صد در صد عظیمی ابقا نمیشود .ابقا عظیمی و تیموری یعنی استیضاح وزیر صمت یعنی ابرو ریزی برای دولت اقای رییسی .اقای بابک احمدی خودش اولین گزینه تغییر در صمت هستش .برنامه های وی نه تنها وزیر را زمین گیر کرده بلکه ارتباطش با اقای بذرپاش و لابی سیاسی وی برای نشستن به جای علی آبادی باعث شده دستگاه های نظارتی و امنیتی روی وی حساس شوند.
صنعت خودرو نیاز به جهش دارد با عظیمی و تیموری فقط مردم بیچاره میشوند.
عظیمی در ایران خودرو ابقا شد؟/اولین قدم ملت برای خصوصی سازی
به گزارش خط بازار؛ بابک احمدی در نشست با مدیرعامل ایرانخودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، خودروسازی کشور را در میان صنایع داخلی مایه افتخار خواند و تصریح کرد: اساسا فعالیت در حوزه تولید به خصوص در صنایع فنی و تکنیکال پیچیده است، این صنعت میتواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد، به شرط آنکه دخالتها کمتر شود و بگذارند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو برای تثبیت و افزایش تیراژ تولید اظهار کرد: نگرانیهایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماهه اخیر ایرانخودرو این نگرانی رفع شده و تولید روند افزایشی دارد.
احمدی یکی از چالشهای فعلی خودروسازان داخلی را زیان انباشته برشمرد و مسیر برون رفت از آن را تجدید ارزیابی داراییها دانست و تاکید کرد: این اقدام با سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.
به گفته وی، تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایرانخودرو در عملکرد بازار سهام بسیار بالاست و هرگونه اتفاق بد درباره سهام ایران خودرو، باعث زیان شدید به بازار سرمایه خواهد شد.
احمدی ماههای پایانی سال را برای خودروسازی بسیار پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین میشود.
برقیسازی خودرو یک راهبرد اساسی است
معاون وزیر صمت برقی سازی خودرو را راهبرد جدی وزارت صمت عنوان کرد و با بیان اینکه این راهبرد مورد حمایت رییس جمهوری نیز قرار دارد، گفت: ایرانخودرو باید به عنوان پرچمدار صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشگام باشد و با محوریت این شرکت اقدامات موثری صورت گیرد.
وی افزود: فرهنگ سازی برای خودرو برقی اقدام مهمی است و اگر ایرانخودرو تولیدات خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند راهگشا خواهد بود و این شرکت رسالت خود را در توسعه صنعت خودرو کشور به جای خواهد آورد.
احمدی بر نقشآفرینی شرکت تام در ایجاد زیرساختهای شارژ خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: علاوه بر فرهنگسازی باید در زمینه همراهسازی نهادهای مرتبط نیز اقدام کرد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست، علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو گزارش مبسوطی از عملکرد این گروه صنعتی در حوزه تولید، کیفیت، فروش، پروژههای توسعه محصول، وضعیت تامین نقدینگی و موضوعات مربوط به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی با خودرو برقی ارایه کرد.
تجربه معاون وزیر صمت از رانندگی با ریرا برقی
رییس هیات عامل ایدرو پس از رانندگی با ریرا برقی، محصول جدید ایرانخودرو، با بیان اینکه ایرانخودرو مجموعهای افتخارآمیز است که حاصل سالها تلاش مهندسان است، گفت: ریرا در مقایسه با سایر خودروهای برقی که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خودرو برقی وارد شده است، به لحاظ کیفیت، کارآمدی و هندلینگ و ظرفیتهای قوای محرکه خودروی بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه ریرا با توجه به تشابه به پلتفرم نسخه بنزینی خود با هدف بهرهوری بالا و کاهش هزینه تولید و بهای تمام شده، منطقی طراحی شده، اظهار کرد: این محصول در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان از کیفیت و کمیت خودرو و همچنین رضایت صنعتگر و تولیدکننده با احتساب حاشیه سود منطقی تولید و عرضه خواهد شد.
