افزایش تولید، دغدغه اول سایپا/شیخ زاده به سازه گستر رفت

تولید در خودروسازی خط قرمز است. هر مدیری که بر سر کار می آید تلاش می کند تا با تجهیز امکانات، وضعیت تولید را بهبود بخشد.
کد خبر : 109836
تاریخ انتشار :سه شنبه 13 خرداد 1404 - 23:18

به گزارش خط بازار؛ تولید در خودروسازی خط قرمز است. هر مدیری که بر سر کار می آید تلاش می کند تا با تجهیز امکانات، وضعیت تولید را بهبود بخشد.

در همین راستا امروز علی شیخ زاده مدیرعامل سایپا برای بررسی وضعیت تولید، برای چندمین بار به سازه گستر رفت تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرد. وی در این سرکشی چند ساعته با مدیران و حتی کارشناسانه مربوطه درباره نحوه فرآیند تامین قطعه گفتگو کرد و چالش ها را بررسی نمود. این اقدام شیخ زاده نشان از دغدغه سایپا برای رفع موانع تولید و کاهش تولید ناقص و از طرف دیگر عملکرد نامطلوب سازه گستر است.

به نظر می رسد تقویت سازه گستر در کنار تغییرات مگاموتور به عنوان دو بازوی اصلی سایپا می تواند در بهبود اوضاع کمک شایانی کند و این شرکت را به دوران کارگرزاده فدایی نظام (مدیر غیرسیاسی) برگرداند. دورانی که وضعیت آن به مراتب با مگاموتور فرق داشت.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Sardar سه شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۷

مهندس حسن صالحوند، بهترين گزينه براي ساده گستر و يا مگاموتور هست.

Arash سه شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۸

افسوس و صد افسوس که ما قدر مهندس حیاتی را ندانستیم
بهترین دوره ای که سازه گستر به خود دید همان مدت کوتاه دوران مدیریت ایشان بود
هم کارمندان راضی بودند هم قطعه سازان هم سایرشرکتهایی که با سازه در ارتباط بودند.
از دی ماه تاکنون کل سایپا به خصوص سازه روز خوش به خود ندیده
خودشون هم خبردارن از عملکرد داغون خودشون از ترس پشت هم جلسه می‌گذارند بدون خروجی
انشالله با تغییرات پس از مجمع مجدد سازه و سایپا به دوران اوج برسد

Arash سه شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۰

آقای شیخ
کمتر درگیر لابی و وقت خریدن باش
بزودی باید خداحافظی کنی
گند کاری های شما و تیم تون کافیست
وسایل تونو جمع کنید ک جابجایی شما از رگ گردن خداروشکر نزدیکتر است

Nillo چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۰:۱۹

سلام من هم با آرش موافقم

كارشناس صنعت خودرو چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۰:۵۵

سلام خدمت اهالي صنعت خودرو
بررسي وضعيت فعلي سايپا اصلا كار سختي نيست با بررسي كودال بورس مشخص ميشه كه توليد ٢٢درصد افت داشته بعد چجوري خبر افزايش فروش در ارديبهشت ماه رو كار ميكنن در حاليكه مشتريان با پلاكارد جلو درب سايپا اعتراض ميكنن
در حال حاضر ٢٥هزار دستگاه خودرو ناقص كه بدون شك مشكل كيفي خواهند داشت نشان از بي كفايتي مديريتي داره پارش خودرو جا نيس از خودرو ناقص روزي ٢٥٠دستگاه توليد ميشه كه فقط فقط ٨دستگاه بدون كسري هستش رديابي مشكل كار پيچيده اي نيس چرا بر طرف نميشه….
كاش جايي بود كسانيكه امار غلط براي گمراه كردن افكار عمومي منتشر ميكردن رو برخورد قاطع بكنه حقوق و پول قطعه سازا و مشكلات تامين بيداد ميكنه بعد روابط عمومي سايپا مياد خبر از شكستن ركورد ميزنه امسال تنها جايي كه رشد كرده سايپا ديزل هست كه پارسال خوب مديريت شده و خريدهاي خارجي و سفارش گذاري بموقع و بي ادعا انجام شده وگرنه اين بنده خدا كه تعطيله اصلا بلد نيس در باره توليد صحبت كنه
زنجيره تامين سايپا رو زمين كوبيده ….احتياجي به عارضه يابي نيس

