ده برنامه سهامداران خصوصی ایران خودرو/آینده ایران خودرو آبروی نظام است

 یک ماه بعد از واگذاری مدیریت «ایران خودرو» به بخش خصوصی سهامدار، استراتژی‌ها و برنامه‌های تیم جدید مبتنی بر ارتقای کیفیت محصولات اعلام شد.
کد خبر : 98521
تاریخ انتشار :یکشنبه 19 اسفند 1403 - 19:30
به گزارش خط بازار؛ یک ماه بعد از واگذاری مدیریت «ایران خودرو» به بخش خصوصی سهامدار، استراتژی‌ها و برنامه‌های تیم جدید مبتنی بر ارتقای کیفیت محصولات اعلام شد. مجموعه سیاست‌هایی که تأمین کیفیت خودروهای تولیدی را بر موضوعات دیگر ازجمله افزایش تیراژ مقدم شمرده که از سوی قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول اعلام شد.
1. کنارگذاشتن پلتفرم‌های قدیمی 
پلتفرم، مجموعه‌ای از اجزای اصلی یک خودرو است که مانند یک اسکلت یا زیرساخت عمل کرده و خودروسازان بدنه، موتور و امکانات مختلف را روی آن سوار می‌کنند. این ساختار به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد خودروهایی با ظاهر، اندازه و ویژگی‌های متفاوت روانه بازار کنند. بر اساس توضیحات «حسن قره‌ئی»، قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول یکی از نخستین گام‌های تیم مدیریتی جدید، کنارگذاشتن پلتفرم‌های قدیمی مانند P200 ، P100  و P700 است که برای تولید 207، آریسان، دنا و سورن به کار می‌رفت.
2. ارتقای پلتفرم تارا و ری‌را 
قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول خبر داد پلتفرمی که «ری‌را» روی آن تولید شده ارتقاء می‌یابد. بر اساس توضیحات مسئول ارشد ایران خودرو 16 ایراد محصولات «تارا»، «دنا» به ویژه «ری‌را» شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شده است.
3. ارتقای محصولات کلاس C ایران خودرو
کلاس خودرو به دسته‌بندی خودروها بر اساس اندازه، نوع بدنه، کاربرد و ویژگی‌های کلی آن‌ها اشاره دارد که به خریداران کمک می‌کند تا خودروها را بر اساس نیازهایشان مقایسه کنند. کلاس‌بندی خودروها بر اساس معیارهایی مثل طول خودرو، حجم موتور، فضای داخلی، یا هدف استفاده (شهری، خانوادگی، لوکس و غیره) انجام می‌شود. حالا بر اساس توضیحات مدیر ارشد ایران خودرو، تیم جدید روی تولید خودروهای کلاسB یا همان خودروهای کوچک شهری همچنین کلاس C یعنی خودروهای خانوادگی کوچک متمرکز خواهد شد.
به گفته قره‌ئی محصولات ایران خودرو همواره در کلاس C از رقبای خود جلوتر بودند، اما به دلیل برخی کوتاهی‌ها، هم‌اکنون «تارا» در مارکت پایین‌تر از «شاهین پلاس» قرار گرفته است؛ لذا مدیریت جدید برنامه دارد با تغییراتی در قوای نیروی محرکه این نقیصه را برطرف و خودروی «تارا» در بخش قالب این کلاس قرار گیرد.  عرضه محصولات کلاس C ایران خودرو تا سال 1405 در ابعاد خودروی کورولا یکی از اهداف مدیریت جدید ایران خودروست.
4. تمرکز بر تولید خودروهای هیبرید
تولید خودروهای هیبریدی از برنامه‌های مهم مدیریت جدید ایران خودرو است که از سوی قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول تببین شد. بر پایه گفته‌های وی، در قدم اول بازنگری در پروژه تارای هیبرید به منظور تغییر ظاهری مطلوب و همچنین ارتقای کیفیت در دستور کار قرار دارد. خودروهای هیبریدی از ترکیب دو یا چند منبع قدرت مانند برق و بنزین برای حرکت استفاده می‌کنند که به کاهش مصرف سوخت، آلودگی کمتر و بهبود کارایی خودرو کمک می‌کند.
5. استانداردهای سختگیرانه در تأمین قطعات 
علاوه بر تغییر و تحول در حوزه‌‌ پلتفرم‌ها، استانداردهای جدید و سخت‌گیرانه‌ای برای تأمین قطعات موردنیاز ایران خودرو اتخاذ شده است؛ از جمله فعال‌شدن «تیم اقدام سریع» در واحد کیفیت که قرار است با هدف ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو، نظارت و بررسی دقیق‌تری در فرآیند تأمین قطعات داشته باشد.
6. نظارت بر خرید قطعات خارجی 
مدیریت جدید بر خریدهای خارجی نظارت‌های بیشتری خواهد داشت و با ارتقای گارانتی قطعات خریداری‌شده، به دنبال تولید محصولات با کیفیت‌تر است.
7. ارتقاء و استانداردسازی موتور
جلوگیری از پراکندگی پلتفرم‌های موتوری و به زبان ساده‌تر ارتقا و استانداردسازی موتور از دیگر برنامه‌های مدیریت جدید ایران خودرو برای ارتقای کیفیت خودروهاست.
8. تغییر ساختار واحد «تضمین کیفیت»
قدم اول مدیریت جدید ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات این گروه صنعتی، تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت این شرکت بود. بر اساس توضیحات قره‌ئی، واحد تضمین کیفیت در دوره مدیریت دولتی، زیر مجموعه یکی از قائم مقام‌های ایران خودرو بود اما مدیریت جدید از بخش خصوصی به واسطه اهمیت بالایی که برای تولید محصولات با کیفیت قائل است، واحد تضمین کیفیت را به عنوان یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه مدیرعامل تعریف کرده است. بر این اساس «واحد تضمین کیفیت» به عنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری خواهد داشت.
9. انتقال واحد «بازرسی پس از تحویل» به واحد کیفیت 
مدیریت جدید بخش «بازرسی پس از تحویل» را از واحد فروش به واحد کیفیت انتقال داده است و به گفته قره‌ئی پس از این ملاک تحویل محصولات به مشتریان «کیفیت» خواهد بود.
10. آغاز همکاری با یک شریک معتبر بین‌المللی 
آنگونه که مدیر ارشد این مجموعه توضیح داد، مدیریت جدید ایران خودرو در نظر دارد که سال آینده همکاری خود با یک شریک خارجی معتبر را آغاز کند تا علاوه بر ارتقای برندینگ ایران خودرو زمینه تولید محصولی با کیفیت در داخل این شرکت را فراهم آورد؛ چراکه به گفته قره‌ئی شریک خارجی فعلی ایران خودرو حتی در مقایسه با سایر تولیدکنندگان داخلی از اعتبار و قدرت چندانی برخوردار نیست.
ده فرمان یا ده گام جدید مدیریت ایران خودرو در صورت اجرایی‌شدن یک معنا بیشتر ندارد؛ ارتقای کیفیت محصولات که منجر به رضایت مصرف‌کنندگان و احیای نام ایران‌خودرو خواهد شد.
منبع: خط بازار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سهامدار خرد یکشنبه , ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

