پیرمحمدی یا الهی شکیب:

خواب عظیمی و چراغعلی برای ایران خودرو/تاریخی ترین مجمع خودروسازی در بهمن ماه

طبق اسناد روزنامه رسمی و مصوبه مجمع قبلی ایران خودرو، در 17 بهمن 1403 مهلت 2 ساله هیات مدیره این شرکت به پایان می رسد.
کد خبر : 93332
تاریخ انتشار :جمعه 5 بهمن 1403 - 17:19

به گزارش خط بازار؛ طبق اسناد روزنامه رسمی و مصوبه مجمع قبلی ایران خودرو، در 17 بهمن 1403 مهلت 2 ساله هیات مدیره این شرکت به پایان می رسد و لذا در همین هفته یعنی(هفته دوم بهمن ماه) جاری باید آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده تعیین هیات مدیره جدید روی کدال قرار گیرد.

این مجمع با مجامع قبلی یک تفاوت عمده دارد و آن این است که شرکتهای تابعه و وابسته و زیرمجوعه ایران‌خودرو موسوم به سهام تودلی شامل خگستر و سپهرکیش و سرمایه گذاری سمند به موجب رای قطعی دادگاه و دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکتهای بورسی مصوب هیات مدیره سازمان بورس دیگر حق رای نخواهند داشت.

از طرف دیگر سران کشور بر خصوصی سازی و واگذاری مدیریت ایران خودرو به سهامداران استراتژیک خصوصی اجماع دارند. با عنایت به این دو مطلب این مجمع ایران خودرو تاریخی ترین مجمع خودروسازی بعد از انقلاب خواهد بود چرا که برای اولین بار بخش خصوصی می تواند برای حراست بهتر از اموال خود، مدیرعامل انتخاب کند. البته اگر باند عظیم سیاسیون مانع از برگزاری مجمع نشوند و بخواهند چراغ خاموش به لابی های خود برای بقا ادامه دهند.

در همین راستا نام «عادل پیرمحمدی» و «یوسف الهی شکیب» در محافل رسمی و غیررسمی به عنوان نماینده بخش خصوصی برای مدیرعاملی به گوش می رسد. حال اینکه کدام یک از این نفر مدیرعامل جدید ایران خودرو شود و دیگری عضو هییت مدیره و قایم مقام اجرایی به زودی مشخص خواهد شد.

دخالت زیانده دولت ها در خودروسازی، سبب حیف اموال بخش خصوصی و میل بیت المال شده است. پرونده های متعدد قضایی برای مدیران خودروسازی و زیان چند ده هزار میلیارد تومانی خودروسازان گواه همین ادعا است.

به گزارش خط بازار؛ از نکات جالب قابل توجه به ویژه برای نهادهای نظارتی این است که در کمتر از چند هفته مانده به مجمع ایران خودرو، تغییرات بی سروصدایی در زیرمجموعه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو«ایکیدو» در حال انجام است. ایکیدو هلدینگ اقتصادی و مالی است که داوود حمزه مدیرعامل آن از دوستان نزدیک بابک احمدی است و رییس هییت مدیره آن امیر چراغعلی(مدیر حوزه ریاست ایران خودرو) است. در این خصوص چند سوال مطرح است:

1- چرا این انتصابات با توجه به نزدیک مجمع ایران خودرو در حال انجام است؟ آیا منافع ایران خودرو مدنظر است و یا منافع افراد خاص؟

2- مدیرعامل ایران خودرو شفاف سازی کند که آیا این انتصابات با نظر شخص وی است و یا چراغعلی و یا حمزه؟

3- علت تغییر مدیران عامل چند شرکت تابعه ایکیدو طی چند روز گذشته عملکرد ضعیف بوده و یا موضوع دیگری مطرح است؟ چرا با تغییر الوند در مهرکام پارس، بلافاصله منابع مالی از ساپکو به این شرکت تزریق می شود در حالی که قبل از تغییرات این اتفاق نیفتاده بود؟

اگر مدیران ایران خودرو به ویژه علیمردان عظیمی و امیر چراغعلی در راستای منافع ملی تصمیم می گیرند در خصوص اتفاقات ایکیدو مردانه توضیح دهند. شاید بعد از مجمع بهمن ماه 1403 دیگر فرصتی برای توضیح نباشد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 40 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Amir جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

امیدوارم هر چه زودتر علیمردان بره و یکی مثل خطیبی بیاد.زمان ایشون هم شرکت خوب شد و هم رضایت.

ازل جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

کاش دکتر محمدزاده بشه مدیر عامل ایران خودرو. تنها راه نجاته

رامتین شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

کجاها نجات یافته است ؟؟؟!!!!!!

