با سلام
دوستانی که شناخت از جناب مهندس توسلی مهر و تیم محدود ایشان دارند از این دست موارد رفتارهای انسانی در گذشته نیز زیاد دیده بودند .بهر حال تغییر مدیریت یک بنگاه اقتصادی تولیدی آنهم در این سطح حتما دستور حاکمیتی بوده که اهالی فن از ریز این دستور آگاه هستند و با احترام به همه مدیران و مسولین قبلی این تعویضها و تغییرات به جهت بهبود فضای کسب و کار و باز شدن گره های که در طول زمان بهر دلیل در یک مجموعه بزرگ اتفاق میفتد صورت میگیرد .آنچه طی این سالها بعنوان حلقه مفقوده صنعت کشور از آن نام برده میشود دقیقا همین نکته است که متاسفانه نگاه تغییر در سطح یک بنگاه اقتصادی در گذشته تنها نگاه جناحی و رنگی و وابستگی سیاسی بوده که وضع خودرو سازی را به این روز درآورده.
البته که از افرادی همچون جناب مهندس حیاتی که به درستی عنوان اعجوبه مدیریت صنعت خودرو را از کارشناسان آشنا به صنعت خودرو کسب کرده چونین رفتاری خیلی دور از ذهن نبوده و نیست .و این گونه رفتارها جزو اصول اخلاقی مسلم این تیم همراه مهندس توسلی مهر بوده و هست (موارد بسیاری از این دست را در گذشته کارکنان دیده بودند ) هیچ شکی ازاینکه با یک مراسم تقدیر و تشکر از مدیران قبلی تحت عنوان تودیع و …کاری پسندیده و نیکو است هیچ شکی وجودندارد و حتما این اتفاق در زمان خود می افتاد ( زمان تغییر و تعویض در تعطیلات عید عامل تاخیر در این مهم بوده ) و حتما در صورت موافقت بقیه مدیران تعویضی این اتفاق هم با شناختی که از بقیه منتخبین این تیم وجود دارد خواهد افتاد .
و اما اصل ماجرا کمک همه عزیزان به این تیم مدیریتی خواهدبود که بتوانند این صنعت را به روزهای اوج خود برسانند .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز
خط بازار سازه خودروسازی را لرزاند+فیلم و عکس
به گزارش خط بازار: بعد از تغییرات انتحاری مدیرعامل سایپا در یک روز و تغییر ۸ نفر از مدیران عامل شرکت های مهم سایپا، انتقادات به عملکرد توسلی مهر در ماه اول کاری بالا گرفته است.
خواص توسلی مهر را فردی مومن، معتقد و مبادی آداب می دانند و معتقدند از چنین شخصیتی دور از ذهن بود که به طور یکجا مدیران شرکت های تابعه را تغییر دهد. به ویژه در شرایطی که در بین این مدیران نام چند مدیر موفق به چشم می خورد؛ از معلم مقبول قطعه سازی و پدر فوم خودروسازی گرفته تا سید مظلومان و محبوب قلوب کارگران.
حال با رسانه ای شدن این موضوع به ویژه در خط بازار، برخی از تازه نفس های سایپا به آن واکنش نشان داده اند. در همین راستا روز گذشته در یک سنت شکنی تاریخی و قابل تقدیر، محمدعلی حیاتی مدیرعامل جدید سازه گستر طی مراسم باشکوهی با حضور گسترده کارمندان، از زحمات و تلاش های مهرداد معلمان مدیرعامل سابق سازه گستر تقدیر و تشکر نمود. این اقدام حیاتی با استقبال بی سابقه کارمندان سازه گستر مواجه شد و امید است در خصوص بقیه مدیران برکنار شده تکرار شود.
منبع: خط بازار
برچسب ها :جواد توسلی مهر ، سازه گستر سایپا ، سایپا ، سعید علیزاده ، سید محمدرضا موسوی ، محمدعلی حیاتی ، مدیرعامل سازه گستر ، مهرداد معلمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
این میزان از محبوبیت مدیر تودیع شده
کار را برای جواد توسلی مهر بسیار سخت خواهد کرد .
