اختصاصی خط بازار

خسارت ۳۴ میلیون دلاری به آمازون

آمازون در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۷۵.۶ میلیارد دلار از طریق تارنماهای خود فروش داشته است
کد خبر : 11064
تاریخ انتشار :پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 15:12

به گزارش خط بازار، روز سه‌شنبه در ۵۹ دقیقه‌ای که تعدادی از تارنما‌های مهم از کار افتادند، آمازون ۳۴ میلیون دلار از فروشش را از دست داد.

آمازون که در طی همه‌گیری و با اجبار خرده‌فروشان به تعطیل کردن کسب‌وکارشان، از رونق زیادی برخوردار شده است، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۷۵.۶ میلیارد دلار از طریق تارنماهای خود فروش داشته است.

این مبلغ معادل ۸۳۰ میلیون دلار در روز، ۹۶۱۵ دلار در ثانیه، و ۳۴ میلیون دلار در طی ۵۹ دقیقه از کار افتادن تارنما‌ها در روز [سه‌شنبه] است.

آمازون، توییچ، ردیت، و پی‌پال، از جمله تارنما‌هایی بودند که پس از دچار مشکل شدن سرورهای شرکت فستلی که ارائه‌گر خدمات به این شرکت‌ها است، از ساعت ۹:۵۹ صبح به وقت گرینویچ از کار افتادند. در ساعت ۱۰:۴۴ صبح، فستلی صفحه وضعیت خود را به‌روز کرد و گفت که مشکل «شناسایی شده است و رفع اشکال در حال اجرا است.» در ساعت ۱۰:۵۷ صبح گزارش شد که مشکل برطرف شده است.
بعید به نظر می‌رسد که این وضعیت، تلنگری به ثروت ۱۸۶ میلیارد دلاری جف بزوس، بنیانگذار آمازون، بزند.

خریداران آمازون، پس از رفع مشکل و به کار افتادن دوباره تارنماهای آن، احتمالاً دوباره به خرید خود ادامه می‌دهند، اما این ارقام نشان‌دهنده سلطه این شرکت است.

این اولین بار نیست که فعالیت تارنمای آمازون قطع می‌شود. در نوامبر سال ۲۰۲۰، پلتفرم «آمازون وب سرویسِز» که خدمات رایانش ابری (ذخیره داده) ارائه می‌کند، از کار افتاد و در نتیجه مشکلات مشابهی ایجاد شد.

اخلال در برخی از مهم‌ترین تارنماهای جهان، وابستگی اینترنت به شمار نسبتاً کمی از شرکت‌ها را برجسته کرد.

 

منبع: خط بازار

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php