خبرهای تلخ و شیرین در خودروسازی؛ از استعفا تا حمایت شیخ
به گزارش خط بازار؛ تحولات خودروسازی در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وارد فاز جدیدی شده است.
طبق برآوردهای قبلی چالش های ایران خودرو و سایپا در نیمه دوم در حال نمایان شدن است.«رهازدگی در حکمرانی صنعتی»، «چالش های بین سمیه و ملت»،«عدم تخصیص مناسب ارز برای خودروسازان و قطعه سازان»، «تشدید مشکلات نقدینگی»،«عدم همراهی برخی از نهادها»،«سیاسی کاری هایِ مخل مدیریت»،«بلاتکلیفی در آینده خصوصی سازی» همه و همه از جمله مصائب خودروسازان در ماه های جاری و آتی است.
در همین راستا بررسی های خط بازار نشان می دهد:
۱- جلسه دوم وزیر صمت با تیم مدیریتی سایپا برخلاف جلسه اول، مثبت بوده و اتابک حمایت خود از برنامه شیخ زاده را اعلام کرده است. اگر این برنامه طی هفته های آتی اجرایی شود، مدیریت سایپا تثبیت می شود در غیراین صورت احتمال روی کار آمدن افراد جدید وجود دارد: از شاه خودروسازی تا تراکتور سوار تنها و شیخ ثانی.
۲- ایران خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ به دنبال تقویت تیم خود است. لذا تغییرات در برخی از شرکت های درجه ۲ و حتی درجه ۱ محتمل است. همچنین ممکن است به منظور چابک سازی، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برخی از شرکت ها به معاونت تبدیل شوند.
۳- بعد از انتشار برخی از اخبار خط بازار درباره وضعیت مالی و اقتصادی سایپا، خبرها حاکی از آن است که بزودی شیدایی با قائم مقامی خداحافظی خواهد کرد. باید دید آیا سایپا به صدر خودروسازی بازخواهد گشت؟
۴- در وساپا(شرکت سرمایه گذاری سایپا) علی فاطمی از هیئت مدیره استعفا داد که با موافقت علی شیخ زاده همراه شده است.
۵- علی شیخ زاده مدیرعامل سایپا به منظور رفع مشکلات سازه گستر با مدیران و برخی از روسای این شرکت جلسه ای برگزار کرده تا از نزدیک در جریان کاستی های مدیریتی در این شرکت قرار بگیرد.
۶- سمیرا راک خواه و محمد اسماعیلی تنها ۳ ماه در سایپا دیزل حضور داشته و نتوانستند در این شرکت بمانند. این احتمال وجود دارد با حمایت کوروش کبیر این دو نفر به عنوان قائم مقام مالی اقتصادی و معاون به راس سایپا بازگردند.باید دید با حضور این دو نفر و جوان آیا سایپا رستگار می شود؟
۷- همچنین شیخ عطار اخیرا به عنوان مشاور به تراکتورسازی رفته است. با توجه به اینکه وحیدزاده مدیرعامل تراکتورسازی یکی از گزینه های احتمالی مدیرعاملی در خودروسازی است، حضور شیخ عطار و فرهاد فرخی مدیر حوزه ریاست در کنار وحید زاده می تواند زمینه ساز تشکیل یک جریان جدید در جاده مخصوص باشد.
منبع: خط بازار
تنها کسی که می تواند کشتی به گل نشسته سایپا رو به حرکت در آورد مدیر متخصص و شجاع بنام شیخ عطار و نشون میده وحیدزاده دارای ضریب هوشی بالاست که از همچین کسی داره استفاده می کنه دوستان سایپای چشم دیدنش و نداشتن فعلا رادمنش کاری کنه که سایپا برای همیشه …..
رحیم علیشاهی مدیرعامل سایپا شد.
تبریک به همه سایپایی ها.
واقعا یا شایعه هست؟
بله متاسفانه حقیقت دارد ،
علیشاهی شنبه عصر معارفه می شود .
شیخ عطار اگر کاری میکرد تا حالا می کرد.
همه جاهم بوده
وحیدزاده هم بوده
اگه شیخ عطار در هیات مدیره سایپا نبود بهت می گفتم تیموری خاک سایپا رو هم می برد شاهرود سایپا و زامیاد کاملا با خاک یکسان می کرد بخاطر سلامت و کارش دوستان علاقه ای به بودنش نداشت
خدا پدر و مادر تیموری رو بیامرزه ،تازه فهمیدیم چه مدیر توانمندی رو سایپا از دست داد .یک روز حقوق ما دیر نمی شد .تولید بدون کسری ، اضافه کار ، واقعا عالی بود
تنها راه نجات ایران خودرو حذف شرکتهای کم بازده و درجه 4و 5 می باشد همچنین شرکتهای درجه یک ایران خودرو نیاز به مدیرعامل توانمند و دانشی دارد نه مدیر عامل به ظاهر با تقوا و از درون لابی باز و بی تدین
تنها کسی که در این شرایط بتواند سایپا را نجات دهد فقط وفقط شیخ عطار است
بزار این ۳۰ سال را که نجات داده پاک کنند بعد دوباره بیاد.
پشت و پناهتون رفته مثل اینکه
تبریک به پرسنل محترم سایپا
فقط و فقط و فقط مهندس حسن صالحوند، شاه واقعي اون هست
شیخ عطار فردی سالم توانمند و کار بلد واگر تا الا نتوانسته کاری کند چون هیت مدیره بوده نفر اول نبوده همه کاره در خودرو سازی مدیرعامل
کاش زودتر دکتر اسماعیلی فر و خ راک خواه بیان
این وضع با تغییر مدیر عامل درست نمیشه
مدیر عامل باید فنی باشه
قربانی، الفتی
همراه خودرو مبارک
سلام
لطفا متفکرانه به خبر دقت کنید
آیا حضور افراد اعلام شده برای حوزه مالی سایپا واقعا از دلسوزان و همکاران قدیمی سایپا هستند؟ و به نفع سایپا هست؟
قطعا جواب منفی هست
پس چرا از سایپایی های قدیمی و واقعی استفاده نمیکنیم
البته واقعا سایپا در حوزه مالی و منابع انسانی بسیار شرایط بدی دارد
ولی قطعا باید بدست خود مدیران سایپایی اصیل این مشکلات حل شود
در خصوص تیم مدیریتی فعلی هم باید گفت که دیگر صلاح به ماندن این تیم نا موفق نمی باشد و باید جلوی ضرر را زودتر گرفت
امیدوارم روزها و خبرهای خوبی برای سایپا در پیش باشد
واقعا سایپا دیگر توان از این بیشتر ضربه خوردن را ندارد
شرکت ایسیکو.گواه و پارکهای صنعتی .پاسادانا به زودی به معاونت تبدیل خواهند شد
وحید زاده و فرخی و ثانی؟؟؟؟ اصلا اینا رو میشناسی؟؟ والله شیخ اگه بمونه سایپا بهتره تا اینایی که گفتی بیان،،،
فراموش کردی استعفا صادقی کاشان از ایندامین به دلیل لقمه مشاوره در مپنا رو هم بگی
ایا باز هم پای بابک احمدی در میان است؟
عزیزان بعد از احمد قلعه بانی تنها مدیری که تا حدودی در حد مدیرعامل گروه سایپا بود سروش بود که بهش فرصت کار کردن داده نشد و بنظر من یکی از گزینه های که می تونه سایپا رو تا حدودی نجات بده هاشم یکه زارع هست.این نظرم شخصی هست.