آینده خوبی برای جواد متصور نیستم.
این فیلم خیلی حرف داشت .
اگر ابعاد سیاسی انتصابات تیموری را کنار بزاریم و سایر مراسمات تودیع با این حد از محبوبیت مواجه بشیم یعنی تیموری راه را در انتصاب مدیرانش درست رفته
اعجوبه صنعت خودرو ؟
با کمال احترام به ایشان , چه وقتی و چه کسی همچین عنوانی به ایشان داده ؟ ایشون خیلی سابقه درخشانی حداقل در سطح اول و دوم صنعت خودرو نداشته اند که حالا عنوان هم به ایشان بدهید
صرف اینکه یک سری آدمها را دارند عوض می کنند که معنی بهبود نخواهد داد اتفاقا اگر تغییرات هدفمند و با بررسی رزومه و عملکرد افراد بود می توانستیم خوشبین باشیم ولی تغییرات فله ای و بعضا سیاسی نوید بخش روزهای خوبی نیست ( نمونه بارز آن عدم تغییر مدیر عامل مگا که قطعا می دانید چرا تغییر پیدا نکرده در حالیکه قطعا عملکرد ایشان بسیار ضعیفتر از شخصی مثل معلمانم بوده )
تجربه های گذشته نشان داده که ما خوش استقبال و بد بدرقه هستیم که این بار نفی این موضوع توسط مدیر عامل جوان و کارآمد سازه گستر نشان از تجربه مکفی، درایت ، فهم بالای مدیریتی و رویکرد حرفه ای مشارالیه دارد.
زنجیره تامین و کارکنان فهیم سازه گستر قدر چنین مدیر عاملی را بدانید
به نظر یک سری افراد هستند که بصورت جهت دار کامنت های تعریف و تمجید از این تغییرات می گذارند به هرحال تا انتهای امسال عملکرد این افراد قابل ارزیابی اولیه خواهد بودخوشبین نیستم ولی امیدوارم که مثبت باشد
آقای خط بازار دوست عزیزت روز گذشته خدمت آقای محمدزاده ایران خودرودیزل بوده فقط ملت بدانند که این معلم قطعه ۳۰ همت بدهکاری برای سازه گستر بجا گذاشته است. انسان بسیار خوبی بود ولی مدیری لایقی بود ؟ خدا به داد ایران خودرو دیزل برسد.
قشنگ نشون میده هیچی از صنعت خودرو نمیدانی که بدهی سازه گستر به قطعه سازها را نتیجه عملکرد سازه گستر می دانی …
واقعا این حجم از عدم اطلاع از علل و عوامل بدهی وزیان و… خودروسازی تا حالا در بین متولیان امر بی سابقه بوده
خدا به داد سایپا برسد که تیمی متشکل از شماها سرکار آمده است …
آقای خط بازار دوست عزیزت روز گذشته خدمت آقای م.. ایران خودرودیزل بوده فقط ملت بدانند که این معلم قطعه ۳۰ همت بدهکاری برای سازه گستر بجا گذاشته است. انسان بسیار خوبی بود ولی مدیری لایقی بود ؟ خدا به داد ایران خودرو دیزل برسد.
بدهکاری ۳۰ همتی عملکرد دوست خط بازار در سازه گستر
هیهات به ایران خودرودیزل !!!!!!!
۳۰ همت که با ان چه ها می توان کرد.
کل آقا جون خیلی خوبی خداییش
قشنگ نشون میده هیچی از صنعت خودرو نمیدانی که بدهی سازه گستر به قطعه سازها را نتیجه عملکرد مدیریت سازه گستر می دانی …
واقعا این حجم از عدم اطلاع از علل و عوامل بدهی وزیان و… خودروسازی تا حالا در بین متولیان امر بی سابقه بوده
خدا به داد سایپا برسد که تیمی متشکل از شماها سرکار آمده است …
با سلام
بالاخره تغییرات انتحاری باید صورت بگیرد یا نگیرد.؟؟؟؟ نتیجه این تغییرات در ماه های آتی ثمر بخش خواهد بود. بنده خدا اقای توسلی هر شرکتی رو که بدهکاری داره به ایشان می دهند تا به مرحله سود اوری برساند . بعد که به سوداوری رساند به شرکت بدهکار دیگر می فرستند. اخه این چه کاریه؟؟؟؟
آخی !
