دلبری مدیرعامل ایران خودرو برای ایدرو

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن اعلام خبر تولید انبوه ری‌را در آبان‌ماه و تحویل به مشتریان در آذرماه، از برنامه‌های این گروه صنعتی برای کاهش مصرف سوخت خودروها و عرضه اولین محصول هیبرید تولید داخل خبر داد.
کد خبر : 84100
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۱۰

به گزارش خط بازار؛ علیمردان عظیمی با اشاره به راهبرد و رویکردهای وزارت صمت در کاهش مصرف سوخت، توضیحاتی درباره برنامه ایران‌خودرو در مقوله طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی ارائه و اظهار کرد: با توجه به این‌که خودرو هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت‌ ندارد، در حال حاضر اولویت ایران‌خودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است، در حال حاضر در مرحله تکمیل طراحی و نمونه‌سازی پروژه تارا هیبرید هستیم و تا اوایل زمستان امسال، نمونه‌های اولیه این محصول به منظور کالیبراسیون در شرایط اقلیمی ایران، وارد جاده‌های ایران می‌شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای سال آینده مراحل صنعتی‌سازی این محصول شروع و با طی شدن مراحل تجاری‌سازی، در پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

عظیمی تاکید کرد: بر اساس مدل‌سازی‌های دقیق رایانه‌ای، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت بدون نیاز به هیچ‌گونه زیرساختی، در این خودرو محقق خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین با اشاره به توانمندی‌های موجود این شرکت در حوزه تحقیقات موتور اظهار کرد: قدرتمندترین موتور تولید داخل یعنی EFP-TC توسط ایران‌خودرو عرضه و در محصولات ری‌را و دنا جوانان و به‌دنبال آن بر روی تارا استفاده می‌شود. این موتور جدید و پرقدرت، علاوه بر افزایش شتاب‌گیری، مصرف سوخت کم‌تری نسبت به نسخه قبلی یعنی EF۷-TC خواهد داشت. انتظار می‌رود دنا و تارا مجهز به موتور EFP-TC تا آخر امسال به‌دست مشتریان برسد.

به گفته وی، ایران‌خودرو علاوه بر قدرت و شتاب، به مقوله مصرف سوخت نیز توجه ویژه‌ای داشته و در این زمینه نیز پروژه‌های مختلفی از جمله تولید موتور سه سیلندر را در دستور کار دارد؛ این موتور که کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت خودرو به دنبال خواهد داشت، با اتمام مراحل طراحی و تست، وارد مرحله صنعتی‌سازی شده است.

عظیمی در خصوص سایر برنامه‌های ایران‌خودرو در حوزه توسعه موتور، از توسعه و نصب موتور EF۷-Turbo CNG گازسوز به عنوان اولین موتور پایه گازسوز توربوشارژ ساخت داخل بر محصول سورن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی موتورهای گازسوز، افت توان و گشتاور و نیز کم بودن پیمایش با یک مخزن گاز پر است، با توربو شدن، تمامی این مشکلات در این موتور مرتفع شده و حتی می‌تواند در محصولی مانند دنا که تا کنون نسخه گازسوز آن ارایه نشده نیز به کار گرفته شود.

وی همچنین از تولید انبوه رانا با گیربکس AMT۶ از دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: از مزایای این گیربکس این است که ساختار آن، کاملا مشابه گیربکس دستی است که به‌طور کامل در شرکت نیرومحرکه از زیرمجموعه‌های ایران خودرو داخلی‌سازی شده و با اضافه شدن سیستم کلاچ‌گیری و تعویض دنده رباتیک، به یک گیربکس اتوماتیک تبدیل شده است. مزیت اصلی آن قیمت کم‌تر تولید به واسطه داخلی‌سازی و در نتیجه کاهش ارزبری است.

بنا بر اعلام ایران خودرو، عظیمی در ادامه افزود: محصول تارا جوانان با موتور پرقدرت EFP-TC نیز به مراحل نهایی توسعه و صحه‌گذاری رسیده و تا بهمن‌ماه امسال به تولید انبوه می‌رسد. این محصول با استفاده از موتور جدید که مشابه موتور ری‌را و دنا جوانان است، به یکی از پرقدرت‌ترین محصولات سدان ساخت داخل تبدیل خواهد شد و می‌تواند رقیب مهمی برای خودروهای مشابه وارداتی باشد.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین عنوان کرد: ری‌را بنزینی در آبان‌ماه به صورت انبوه تولید خواهد شد و با شروع تحویل در آذرماه، تمامی تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل مشتریان خواهد شد.

