خط بازار
اخبار

در چین هر ۶۰ ثانیه یک خودرو تولید می شود/خودروبازان ایرانی گرفتار سیاسی کاری

به گزارش خط بازار به نقل از خط مخصوص چینی ها در حالی سریع ترین و هوشمندترین کارخانه تولید خودرو در جهان را راه اندازی کرده اند که خودروسازی در ایران علی رغم «خصوصی واگذاری»همچنان گرفتار سیاسی کاری است.

در تاریخ ۲۸ جولای، شرکت Avatr Technology رسماً کارخانه دیجیتال هوشمند جدید خود را افتتاح کرد. این کارخانه با همکاری شرکت خودروسازی چانگان، هواوی، چاینا یونیکام تاسیس شده است.

این کارخانه که به عنوان یک “ابرکارخانه” کاملاً دیجیتالی و انعطاف‌پذیر توصیف می‌شود، از فناوری 5G و هوش مصنوعی بهره می‌برد. Avatr می‌گوید این کارخانه بیش از ۴۰ فناوری پیشرفته، از جمله سیستم‌های دوقلوی دیجیتال، را برای ساده‌سازی فرآیند تولید خود ادغام می‌کند.

به گفته این شرکت، این کارخانه به دیجیتالی شدن سرتاسری دست یافته است. هر ابزار و اجزای تولید از طریق یک شبکه 5G یکپارچه متصل می‌شوند و امکان ردیابی داده‌ها در زمان واقعی و شفافیت کامل را از سفارش تا تکمیل خودرو فراهم می‌کنند.

خط تولید کاملاً خودکار است و هر ۶۰ ثانیه یک خودرو از آن خارج می‌شود. این مرکز از تولید مدل‌های ترکیبی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ۱۲۸۰ نوع سفارش شخصی‌سازی‌شده را در بین پیشرانه‌های مختلف – حتی در برندهای مختلف – در خود جای دهد.

این کارخانه دارای ۳۶۹ سیستم نظارتی و ۲۶ گیت کیفیت است که توسط سیستم‌های بازرسی بینایی مبتنی بر هوش مصنوعی مستقر در ۲۵ سناریو و ۷۳ ایستگاه کاری بهبود یافته‌اند. طبق اطلاع آواتر به زودی یک SUV جدید که با همکاری هواوی توسعه یافته ، به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو قرار است نقش محوری در خط تولید آینده آواتر ایفا کند.

تا سال ۲۰۳۰، آواتر قصد دارد ۱۷ مدل جدید، شامل سدان، SUV، MPV و خودروهای اسپرت را معرفی کند. این شرکت هدف خود را دستیابی به فروش سالانه جهانی ۸۰۰ هزار دستگاه تعیین کرده است. این کارخانه جدید از ۱۲۸۰ پیکربندی شخصی‌سازی‌شده خودرو بدون تغییر سرعت تولید تشکیل شده است.

در سال ۲۰۲۴، آواتر ۷۳ هزار دستگاه خودرو فروخت که بیش از دو برابر فروش آن در سال ۲۰۲۳ بود. در نیمه اول سال ۲۰۲۵، این برند رشد قابل توجهی داشته و توانسته در چهار ماه متوالی بیش از ۱۰ هزار دستگاه تحویل به صورت ماهانه عرضه کند.

آواتر توانسته در بسیاری از کشورها بازارسازی کند.  در سال ۲۰۲۴، این برند وارد ۲۵ کشور و منطقه، از جمله تایلند و دبی شده است. مدل‌های خارج از کشور بین ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار یوان (تقریباً ۶۹۸۰۰ تا ۹۷۷۰۰ دلار آمریکا) قیمت داشتند. 

منبع: خط مخصوص

یک دیدگاه ارسال شده است

  • علی گفت:

    آقای خط بازار چرا میایی واقعیت میگی پاک میکنی…….
    منافع توهم به خطر میفته،دیگه دل خوش و امید درست شدن نداریم بزار این هم نابود بشه ان شاءالله

دیدگاه خود را بنویسید