سوپرمنیه واسه خودش ..
خدا حفظش کنه برای صنعت خودرو
سلام عزيزان
عزيزان توجه داشته باشيد به نظر بنده مدير عامل جديد سازه گستر با ترتيب دادن تقدير و تشكر از مدير عاملي كه در زمان خدمتش علاوه بر بدهي ٣٠ همتي ،بدهي مالياتي سنگيني هم به اين شركت تحميل كرده نشون داد از شخصيت بالايي در جهت مديريت رفتاري و ساماندهي شرايط موجود برخوردار خواهد بود .
انشالله
با سلام متاسفانه بعد از خروج بدون هماهنگی مدیران آقای توسلی مهر و انتصاب آنان در شرکت های تابعه گروه خودرو سازی سایپا ، هنوز وضعیت آن شرکت ها و جایگاه های مدیریتی که بعضا کلان هم هستن تاکنون تعیین تکلیف نشده و بیش از سه هفته می باشد که فاقد مدیر عامل و … هستند و تعداد زیادی هم در صف خروج از اتوبوس آبی پوشان و ورود به سایپا هستند. کش و قوس انتصاب افراد در سمت مدیر عاملی شرکت های تابعه دیزل و سایر پست های سازمانی رده بالا همچنان پابرجاست و هر طیفی سعی در انتصاب افراد نزدیک به خود در آن جایگاه ها را دارد. آقای محمد زاده اگر از خود اقتدار به خرج ندهد از همین الان باید به فکر روز وداع باشد. آقای محمدزاده لطفا افراد اخراجی و منفور را به دیزل برنگردان
ایا بهتر نبود برای جناب توسلی هم مراسم بدرقه ای در شرکت ایران خودرو دیزل تدوین می شد. ####بعد قضاوت می شد. ####که مدیر لایق یعنی چه !!! عملکرد جناب توسلی سال ها در ذهن پرسنل ایران خودرو دیزل خواهد ماند.
احسنت
شما کمی سرچ کن از آقای توسلی مهر بعد از حکم سایپا در دفتر آقای عظیمی و با حضور آقای محمدزاده تقدیر شد در ضمن آقای توسلی اینقدر از حکم سایپا هول شد که کتش رو برداشت و هر کسی میتونست از دیزل با وعده برد سایپا صبر نکرد آقای محمدزاده برسه دیزل !!
خوب گفتی …
آقای توسلی مهر تنها موفقیتش در دیزل بخاطر بحث تورم و هجوم میلیونی خریدارها بود و چون تجاری قیمت گذاری دستوری نداشت راحت با حاشیه سود 20 درصد محصولات رو روی هوا میبردن بخطر اختلاف با بازار در ضمن اون دوستی که میفرمایند آقای حیاتی اعجوبه خودرو سازی است لطفا در یک خط رزومه ایشان رو بفرمایند
دقیقا همینی هست که گفتید
دوست و رفيق معلم قطعه بدهي ٣ همتي به تامين اجتماعي ديگر مرتبط با خودروسازي نيست بدبختي صنعت خودرسازي بوده.
دانشگاهی
دوست و رفيق معلم قطعه بدهي ٣ همتي به تامين اجتماعي ديگر مرتبط با خودروسازي نيست بدبختي صنعت خودرسازي بوده.
بیمه
دوست و رفيق معلم قطعه بدهي ٣ همتي به تامين اجتماعي ديگر مرتبط با خودروسازي نيست بدبختي صنعت خودرسازي بوده.
آقا حیاتی خودتی برادر ؟
دیگه تو این حد اطلاعات داری حتما یا خودشی یا از خودش این اطلاعات رو گرفتی ؟
خیلی خوبید خداییش حتی بلد هم نیستید خبرسازی کنید ..
