عظیم بهتر چراغ را خاموش.شیخ را به مکتب و مراد را به خرر بفرست.الان زمان خانه تکانی دوستی های نسبی است
خبر داغ خودروسازی؛ از عید عظیم تا خداحافظی کوتوله ها
به گزارش خط بازار؛ در حالی که همه منتظر تغییرات کلان در خودروسازی هستند ولی خبرها حاکی از تغییر رویکرد دولت در جاده مخصوص است.
طبق قانون نانوشته در صنعت خودرو، بعد از تغییر وزیر صمت و رئیس ایدرو، نوبت به تغییر مدیران عامل خودروسازی است که موافقان و مخالفان خود را دارد. در برهه کنونی مخالفان این کار بر این عقیده اند که سهامداران اصلی خودروسازان باید درباره سرنوشت مدیران تصمیم بگیرند و نه دولت. لذا دخالت دولت به ویژه ایدرو در تغییر مدیران خودروسازی را غیرقانونی و خلاف تلقی می کنند. از طرف دیگر موافقان این موضوع با استناد به وضعیت وخیم تولید و تامین قطعه، تغییر فوری را از اوجب واجبات در خودروسازی می دانند و از ایدرو انتظار دارند برای کاهش ضرر حضور مدیران ناکارآمد زمان را از دست ندهد.
اینکه در شرایط کنونی کدام ادله منطقی تر است و مصلحت صنعت خودروسازی چیست، موضوعی پیچیده ای است که باید از زوایای مختلف ارزیابی شود ولی آنچه که مسلم می است این است که:
۱- با مدیرانی که خودرو را از ۳۵ درصد تا ۷۰ درصد کسری قطعه، تولید می کنند و به دروغ به نام تولید آمار می دهند، نمی توان جهش تولید کرد.
۲- با کوتوله های ویزیتور و بله قربان گوهای روسی دوست که کت به تن شان خیلی گشاد است، نمی توان کسری قطعه را جبران کرد.
۳- با شومن هایی که دست به دامن استخدام سردارزاده ها، دامادزاده ها و عروس زاده های دهه هفتادی ها شده اند نمی توان خودروسازی را رشد داد.
۴- با مدیرانی که قدرت تغییر جوانان فدایی ملت را ندارند نمی توان خودرو ملی تولید کرد.
۵- با چراغ های عظیم ولی نیمه روشن جاده اسلامشهر و ستاره های آسمان شهرک غرب نمی توان امیدی به فردای روشن جاده مخصوص کرج داشت.
۶- با جغرافی دان ها و شاعران نمی توان مشکلات مالی خودروسازان را حل کرد و در خودروسازی آقایی کرد.
۷- با انبارهای پر از ورق های چینی نمی توان از تولید مقدس ملی حمایت کرد و پرتی ۴۰ درصد ورق را کاهش داد.
۸- با تازه به دوران رسیده که برای بقا مجاهدانه لابی می کنند نمی توان به خودروسازی امداد کرد.
۹- با پیرمردهای چند کاره که سر کلاس ملت نشسته اند نمی توان خودروسازی را به طور منطقی اداره کرد.
۱۰- با فاخته های شهری که در جاده مخصوص برای خود لانه و کاشانه درست کرده اند نمی توان زنجیره تامین را تقویت کرد.
این ها فقط بخشی از گرفتاری های کنونی خودروسازی است که نمی توان بی تفاوت از کنارشان گذشت و منتظر دستور کیان ملت بود.
هرچند که خبرها حاکی از آن است ابقای مدیرعامل سالم تا زمان تعیین تکلیف خصوصی سازی است ولی تا دیر نشده باید کاری کرد. قطعا برکناری کوتوله های جوان و لابی من اولین اقدام است که می تواند مانع از کندی بیشتر خودروسازی شود.
براساس آخرین خبرهای رسیده به خط بازار، دولت و ایدرو عزم خود را برای تغییر جزم کرده ولی به علت مطرح شدن گزینه های مختلف و زیاد، هنوز نفرات نهایی مشخص نشده اند. این در حالی است که ممکن است تا زمان تغییرات کلان در هیئت مدیره شرکت ها، مدیران عامل شرکت های مهم تابعه تغییر کنند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایدرو ، ایران خودرو ، خط بازار ، سایپا ، فرشاد مقیمی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقا چه گیر دادید به عظیم و چراغ و مراد و شاه مراد و کمالشون کوتوله و ملت و فاخته و پیرمرد و آقاشون
چند صباحی آدمهای دیگه بودن و الان این اسامی هچل هفت و صاحب هم آدم های ناشناخته ته صف
بگذارید تا هستند حالشون رو ببرن بخصوص شاه و کمالش
📌 مصطفی وحید زاده به واسطه رفاقت با رئیسجمهور مدیرعامل سایپا خواهد شد..
وحید زاده مدیرعامل تراکتورسازی جایگزین توسلی مهر در سایپا خواهد شد ….
مدیر عامل ایرانخودرو نیز از نزدیکان پزشکیان خواهد بود ….
از كوتوله شهر ري غافل نشو
خدا نکنه وحید زاده بیاد
دولت نبایستی از دامادزاده کوتوله دیزل تا این شرکت مجددا به ورشکستگی نرسیده، غافل شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