صرفا تکرار شعارهای قدیمی مدیران دولتی !
با این ده فرمان مقدس که همگی از جنس هزینه هستند ، چطور میخوای ایران خودرو رو از زیان انباشته خارج کنی ؟

گرشاسب دوشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

درود بر همه عزیزان
با دست فرمان خط بازار الان حمید کشاورز و شرکت کروز شدن حضرت موسی و جریان ۱۰ فرمان
به نظر ایشون فیلم زیاد می‌بینه و تو توهمات عدیده ای سیر می‌کنه

حميد یکشنبه , ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

سلام
خبر رسيده فردا نشسته خبري تو امدادخودرو ايران برپا ميشه و مهمتر اينكه اقاي سلطاني ثاني مدير عامل باهوش ايساكو
دستور داده نماينده ش اقاي رسول رمضاني
مدير فروش كارت طلايي سابق كه در حال حاضر جاي اقاي ورديني نشستند حضورشان الزامي باشه و اينكه اقاي ميرحسيني طالقاني معروف شديدا در شوك اين موضوع زمان را پشت سر ميگذارد 🤣

رضا دوشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸

واويلا اين و ميگي
ديروز هيات مديرش داشتن ميرفتن ديدن همين اقاي رمضاني
متوجه شده خودشم بدو يدو رفته اونجا كه خدايي نكرده مثلث سه نفر نشن زيرآبشو بزنن….