وای به حال سایپا با شما ها …
باسلام
در ماه های اتی با عملکرد صحیح جناب توسلی شاهد کاهش بدهی شرکت سایپا خواهیم بود . دوست عزیز da مگر محصولات سایپا سود نداشته. پس چرا این همه بدهی بجا گذاشته. لطفا کمی صبور باش و در ماه های اتی عملکرد این تغییرات را بررسی و اظهار نظر نمایید.
خودروهای سواری سایپا و ایران خودرو به علت قیمت گذاری شورای رقابت چند سال گذشته اکثرا با زیان فروخته میشدن همین الان آقای توسلی در پارسال تا مرداد امسال محصولات رو پیش فروش کرده در ایران خودرو دیزل و فقط برای آقای محمدزاده تعهد باقی گذاشته
با سلام
اقای da قطعا شما جزء تیم تیموری هستید و از عملکرد افتضاح ایشان دفاع میکنید در صورتیکه همگان میدانند تیموری چه گندی به بار اورد و تمامی پیمانکاران دیروز را بر پست های مهم و کلیدی گذاشتند تا کاسبی کنند نمونه اش در شرکت مگاموتور و سایر شرکت ها
تیم خود تیموری بدتر رفتار کرد ایشان حق قانونی دارد با هر کس بخواد کار کند تیموری و تیمش حتی به پرسنل سالم رحم نکردن جناب مصطفوی
دوست گرامی جناب da شرکت سایپا هم در سامانه یکپارچه به مدت یکسال پیش فروش کرده. در ضمن در خصوص تامین قطعات خودرو های سنگین با سواری اصلا قابل قیاس نیست. ناوگان حمل و نقل جاده ای و عمومی با خودرو سواری در یک مقیاس نمی باشد.
سلام
در دوره تیموری هر چه آدم سالم و با شرف در خودروسازی بود توسط تیم ایشان شناسایی و کنار گذاشته شدند و ادم های معلوم الحال پست و سمت گرفتند.
سلام جناب رضا
اگر انتخاب افراد برای پست های سازمانی به درست و براساس مدارک دانشگاهی و تجربه باشد نیاز به این همه تعویض نیست. سال هاست شاهد جابجایی افراد با تغییر مدیران عامل هستیم. در حال حاضر برای بهبود وضعیت فعلی شرکت سایپا با این همه بدهی راهی جز انتخاب افراد مورد اعتماد جناب توسلی نیست. یا علی
سلام
عزيزان به نظر بنده تقدير و تشكر از مدير قبلي از طرف مديريت جديد با توجه به بدهي و تحميل ماليات سنگين نشانه شخصيت كافي در جهت مديريت رفتاري و ساماندهي شرايط موجود از سوي انتصاب جديد هست
من بعید میدونم آقای توسلی بتونه گندی که تیموری زده رو جمع کنه و سایپا رو نجات بده، مگر در چند حالت، ۱ _ عزل کارشناس و رئیس و مدیرانی که در زمان تیموری حکم گرفتند ۲_ استفاده از مدیرانی که عقبه نیکو دارند که اون هم با یک همه پرسی در سطح گروه مشخص میشه، مثلا من بعید میدونم کسی باشه که بگه آقای علیزاده مدیر لایقی نبوده، شرکت طیف و سایپا یدک و زامیاد، برید سوال کنید تا متوجه بشید نیت اینا فقط شکستن کمر سایپاست،
سلام
تغییر میران عامل شرکتهای بزرگ آنهم شب عید و در شروع تعطیلات بسیار غیر اخلاقی بوده و هست مدیران جدیدی که هم که منصوب شدند چون شرکتها تعطیل بودند عملاً تا آخر تعطیلات هیچ کاری نتوستند انجام بدند
بعد از تعطیلات هم که آقایان آمدند ظاهراً اعتقاد خاصی به بدنه با سابقه گروه سایپا ندارند و هر چی دوست و رفیق دارند از بیرون میارن حکم میزندد مدیر و معاون و حتی سابقه و عملکرد قبلی ها را بررسی نمیکنن
خدا واقعا به داد سایپا برسه . والا ما همش خوبی از عملکرد قبلی اقای مهندس توسلی مهر شنیده بودیم و لی در عمل افرادی که ایشان در شرکتها به عنوان مدیرعامل منصوب کردند عملکرد بدون تقوا دارند.