احمدی ادامه داد: با تلاش و پیگیریهای صورت گرفته، امیدواریم در سال آینده بتوانیم خیابانهای کلانشهرهایی که آمادگی بهتری برای پذیرش خودرو برقی دارند را با رنگ و شکل متفاوتی ببینیم.
وی تصریح کرد: سالهای اخیر اتفاقات بسیار خوبی در ایرانخودرو رخ داده و با برنامهریزی صورت گرفته، به طور حتم در سال آینده محصولات جدیدی که از منظر کیفیت و اقتصاد براساس ذائقه بازار هستند، عرضه خواهند شد تا نشان زرینی به افتخارات این گروه افزوده شود.
منبع: ایکوپرس
برچسب ها :بابک احمدی ، عبدالله توکلی لاریجانی ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
با سلام
باور اینکه مدیریت در تمام دنیا علاوه بر هوش و استعداد نیاز به ابزار و زمان کافی دارد خیلی محل بحث در محافل دانشگاهی و کارشناسی نیست .به باور همه کارشناسان این صنعت پدیده مدیریت اتوبوسی در تعویض مدیریتهای صنعت خودرو طی سالهای گذشته که نشان از نوع تفکر روز محور تصمیم گیران ارشد این صنعت داشته ضرباتی به شدت حتی از تحریمهای خارجی بیشتر به این صنعت وارد کرده .کاری به چگونگی انتخاب مدیران این صنعت در این مقال نداریم که البته تجربه و پاک دستی و روحیه پیشرفت و دلسوزی برای کشور باید بر خواست منافع شخصی ارجح باشد که طی این سالها نمونه های زیادی از اینگونه مدیریتها دیدیم و شنیدیم و در انتهای مدیریت این افراد هم که مشخص شد چه مشکلاتی برای خودو این صنعت گره خورده با آحاد جامعه بوجود آمد..
و باز باید پذیرفت که علیرغم همه درخواستها و حتی فریادهای جامعه کارشناسی از بابت داشتن هدف و برنامه مدونی کارشناسی شده (نقشه راه صنعت خودرو کشور) این بزرگترین حلقه مفقوده صنعت خودرو همچنان در سایه شعارو عدم خواست تصمیم گیران !!!؟؟؟مغفول مانده .
اما با مقایسه عملکرد زمانی مدیریتهای چند سال گذشته و امروز در همین بزرگترین خودروساز کشور به زعم کارشناسان این حوزه عملکرد جناب عظیمی بشدت قابل دفاع میباشد .برغم مشکلات عدیده تحریمها چه داخلی و چه خارجی به رغم شایعات هر روزه سایتها و خبرگزاریهای داخلی و خارجی از بابت تعویض و جانشینی مدیریت ارشد این خودرو ساز بزرگ و مشکلات بسیار بزرگ اجرا ( باید مجری بود و فعالیت کرد وگرنه انتقاد بدون اطلاع از مشکلات کاری بسیار ساده میباشد) .به نظر اینجانب بعنوان یک کارشناس صنعت خودرو این تیم مدیریت با احترام به همه زحمتکشان قبلی در این حوزه از چند خصوصیت بسیار عالی و کم نظیر برخوردار هستند .اول و مهترین این خصوصیت پاک دستی و خستگی ناپذیری این تیم مدیریتی است و دوم واقع گرایی و استفاده از همه نیروهای موجود تا آنجا که به سیستم فوری و تولیدی این گروه ضربه نخورد .و مهتر از این خصوصیات مهم تیمی قوی در کنار این مدیریت که تا سر حد توان برای اعتلای نام این صنعت در تلاش هستند .
باور کنیم که زمان کافی و ابزار برای مدیریت هر فعالیتی نیاز اولیه مدیریت است و اکر مدیری با همه این مشکلات توانست .این مدیر قابل احترام و دادن وقت و فرصت به او برای پیشبرد اهداف صنعت خودرو کاری در خور توجه است .
