خداحافظی مدیرعامل ایران خودرو/عظیمی به سایپا می رود؟

با وجود حواشی زیاد در نحوه برگزاری مجمع فوق العاده ایران خودرو، عظیمی "به جهت جلوگیری از بروز وقفه در امور جاری شرکت و متاثر نشدن روند تولید خودرو" از این شرکت خداحافظی کرد.
کد خبر : 94850
تاریخ انتشار :جمعه 19 بهمن 1403 - 17:02

به گزارش خط بازار؛ علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو طی پیامی به سهامداران این شرکت از ایران خودرو خداحافظی کرد.

در متن این پیام آمده است:

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ایام‌الله دهه‌فجر به ملت شریف ایران، آرزوی به ثمر نشستن آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و تحقق منویات مقام معظم رهبری، همچنین آرزوی توفیق برای دولت محترم، درخصوص آن چه در روزهای برگزاری مجمع سهام‌داران ایران‌خودرو گذشت، ضمن تاکید اکید بر این که تیم مدیریتی ایران‌خودرو نه تنها به هیچ وجه مخالف فرایند خصوصی‌سازی نیست، بلکه بر این باور بوده است که توسعه صنعت خودرو بمانند بخش‌های دیگر اقتصاد، با نقش‌آفرینی موثر بخش خصوصی دارای اهلیت به صورت واقعی به شکل پویاتر و نظام‌مندتری محقق خواهد شد، لازم به ذکر است که مخالفت اینجانب و رییس محترم هیات مدیره (دو عضو از چهار عضو هیات مدیره) با نحوه برگزاری مجمع در روز چهارشنبه مورخ 17 بهمن، به دلیل دستور صریح قضایی و در راستای اجرای قانون بوده (که شرح مفصل آن چه گذشت به صورت مکتوب به مراجع مربوطه اعلام شده و در رسانه‌های عمومی و صدا و سیما نیز برای مردم شریف ایران تبیین شده است) و تلاش ما به عنوان نیمی از اعضای هیات مدیره بر آن بود که در فرایند برگزاری مجمع اخیر، مجری و تابع قوانین و مقررات مربوطه بوده تا در فرایند برگزاری مجمع، حقوق قانونی همه سهام‌داران که به صورت امانت نزد هیات مدیره بوده است، در فضایی آرام، شفاف و قانونمند تعیین تکلیف شود.

اکنون با توجه به اعلام موضع شب گذشته سازمان بورس و اوراق بهاردار مبنی بر این که “آن‌چه در مجمع اتفاق افتاده مطابق مقررات بوده است”، از آنجا که خود را تابع قانون و مقررات می‌دانم، لذا به جهت جلوگیری از بروز وقفه در امور جاری شرکت و متاثر نشدن روند تولید خودرو، بدین طریق بار مسوولیت از دوش اینجانب برداشته شد و متوجه سازمان محترم بورس و اوراق بهادار و سایر نهادهای ذی‌ربط خواهد بود. 

با پایان دو سال مسوولیت، امانت‌داری حق سهام‌داران و عموم ملت ایران در ایران‌خودرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی، تاکید می‌کنم که در تمام این مدت سعی بر آن داشته‌ام که مجری قانون و امین سهام‌داران باشم و اکنون با شرایط پیش آمده در روزهای اخیر، در محضر خدای خود، دینم را ادا شده می‌دانم و یقین دارم حقوق قانونی سهام‌داران در فرایند واگذاری مدیریت ایران‌خودرو و همچنین ایرادات حادث شده در روند برگزاری مجمع و نتایج حاصله، توسط نهادها و حوزه‌های قانونی و نظارتی که تاکنون نیز حساسیت خود را در این خصوص در عمل ابراز کرده‌اند، به صورت دقیق پی‌گیری خواهد شد.

بر خود لازم می‌دانم در این فرصت به چکیده‌ای از اهم اقدامات و دستاوردهای حاصل شده در دوران تصدی اینجانب که توفیق خدمت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی (افزایش نرخ نهاده‌های تولید، مشکلات ثبت سفارش و تخصیص ارز، تداوم قیمت‌گذاری دستوری، نوسانات نرخ ارز و ناپایداری زنجیره تامین برق و گاز برای تولید و.‌‌..) را داشته‌ام، جهت استحضار سهام‌داران محترم اشاره نمایم که از جمله می‌توان به بهینه‌سازی ترکیب تولید با حذف محصولات قدیمی و زیان‌ده و معرفی محصولات جدید هم‌چون خودرو ری‌را، به عنوان اولین خودرو کراس‌اوور ملی با بالاترین سطح ایمنی و امکانات در خودروهای داخلی و همچنین برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه محصولات جدید اشاره کرد و از سوی دیگر مدیریت و اصلاح ساختار هزینه در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو که منجر به کاهش قابل توجه زیان خالص شرکت شده است و تمامی این موارد در صورت‌های مالی حسابرسی شده و گزارش‌های منتشره در سامانه کدال منعکس شده است. در این مدت همچنین تلاش برای تولید بدون کسری، بهبود تمامی شاخص‌های کیفیت، حفظ سطح تولیدات علی‌رغم اضافه شدن استانداردها و حذف پژو پارس از سبد محصولات، سامان‌دهی شرکت‌های زیرمجموعه و ارتقا شاخص‌های حوزه درمان و معیشت پرسنل از دیگر اقدامات شاخص به ثمر نشسته بوده است.