کارگر در دیزل شنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۷:۰۶

سایپادیزل خداشکر وضعیت خوبی داره دم شما گرم

Arash چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۷

احسنت
ایشون و تیم بدتر از خودش جز خرابکاری
هنری ندارند
نمونه اش
آذرآب

Sami چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۴

اینکه یک مدیر غیرسیاسی ،مرد عمل و بدون حامی بتواند در سازه گستر مانند حیاتی کار کند و چرخه اقتصادی من جمله کارگر و کارمند و سازنده و قطعه ساز و مردم راضی باشند کار هر کسی نیست …
مرد میدان میخواهد تا با لابی گری و فساد داخلی و خارجی مقابله کند و بله قربانگوی هر کسی نباشد و این در توان هرکسی نیست و صد البته تاوان هم دارد…. که او داد…
بهتر است شیخ زاده به دنبال شاه کلیدی اینچنینی باشد والا با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود. برای همه واضح و مبرهن است صالحی توان و قدرت کافی ندارد و متاسفانه سطح نارضایتی پرسنل به حدی رسیده که همدلی و یکپارچگی زمان حیاتی جای خود را به دلهره و استرس و نفاق داده است. تا دیر نشده به فکر باشید.

کاربر شنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۴

همدلی؟؟؟ یکپارچگی؟ حیاتی با مدیر نالایق اداری و تیم نالایق ترش از سازه گستر خرابه ای به جا گذاشت که دیگه هیچوقت بلند نمیشه. در اظهار نظر دقت کنیم و منافع اقتصادیمون رو در نظراتمون دخیل نکنیم.

Sami یکشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۸

بله حتما دوران معلمان که بشما و امثال شما حکم های آبکی و سفارش شده دادند خوب بود.حیاتی بد بود چون پای امثال شما در دزدی ها قطع شد و به این دلیل ناراحتید….
سازه گستر در زمان حیاتی تمام قد جلوی چپاول ایستاد و شما در آن زمان نتوانستید کمر راست کنید و دلیل کینه شما و یارانتان همین است
در اظهارنظر شرافت داشته باشید…

مولایی سعید چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۱

سازه گستر فقط یک مدیر عامل متخصص دید و موقع خداحافظیش همه یک دست تشویق کردند، که مثل ایشان نخواهد آمد
محبوب قطعه سازان ، متخصص با اعتبار و خوشنام
دکتر معصوم نجفیان

Sami یکشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۲

مگه زمان خداحافظی بقیه مدیران
ما با فحش بدرقه کردبم؟
همه رو همینجوری بدرقه کردیم فقط صالحی قضیه اش فرق داره
ازبس اذیت کرد باید فرارکنه زمان تودیع

عیسی چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۰

بزرگترین اشتباه سایپا این بود فرد متخصص و پر تلاش و کاربلد مثل شیخ عطار و رد کردن و الان ببین چه کسانی جای او در هیات مدیره نشسته اند جناب فرشاد مقیقی عزیز چشم رو باز کن و بعد تصمیم بگیر هر چند وضعیت سایپا خراب تر از این حرف هاست و مدیران رابطه ای و با پارتی نشسته اند و آب از سرچشمه گل آلوده

سازه گستر چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱

بنظرم تنها راه نجات خودروسازی سپردن سکان مدیریت گروه سایپا به متخصصانی همچون دکتر نجفیان می باشد که هم سابقه درخشانی در صنعت داره هم اصول بنگاه داری و ارتباط سازنده با تامین کنندگان بلد هست.لذا ما جمعی از کارشناسان صنعت خودرو از تصمیم گیران وزارت صمت درخواست داریم از تجربیات افرادی مثل دکتر نجفیان چه بعد از واگذاری و یا در صورت عدم واگذاری در راس خودروسازی استفاده گردد.

