه به 5الی 6 سورس) و جلوگیری از ایجاد رانت در تامین قطعات مگا موتور و تبدیل کردن مگا موتور به بزرگترین تولید کننده قوای محرکه خاور میانه و بعد از شاهکار ایشان در مگا موتور وزیر وقت آن دوران جناب آقای محرابیان از مهندس نجم الدین دعوت نمودند تا مدیریت ایران خودرو را در دست بگیرند و خدمات شایانی را در دوره مدیریتشان در ایران خودرو رقم بزنند.جالب تر از همه اینجاست که بعضی افراد شاگردان 30 ساله مهندس نجم الدین را به رخ وی میکشند که این هم از فان های این دوره و زمونه هست.

یک یک یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

حتی بلد نیستی خوب دفاع کنی
طراحی صفر تا صد دنا؟!!!! دنا سال 93 وارد بازار شد نجم الدین 88 از ایان خودرو رفت!!!
سایت مگا 2 در زمان نجم الدین افتتاح شد؟!
بهترین موتور سازی خاور میانه؟!
شوخی می کنید؟
خطوط دنده زنی و سر سیلندر و .. حتی یک ماشین جدیدی به خودشان ندیدین
آقای نجم الدین از سال 81 تا 88 مدیر عامل ایران خودرو بود
بفرمایید در این سالها چه پلتفرم جدیدی توسط ایشان ساخته شد
حتی یک پلتفرم جدید هم قبول است

محمد یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

مهندس نجم الدین از فروردین 88تا شهریور 92مدیر عامل ایران خودرو بودند نه از سال 81تا88
بله طراحی پلتفرم دنا کاملا زمان مدیریت مهندس نجم الدین انجام شد.و مرکز تحقیقات ایران خودرو توسط مهندس مصلح مدیریت و صفر تا صد پلتفرم دنا طراحی و تولید قالب ها در قالب های صنعتی ایرانخودرو با صرفه جویی میلیاردی طراحی و ساخته شد و اواخر سال 92 تولید نمونه خودرو و بعد هم تولید انبوه شد.
سایت مگاموتور دو سال 86توسط دکتر داوودی معاون اول رئیس جمهور وقت و مهندس بذر پاش مدیر عامل گروه سایپا با خریداری خط کاملا پیشرفته از آلمان وبا مدیریت مهندس نجم الدین افتتاح شد که الان تو اون خط موتور ME16تولید میشه و قراره رو خودروی شاهین اتومات بزارن.
بله چون بعد از مدیریت مهندس نجم الدین تقریبا هیچ موتور جدیدی یعنی از طراحی صفر تا صد در مگا موتور انجام نشد نمونه اش رو در خودروی شاهین دیدید که همون موتور هشت سوپاپ تیبا رو توربو کردند.من نخواستم دفاع کنم فقط خواستم موفقیت های کسب شده و افتخارات مدیریتی مهندس نجم الدین ارج نهاده بشه و پشت و رو انعکاس داده نشه .الان هم اگر لطف کنند و خواسته باشند کمکی به صنعت خودرو کنند دستهایشان که هیچ پاهایشان را هم میبوسم.

لشگر یکنفره یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

اوه اوه!
سوتی بدی دادی یک‌ یک!
اطلاعات غلط بهت دادن!
معلوم شد «حتی بلد نیستی خوب تخریب کنی» :))))

css.php