خواب زمستانی در روابط سایپا/مدیرعامل سایپا به زبان آمد

مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه این گروه در نیم سال اول ۱۴۰۳ افزایش قیمتی نداشته و ۱۵ درصد تورم به تامین مالی شرکت اضافه شده گفت: با این حال موفق شدیم برای اولین بار پس از ۷ سال به سود برسیم.
کد خبر : 87758
تاریخ انتشار :پنجشنبه 8 آذر 1403 - 19:56

به گزارش خط بازار؛ به نقل از تحلیل بازار جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع بسیجیان و خانواده معظم شهدای گروه سایپا که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: شرکت سایپا در نیم سال اول ۱۴۰۳ افزایش قیمتی نداشته و پانزده درصد تورم به تامین مالی شرکت اضافه شده است، با این حال موفق شده برای اولین بار ‌پس از ۷ سال به سود برسد که البته تلاش گروهی برای افزایش روند تولید در این شرکت تاثیر گذار بوده است.

جواد توسلی مهر در مراسم یادواره شهید شاخص کار و تولید و تجلیل از خانواده معظم شهدا گروه سایپا، گفت: یکی از اقدامات مهم و با بصیرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج مستضعفان بود، که همچنان از برکات آن در کشور بهره مند هستیم و باید افتخار کنیم که در طلایی ترین عرصه تاریخ در ایران زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما همواره قدردان رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و خانواده آنها هستیم و اگر آنها نبودند این آرامش و امنیت در کشور ممکن نبود، خاطر نشان کرد: حضور بسیج در سنگر کار و تولید، منجر به ثبات و امنیت اقتصادی در کشور شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای برون رفت از جنگ اقتصادی حاضر، ما هیچ راه نجاتی به جزء تولید در کشور نداریم، توجه به تولید می‌تواند امنیت و آسایش را در پی داشته باشد.

توسلی مهر با تاکید بر اینکه در سال جاری برای اولین بار بعد از ۷ سال شرکت سایپا به سود رسید که این اتفاق بزرگی است،‌ افزود: به همت متخصصان و کارکنان این مجموعه از ۴۸۵۰ هزار میلیارد تومان زیان ناویژه به ۳۵۰۰ میلیارد تومان سود ناویژه دست یافتیم، این دستاورد در حالی است که افزایش قیمتی نداشتیم و همچنین ۱۵ درصد تورم به تامین مالی ما اضافه شده بود.

وی یادآور شد: افراد و گروه‌هایی همواره تلاش می‌کنند تا در روند رشد تولید داخلی وقفه ایجاد کنند اما با یاری و همت همه دلسوزان کشور، موفق نخواهند شد و مطمئنا با تلاش تمام کارکنان وضعیت شرکت سایپا، درخشان‌تر از شش ماه نخست سال خواهد بود.

توسلی مهر بیان کرد: در سالیان گذشته با تصمیمات غیر کارشناسی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته به دو خودروساز بزرگ کشور تحمیل شد و عملا حدود ۶۳۰ هزار میلیارد تومان پول تولید به جیب واسطه‌ها رفت که با این پول می شد تحول بزرگی در توسعه زیرساخت های صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد.

به گزارش خط بازار این اظهارات توسلی مهر در حالی بیان شده است که موج انتقادات به عملکرد وی در سایه ضعف روابط عمومی و تیم رسانه ای ش در اتمسفر جاده مخصوص بالا گرفته است. سایپا طی ۹ ماه اخیر ۴ اشتباه استراتژیک را انجام داد.

اولین اشتباه، تغییرات اتوبوسی و انتحاری در پایان سال ۱۴۰۲ برای تامین منافع ملت بود. آوردن همان تیم ایران خودرو دیزل به سایپا زمینه را برای نارضایتی در بدنه مدیران ارشد ایجاد کرد و آغاز کننده بی اخلاقی در سایپا شد و سبب ایجاد گروه های مخالف برای جبران بی اخلاقی گردید.

دومین اشتباه، انتصاب برخی کوتوله ها در مناصب مهم و شرکت های حساس بود. افرادی که نه تجربه و نه سواد مرتبط با مسئولیت خود داشتند و فقط به واسطه پاداش رفاقت خود با نواقتصادانان دانشگاه تهران از شهرداری به سایپا مهاجرت کردند و از میرداماد تا جنت آباد را تسخیر کردند. گروه سایپا با بیش از چند ده شرکت تابعه،‌ همانند ایران خودرو دیزل نیست که برای تامین منافع مالی و قطعه، دلخوش به وعده های چنان و چنین بود و امید به مدیریت دامادزاده های سفارشی از کرج تا کاشان داشت.

سومین اشتباه، عدم احیای روابط عمومی بود. نهادی که در دوران تیموری به خاک سیاه نشست و در دوران توسلی مهر اتفاق موثری در آن حاصل نشد. حضور تیم منفعل در روابط عمومی در سایپا، اجازه نداد نقاط قوت به خوبی دیده شود و از طرف دیگر جو منفی روانی بر سر مدیران ارشد سایپا سایه افکند.