سایپا آذین چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۶

آقای شیخ زاده
لطفا شایستگی مدیران پرتلاش و زحمتکش گروه و کسانی که عملگرایانه در جهت تحقق و پیشرفت گروه شبانه روز کار می کنند را ببینید
توانمندی مهندس حسن زاده در همین ایام حضور در سایپا آذین بر همه ثابت شده
کسی که واقعا دلسوزانه و صادقانه کار میکنه
کارائی و اثربخشی ایشون در سطح شرکت کاملا مشهوده
سایپا آذین که در سنوات قبل بحران زده بود با ورود مهندس حسن زاده آرامش گرفت
اثرات مثبت این شخص که شامل افزایش تولید ، کاهش ضایعات ، کاهش توقفات تولید، ساماندهی موارد مالی و پیمانکاران و بازنشستگی پرسنل کاملا نمایان می باشد
انصافا از همچین مدیران شایسته و دلسوز و پاکدست باید بهترین نحو در صنعت استفاده حداکثری نمود

آذین چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱

آقا همه میدونیم دکتر حسن زاده چقدر قوی هست
همه فهمیدیم چقدر مدیریت در سایپا آذین قوی هست
اصن ایشون پدر صندلی ایران
اصن ایشون راننده اداره تحویل توی پارس خودرو نبود
اصن ایشون مدیرعامل بعدی گروه خودروسازی سایپا
نه نه، وزیر بعدی صمت
بسه تو رو خدا
بسه ابن حجم از پاچه خواری هدفمند مضحک
اه

همکار سایپا آذین جمعه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۳:۱۷

مخاطب آذین
مطمئنا شما یا چشمتونو بستید رو دستاوردهای بدست آمده در سایپا آذین یا واقعا چشم دیدن عزت سایپا آذین ندارید
کسی که خوب کار میکنه و باشرافت و پاکدستی تلاش میکنه باید بارها و بارها و به کرات ازش گفت
باید از زحماتش تقدیر کرد
وقتی پرسنل سایپا آذین در آرامش هستند یعنی مهندس حسن زاده کار خودشو به نحو احسن انجام داده
معلوم نیست این حجم از کینه شما به چه علته
و این مسائل پوچی که بیان کردید از کجا نشات میگیره

کارشناس جاده مخصوص چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۰

خط بازار
تا دیروز کارگر زاده رو تخریب میکردی
الان ازش تعریف میکنی
امثال حیاتی که مردانه و باغیرت کارمیکنند را با قدر نشناسی
راهی بنگاه خصوصی کردن
و کوتوله های بیسواد مشغول جولان دادن در سایپا هستند
برج 3 هم داره تموم میشه
25درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته

niloo چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۱

آقای شبخ زاده از وقتی اومدی سایپا کاهش تولید ۲۵ درصدی داشتی! چهارده هزار ماشین ناقص تولید کردی که هرکدوم چتد تا قطعه نداره و قابلیت تحویل به مشتری رو نداره!!
واقعا دستاوردتون چی بوده!!!