یک کارگر یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۲۷

چرا مطلب منو هنوز تایید نکردید؟!!!

کاوه یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

سایپا دیزل

کارگر خط تولید جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

حال و روز صنعت خودرو اصلا خوب نیست و نیاز به یک جراحی ضرب الاعجل دارد
در این وانفسا برخی شیوخ به مرادشون رسیدن و برخی از وکلا در حال آزمودن بخت خود هستن
به نظر بهترین گزینه برای ایران خودرو کسی نیست جز میرجواد سلیمانی
با روشن و خاموش شدن چراغ ها حال ایران خودرو خوب شدنی نیست

ناظر جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶

چراغ و منافع ملی ، دیدیم در سایپا کارکرد ایشان و پست دادن به برادرشان را و …

امید جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

ظلم معصومانه به خودروسازی کشور
راه نجات سایپا و ایران خودرو مدیرعاملی فردی است که فنی باشد ، متخصص باشد زنجیره تامین را بشناسد بهترین گزینه حالا کسی نیست جز متخصص معتبر و خوشنام صنعت خودروسازی کشور

niloo جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰

والله والله والله علیمردان اندازه مدیر عاملی ایرانخودرو نبوده و نیست
زیاد لازم به بررسی نیست چند دقیقه با این آقا صحبت کنید متوجه توخالی بودن و بیسوادی ایشون میشید

حاج احمد جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

هیچ کدام از مدیران شرکت‌های درجه ۱ و ۲ ایران خودرو در حد مدیر عامل نمی باشند و هر کدام باند خود را دارند

امیر عباس جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹

دکتر الوند از اول تو بدنه خودرو سازی بوده واز کارشناسی بعد از 20سال زحمت به این جایگاه رسیده رزومه خویش تو سایپا کاشان و بن رو،مگاموتور، زامیاد ،فنرسازی زر و… توهم معلوم از دار و دسته تیموری هستی ،نه نگو که هیچ کس باورش نمیشه ،

حسین جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹

تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ما پرسنل بن رو همیشه دعا گوی جناب آقای دکتر الوند هستیم با آرزوی موفقیت و سلامتی

محمد شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۰۰

خودرو از یک شبکه تک قطبی رنج می‌برد نه نحوه مدیریت آن و بزرگترین خدمتی که به این صنعت می‌شود کرد، چند وجهی کردن آن است.
تک قطبی بودن صنعت خودروسازی را در تولید قطعات و نیز تولید خودرو شکننده میکند و باید امکاناتی فراهم شود که ما بخش از دانش کشور را به حوزه خودروسازی متصل کنیم تا ببینیم که چگونه می‌توانیم تحول بزرگی را در مدیریت خودروسازی ایجاد کنیم.

سرباز ایران جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

باسلام
به نظر بنده بهتر تمامی دوستان یه سری به پیام رسان ایتا بزنند وخدمات ارزنده جناب آقای دکتر الوند رو ببینید ،ممنون از زحمات آقای دکتر الوند.خداقوت مرد خستگی ناپذیر

رضا شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۱۷

با تشکر از سایت با این خبری که گذاشته ،خواستم بگم که عدم واگذاری مدیریت دولتی به بخش خصوصی در خودروسازی، موجب رانت، کاهش تولید و پایین‌آمدن راندمان کیفیت در مدیریت و تولید شده است. به همین خاطر است که حالا گزاره واگذاری مدیریت دولتی به‌خصوص‌ در این صنعت به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم و بخش خصوصی از دولت مدنظر قرار گرفته است. مطالبه مردم این است که برای همیشه در سالی که با نام جهش تولید و مشارکت مردمی نامیده شده است، صنعت خودروسازی به مردم و بخش خصوصی واگذار شود. مقایسه خودروسازی با مدیریت بخش خصوصی و دولتی بسیاری از حقایق را بیان خواهد کرد و مشخص خواهد شد چرا واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی یک خواسته مردمی است؛ چراکه تا پیش از این مدیران وقت دولتی همه راهکارهایی که می‌توانست خودرو را در سبد کالایی دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار بدهد و بازار خودرو را به سامان برساند، به انجام رسانده‌اند، ولی حیف که با مدیریت برخی مدیران خودروسازی همچنان خودروسازی ایران در تب خود می‌سوزد.