در این خصوص ضمن تشکر از تمامی پرسنل خدوم گروه صنعتی ایران خودرو شامل کارگران، کارکنان و مدیرانی که در طول این مدت، صادقانه با تمام وجود در راستای اعتلای صنعت کشور در یکی از دشوارترین دوره‌های تاریخ فعالیت اقتصادی از جان مایه گذاشتند، وظیفه خود می‌دانم از همراهی همدلانه و مسوولانه تمامی دلسوزانی که در طول این مدت، همراهی لازم را با این رویکرد داشته اند، علی الخصوص فعالان محترم زنجیره تامین تشکر کنم و در این میان به طور ویژه از وزرای پاکدست و دلسوز صمت در طول این مدت به ویژه دکتر اتابک و همچنین دکتر مقیمی ریاست محترم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعضای محترم هیات مدیره، به ویژه آقای مهندس شیخ‌زاده، نمایندگان محترم مجلس و مقامات محترم قضایی و نهادهای نظارتی که تلاششان در راستای حفظ و تداوم توسعه صنعتی کشور بوده قدردانی ویژه می‌کنم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فشمی جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

با سلام
آقای عظیمی
خودروی ریرا محصول مدیریت آقای خطیبی است. بر کسی پوشیده نیست.
در خصوص معیشت. نظر پرسنل کاملاً مخالف نظر شماست. شما صرفاً بطور مستقیم از جیب و سفره پرسنل برداشت نکردید. قطعا این خداحافظی شما باعث خوشحالی و دلگرمی پرسنل است. در صورت امکان در حاشیه هیچ خودرو ساز یا قطعه ساز خودرویی هم نباشید. حضور شما هم زیان بار است.

سینا جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

پایان دوره مدیریت فرصت طلب های ریاکار در ایران خودرو؟

علیمردان عظیمی می توانست با یاری گرفتن از نیروهای متخصص داخلی مانند ناقدی برادران و خان کرمی ، خاطره خوشی از خود بجا بگذارد نه اینکه تمامی پرسنل ایران خودرو برای برکناری وی روز شماری کنند..

غمخوار شنبه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۷:۴۵

دقیقا با شما موافقم . عدم استفاده از نیروهای متخصص در صنعت خودرو مانند آقایان دکتر ناقدی ، خان کرمی و اسماعیل پورو …..

ماهان جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸

کارکنان ایران خودرو با رفتن عظیمی
به تعدیل نیرو
کاهش مزایا
عدم امنیت شغلی و ….. سلام کنید

آگاه جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

آقای شیخ زاده منتظر باش نوبت ب شما هم میرسه
داستان خصوصی سازی برای سایپا نمیتونست در زمان توسلی مهر رقم بخوره، دلیل جابجایی این بزرگ مرد همینه، پرسنل ایران‌خودرو دیزل میتونن شهادت بدن در زمان کدام مدیرعامل بهترین رشد را داشتن. شمام برید تحقیق کنید اطلاع بدین ب مردم

hassan شنبه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۵۰

توسلي مهر توي ديزل خودش سوار اسب زين شده بود. ديدي كه توي سايپا چند ماه بيشتر دوام نياورد.

کارگر در دیزل یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

جسارت دوست عزیز کدوم اسب زین شده امکان داره به من بیش از بیست سال در این شرکت کار میکنم اعلام کنید

کارگر خط تولید جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

ای کاش آقای عظیمی با فکر و تدبیر بیشتری در انتخاب مدیران و معاونیین ارشید تصمیم درستی می گرفت .
رفتن ایشان از صنعت خوردو و ایران خودرو لطف بزگی بود که شمال حال گروه ایران خودرو شد

سایپا جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

مقدم مدیر حوزه مدیریت ایران خودرو شد و از سایپا رفت
یک نفر از کمیته انتصابات سایپا کم شد
آقای شیخ زاده از مهندس شیخ عطار استفاده کن
ببین چه بلایی سر عظیمی در ایران خودرو آمد چون از افراد متخصص استفاده نکرده و دنبال استفاده از سیاسیون بود و در آخر نتوانست افزایش تولید مستمر و کاهش هزینه و افزایش بهره وری داشته باشد پس شما از افراد متخصص به جای افراد سیاسیون استفاده بکن

