با سلام
خط بازار جان اصلا از این حرفها نزن که مدیران عامل ابقا میشن.
توسلی مهر با کوتوله های همراهش باید برن. حیاتی، یعقوبی، تیزچنگ، چنانی، ناصری و … وگرنه سایپا نابود میشه.
دستاورد«تقریبا هیچ»وزیر صمت/احتمال تغییر بازی در خودروسازی
به گزارش خط بازار؛ اواخر مرداد ۱۴۰۳ سید محمد اتابک به عنوان وزیر صمت از مجلس رای اعتماد گرفت. فردی که به اذعان برخی از کارشناسان کمترین شناخت لازم را درباره خودروسازی دارد.
از آنجا که موضوع خودرو پاشنه آشیل وزرای صمت طی چند سال اخیر بوده، انتظار بر این بود که اتابک با دست پر وارد جاده مخصوص شود و برنامه مدونی و اجرایی را برای نجات خودروسازی از وضعیت کنونی آغاز کند. ولی با گذشته ۳ ماه از حضور وی در وزارت صمت نه تنها اتفاق مثبتی در عرصه خودرو صورت نگرفته بلکه چندان مسیر آینده نیز روشن نیست.
«افزایش قیمت خودرو و تعمیق مشکلات جاری خودروسازان»،«تعلل در واگذاری مدیریت خودروسازی به سهامداران استراتژیک» و همچنین«بلاتکلیفی مدیران عامل خودروسازی برای بقا» نشان از سردرگمی در بدنه تصمیم گیر و تصمیم ساز به ویژه در وزارت صمت است. این بلاتکلیفی در خودروسازی نشان از دستاورد«تقریبا هیچ» اتابک در دولت چهاردهم است.
قطعا ادامه راه با چنین دست فرمانی مشکلات خودروسازی را تشدید خواهد کرد که در این صورت همچون برخی از وزرای سابق، استعفا و یا عزل در انتظار وزیر صمت خواهد بود که در این صورت فرصت دوباره ای برای بقا مدیران کنونی خودروسازی تا اواسط سال ۱۴۰۴ ایجاد خواهد شد.
وضعیت جاده مخصوص در شرایط بحرانی به سر می برد که نیازمند مدیران تصمیم ساز جسور است. قطعا با افراد محافظه کار یقه بسته نمی توان از این وضعیت خارج شد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، سایپا ، سید محمد اتابک ، وزیر صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
به داد سایپا لجستیک برسید
حالا هی خبر بزن و بسوز تو خط بازار تو اصلا مهم نیستی خبرگزاری رده ۴۰ هم نیستی این مدیران سالم سایپا موندنی هستن
افزایش قیمت خودرو = با رویا شدن خرید خودرو
کارخونه هم قیمت رو بالا برده هم از اضافه کار و مزایای پرسنل کم کرده حالا سوال از جناب وزیر محترم اینجاست که گرونی خودرو به سود کی تمام میشه ؟؟؟؟
📌افتضاحی به نام صنعت خودرو
🔻هربار در آستانه نزدیک شدن به افزایش قیمت محصولات خودرویی خودروسازان بزرگ کشور با سفارش محتوا به برخی رسانه های بله چشم گو برای شارژ واژه “دلال” به دنبال مقبولیت بخشیدن به افزایش قیمت محصولات بی کیفیت خود خواهند بود موضوعی که امسال نیز شاهد آن بودیم و از قضا مشاهده می شود روابط عمومی شرکتهای بزرگ خودرویی مأمور به وایرال کردن چنین مطالبی در بین گروهها و کانالها شده اند.
‼️در آن سو نیز چهره های از هم اکنون مغلوب که تنها هنر مدیریتشان دیدن مدیران صاحب نفوذ و لابی کردن با آنانست طبق سنت همیشگی در حال رایزنی برای گرفتن پست در کارخانجات خودرویی هستند هرچند نباید از حضور برخی چهره های دلسوز صنعت غافل شد.
⭕️در این میان برخی افراد حتی دیدار با نمایندگان رد صلاحیت شده ادوار گذشته مجلس را نیز از دست ندادند و به امید اثرگذاری این مهره ها با آنان محفل خصوصی داشتند.
⁉️اما سؤال اینجاست که آیا چنین سیاست مشمئزکننده ای ناجی صنعت خودرو خواهد بود یا هزینه روی هزینه می گذارد و چرا برخی رجال سیاسی که احتمالاً فرق میان پیچ و مهره را نمی دانند اینقدر علاقمند به حضور در این صنعت هستند.
@rasaderooz
آقای اتابک یکی از مجهول ترین وزرای حال حاضر است و اصلاً توان تصمیم گیری برای وزراتخانه متبوعش را ندارد ضمن اینکه زیر فشار سنگین لابی های متعددی قرار گرفته که قدرت انتخاب را از ایشان سلب نموده است و با این فرمان قطعاً بجای تغییر مدیران عامل کارخانه جات صنعتی، خود اوست که تغییر خواهد کرد.
وضعیت اسفناک خودروساز ی : چهارماه تاخیر در تحویل انواع محصولات به مشتریان
عدم تامین توسط قطعه سازان و کاهش شدید تولید.