چهارمین اشتباه، ‌اعتماد به نفس کاذب و توهم قدرت برخی از مدیران بود. برخی از مدیران ارشد به واسطه روابط مجاهدانه خود بر این تصور بودند که تا سال ها بر مسند قدرت می مانند و بی تجرگی و عدم توان مدیریتی شان دیده نمی شود. متوهمانی که سایپا را با یک بنگاه زیرپله ای اشتباه گرفته و به تاخت و تاز پرداختند. همین موضوع، سبب شد تا رفتارهای جناحی، سلیقگی و باندی در برخی از شرکت ها بیداد کند و دود آن به چشم کارگران و سهامدارن برود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آذین پنجشنبه , ۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

اگر سایپا سود ده شده است پس چرا:
چرا تولید نصف شده است و پنجاه درصد از ظرفیت سایپا و زیرمجموعه های سایپا استفاده می شود؟
چرا منابع مالی ندارید و به شرکت های زیرمجموعه پول نمی دهید و همه را شاکی و عصبانی کردید؟
چرا پرسنل زیرمجموعه سایپا از بودجه بندی شما ناراضی هستند؟
چرا طلب مالی تامین کنندگان سر به فلک رسیده و قطعه به سایپا و زیرمجموعه سایپا نمی دهند؟
تجربه و رزومه شما جناب توسلی مهر ثابت کرده که گزارش درستی نمی دهید چون همین گزارشات سود مالی را در ایران خودرو دیزل هم زدید و بعدا مشخص شد که چقدر آمارسازی و… کردید و ایران خودرو دیزل را بدبخت کردید و حالا هم همین گزارش را برای سایپا تکرار می کنید
یکبار مسئولان و ناظران را می توانید گمراه کنید ولی برای بار دوم دست شما رو می شود و همه متوجه شدند که راستگو نیستید.

Arman پنجشنبه , ۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

سلام
با عرض جسارت
واسطه‌هایی که مهندس جلوی مفت خوریشونو گرفته چقدر بهتون می‌دن تا مسایل رو وارونه منعکس کنید
چرا نمی‌گیرد

همسی نگر جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۳۴

چقدر جالب پس از خواندن این تحلیل خیلی خیلی بیشتر حقانیت جناب آقای مهندس جواد توسلی مهر بر نخبگان واقعی ثابت می شود. در تعجبیم که با این همه سوابق درخشان جناب مهندس توسلی مهر که جناب وزیر بر آن اذعان دارند و جناب رئیس جمهور بر گردن ایشان مدال صادرکننده برتر را انداخته اند تحلیل بازار نوعی تخلیه عقده های کهنه روانی است که بالاخره طبیعی است که به جایگاه یک مدیر ارشد چنین حسادتی داشته باشند که نتوانند آن را پنهان کنند.این منصبهای دنیایی به دنیا می ماند. واقیعت مهم این است که ایشان از مدیران بسیار خوشنام و جهادی است که با استعداد خدادادی و توان خلاقی که داشته و دارند توانسته اند در هر زمان سنگی را که دیوانگان بر چاه انداخته و زیان انباشته تولید کرده اند را علی رغم کارشکنی ها جبران کنند.
… و خدا احکم الحاکمین است…

کارگران سایپا جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

توسلی مهر چقدر بهت داده تا اینهمه دروغ بگی ما در سایپا هستیم و میبینیم که توسلی مهر و تیمش چه بلایی سر سایپا و زیر محموعه ها آوردند.

ميعاد جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

مدال صادر كننده برتر سال ١٤٠٢ چطوري مال توسلي مهند ميشه وقتي اسفند تازه مدير عامل شدند؟؟؟؟؟
مدال براي تمام پرسنل زحمتكش سايپاست نه توسلي مهر اتوبوسي
ايشون هادت دارند از دستاورد بقيه بنام خودشان استفاده كنند

همسی نگر جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۴۱
شهید خدمت جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

اولا اعداد ریالی شش ماهه اول هیچ وقت واقعی نیست چون افزایش قیمت ها و تعدیل قیمت ها لحاظ نمی شود دوما با توجه به گزارش کدال تمام محصولات نسبت به دوره مشابه افزایش قیمت داشته اند سوما تلفیق ملاک بررسی است نه سود وزیان شرکت اصلی این حرف های پوپو لیستی برای عوام خوبه نه بدنه کارشناسی
تولید کاهش داشته فروش نسبت به دوره قبل کمتر بوده افزایش ۱۵ درصدی هزینه مالی از کجا سود اومده ؟
درباره مدیریت و انتخاب نفرات هم قابل بررسی نیست اصلا حیاتی به عنوان رییس باید ۵ سال سازه کار میکرد مگا هم که بیشتر دورهمی هست تا شرکت پارس خودرو هم که رفقا دور هم جمع شدن زامیاد هم که داره نون مرتضوی میخوره شرکت های دیگه هم که کلا رها شدن

abuzar جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

مگه كسي وسط سال مالي با صورتهاي مالي حسابرسي نشده سود و ضرر ميتونه اعلام كنه. خود گويم و خود خندم من مرد هنرمندم.
بي تقوايي.

hassan جمعه , ۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

بزار آخر سال مالي بشه و همه هزينه ها و مطالبات سررسيد بشن . از جمله هزينه مالي پول هاي گرفته شده از بانك ها با نرخ 33 درصد. بعد سود و زيان محاسبه كن. اينكه از عدم آگاهي ملت سوء استفاده كني و هل هلي عملكرد ارائه بدي درست نيست.بعدش قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس.

نظرات بسته شده است.

css.php