خط بازار عزیز راستش را بخواهی دیگر حنایت رنگی ندارد. مطالبت از ارزش افتاده، ادبیاتت تکراری و خسته کننده شده، اینها را از سر دلسوزی میگویم، قلم فروشی ات هم که بماند خیلی بی مزه و تابلو شده و دیگر چنگی به دل نمیزند، زیراب زنی هایت خیلی کشککی و خلاصه که به نظرم یک تجدید نظری بکنی بد نیست. دوره افولت فرا رسیده . مگر اینکه بخواهی به درد نخور باقی بمانی
بهشت امن شیوخ خودروسازان/در دبی کی به کیه؟
به گزارش خط بازار؛ به اذعان بسیاری از کارشناسان، جذابیت مونتاژکاری و واردات در خودروسازی اعم از قطعه، مواد و خودرو بیش از تولید خودرو است.
دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. از حق ماموریت های خارج از کشور تا پورسانت های نهفته در عقد قراردادها و قیمت سازی با استفاده از شرکت های صوری خارجی. به طور مثال اگر یک دفتر خارجی در سال ۱ میلیارد دلار قرارداد بسته شود، می توان برآورد کرد که حدود ۱۰ درصد این مبلغ نصیب واسطه ها و مدیران به عنوان حق بازاریابی می شود و یا ممکن است یک قطعه ساز یا مدیر خودروساز با استفاده از شرکت های صوری قیمت یک قطعه را چند برابر قیمت اصلی به گمرک ایران اعلام کند.
به همین خاطر است که غالب کسانی که در دفاتر خارجی مشغول به کار هستند به ندرت در کوتاه مدت تغییر می کنند، بعد از مدتی اقامت یک کشور ثانی را اخذ می کنند، با منابع و امکانات خودروسازی برای خود و خانواده خود شرایط اقتصادی مناسب فراهم می کنند، با خرید خانه و ویلا در کشورهای خوب از جمله کانادا، اسپانیا، چین، آلمان، امارات و …. رستگار می شوند.
از این رو دفاتر خارجی یکی از جذاب ترین بخش های خودروسازان و مدیران است چرا که در این دفاتر زمینه برای رانت و فساد بسیار مهیا است. به ویژه آنکه صنعت و اقتصاد ایران سال هاست با مقوله تحریم و مشکلات تامین مواد و انتقال پول مواجه است و توجیه برای بسیاری از کارها وجود دارد.
در همین چارچوب خبرهای رسیده حاکی از بازشدن پرونده جدیدی برای کارمندان یکی از دفاتر خارجی است. اجاره چند برابر خانه در کشور متبوع، استفاده از حساب شخصی برای انجام امور شرکت و … از جمله موارد اتهامی است که در حال بررسی می باشد. باید منتظر ماند و دید نتیجه بررسی این اتهامات به کجا می رسد و آیا فسادی رخ داده یا مدیر تازه کار تبرئه می شود؟
شیوخ خودروسازان در انتخاب مدیر دفاتر خارجی بایستی بسیار دقت عمل داشته باشند. تخصص مالی و بازرگانی، داشتن فعالیت خارج از کشور، سلامت کاری سه ویژگی اصلی مدیران دفاتر خارجی باید باشد. قطعا با بلوف زدن نمی توان کاری از پیش برد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، دفتر چین خودروسازان ، دفتر دبی خودروسازان ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ایکس عزیز همین قدر هم کسی نمی پردازه واقعاً باید با آسیب شناسی صنعت خودرو ، راهکاری برای برون رفت موضوع پیدا کرد خط بازار خودش یک سیستم نظارتی هست که خیلی بخاطر ترسیدن از افشاگری ها خطا نکنند البته شاید معذوریت هایی داشته باشه و رودربایستی هم بکنه ولی درمجموع بودش خیلی بهتر از نبودشه این نظرخودمه و نظرجنابعالی هم محترم
حق با شماست بنده فقط پیشنهاد تجدید نظر دادم بایستی طرحی نو دراندازد
سلام اقایون خط بازار پیام های بچه ها ی سایپا اذین پاک نکن خواهشااااا
قشنگ معلوم اقایون مدیرا تو خط بازار ادم دارن
مارادونا رو ول كن، غضنفر رو بچسب. دبي رو بيخيال شو، باقرشهر بيخ گوشته
خط بازار اگر کسی بهش پول بده میشه بهترین مدیر اگر نده میشه فاسد و …
جالبه اگر یه بررسی آرشیو اخبار خط بازار داشته باشید تناقض و گردش قهرمانانه خط بازار را خواهید دید
قلم فروشی خیلی زشته آقای خط بازار
آقای ناشناس حرفاتون به جا بود/ شرکت سایپایی که سالر۸۶ میخواست ایرانخودروی رو بخره الان پول نداره حقوق پرسنل گروه رو بده/ پول نداره به معیشت پرسنل برسه پرسنلی که اگه نباشند اینا هم نیستند/ مگه میشه شرکت به این بزرگی پول نداشته باشه ، به طور هم جواب منفی هستش/ حالا اگه پول نداره فقط یک دلیل میتونه داشته باشه / دزدی و حیف و میل سرمایه شرکت/ حالا دزدها کیا هستند مسلما کارگران و پرسنل در سطح پایین نمیتونند باشند/ مدیرعامل هم مسلما دزد نیست / پس میمونه معاونین و مدیران و روسای گروه/ حالا اگه مدیر عامل محترم گروه تغییری ایجاد نکنه چه معنی میده؟؟؟ جناب شیخ زاده اگه میخواد به عاقبت توسلی مهر دچار نشه باشد مدیرانی که بعد از تیموری حکم گرفتند رو عزل کنه و از کسانی استفاده کنه که هم دست پاک باشند هم دلسوز و هم از آب و خاک سایپا/ از زمانی که غریبه ها اومدن سایپا به گل نشست / سایپا هنوز دلسوز و کننده و کار بلد داره / بگرد پیدا کن آقای شیخ زاده/ سازه و یدک و مالیبل و آذین و پارس خودرو و رایان و ……باید تغییر اساسی کنه وگرنه قول میدم تو اولین ماه سال آینده رفتنی خواهی شد/ برگرد و لابه لای این رانت بازی که میکنی چند تا مدیر شایسته هم بزار / خدا قوت
حق ماموریت روسیه فراموش نشه تو سایپا آذین برای رفتن به این سفر که دستاوردی بغیر از حق ماموریت چند صد میلیونی نداشت که برای رفتن چه کارها که نکردن فراموش نشه جناب مهندس شیخ عطار عزیز محبت فرمایید حمایت خود را از یک سری افراد در آذین بردارید
خواهشا یه سر هم به شرکت خارجی بزنید ببینید چه خبره. مدیر داریم که هم از اینجا حقوق میگیره هم از دفتر دبی. اخر هفته ها با زن و بچه میره اونجا ماموریت دلاری میگیره میاد. تازه اصلا نمیدونه کارش اونجا چیه. فقط با چاپلوسی حراست و مدیر حوزه هی دست و پا میزنه. باز مدیر رستگار کارشو بلده ماکه باهاش کار کردیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