مگاموتور جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

بهترین گزینه برای مگاموتور مهندس شیخ عطار هست به دلایل ذیل:
مهندس شیخ عطار از مدیران اجرایی و پاکدست و متخصص گروه سایپا هست
مهندس شیخ عطار کسی بود که سایپا کاشان و سایپا سیتروئن را راه اندازی کرد و به سوددهی رساند
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز را در مگاموتور ثبت کرده است
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که تیراژ تولید خطوط ماشینکاری و دنده زنی مگاموتور را 125 درصد افزایش تولید داد زیرا که کلیه دستگاه ها و تجهیزات خطوط ذکر شده را اورهال و به روز نمود
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که مگاموتور را با تمام پیچیدگی فرآیند به خوبی می شناسد و در سنوات گذشته توانسته است بالاترین رکورد تولید مگاموتور را داشته و بیشترین کاهش هزینه و کمترین مطالبات تامین کنندگان را داشته باشد.
اگر مهندس شیخ عطار برای خط بلوک سیلندر شاهین دستگاه شستشو و هونینگ نخریده بود الان حتی شاهین هم نمی توانستید تولید کنید واقعا بعد از مهندس شیخ عطار هیچ مدیرعاملی در مگاموتور کار و اقدامی نکرد و فقط استفاده کننده بودند و منفعتی برای مگاموتور نداشتند.
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که در گروه سایپا ، از سازمان گسترش ایدرو بودند و شرکت های سایپا کاشان و مگاموتور تجربه کاری دارد و از بالاترین مکان که سازمان گسترش ایدرو است تا اجرایی ترین و تخصصی ترین و کلیدی ترین شرکت های گروه سایپا مانند مگاموتور فعالیت داشتند که از مدیریت کلان تا مدیریت اجرایی تجربه کاری موفقی داشته است.
پس چرا مهندس شیخ زاده از ایشان استفاده نمی کند واقعا مشخص نیست.
مهندس شیخ زاده تنها راه حل مشکلات مگاموتور استفاده از مهندس شیخ عطار هست زیرا مهندس شیخ عطار یک مدیر اجرایی متخصص و پاکدست می باشد و منافع سایپا در حال حاضر اقتضا می کند که ایشان را به عنوان مدیرعامل مگاموتور منصوب نمایید.
در کنار ایشان از مهندس بینشیان معاون اجرایی اسبق مگاموتور نیز می تواند مگاموتور را به دوران اوج خود برساند چون رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز برای مهندس بینشیان در مگاموتور ثبت شده است.

Mohammad جمعه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳

جناب آقای عظیمی
شما که سیاسی بودید و دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط خودروسازی نباید این جایگاه را میپذیرفتی، بازی کردن با اقتصاد کشور و به خطر انداختن نان سفره میلیون ها خانواده کارگر از هر لحاظ که تصور و تحلیل کنید فعل حرام و نابخشودنی است، سیاسیونی که بدون داشتن کمترین سواد و کارایی بالاترین پست ها را در مجموعه های خودروسازی تسخیر کردند و خود را محق میدانند همگی مرهون زحمات جنابعالی می باشد ، به علت نبود افراد بسیاری در جایگاه خویش هرشخصی که در مجموعه تنها یاورش خداوند بود لگدمال شد ، امیدوارم اگر عقیده ای به آخرت داشته باشید آماده پاسخگویی به خروارها حق الناس پایمال شده که هیچ وقت امثال شماهارو نمیبخشند باشید و از پیشگاه پروردگارطلب بخشش کنید . الله مع الصابرین

مهدی شنبه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۴۹

میبینم که ارتش سایبری کروز دست بکار شده و اضافه‌کاری و شبکاری از جناب کشاورز میگیره. فکر نکنین کارگرهای ایران‌خودرو وارد بازی دشمن‌سازی عظیمی شما میشن و یادشون میره که میخواهین سفره‌اشون رو کوچک کنین. حواسمون به عملکرد کروز هست. اینجا گروه بهمن نیست. حواستون باشه.

سازه گستر یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

خدا رو شکر کروز از فیروزبخت بیسواد که معاونت تامین سازه گستر هست هم حمایت کرده ،خدا به داد پرسنلی که تحت پوشش کروز هستند برسه

niloo یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۲۱

عظیمی پاش برسه و سایپا حتی واسه آب خوردن پرسنل اعتصاب میکنن

احمد یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۷:۱۷

عظیمی نسبت به مدیران عامل سایپا عملکرد بهتری داشت، اهل تغییرات فله ای نبود و در حوزه مالی و اقتصادی سلامت بود، زیر بار رانت نرفت و گرنه دلیلی نداشت با این واگذاری رانتی ایران خودرو مخالفت کند.

سایپایی یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

زهی خیال باطن ک سایپا هم مث ایرانخودرو بدبخت کنین سایپا پیشرفت خواهد کرد طوری ک رقیبان فقط بنگرندو حسرت بخورند

کارمند دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲

نوبت مهرکان پارس الوند کیه

css.php