رقابت تنگاتنگ نامزدهای متعدد احتمالی وزارت صمت/یک رقیب قدرتمند به لیست اضافه شد

برای اصلاح سیاست‌گذاری در صنعت به ویژه خودروسازی عزل فاطمی امین کافی نیست بلکه باید منطق وزارت صمت نیز تغییر کند و تصمیم گیری های توکلی به تصمیم گیری های اصولی تبدیل شود.
کد خبر : 53749
تاریخ انتشار :جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 17:21

به گزارش خط بازار؛ عزل شیرین فاطمی‌ امین وزیر سابق صمت، نقطه توقف ناکارآمدی در سیاست گذاری صنعت به ویژه در حوزه خودرو بود. چرا که بخش قابل توجهی از سیاست های خودرویی بدون منطق و با توکل به تدابیر برخی افراد صورت می گرفت که نتیجه آن تغییرات متناوب و محیرالعقول قوانین و سیاست ها بود.

برای اصلاح سیاست‌گذاری در صنعت به ویژه خودروسازی عزل فاطمی امین کافی نیست بلکه باید منطق وزارت صمت نیز تغییر کند و تصمیم گیری های توکلی به تصمیم گیری های اصولی تبدیل شود.

حال با رفتن فاطمی امین فرصت جدیدی برای صنعت ایجاد شده و صنعتگران منتظر حضور فردی متخصص، با تجربه و مقتدر در حوزه صنعت هستند. تا این لحظه از بین تمامی گزینه های مطرح شده از جمله غضنفری، علی آبادی، رحمانی، مدرس خیابانی، نبوی، نیازی، برادران و حتی مقیمی و پیمان پاک دو گزینه اول یعتی غضنفری و علی آبادی شانس بیشتری دارند‌. این در حالی است که گزینه سوم قدرتمند، سالم و بی حاشیه دیگری نیز به این دو نفر اضافه شده که احتمال وزیر شدن وی بالا است.

علی اکبر محرابیان وزیر کنونی نیرو همان گزینه سومی است که هم در دولت رئیسی عملکرد قابل دفاعی داشته و هم تجربه لازم در حوزه صنعت و بازرگانی را دارد. باید منتظر ماند و دید علی رغم مطرح بودن این گزینه ها، در نهایت ابراهیم رئیسی چه کسی را برای وزارت صمت انتخاب خواهد کرد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 19 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گل آقا جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

انتخاب وزیر دست یک جریانه خاصه ربطی به تجربه و دانش ندارد. باید دید کدام همسوتر با جریان خاصه . نه سابقه وزیر بودنشان مهم است نه سن و سال و تجربه
درضمن از نگاه جریانها وزارت صمت فقط خودرو سازی است. اگر خودرو سازی در دستشان باشد فولاد و پتروشیمی و ووووو……همه در دست انهاست

ناصر جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

محرابیان انگار از لحاظ کار و تجربه در وزارت از همه اینها بهتر است وزیر قوی حاشیه کمتر تولید بهتر

