خالی بندی سیاسی در خودروسازی/معرفی خودروساز زرنگ جاده مخصوص

کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: سیاستگذار در حوزه خودرو خالی‌بندی می‌کند.
کد خبر : 71726
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۳

به گزارش خط بازار؛ امیرحسن کاکایی در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: ایران خودرو و سایپا با قیمت گذاری دستوری به شدت تخریب شدند به گونه‌ای که تا پایان سال گذشته تولید آن‌ها نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه ۶ درصد هم کاهش یافت.

وی افزود: مسئولان راه برای «مدیران خودرو» باز کردند، تفاوت اساسی «مدیران خودرو»  با بقیه این است که چون چینی‌ها طرف حساب اصلی‌اش هستند سرمایه گذاری خارجی محسوب می‌شود. این مجموعه اگر اشتباه نکنم رشد بالای ۸۶ درصدی تولید داشته به حدی که میزان تولید آن به ۱۰۰ هزار خودرو رسید و میزان تولید آن در آذر ماه از سایپا جلو زد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: «مدیران خودرو» زرنگ‌تر و ارتباطاتش بهتر است و به اسم تولید ملی ارز بیشتری گرفت و از آن طرف کالای بیشتری هم تولید کرد. در حال حاضر مسیر واردات باز شده که من اسمش را چپاول گذاشتم ولی در این مسیر هنگامی که خودروها وارد شوند تعادل قیمت وجود نخواهد داشت.

کاکایی بیان داشت: سیاست‌گذار باید عبرت بگیرد و به جای خالی بندی و نمایش و حرف‌های پوپولیستی بدون پشتوانه از علم اقتصاد و علوم مدیریت استفاده کند و صنعت خودروی کشور را اصلاح کند. مخالف واردات و مونتاژ نیستم اما برای پایین آمدن قیمت‌ها و افزایش کیفیت‌ باید کاری صورت گیرد که منجر به افزایش ارزش پول ملی شود.

منبع: خبر فوری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید حق گو چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 12:10

با سلام
جالب اینکه مشکلات چسبیده به این صنعت از تحریم‌های داخلی و خارجی و روند رو به کاهش ارزش پول ملی و مشکلات واردات قطعات و عدم تصمیم قاطع وزارتخانه نشینان به موضوع واردات و ….همگی تبدیل می‌شود به فشار و خصوصا فشار افکار عمومی و خصوصا که انتخاب‌های اشتباه در دو دهه گذشته مدیران جناحی و سیاسی این صنعت که در برخی موارد موجب تعجب همه دست‌اندرکاران این صنعت حای مخاطب عام شده بود .همه و همه را یک مدیر به دلیل عملکرد گذشته خوب و قابل دفاع خود در سه سال گذشته در کوتاه ترین زمان ممکن باید حل کند و طنز عجیب ماجرا آنجای بیشتر نمود دارد که مونتاژ کاران هر قیمتی که مد نطرشان باشد در فروش محصول ( گاها تا سه برابر قیمت کشورهای اطراف ) بفروشند اما خودرو ساز داخلی امکان استفاده از این بازار بکر د تشنه را نداشته باشد و هر روز جیب عوامل مافیای اختاپوسی صنعت خودرو پرتر و پرتر و کیفیت و تیراژ محصولات داخلی کمتر و …
درد را از هر طرف که بنویسید و بخوانید باز همان درد است .قیمت گداری دستوری یکی از عوامل نابودی صنعت خودرو اگر تصميمی گرفته نشود خواهد بود.