با سلام
عرض ادب جناب حسن
شک نکن که بزودی وضعیت سایپا بهبود خواهد یافت. هنوز طوفان اقای توسلی در کوچه و پس کوچه های سایپا در حال وزیدن هستش . نفرات برجسته دیگر بزودی معرفی خواهند شد. افرادی مخلص و جهادی که فقط به فکر تولید با کیفیت هستن. قطعه سازان بهتر است از این پس به فکر کیفیت قطعات باشند.یا علی
پس چرا این تغییرات به سایپا پرس و سایپا آذین و قالب های سایپا و… نرسیده است؟!
مگه سایپا فقط شرکت های تراز اول مثل سازه گستر هستند؟!
راستی از مگاموتور سایپا چه خبر و هنوز چرا تغییرات ندارد؟!
با سلام جناب حقگو
صبور باشید احکام جدید در راه هستند.بی شک هر شرکت زیر مجموعه سایپا که عملکرد مالی خوبی در چند سال اخیر نداشته تغییرات مدیریتی خواهد داشت.
آقای حیات اعجوبه رفتارهای پوپولیستی می باشد و لاغیر.
شنیده ها حاکی از آن است که هاشم یکه زارع، یکی از مدیران سرشناس صنعت خودرو در ایران، قرار است با «زر خودرو» به این صنعت بازگردد.
انشالله که شایعه است …
با سلام و عرض ادب
متاسفانه دوره مدیریت مهندس تیموری دوران افول و سقوط آزاد شرکت های زیر مجموعه سایپا بودیم و از سو،مدیریت مدیران بی درایت و بیسواد و بدون تخصص خیلی ضربه به شرکتها و نیروهای متخصص قدیمی تر وارد آمد امیدواریم مهندس توسلی مهر نگاهی به لیست هیات مدیره شرکتهای گروه هم بیاندازند چون حلقه اتصال مدیران عامل عزل شده شرکتهای گروه هنوز در بین هیات مدیرها شرکتهای زیر مجموعه سایپا می باشند مخصوصا در شرکت سایپا پرس
با سلام
سایپا پرس بزودی ساماندهی می شود. مدیرعامل جوان وبی باک وبا تجربه در راه است. بعد از عید فطر
با سلام و عرض ادب
متاسفانه دوره مدیریت مهندس تیموری دوران افول و سقوط آزاد شرکت های زیر مجموعه سایپا بودیم و از سو،مدیریت مدیران بی درایت و بیسواد و بدون تخصص خیلی ضربه به شرکتها و نیروهای متخصص قدیمی تر وارد آمد امیدواریم مهندس توسلی مهر نگاهی به لیست هیات مدیره شرکتهای گروه هم بیاندازند چون حلقه اتصال مدیران عامل عزل شده بیسواد شرکتهای گروه هنوز در بین هیات مدیرها شرکتهای زیر مجموعه سایپا می باشند مخصوصا در شرکت سایپا پرس-سودیکو-قالبها-…
با سلام
سایپا پرس بزودی ساماندهی می شود. مدیرعامل جوان وبی باک وبا تجربه در راه است. بعد از عید فطر
با درود
به نظر بنده مشی، منش و همچنین عملکرد مدیران منتج به این اتفاقات چشم نواز میگردد. ولی شکی ندارم با توجه به سابقه درخشان جناب توسلی مهر در شرکت معظم ایران خودرو دیزل و راهکارها و تجارب ایشان سبب بهبود اوضاع در گروه معظم خودرو سازی سایپا خواهد شد. از سوی دیگر عملکرد مثبت جناب حیاتی نیز در شرکتهای متبوع تحت نظر ایشان قابل چشم پوشی نیست. از خدا برای جناب معلمان آرزوی سلامتی و بهروزی و برای جناب حیاتی آرزوی توفیق روز افزون دارم. به امید روزی که همگان از صنعت خودرو سازی کشور با غرور صحبت کنند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 45 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 45