وی طراحی و تولید کراس‌اوور ری‌را را تحولی در صنعت خودرو کشور خواند و گفت: با تولید این محصول ایران‌خودرو توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد و قطعا این محصول با کیفیت و به‌روز، جایگاه مناسبی در بازار خودروهای کراس‌اوور به دست خواهد آورد.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عظیمی چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 9:15

واقعا چیزی از این مطالبی که گفته میفهمه اصلا دانش خودروسازی داره فقط ببینید که سکان بزرگترین غول خودروسازی دست چه کسی هست این آقا همون بود که سخنرانی کرد که پژو پارس مهم نیست در تصافات چند نفر رو کشته است

رضا جوادی چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 11:28

اخوی شما خودت اول جمله بندی و نگارش متنی که نوشتی رو اصلاح کن بعد راجع به خودرو نظر بده.

مینا چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 13:57

عظیمی مدیری است متعهد، شریف و پاکدست که نظیرش در کشور خیلی کم هستش. قدرش رو بدونید تا بعدا نگید کاش بود و این اتفاقات نمی افتاد. مطمئن باشید با توجه رای دیوان عدالت اتفاقات خوبی در ایران خودرو شاهد خواهید بود. گرفتن این رای دل شیر میخواست که عظیمی داشت و یک تنه جلوی وانت سازها رو گرفت.

محمد چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 9:49

عظیم و چراغ دیگر باید رخت رفتن را بپوشید ،چه گلی به سر سایپا زدید که به سر ایران خودرو بزنید جز اینکه زیان برای شرکت درست کنید اگر هم رشدی بوده و توسعه ای بوده با مهندس نجم الدین و پور مجیب بوده نه شما حقوق دان که حتی حقوف مردم را نمیشناسید

علی چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 10:36

همش لاف میزنه ریرا تا سال آینده هم تجاری نخواهد شد ظاهرا ایشون از کف کارخونه خبر نداره!!!

سینا چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 12:36

خان کرمی؛ مدیر توانمند صنعت خودرو با تجربه افزایش فروش و تولید در دوران تحریم و رکود بازار خودرو تولید، سودآوری و طراحی جدید

در  شرایط امروز اقتصاد ایران، که درچارچوب اقتصاد مقاومتی، و سیاست های انضباط مالی دولت، موضوعاتی مانند بهبود مدیریت، افزایش بهره وری و رشد، حمایت از تولید با اتکا به توانایی های داخلی و… مورد توجه قرار گرفته است شایسته است که به دور از نگرش  و وابستگی افراد به دولت ها و جناح های سیاسی، تجربه موفق دوره های مختلف مدیریتی در شرکت ها و سازمان های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

یکی از این مدیران موفق در دو دهه گذشته،‌ مصطفی خان کرمی قائم مقام اسبق مدیرعامل ایران خودرو است.

مصطفی خان کرمی از سال ۱۳۷۱ در شرکت گواه – ارائه کننده خدمات پس از فروش خودروهای تجاری –  مشغول به کار بوده و در سال ۱۳۸۱ به واحد فروش شرکت ایران خودرو دیزل منتقل شد. او  سابقه حضور در بخش های عقد قراردادهای عمده، توسعه و تحقیقات بازار، مهندسی فروش و معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو دیزل را نیز دارد.
گفتنی است خان کرمی از دی ماه سال ۱۳۹۳ به عنوان معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در این شرکت مشغول به کار بوده و در سال ۱۳۹۷ قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو گردید .

مصطفی خان کرمی با ورود به ایران خودرو رخوت و مشکلات شرکت ایران خودرو را تا حد قابل توجهی کاهش داد و افزایش تولید تا 800 هزار دستگاه و افزایش سودآوری را تحقق بخشید وی به خاطر آشنایی با صنعت خودرو و ارتباط گسترده ای که با مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی و صنعتی کشور دارد می تواند در کنار فرشاد مقیمی ناجی صنعت خودرو باشد .