سناتور جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

خدا رو شاکریم که بالاخره بعد از یک سال و نیم، دست اهالی “منطق” و افراد با”توکل” لاهیجان و نوچه های اهالی منطق از قبیل اصحاب “ثقیف” و منادیان یا”غفار” و “م.ف.ا” ها و نیز نوچه خوش خط و خال اصحاب ثقیف، یعنی شیخ قلابی “اشراق”، برای “امین” و “تهرانی ها” و “نبوی ها” برملا شد و شنیده ایم که در دو سه روز اخیر فرموده اند که هرچه بلا بر سر “وزیر و ما” آمد و با آبرویمان بازی شد! تقصیر اهالی “منطق” و نوچه های او بوده است و اینها با سیاست گذاری غلط و اشتباه، فقط جیبهای خودشان را پر کردند و “وزیر و ما” چوبش را خوردیم و خواهیم خورد…!
چقدررر در یک سال و نیم اخیر از راههای مختلف و از سر دلسوزی برای مردم و دولت انقلاااابی و آبروی خودشان، به ایشان تذکر دادیم و روشنگری کردیم که “لطفا روی این دیوار، یادگاری ننویسید” . ولی متاسفانه نه تنها گوش نکردند بلکه هر حرکتی هم که انجام دادند برخلاف مصالح مردم و دولت انقلاااابی بود و به نفع مافیای اهالی “منطق” و بالاتر از آن، به نفع “پدر خوانده یا همان آقای محمد” بود!
به گونه ای که در همین مدت اخیر، بر ثروتهای بسیار بسیار زیادشان، باز هم اضافه شد و در عوض، توان خرید مردم نجیب شدیدا” پایین آمد. چرا که هم آبشخور و سرچشمه اصلی آمدن آن وزیر بی کفایت و هم آبشخور و سرچشمه اصلی آمدن اهالی “منطق” یک نفر است و آن کسی نیست جز “پدر خوانده” محترم یا همان “آقای محمد” ! او بود که “امین” ها و اهالی “منطق” را برای حفظ منافع خودش حمایت کرد و اطمینان داریم اگر مهار نشود، باز هم حمایت خواهد کرد.
گزینه قدرتمند سوم یا همان جناب “محرابیان” ، برای وزارت منهدم شده صمت بسیار بسیار مناسب هست، البته اگر محرابیان این مسوولیت خطیر را در این شرایط وخیم قبول کند. چرا که آباد کردن ویرانه وزارت صمت، بسیااااار کار دشواری هست.
یکی از محاسن “محرابیان” که اکنون دارای تجربه لازم برای تصدی این وزارتخانه هست( البته کافی نیست ) این است که افراد قوی و با تجربه و مقتدر در اطراف خود دارد که می توان امیدوار بود با آمدن آنها، بساط دزدی و ریا و تزویر و سیاستهای نادرست و مخرب اهالی “منطق” و “لاهیجان”و اصحاب “ثقیف” و منادیان یا”غفار” و “م.ف.ا” ها و شیخ قلابی و تازه به دوران رسیده “اشراق” و… جمع خواهد شد و به احتمال زیاد وضعیت صنعت و خودرو کمی سر و سامان خواهد گرفت.
فقط نکته ای که دردناک است این است که در این یک سال و نیم اخیر، مملکت و مردم نجیب چقدرررر تاوان این آقایان را دادند، چه مادی و چه معنوی. جالب اینجاست که “نبوی” ها و “تهرانی” های کم تجربه، تازه فقط متوجه خیانت اهالی “منطق” شده اند و متاسفانه هنوز متوجه خیانت و آثار مخرب نوچه های اهالی “منطق” ، مانند اصحاب “ثقیف” و “م.ف.ا” ها و شیخ تازه به دوران رسیده و قلابی “اشراق” که زمانی با هم در یک دانشگاه تحصیل می کرده اند، نشده اند و به دلیل تجربه کم، هنوز فکر می کنند که صرف “هم دانشگاهی” بودن در زمانهای قبل، میتوان به افراد اعتماد کرد !! واقعا وضعیت الان صنعت و خودرو کشور، دیگر کشش این کم تجربگی ها و اعتمادهای بیجا و تصمیمات اشتباه را ندارد و به مانند بیمار محتضر است که نیاز به طبیبی حاذق و قوی دارد.
امیدواریم حالا که “تهرانی” ها به زودی و در روزهای آتی، به طور مستقیم می خواهند وارد بزرگترین خودروسازی کشور شوند و در قامت “قایم مقام ارشد”، عزل و نصب های مدیرعامل ها و هیات مدیره های شرکتهای صدگانه خودروساز را از نزدیک و مستقیم انجام دهند، کمی و فقط کمی واقع بینانه تر و عاقلانه تر و هوشمندانه تر عمل کنند و اگر به فکر آبروی خود نیستند حداقل در مدت باقیمانده از قدرتشان، به فکر مردم نجیب ایران و دولت انقلاااابی باشند و نوچه ها و گوش به فرمان های اهالی “منطق” و “هم دانشگاهی” سابق و در یک کلام، تمام کسانی را که در این یک سال و نیم فاجعه به بار آوردند را از خدمت! ، مرخص کنند و به جای ایشان، از افراد متخصص و دلسوز و توانمند در پستهای مدیریتی استفاده کنند تا شاید جبران مافات شود و بخشی از مشکلات به وجود آمده حل گردد و انشاءالله رضایت مردم و خدای مردم، کمی حاصل گردد.