کاهش شدید کیفیت واقعی محصولات و نارضایتی شدید مشتریان.
نارضایتی عمومی کارکنان از عدم رسیدگی، تبعیضات بسیار و انتصابات افراد نالایق.
تجمع خودروهای کف تجاری نشده
جناب آقای دکتر مقیمی، لطفاً دیگر تعلل نکنید. اگر فشاری از جایی اجازه تغییر به شما نمی دهد لطفاً برای رضای خدا و بخاطر آبروی کشور و مردم ، موضوع را و افشا کنید.
بله کاملا صحیح می فرمایید.افزایش قیمت خودرو موجب شده سرمایه گذاری در این بخش کم شده و به جای افزایش تولید، سعی شود از کیفیت خودرو کاسته شده و همزمان قیمت افزایش یابد.
سوالی داشتم
آقای اتابک تا الان خودروسازی ها را از نزدیک دیده؟؟؟!!!
شاید به همین خاطر تصمیم نمیگیره
شاید یه غول بی شاخ و دمی توذهنش ساختن
صنعت یه وزیر پای کار میخاد
حضرت آقا خودش چقدر با این سن وسال وقت میزارن
برای همین خودروسازی
موضوع مهمیه آقای اتابک بزرگوار
بی سروصدا برو مشکلات را از نزدیک ببین ؟
شرایط داره وخیم میشه ها !!!!
فردا دیره
همین الان
هيچ اميدي به اين پريشان خونه نيست. رنو ال90 را با قيمت 7000 يورو كه با قيمت يوروي آزاد ميشه 500 ميليون تومان روانه بازار كرد.
حالا خودروساز ايراني خودرويي كه نصف كيفيت ال90 فرانسوي را نداره ميده 800 ميليون بعد ميگه زيانده هستيم. ببين عمق فاجعه اين پريشان خونه رو. اعجاز بيسوادي و فاميل بازي. بدبخت مردم ايران . راستي كي برق ميره امروز!!!
وبه برخی از موارد که موجب وضعیت اسفناک خودروساز ی در حال حاض شده ذیلا ر اشاره می شود : چهارماه تاخیر در تحویل انواع محصولات به مشتریان
عدم تامین توسط قطعه سازان و کاهش شدید تولید.
کاهش شدید کیفیت واقعی محصولات و نارضایتی شدید مشتریان.
نارضایتی عمومی کارکنان از عدم رسیدگی، تبعیضات بسیار و انتصابات افراد نالایق. و محدودیت های اضافه کاری به دلیل توقف تولید بالاخص پنجشنبه ها
تجمع خودروهای کف تجاری نشده
جناب آقای دکتر مقیمی، لطفاً دیگر تعلل نکنید. اگر فشاری از جایی اجازه تغییر به شما نمی دهد لطفاً برای رضای خدا و بخاطر آبروی کشور و مردم ، موضوع را و افشا کنید.
اگه تا هفته آینده ( یعنی ۱۰ روز دیگه) مدیر عامل سایپا عوض نشه باید وزیر محترم جاشو به کسی دیگه ای بده، مدیر عامل سایپا همه ميدونند با لابی چه کسی وارد سایپا شده/ عوض نشه دیگه سایپا باخاک یکی خواهد شد البته تغییر فقط مدیر عامل نیست/ مدیران نالایق که الان چند ساله دارند از این گاو شیر ده ( سایپا ) شیر ميدونند و حسابی لاغرش کردند / مثل موریانه دارند پایه های این شرکت بزرگ رو میخورند، امیدوارم دیر نشه
دلخوش باشید و با امید زنده بمانید….تغییر مثبت تو این مملکت از محالات…و تا امید به بهبود دارید وضعتون همینه که هست …با امید به امید زنده بمانید
الان هم تو سازه گستر معاونین تامین و بازرگانی خوب دارند میدوشند
سازه گستر هم با وجود ای آدمهای بی خرد داره از هم می پاشد .الانم که نفر خودشون رو گذاشتند دبیر خانه مرکزی سازه گستر که راحت بتوانند به نامه های محرمانه سایپا دسترسی داشته باشند .
الان هم تو سازه گستر معاونین تامین و بازرگانی خوب دارند میدوشند
سازه گستر هم با وجود این آدمهای بی خرد داره از هم می پاشد .الانم که نفر خودشون رو گذاشتند دبیر خانه مرکزی سازه گستر که راحت بتوانند به نامه های محرمانه سایپا دسترسی داشته باشند .
آقای مهندس حیاتی چرا با توجه به این همه نارضایتی اقدام به تعویض وسلب اختیار معاونت تامین نمیکنید، بخدا حتما پرسنل سازه گستر یه چیزی از این آدم قلدر میدونند که این همه مطالب توی خط بازار میگذارند.
گذاشتن این دو نفر تقصیر حیاتی نبود اما نگه داشتن اینا و امثال اینها حتما تقصیر حیاتی است، نفرات حرفه ای رو دک کردند و میکنند که کردان نشینان بختیار- فیروزه ای هر گند کاری خواستند بکنند.اینها یک حامی کوچولو که مثل یک پری میمونه دارند که نمیذاره گند کار بالا بزنه. بگذارید دهان ما بسته بماند.
