خبرهای پاییزی در خودروسازی؛از جلسه عظیم تا آشتی کنان جنتملن
به گزارش خط بازار؛ درحالی که هنوز ابهام درباره وضعیت ایران خودروِ پساعظیم و سایپا شیخ زده وجود دارد خبرها حاکی از تحولات تامل برانگیز است.
۱- بعد از رسانه ای شدن عملکرد موفق سرپرست جدید امور مجلس ایران خودرو، محمدی نوری از این سمت استعفا داد. هنوز علت این موضوع مشخص نیست.
۲- بعد از تذکر سازمان بازرسی به ایران خودرو و سایپا مبنی بر عدم به کارگیری دو شغله ها، این سوال مطرح است که آیا افرادی مثل عبدالله سلطانی ثانی، یوسف الهی شکیب نیز مشمول این موضوع می شوند یا نه؟
۳- به زودی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور به کرمان و منطقه بم سفر خواهد کرد و از خودروسازان این منطقه بازدید خواهند نمود. قطعا خروجی این جلسه می تواند در واگذاری های خودروسازی موثر باشد.
۴- با داغ شدن تغییرات در خودروسازی، گزینه های مختلفی برای مدیرعاملی در محافل غیررسمی مطرح شده اند. از وحیدزاده تراکتورسازی گرفته تا مرتضی منتظرالمهدی، علیمردان عظیمی، بهمن حسین زاده، رحیم علیشاهی و پور خودروسازی.
وزیر صمت اخیرا دو جلسه مهم با ایران خودرو و سایپا داشته است. جلسه اول مربوط به هفته گذشته با ایران خودرو است که برخی از آن تحت عنوان«آشتی کنان جنتلمن با آقابزرگ» تعبیر می کنند و جلسه دوم نیز مربوط به امروز با حضور مدیران ارشد سایپا درباره حل مشکلات مالی و نقدینگی و ارائه برنامه جهت افزایش تولید است.
طبق آخرین اخبار به دست آمده گروه کرمان خودرو اصلی ترین و قدرتمندترین گزینه برای تصاحب سهام سایپا است که در صورت هماهنگی در بین همه نهادهای مربوطه این اتفاق خواهد افتاد.
به اذعان کارشناسان خودروسازی در چند ماهه گذشته در وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته و عدم حکمرانی قدرتمند خلا اصلی این صنعت است. حل این موضوع نیازمند استقرار یک تیم قدرتمند و جسور در ایدرو است. به نظر می رسد استفاده از افراد توانمندتر و قدرتمندتر از فرشاد مقیمی در ایدرو اجتناب ناپذیر است.
بعد از تامین مالی ۶ همتی عظیم در سایپا، وزیر صمت به دنبال جذب ۲۰ همت منابع مالی برای حل مشکلات کنونی در سایپا است.
بعد از ده ها شکایت خودروسازان دولتی علیه خط بازار، این بار ایران خودرو خصوصی شده از این پایگاه خبری تحلیلی شکایت کرده است.
تیم شیخ زاده در سایپا نیازمند تقویت است. از این رو پیش بینی می شود تغییرات بیشتر در شرکت های تابعه از جمله ایندامین، سایپا آذین و …. انجام شود.
منبع: خط بازار
خط بازار درست میگوید ، تغییرات در ایندامین ، آذین ، فنرسازی زر ،سایپا پرس تقریبا قطعی شده است .حواشی پیرامون این شرکتها از جمله کاهش تولید، بازنشستگی پرسنل و عدم هماهنگی مدیران این مجموعه ها از علل اصلی شیخ عنوان شده است .
امیدواریم این تغییرات به نفع پرسنل زحمت کش گروه سایپا انجام شود
واقعا تیم مدیریتی فعلی سایپا توان کنترل مشکلات مالی و بخصوص منابع انسانی را ندارد
انشالله سایپایی های اصیل به خانه خودشان بازگردند
https://asrkhabar.com/?p=746450
واقعا این خبر قلب را به درد می آورد.
بازگرداندن مدیر مالی برکنار شده شرکت رادیاتور به و صدور مجدد حکم مدیرمالی از توسط مدیرعامل فعلی چه معنی دارد؟
اینایی که خط بازار اسم آورد همون هایی نیستند که قبلا هم توی گروه سایپا بودند ؟؟؟ اینا که امتحانشون رو قبلا پس دادند و کارنامه ردی دارند، اینا میخوان بشن مدیرعامل سایپا؟؟؟ چه مسخره،
آقای مرادعباسی حسین باقری و داریوش رضایی رو برگردون. منابع انسانی زنده میشه.
خدا از اقتصادی و مدیریت استراتژیک سایپا نگذره هر روز یه شرکت رو پیشنهاد حذف ادغام میدن اونوقت واحد های خودشون بزرگ میکنن که معاونت بشن. بازرسی و حراست ببینید اینا چند نفرن و کارشون چیه فقط به گروه کار دارن اقای شیخ زاده اقای راد منشن شما خبر دارید اینا چند نفر هستن و چی کار میکنن؟!؟!
امیدوارم توسلی مهر بشینه جای مقیمی
آقای خط بازار چرا نامه هفت صفحه ای پرسنل سایپا با عنوان “دردنامه” به رئیس جمهور رو منتشر نمیکنی؟؟؟
نگی که دستت نرسیده باورم نمیشه
تا وقتي مديرعامل سايپاپرس تغيير نكنه، يعني درايتي تو سايپا نيست!!!
محسن مشعل چیان رفیق تعاونی خاص دوست عزیز
آقای الهی شکیب دقت کن
تغییرات در حوزه منابع انسانی ایران خودرودیزل چه زمان اتفاق میوفته؟؟؟؟
مدیرعامل محترم ایران خودرودیزل لطفا این شرکت حیات خلوت تعاونی خاصی هااااا نشه
زمان مهندس توسلی مهر دائم تو اتاق معاون منابع جلسه کیا بودن؟؟؟؟؟😂😂😍😍