بیش از۳۰ سال سابقه حضور خان کرمی در صنعت خودرو نشان از شناخت کامل وی از این صنعت دارد .
براین اساس شایسته است که صلاحیت و اعتبار مدیران خودروسازی و تجربه و عملکرد آنها در سال های بعد از انقلاب توجه شود و بار دیگر از مدیران توانمند این صنعت در مجموعه های مختلف استفاده شود تا وضعیت صنایع خودروسازی، نقدینگی و هزینه ها، تولید وقیمت محصولات به شرایط بهتری هدایت شود و ضمن جلب رضایت مشتریان، رشد صنعت و اقتصاد کشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، انضباط مالی و… را شاهد باشیم. 

da چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 14:02

ادعای مخاطب:
بابا دیگه خودت رو خفه نکن عزیز روی هر پستی میزنی خان کرمی ایشون هم زمان روحانی چون برادرش رییس حراست ریاست چمهوری بود از ریس کلی ساده در دیزل یکه زارع کردش معاون فروش ایران خودرو

سینا چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 14:16

اردیبهشت سال۱۴۰۰ حکم پرونده هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو و دیگر مدیران ارشد ایران خودرو ابلاغ شد : منع تعقیب و تبرئه از تمامی اتهامات…

در بخشی از حکم نهایی یکه زارع و خان کرمی آمده: «در خصوص اتهام متهمان هاشم یکه زارع و مصطفی خان کرمی معاون فروش سابق ایران خودرو، ضمن پذیرش استدلال و نظر سرپرست محترم و با توجه به نظریه کارشناس بازرگانی که به تفکیک نحوه فروش به صورت دستوری را مشخص نموده است و ملاحظه دفاعیات متهمان و اظهارات اشخاصی که جزء بیشترین خریداران خودرو در قالب خرید صلحی بوده اند و از توجه به اینکه شرکت ایران خودرو پس از فروش خودرو به افراد دخالتی نداشته و خود آن‌ها نسبت به انتقال یا صلح اقدام نموده‌اند و ملاحظه گزارش تکمیلی هیئت کارشناسان رسمی دادگستری و دفاعیات متهم یکه زارع مبنی برمنتفی بودن مغایرت بین سامانه ثبت نام و سامانه فروش و ضعف ادله اثباتی در این خصوص به جهت فقدان دلیل کافی جهت احراز وقوع جرم وعدم اقناع وجدان و حاکمیت اصل کلی برائت و قاعده درء مستندا به ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۶۵ قانون آئین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد قابل اعتراض بودن قرار‌های منع تعقیب به دلیل عدم وجود شاکی موضوعا منتفی است.»

مجید چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 15:22

ایول آقا سینا
فکر کنم حقوق دان هستید
امیدوارهستم هرکس قبای ریاست براین دوقول صنعت کشورم وبه تن میکنه اول وجدان کاری بیداری داشته وسپس عاشق وطن وکارگران وزحمتکشان در این دوشرکت باشه

مهدی پنجشنبه , 26 مهر 1403 - 7:45

اول کارشناس فروش بود به واسطه برادرش اینجا رئیس کل شد

سینا پنجشنبه , 26 مهر 1403 - 10:47

در ایران خودرو همه کارشناس هستند حتی مدیر عامل
حداقل اینو باید بدونی بعد بیای نظر بدی ……..
حالا کسی که تو سیستم ایران خودرو رشد کرده مسئولیت بگیره بهتره یا کسی که از بیرون اومده و هیچ شناخت محیطی نسبت به ایران خودرو نداره ………
یک مدیر و مدیرعامل نام ببر که ارتباطات نداشته باشه ، برادر من ارتباطات سازمانی و خارج سازمانی یک مدیر در راستای پیشرفت یک سازمان بکار گرفته میشه …..

حالا شما میخوای تخریب کنی یا دوباره اتهام وارد کنی یه بحث دیگه است ….
حکم تبرئه جناب زارع هم کامنت گذاشتم مطالعه کن

مهدی چهارشنبه , 25 مهر 1403 - 13:09

درباره آقای خان کرمی لطفا خبرپراکنی و جو رسانه ایی ایحاد نکنید .سال ۱۳۹۷ ایشان ببه بازداشت شدند و در ضمن بیش از سی سال سابقه بعنی بازنشسته هستند و به بخش خصوصی فقط اجازه ورود دارند