رئیس سازمان توسعه تجارت تغییر کرد/نوبت انتخاب چالشی ترین معاون وزیر است

علیرضا ضیغمی، از سمت رئیس سازمان توسعه تجارت برکنار شد و محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان رئیس این سازمان، حکم خورد.
کد خبر : 81701
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

به گزارش خط بازار؛ به نقل از تابناک علیرضا ضیغمی، از سمت رئیس سازمان توسعه تجارت برکنار شد و محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان رئیس این سازمان، حکم خورد.

دهقان دهنوی، ۴۶ ساله و دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است و سوابق اجرایی در بخش‌هایی همچون ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از حضور مجید عشقی در بورس را دارد. وی همچنین پیش‌تر معاون وزیر اقتصاد و دارایی در دولت دوازدهم، معاون آموزشی مؤسسه آموزش بانکداری ایران، عضو هیئت مدیره بانک مسکن، مشاور مدیریت مالی و اداری قوه قضائیه، مشاوره اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک‌هایی نظیر قوامین، ایران و ونزوئلا و مهر ایران بوده است.

آخرین رئیس سازمان بورس در دولت روحانی در شرایطی به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب شد که شهریورماه سال گذشته، با حکم عباس علی آبادی، وزیر صمتِ دولت سیزدهم، مهدی ضیغمی به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر منصوب شده بود. انتصابی که با انتقاد فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مواجه شد. این در حالی بود که مهدی ضیغمی فرزند علیرضا ضیغمی است، شخصی که به دلیل حضورش در شرکت‌های و هیات مدیره‌های مختلف شرکت‌های نفتی به ابوالمشاغل نفت مشهور است.

به گزارش خط بازار؛ با انتخاب سرپرست ایمیدرو و انتخاب رئیس سازمان توسعه تجارت دیگر نگاه ها به چالشی ترین معاونت در وزارت صمت است تا مشخص شود چه کسی به جای جوان نه چندان موفق ایدرو خواهد نشست.

بررسی های میدانی نشان می دهد که خودروسازان به ویژه حلقه مدیران ارشد همگی منتظر تعیین تکلیف رئیس ایدرو هستند تا براساس فرد انتخاب شده مسیر پیش روی خود را ترسیم کنند.

منبع:‌خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 11:46

با سلام
نکته بسیار حائز اهمیتی در این مقاله وجوددارد و اون بلاتکلیفی کارکنان و مدیران میانی و حتی ارشد صنعت مورد توجه ما یعنی خودرو هست.
شنیدیم مدیر عامل سایپا طی دو هفته گذشته کمترین زمان را در شرکت بودا و صرفا در حال رایزنی بابت ماندگاری در صندلی مدیرعاملی می‌باشد .از آن سو و مدیر عامل دیگرهم در همین تکاپو و با بذل و بخشش باشگاه و …آنهم در جهت حفظ و بقا میز ریاست …
جدا چقدر شوق خدمت در کشور مهم شده که به هر دستاویز ممکن و نا ممکنی چنگ می اندازند …از سوی دیگر آن ویزیتور هم فعال شده که از خطه آذربایجان دوستانی معرف شوند جهت بقا .
مدیون این پاک دستان هستید اگر لحظه ای فکر کنید غیر از شوق خدمت به صنعت و کارکنان و مردم. نمدی بافته اند برای کلاهی .
خیر فقط شوق خدمت بود و هست .البته اگر این خط بازار و مصطفوی نبود چقدر بهتر میشد .اصلا این چه معنی دارد هی شفاف سازی و هی نوشتن و گفتن و …

صادق دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 18:39

برادر محترم
چرا اطلاعات غلط میدی
در ۲۰ روز گذشته حداقل ۱۰ جلسه ستاد تولید برای برنامه ریزی تولید با حضور تمامی مدیران ارشد سایپا از جمله مدیر عامل گروه تشکیل شده است.
از قرار کلا بیکار نشستید تو خونه و هی داری مطلب میزنی و تو همه خبرهای مرتبط و غیر مرتبط علیه سایپا و مدیرانش کامنت میزاری
اگر بیکاری بگو برات کار ردیف کنیم تو ایران خودرو تا دست از سر صنعت خودرو برداری

برادر یا خواهر