Yahveh شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۲۲

افرین اطلاعاتت جالبه ، فقط انصافش کمه و فکر کنم بیشتر باید دقیق بشی و به صوت ها توجه کمتری کنی

اسماعیل جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

مافیای مد نظر دولت مردان کجاست ؟

این‌گونه صحبت کردن‌ها، «هچون تف سر بالا» می ماند.
چرا که کنترل خودروسازی‌ها در دست خود دولت است؟
مگر تمام امور در کنترل خودشان نیست؟
مگر مدیران خودروسازی و هیات مدیره‌ها را خودشان تعیین نمی‌کنند؟
اگر مافیایی در خودروسازی‌ها شکل گرفته باید پرسید مسئولیت با چه کسی است؟

در ادامه به گوشه ای از این انتصابات مافیایی اشاره می کنیم ……

در زمینه انتصابات مافیایی می توان به ع. ل. مدیرعامل. خودروسازی اشاره کرد ، که توسط ع. ن. مدیر عامل اید. حمایت صد درصدی می شود ….!
تعاونی محلی است که کارگران مظلوم حاصل دسترنج خود را سرمایه گذاری می کنند….

جناب آقای رییس‌جمهور مافیا توسط خود دولت ها شکل می گیرد ، تا زمانی که امنیتی ها و سیاسون بر سر سفره صنعت نشسته اند این مافیا پا بر جاست …..
حاج کاظمها منافع چه کسانی را تامین می کنند
افتتاح دفتر در کشور ترکیه مگر می تواند دلیلی جز پول شویی و خروج ارز از کشور داشته باشد ….
پولی که باید صرف خدمت رسانی به سهامداران گردد چرا باید به شکل دلار از کشور خارج شود …؟
چرا باید حاج کاظم ها و دوستان به دلار حقوق بگیرند ….؟
چرا این مدیرعامل به دنبال گرفتن اقامت در کشور انگلستان می باشد …؟
و هزاران چرای دیگر در باره انتصابات معاونت خودروئی وزارت صمت و مدیرعامل اید. …..

جناب آقای رئیسی مافیا توسط دولت مردان شما منتصب و حمایت می شوند…..

درگه ایثار جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

آی هوار آی هوار هشدار … هشدار …

چرا با مفسدی که خود را دارای پرونده جعل عنوان امنیتی بوده و خود را منصوب به رهبری می داند مماشات می کنید ؟!

چرا با مفسدی که دارای پرونده قاچاق در جنوب کشور است و اکنون در لباس نظارتی می باشد مماشات می کنید ؟!

پرونده تخلفات این افراد تکمیل است…!
پرونده ترک فعل های یاران و منسوبین آنها هم تکمیل است …؟

چرا این دندانهای کرم خورده صنعت خودرو را نمیکنید ……!!

به گزارشات مستندی که اسناد آن در اختیار ماموران قوه قضاییه نیز می باشد، این فرد مثلا نظارتی حتی به مجلس عزای حسین بن علی(ع), رحم نکرده واز جیب شرکت و سهامدار، ادای نذر میکنند…!

جناب ت و س همه از دسیسه برانگیختن احساسات و نفت به آتش ریختن اغتشاشات و اعتصابات داخلی شرکت به رهبری و هدایت شما آگاهند….
شاید به قول آقای ن. معاون مالی معزول هرکسی یه قیمتی دارد ، وزیر یه قیمت ، قاضی یه قیمت ، نماینده یه قیمت……

آقایون و دستگاههای امنیتی و نظارتی حتما به طور ویژه این پرونده ها را بررسی کنید …..

به گفته خودشان، راز ماندگاریشان در حکم‌های هیات مدیره شرکت‌های خارجی برای تهرانیها و داماد های پر نفوذ سیاسیون می باشد.