Ali دوشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

سواد هم خوب چیزی هست (نشسته نه عزیزم نشست خبری🤣)
اقای مهندس رمضانی مدیر پروژه خدمات نوروزی هست

رضای حق یکشنبه , ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

اینم خوبه برای دروغ ۱۳

حاج امیر یکشنبه , ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

حذف شرکت‌های پیمانکار و جذب نیرو پیمانکار مانند پارکهای صنعتی ‌. تمرکز لجستیک در شرکت نه پیکانشهر

ali سه شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۶:۰۶

مدیر محترم اقای پیرمحمدی و‌مدیر بازرسی لطفا تحویل بگیرید.

بیش از ۵ سالی هست که مراسم جشن پایان سال در ایران خودرو و شرکت های تابعه جمع شده.شرکت تعاونی اعتبار یکشنبه به پرسنل اش در هتل المپیک شام می دهد و مراسم پایان سال برگزار می کند.این مراسم حداقل ۵ میلیارد برای تعاونی هزینه برداشته.

پول ما سهامداران و‌کارگران خط تولید هست که شبانه روزی تلاش میکنیم .تعاونی اعتبار پول از کجا اورده .تنها منبع درامدش پول سهامداران و‌پرسنل ایرانخودرو هست.لطفا جلوی این همه هزینه های اضافی را بگیرید.
ما کارگر میشناسی به نون شب اش محتاج هست .شماها جشن میگیرید میلیاردی هزینه میکنید.

میر برات دوشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۵:۰۲

حذف خرید پک و غیر نقدی و پرداخت نقدی به کارکنان به جهت جلوگیری از رانت در هر خرید برنج حداقل دو میلیارد سود و هزینه تحمیل می شود از سال آینده نقدی پرداخت شود

هادي دوشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

دقيقا
ي نمونش تو امداد خودرو ايران سال ١٣٩٨ رخ داد
فقط اقاي گنجي و ميرحسيني ميدونن من چي ميگم 🤣🤣

کارگر تولید سه شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۶:۵۱

یکی از برنامه ها رو یادت رفته بگی ، اونم این هستش که شان نیروی انسانی رو نیاره پایین و از نارضایتی جلوگیری کنه .
در صورتی که الان همه نیروی انسانی به خاطر مسائل معیشتی ناراضی هستن .
قطعا اگه حواسشون نباشه این موضوع پاشنه آیا این تیم میشه.
الان در شرکت زمزمه های اعتصاب سرویس شنیده میشه که اگه پرسنل این کار رو بکنن و با مترو یا ماشین کرایه برن خونه کل مخصوص تا آزادی ترافیک میشه.

ali سه شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۷:۳۵

جناب اقای دکتر پیر محمدی و‌بازرسی ایرانخودرو
لطفا ورود کنید و جوابگو پرسنل باشید.
یکشنبه هفته ابنده تعاونی اعتبار با پول سهامداران و‌کارگران میخواد در هتل المپیک تهران به پرسنل اش شام بدهد و‌جشن پایان سال بگیرد.
اولا چند سالی هست این این‌جور مراسمات در گروه جمع شده
دوما اینطور مراسمات کم کم ۵ میلیارد هزینه برمیداره
این پول ها را از کجا میاره
پول ما سهام دار و‌کارگر بد بخت ایران خودرو هست.چرا باید با پول ماها این همه هزینه بکند.
مگه شعار نمیدهید کاهش هزینه کاهش هزینه

ایا با این تورم و گرونی نیازی هست جشن پایان سال بگیرد شام بدهد.واقعا نیاز هست.لطفا ورود کنید.

css.php