سرباز ایران جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵

باسلام
به نظر بنده بهتر تمامی دوستان یه سری به پیام رسان ایتا مهرگام پارس بزنند وخدمات ارزنده جناب آقای دکتر الوند رو ببینید ،ممنون از زحمات آقای دکتر الوند.خداقوت مرد خستگی ناپذیر

حسینی جمعه , ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

سلام ،دریه کلام تمام پرسنل فنر سازی زر دعا گوی آقا دکتر الوند هستن

علی شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۱۰

مطمئن باشید مجمع بهمن ماه به حد نصاب نخواهد رسید و فعلا مجمعی در کار نیست تا بعد از وقت تنفس و مدیریت نتایج مجمع از این ستون به آن ستون فرجی بدست آید.

عماد شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۴۱

باسلام به فکر بازنشستگان ومشاغل سخت وزیان آور باشید چرا قطره چکانی بازنشسته می‌شوند چرا بیمه به دلیل واهی وعنوان شغلی پرونده را بررسی نمی‌کند آقایان پیگیر باشید

ابوالفضل شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۵۷

عادل پیر محمدی ! واقعا !!!

کارگر خط تولید شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

دوست عزیز اینها همه حدس و گمانه زنی یا توهمات واهی ست و تا زمانی که طرف روی صندلی تکیه نزنه به حقیقت نمیرسه

کارمند بن رو شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

دوستان عزیزی که طرفداری الوند می‌کنید الوند توی بن رو چیکار کرد جز اینکه فرار از مسئولیت و فرار از امضا واقع پذیر باشیم شب دراز است و قلندر بیدار

علی شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

نتایج خصوصی سازی به واسطه اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار غیراصولی بوده و شائبه ها و اتهامات آن حتی گریبان گیر مسئولین سازمان خصوصی سازی بوده است. این اقدام در شرکت ایران خودرو هم تبعات غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

نوری شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

از خصوصی سازی های گذشته مشخص است که نتیجه ی خوبی در انتظار نیست

صبا شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

سلام
برعکس مطالب زردی که مینویسی نظرات قابل تأمل تر می باشد ، همانطوریکه می دانید مسئله مدیر عاملی ایران خودرو بعد از پرونده سازی که منجر به بازداشت مهندس یکه زارع شد به یک شوخی تبدیل شده و هر کسی با هر نوع تخصصی خود را در قامت مدیر عاملی می بیند ، البته وقتی که شهر کوچک می‌شود همه برای هر کاری خود را آماده می بینند از مقیمی گرفته تا خطیبی و عظیمی ، خطیبی بدلیل سابقه کار خودرویی در مدت کم خیلی بهتر عمل کرد البته اگر دوران وی نیز طولانی می‌شد شاید بخاطر اطرافیان خراب‌تر از عظیمی می بود دوران مدیریتش ، در هر حال در تمام ارکان کشوری وقتی نظاره گر باشی آدم‌هایی که خود در گذشته کار حراستی انجام داده اند و با پرونده ساختن برای انسان‌ها درآمد کسب نموده اند وقتی فضا را مناسب می بینند و به پست ها بالاتر میرسند بغیر از اینکه دنبال جبران عقب ماندنی از دوستان هستند بدلیل ضعف در سواد و تخصص از افرادی استفاده می کنند که نتوانند به رفتار ایشان گله مند شوند و نتیجه چیزی می‌شود که در حال حاضر در ایران خودرو با آن مواجه هستیم و به بهانه های واهی همه را درگیر پرونده می کنند که خود از این طریق بهره ببرند و بیچاره افرادی که با این روش سر ناسازگاری داشته باشند . دیر یا زود عظیمی به خاطرات خواهد پیوست و میزان خسارت وارد شده به گروه صنعتی بر همگان روشن می گردد ولیکن آیا کسی پیدا می‌شود که بتواند این مدیران را مورد مؤاخذه قرار دهد و در دادگاه علنی طرح شکایت کند از طرف بیت الملل به حال این روزهای ایران خودرو باید گریست اگر لیستی از نیروهای جذب شده در دوران تصدی چراغ و علیمردان منتشر شود شروعی برای پیگیری دگر سؤ استفاده ها خواهد بود .

دکتربن شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

بنده عضو کوچکی از خانواده بزرگ صنعت خودرو افتخار دو سال همکاری با آقای دکتر الوند رو داشتم و اندازه ده سال کار یاد گرفتم
تخصص،پاکدستی ،اخلاق و مدیریت از بهترین ویژگیهای ایشون .
براشون ارزوی سلامتی دارم.