آقای س. و ت. راز ماندگاری خود را در سپردن جایگاه خدمات مدیران به برادر یکی از نزدیکان رهبری و پست دیگری به نزدیکترین فرد سببی دستگاه قضا می دانند .

ایشان به خود اجازه می دهند که دائما با نام بردن از بزرگ‌ترین و سالم ترین سازمان امنیتی و نظارتی کشور و ایجاد ترس و وحشت بر تخلفات خود و یارانشان سرپوش بگذارد.

نمی شود این حجم از چپاول بیت المال را دید و سکوت کرد……!
مگر آنکه ……

الخیر فی ماوقع

دخو جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

تمام عمرمان با بازی های سیاسی چپی ها و راستیها به فنا رفت هرکدام در دوران قدرت برای آن دیگری میکوبد و اینگونه است که در بخشهایی از کشور مانند خودروسازی سالهاست درجادزدیم و چوب دو گروه کینه ای و عمدتا نالایق را خورد ه ایم .
و انقلاب را بدنام کردند این بیخردان به ظاهر سیاسی.
احمدی خاتمی را میزند روحانی احمدی ریسی روحانی و بازهم روحانی و اعوانش ریسی و اینگونه ملت سوختند با این دور باطل

سیروس جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جناب سناتور ، تهرانی ها بدلیل اینکه آب دبی را خورده اند و با جعبه سیاه 11 ساله در خلیج فارس هم پیمان شده اند دیگر تکان نمیخورند و همینجا میمانند حالا هر کسی که میخواهد وزیر شود

رضا شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۲۰

آقای مصطفوی؛ این بار چقدر از بهمن پول گرفتی که یه عده رو تخریب و عده دیگری رو تایید کنی؟! تا سزای اعمالت رو در همین دنیا پس ندادی، دست از این کثافت کاری ها بردار و مرد و مردانه بنویس، نه با حروف اختصار!!!

مجلس شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۵۴

در این نفراتی که نامبرده شده دو نفر دارای کار اجرایی هستند که می شود الویت بندی کرد، آقای دکتر محرابیان و مهندس غضنفری هست که به احتمال زیاد مهندس غضنفری برای بازرگانی در نظر گرفته می شود
مابقی افراد حتی از فاطمی امین هم کمتر بوده و دارای فاکتورهای لازم نیستند
جناب رییس جمهور لطفا خواهشا از افراد با سابقه که کار اجرایی داشته اند استفاده کنید مانند مهندس نجم الدین و و مهندس ویسه زیرا این افراد در سنوات گذشته برادری خود را به کشور و صنعت ثابت کرده اند و الان هر چه داریم به دلیل تفکر و کار اجرایی این آقایان هست و هنوز خودروسازی به دلیل تفکر و کار این آقایان نان می خورند.

کارگر شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۲

🔵 میراث فاطمی امین برای وزیر بعدی
طرح فروش یکپارچه که با در نظر گرفتن برنامه های صادرات اعلام شده و فروش های سازمانی و… تقریبا، تمام ظرفیت تولید یکسال را پیش فروش کرده است و مثلا قرعه کشی را حذف کرده است با سند رهنی عملا ورود خودروهای سند آزاد به بازار را به صفر رسانده و اگر تدبیری نشود بزودی با کمبود خودرو در بازار با سند آزاد و قابل انتقال مواجه خواهیم بود.

نکته دیگر این که اگر اکثر ظرفیت تولید و فروش امسال پیش فروش شده باشد و کسی ماشین صفر بخواهد دقیقا باید از کجا تهیه کند؟ از بازار با سند رهن و هزار مشکل و یا با مواعد تحویل طولانی؟

این میراث شوم فاطمی امین و تیم متفکر ایشان برای وزیر بعدی باقی مانده و فقط در صورت واردات واقعی خودرو و نه با خواب و خیال آن و وعده های میلیونی و البته افزایش تولید برطرف خواهد شد، این هشداریست برای آینده بازار خودروهای سواری که با خنده های جناب قالیباف سخنگوی صمت حل نخواهد شد.