علی پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۵:۳۰

تا زمانی که مگاموتور جوان کم تجربه و منافع طلب مدیر عاملش هیچ رشد تولید نخواهد داشت خودش هم شده موانع تولید چون از قدرت پدر خانم جان دارد استفاده میکن و با بی تجربگی تیشه به ریشه تولید و مگاموتور میزن آقای منتظرالمهدی

نگران پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۶:۰۶

بیا ببین صادقی کاشان در ایندامین داره چکار میکنه

کارشناس مسئول جاده مخصوص پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۷:۴۵

با سلام/تا زمانیکه مدیر عاملهای چند دوره نتونه مدیر عامل زیر گروه(دادماد زاده فدائی نظام) را با یک مدیر عمال متخصص و کاربلد تعویض کنه شرایط همینه و شرکت مگا موتور که قلب تپنده گروه می باشد جهت بازگشت به دوران طلایی خود نیاز به عجراحی قلب باز دارد،صنعت خود به متخصص خودروساز نیاز داره نه به داماد زاده

کارشناس مسئول جاده مخصوص پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۷:۴۹

متخصص خوشنام،معتمد و محبوب قطعه سازان
دکتر معصوم نجفیان

ناصر پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۹:۳۱

تا زمانی که مگاموتور جوان کم تجربه و منافع طلب مدیر عاملش هیچ رشد تولید نخواهد داشت خودش هم شده موانع تولید و با بی تجربگی تیشه به ریشه تولید و مگاموتور میزن آقای منتظرالمهدی

thmrs پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۹

از حراست و بازرسی سایپا خواهشمندیم در مورد حواشی و اتفاقات گداز قطعه به صورت جدا از مگا موتور ورود کنند،بررسی و نظارت انجام دهند و موارد تخلف ذکر نمایند.

niloo جمعه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۹:۴۸

بازرسی مگاموتور به جای کار کردن دنبال اشعار مناسب برای ماه محرم هستش و اصلا تو مگاموتور بابت حقوق نجومی که میگیره حضور نداره

سایپا دوشنبه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۴

مدیر عامل مگاموتور هم که رفت، خیال پرسنل راحت

Nillo جمعه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۶

هرکس در سازه گستر مدرک زبان از دانشگاه آزاد داشته باشه بدون آزمون منابع انسانی ! پست میگیره؟

دوست یکشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۳

واقعاً جای تأسف داره که دوباره شاهد همون بازی تکراری هستیم؛ بازدید، جلسه، شعار، وعده‌های بی‌سرانجام! آقای شیخ‌زاده، تولید با دوربین و عکس یادگاری بالا نمی‌ره. شما اگر دغدغه تولید داشتید، تا حالا اثرش باید در آمار واقعی تولید، کیفیت خودرو، رضایت کارگر و قطعه‌ساز، و مهم‌تر از همه رضایت مردم دیده می‌شد.

سایپا توی گذشته هم بارها بحران مالی و بی‌پولی رو تجربه کرده بود، اما با مدیریت درست، تعامل واقعی با قطعه‌سازها و اولویت دادن به تولید، تونست سرپا بمونه و حتی تولید رو بالا نگه داره. پس مشکل اصلی امروز بی‌پولی نیست؛ مشکل، بی‌لیاقتی آقای صالحی و تیم ناهماهنگ و نابلدشه که حتی از پس ساده‌ترین چالش‌ها هم برنمیان. اگر با همین فرمان جلو برید، وضع از این هم بدتر می‌شه.

اینکه با افت ۲۲ درصدی تولید، انبار خودروهای ناقص، صف طولانی تعهدات انجام‌نشده و اعتراضات مردم باز هم خبرسازی می‌کنید، توهین به شعور مردم و متخصصینه. روابط عمومی سایپا بهتره به جای جعل رکورد، رکورد خرابی‌ها و نارضایتی‌ها رو منتشر کنه.

زنجیره تأمین رو نابود کردید، قطعه‌سازا دارن یکی‌یکی زمین می‌خورن، کارگرها خسته و ناامیدن، جلسات هم فقط برای وقت‌خریدنه. آقایون! خودتون بهتر از هر کسی می‌دونید نتیجه کاراتون چیه. لطفاً قبل از اینکه دیرتر بشه، کنار برید. مردم خسته‌ان از این همه بی‌عملی و شعار. صنعت خودرو نیاز به مدیر دلسوز و بلد داره، نه بازیگر رسانه‌ای.

css.php