رستم شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

پارسال 207 پانا 850 میلیون بود دلار 50 بود الان دلار 85 207 پانا همون 850 قیمتشه به نظرم بازار خودرو خیلی جا مونده

ولنگاری هزینه شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

دوسال اخیر، ایران خودرو ضعیف ترین، پر حاشیه ترین و زیانده ترین دوران خود را سپری کرد. زنجیره ارزش در این شرکت از هم گسست بطوریکه تامین قطره چکانی و بالطبع آن تولید افتضاح است. از کیفیت نگو که هر مشتری که خودرو تحویل می گیرد گویا برنامه بر این است تا از قبل گارانتی چند میلیون هم ایساکو از جیب ایران خودرو سود ببرد. خدمات پس از فروش هم طوری است که با نذر و نیاز هم نمیشود نوبت گرفت تا جاییکه شما راضی شوی به ایراد خودروسازان و عطایش را به لقایش ببخشید. می ماند نیروی انسانی، که عزل و نصب ها، لابی گری ها وظلم ها و … خود حکایت از این موضوع دارد. کارکنان هم که انشاالله راضی اند !!! فقط نمی دانم چرا همه دعا می کنند مدیریت زودتر عوض شود. امیدوارم شخصی که سکاندار ایران خودرو خواهد شد، مهندس باشد و اشراف بر فرآیندهای شرکت داشته باشد. یعنی درخصوص زنجیره تامین، کیفیت، تولید، بازاریابی و فروش و … لااقل اگر تجربه ندارد ۲ واحد در این خصوص گذرانده باشد.
آب مایه حیات است و صنعت خودرو مایه پیشرفت و آبروی صنعت پس زمان و سرمایه مملکت را با تیم های مدیریتی ناتوان هدر ندهیم!

فناوری شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

هیچ فرقی نمی کند از طرف چه کسی سفارش شده باشد اگر شخصی خودش لیاقت رسیدن به آن مقام را ندارد هیچ وقت در کارهایش موفق نخواهد شد ولاغیر الان هم افراد با لیاقت از سوی رانا خواران و مافیای قدرت و ثروت کنار زده می‌شود حتی به قیمت آسیب زدن جسمی روحی و روانی

ناجی شنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

انشالله با آمدن مهندس سلیمانی بسیاری از امور اصلاح خواهد شد . فردی با سابقه طولانی و آشنای کامل به صنعت خودرو . تحصیلات مرتبط و آگاه به عملکرد دوستان قدیم و افراد جدید در بدنه مدیریتی ایرانخودرو ….‌ بدون ادعا در داشتن القابی نظیر دکتر و غیره .یک مهندس واقعی در رشته مکانیک از دانشگاه شریف

رضا یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲:۲۴

فقط نگاه کنید در این مملکت بی صاحب کاری ندارند جز گران کردن ارابه های مرگ و امثال نادانهایی چون میر سلیم هم فقط بگه گران کنید

Alo یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۶:۵۲

رزومه ایشون تو مگاتوز شرکت دنده فن آور باید ببینی این شرکت به خاک سیا نشوند

ناشناس یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

عزیزم بهتر این خبر رو کار کنید که دارن از سهامداران یکی از شرکت‌های ایران خودرو که سهام دار اصلی سپهرکیش ایرانیان هم هست دارن امضاء جمع میکنن که به رای دادگاه تجدیدنظر برای حق رای شرکت‌های تودلی اعتراض دارن و اینکار به اجبار و تهدید پرسنل داره انجام میشه. ماندن در قدرت به چه قیمتی

بنده خدا یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

به امید خصوصی سازی ایران خودرو

ناصر یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹

سلام وعرض ادب جهت اطلاع سهامداران محترم به فرض این که قیمت گذاری دستوری برداشته شود.بازم ایران خودرو به سود دهی نخواهد رسید مگر این که دست به اصلاحات جدی بزند وتمام شرکت ها دفاتر منطقه ای وخیلی عوامل هزینه زا واقعا هزینه زا را حذف کند وساختار لجستیکی را شخم بزند واز نیروی انسانی سام وبدون وابسته به رانت استفاده کند که همین اصلاح ساختار لجستیک ایران خودرو را چند درصد سود ده خواهد کرد.البته این موارد که عرض کردم به همین سادگی هم نیست

نگاه دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

در ايران خصوصي سازي تجربه جالب مديريتي نداشته و بنگاههاي موفق هم در اين بين ديده نمي شود
حسب مالكيت سهام آيا سپردن مديريت يك شركت بزرگ مانند ايران خودرو به بخش خصوصي منطقي. به نظر مي رسد؟
مشكل صنعت خودرو فقدان مديريت متخصص خودرو و آگاه به مسايل روز خودرو و اقتصاد و هوش مديريتي دارد
صنعت خودرو نيازمند مديران لايق و دلسوز است
سعي و خطا كافي است
ببينيد
سازمان خصوصي سازي خود درگير مشكلات كلان است

css.php