کارشناس شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۹

فاطمی امین و تیم مدیریت فروش خود در وزارت صمت با اجرای طرح یکپارچه فروش خودرو، عملا بازار خودروهای صفر کیلومتر با سند آزاد را تحویل دلال های این صنعت دادند
اگر الان کسی قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را داشته باشد به دلیل نبود خودروی صفر در بازار، دلال ها هر قیمتی را بخواهند می فروشند چون وزارت صمت، جناب فاطمی امین و دکتر منطقی و دکتر توکلی لاهیجی و متولیان فروش در وزارت صمت با اجرای طرح یکپارچه فروش تمام ظرفیت خودروساز را فروخته اند و خودرویی در بازار آزاد با سند آزاد نیست حتی تولید سال 1403 نیز فروش رفته است
واقعا احسنت به این طرز فکر و مدیریت و نبوغ شما
از اواخر سال مردم دنبال خودروی خود هستند و خودروساز به دلیل نبود نقدینگی نتوانسته به موقع خودرو تولید کند و از طرفی دلال ها هر قیمتی که بخواهند می فروشند
پس منتظر انفجار قیمت خودرو باشید

محمد شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

چندین میلیارد دلار ثروت کشور توسط سیاستگذاران بی منطق با سرمایه گذاری غلط در کشورهای بدبخت باسم خودرو سازی از بین رفت و حالا دوباره همین بی منطق ها شدند سیاستگذاران صنعت خودرو که با لاف و بی برنامه گی باسم برنامه آبروی کشور را ببرند وزیر که استیضاح شد، ولی باید این بی منطقها بابت راهنمایی های غلطشان محاکمه شوند

سید حق گو شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

باسلام
یک نفر به ما بگه این جناب توکلی در دوران معاونت وزیر محترم چه کرد پ؟ با این نوع تفکر باند بازی و لجاجت با مدیران موفق آنهم با مشورت از کسانی که دور و بر ایشان هستند و خود منشا مشکلات بزرگ خودرو سازی بودند و هستند .باور کنید تا این افراد ظاهر الصلاح در این صنعت هستند .اش همین اش و کاسه همین کاسه است .جناب دکتر رئیسی به داد صنعت خودرو برسید …استفاده از مدیران پاک دست با روزمه قوی و ثابت شده با توسل امکان پذیر است .یک بار امتحان کنید ضرر نمی‌کنید ‌….یا علی

منتقم شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

اوه اوه مدیران رزومه دار؟؟؟؟؟ اگر اینها خوب بودند که وضع صنعت این فاجعه نبود.
اگر خواستید چند نمونه بدهیم‌خط بازار با نام و مشخصات و فسادها بزنند در خبرها .
اگر هرچی اشتباه بوده اخراج برخی بیشرفها مانند م ص غ.به و ژ که عالی بوده

صمت شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

🚘حواله‌های سامانه یکپارچه در بازار دست به دست می‌شوند!

🔹️در حالی که قرار بود سامانه یکپارچه دست دلال ها را از بازار کوتاه کند، با گذشت مدت اندکی از اعلام برندگان سامانه یکپارچه، شاهد فروش غیر قانونی حواله های این سامانه هستیم.

رضا شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

شبکه فساد در م شامل ج و ن و آ وج که شرکت برای منافع شخصی نابود کردن و هم دیگر پوشش میدن در شبکه فساد لطفا پاکسازی نیاز دارد شرکت

میل پلوس شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

به زیر مجموعه های مگا موتور مانند بهران موتور گلپایگان و مدیر عامل و مدیر تامینش هم اشاره کنید.

علوی یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۲۷

اگر دولت بجای حواشی برای شناسایی و اخراج نفوذیهایی که با دولت همراه نیستند و دل در گرو دولت قبل دارند وقت گذاشته بود الان موفق بو چون سنگ انداز و آدرس غلط بده وجود نداشت
کاملا مشخص است لایه های زیرین وزارت خانه ها با دولت همراه نیستند.

css.php