خدا وکیلی اخبار کلی خودروسازی رو براتون میگم ببیند غیر از اینه؟؟؟؟اینا یه عده به اصلاح مدیر هستند که معدل بالای ۱۳هم ندارن یعنی حداقل ها رو پاس نکردن حالا ادعای مدیریت دارن…خلاصه خبرها سلیمانی ایران خودرو رفت تو سایپا …. عظیمی سایپا یهو رفت تو ایرانخودرو و مهرکام رفت تو محور سازان و محور سازان رفت قطعه سازان ایساکو رفت تو ساپکو و ساپکر رفت تو ایساکو … یه عده مدیر که مثل انرژی هستند و از بین نمیرن و جالب تر همه اینا هم گند نهادهای نظارتی تو استعلامات هستند چون اصلا حق استعلامی ندارند و چند تا رسانه هم میان این وسط آتش!بویلر معرکه …البته مصطفوی خوبه …
اها خان رفت خان آمد … اصلا دادداششم نظارتی نیست ..و کلاه .شاد سر ما مردم عادی … اره ما مشغولیم شما لطفا بخورید
با سلام جهت اطلاع خط تولید خوابیده در پارس خودرو پنجشنبه ها تعطیل خودروهای سهند ناقص و چراغ ندارن چانگان تولیدش متوقف شده در عوض چارت مدیریتی پارس خودرو خوب پیشرفت کرده تا دلت بخواد دوستان و فک و فامیلاشون رو آوردن
ای سلطان پارس دیدی شب دراز بود و قلندر بیدار؟؟؟؟؟
خط بازار جان لطفا کامنت های منو پاک نکن میتونی بیای سرزمین پارس خودت دونه دونه اش راستی آزمایی کنی
راستی از رئیس دفتر سلطان پارس نگم برات که چقدر هزینه عمرانی پوچ برای شرکت زیان ده پارس خودرو تراشیده اخلاقش هم اخلاق مثال زدنی هستش
سازه گستر سایپا
زنجیره تامین سازه گستر سایپا با پرسنل متعهد و مسولیت پذیر در تمام سطوح و مخصوصا در اموزهای تامین ( معاونت تامین تا کارشناسها) در شرایط بحرانی مالی عملکرد بسیار خوبی در تامین قطعات داشته اند و با افتراها و تفرقه افکنی خللی در این روند ایجاد نمیشود
حتما در تامین قول مدیریت بهت دادند که سنگ معاونت تامین رو به سینه میزنی ،،نه بابا از این خبرها نیست
رکورد تولید سایپا در روز بالای ۳ هزار دستگاه خودرو در روز بوده اما امروز با مدیریت ضعیف حیاتی و معاونت تامین و مدیران تامین و نا رضایتی بالای کارکنان تولید سایپا به زیر ۹۵۰ دستگاه در روز رسیده، زنجیره تامین قطعه سازی در حال نابودی هست ایدرو و سازمان گسترش هم در خواب هست.
از کوتوله پرچم دار باقرشهر غافل نشو مصطفوی جان. اون داره واسه جواد اتوبوسی وقت میخره
كوتوله متوهم رو خوب اومدي، اين آقا با بيماري پارانوئيد تيپ يك سمي، تو باقرشهر در حال يكه تازي هست و لابي براي رفيق گرمابه و گلستان و دانشگاهش( جواد اتوبوسي) از طريق مراجع إعظام قم و ساير موارد زد و بند براي إبقاء جواد اتوبوسي
چرا این تیپ آدمها زیاد شده اینقدر در سطوح مدیریت خصوصا در گروه سایپا به خیلی نمونه ها اشاره میشه
آذین . زر . گام . یدک . مگا (آقای ج) البته امیدوارم درست نباشه و حب و بغض باشه وگرنه نشانه خیلی بدی هست و بدعت گذاری بدتر …واسه یه صنعتی که دائما همه میگن در ضرر هستند و در نهایت میبینی ازش ابر تامین کنندگانی مانند کروز و … متولد میشه .
رشد تامین کنندگان با کیفیت باعث افتخار صنعت هست البته ولی بالاخره کدوم درسته ضرر و زیان یا پیشرفت و رشد چشمگیر تامین کنندگان کوچک و بزرگ …
متاسفانه اینجا پر شده از اخبار دروغ درباره سازه گستر و معاونتهای تامین و بازرگانی و چون عده ایی به اهداف خود در سازه گستر نرسیدهاند راه را برای نفاق و تخریب می بینند .تامین سازه گستر مانند همیشه با عملکرد بسیار خوب خود جلو می رود و این افراد که فقط دنبال استفاده از رانت جهت رشد هستند و توقع مدیر شدن بدون لیاقت به جایی نمی رسند
چرا چرت میگی این همه آدم تو سازه گستر دروغ میگن .چرا مثل کبک سرت رو کردی تو برف ،کدام یکی از مدیران تامین که تازه سمت گرفتند در حد مدیر بودند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 36 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : 28