دردسر عظیم در جاده مخصوص؛ آقای مالی ایران خودرو شفاف سازی کند

روند ایران خودرو در دوران مدیریت علیمردان عظیمی آرام و با شیب مثبت بوده است. مدیرعامل سالم ایران خودرو طی این مدت با رفتار محافظه کارانه توانسته این ماشین عظیم خودروسازی را به طور نسبی به سلامت به پایان سال 1402 برساند.
کد خبر : 67963
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۵۶

به گزارش خط بازار؛ روند ایران خودرو در دوران مدیریت علیمردان عظیمی آرام و با شیب مثبت بوده است. مدیرعامل سالم ایران خودرو طی این مدت با رفتار محافظه کارانه توانسته این ماشین عظیم خودروسازی را به طور نسبی به سلامت به پایان سال 1402 برساند.

وی طی این مدت تلاش کرده از مدیران موفق دوره قبل حمایت کند و سود هزار میلیاردی نصیب کارکنان ایران خودرو نماید و تا حد مقدور و در چارچوب ملاحظات سیاسی منافع سازمانی را قربانی منافع شخصی نکند. هرچند که به نظر در این بخش ایران خودرو از سایپا بهتر عمل کرده است ولی هنوز ایرادات وجود دارد و نیاز به تغییرات است. از پُست سازی و انتصاب خالی بند معروف در خلیج گرفته تا حضور بازنشسته نظامی و بخش ضعیف تامین مالی و قطعه.

بررسی های اولیه نشان می دهد عملکرد بخش مالی طی ماه های اخیر رضایت بخش نبوده است. به طوری که نارضایتی ها از نحوه تامین مالی در بین شرکت های گروه در حال افزایش است. هرچند که این صحبت ها به مذاق برخی از مدیران ارزشی مالی چی خوش نمی آید ولی واقعیت این است یکی از بخش های پرچالش این روزهای ایران خودرو بخش مالی است.

این بخش علی رغم همه محاسن مدیرانش ولی در حوزه کاری در حد ایران خودرو نتوانسته ظاهر شود. موضوعی که اگر درمان نشود، قدرت ایران خودرو در تولید را کاهش خواهد داد و موجب ایجاد دردسر عظیم در جاده مخصوص می شود. البته برای قضاوت دقیق تر و منصفانه تر نیاز به شفاف سازی است. قطعا اگر گزارش عملکرد این بخش برای افکار عمومی منتشر شود اهالی جاده مخصوص بهتر می توانند قد مدیران کنونی و قبلی را مقایسه کنند. بهتر می توانند فرق نیکفر و دیگران را بدانند. بهتر می توانند اعتبار مدیران مالی را بسنجند.

ایران خودرو با حدود 90 شرکت زیرمجموعه جای مدیران قدکوتوله نیست. مدیرانی که نه تنها در داخل جاده مخصوص حامیان حرفه ای قدرتمندی ندارند بلکه اعتبار کاری هم در خارج از خودروسازی ندارند. خودروسازی محل برگزاری صبحانه و ناهار با دوستان و آشنایان مخصوص نیست بلکه محل تجلی ارتباطات بیرون سازمانی است برای رشد منافع درون سازمانی.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صابر سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 11:21

سلام منظور از مدیر عامل سالم چیست که تکرار می کنید .؟

احمد سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 12:39

آقای مصطفوی روزنامه نگار یادت باشه.هر کسی که به تو پول میده در یک زمان سالم خطاب نکنی. موضع ت را عوض نکن آقا

کارگر خط تولید سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 14:17

جناب دکتر عظیمی بیا و در حق ایرانخودرو محبت کن تولید رو بسپار به شیخ تولید
سالم بودن شما و نیت خیر شما برای شرکت و نظام از هیچ کس پوشیده نیست

محسن سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 21:55

بهترین و سالم ترین دوران ای آن خودرو زمان مهندس مقیمی بود

شهاب سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 22:47

مالی چی کوتوله داره برای خودش موقعیت ایجاد میکنه چون میدونه اولین گزینه تغییر است تا بتواند جایی دیگر برود سیاه ترین دوره مالی ایرانخودرو احتمالا فقط حمایت میکنه فامیل هاش و صبحانه کاری در زیر مجموعه ها وقتی مدیرعامل نیرو محرکه عوض شد اولین نفر جهت عرض ارادت با معاون قبلی اومد صبحانه و ناهار خورد از قرار های با کوتوله های بی نماز که با حمایت شمعلی خوشحال از سمتی که گرفته

راد چهارشنبه , 9 اسفند 1402 - 12:49

مدیر عظیم بی لیاقت ترین مدیر عامل قرن شناخته شده

یاپکو چهارشنبه , 9 اسفند 1402 - 19:24

با انتخاب چراغ دوم به عنوان مدیر حوزه شخص شد که حواشی در تمام بدنه خودروسازی رخنه کرده