به داشته هایمان اعتماد کنیم و فرصت کافی جهت انجام آنچه در ذهن دارند را بدهیم.
به امید سربلندی ایران و سرافرازی ایرانی
اتفاقا” ابقاءِ مدیرعامل ایران خودرو در این زمان و در این شرایط و تعریف و تمجید اهالی “ملت” از او، معنا و مفهوم دیگری دارد و یک سیاست ورزی و فریبِ کاملِ اذهان عمومی از سوی “ملت نشین ها” است!
معنا و مفهوم این بازدید و این اظهارات این است که : “چون در آینده بسیار نزدیک قرار است کل شرکت خودرویی کیلومتر 14 را به بخش خصوصی (ک) تقدیم کنیم و آنوقت خودِ بخش خصوصی(ک) مدیرعامل جدیدِ خودش که از قبل انتخاب کرده است(ستاره شهرک غرب) را منصوب خواهد نمود، بنابراین صلاح نیست که برای این مدت کوتاه باقیمانده، “عظیم” را تعویض کنیم و جنجال درست کنیم! و بهتر آن است که با بازدیدها و صحبتهای نمایشی و عوام فریبانه، تعویض نکردنِ “عظیم” را به حساب کارآمدی و تخصصِ او بگذاریم و از این راه، سریعتر به اهداف مخفیِ خود برسیم و واگذاری(تقدیم) را تسریع نماییم!!
فقط یکی از نشانه های این دورویی و نیرنگ، این است که اخیرا “ستاره شهرک غرب” را به ریاست هیات مدیره گماردند!
اگر “عظیم” و تیمش از نظر “ملت نشین ها” اینقدر متخصص و کارآمد و خستگی ناپذیر و مورد پسند بودند، پس چرا با انتصاب “ستاره” به عنوان رییس هیات مدیره و اتحادِ چراغ خاموشِ “ستاره” با دو سهامدار خصوصی!، ترکیب اکثریت را علیه “عظیم و شیخ” شکل دادند و هیات مدیره را به آشوب و جنجال کشیدند؟؟؟!!!
و چرا کمیته انتصابات را به منظور محدود کردنِ قدرتِ “عظیم و شیخ” تشکیل دادند و “ستاره” را رییس کمیته گذاشتند؟؟؟!!!
کاری نداریم که این افعال، درست است یا غلط. صحبت بر سر این است که آخر چقدرررر فریب و نیرنگ؟؟!
اگر از ما هم سوال شود، ما هم اعتقادمان این است که در این شرایط، “ستاره” بهترین و متخصص ترین و قاطع ترین گزینه مدیرعاملی است ولی “ملت نشین ها” به دستور بزرگترهایشان و نیز به دستور “پدرخوانده”، حق ندارند با نیرنگ و فریب، بیت المال و سرمایه های ملی که متعلق به تک تکِ مردم نجیب ایران است را مفت و دو دستی تقدیمِ یک جریانِ خاص کنند و ژست دلسوزی و خدمت به مردم را هم بگیرند!!
سناتور ما که نفهمیدیم بالاخره تو با خصوصی سازی صنعت خودرو موافق هستی یا مخالف ؟! هر بار یه تحلیل که به نفع اربابت باشه ارائه میدی خوب ایران خودرو را به کی بدهند تو خوشحالی ؟ مصطفوی چقدر سهام داره ؟ بچه های خط بازار روی هم دیگه چقدر سهام دارند ؟
ماندن و رفتن عظیمی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد فقط یاران و مهره های کلید ساز بی رحم دارند خوب مدیریت میکنند و ریشخند میزنند
از ابتدای روی کار آمدن این دولت چند مدیر عامل در خودروسازی جابجا شد آیا این سوال برانگیز نیست؟؟
آیا در زمان دولت قبل تغییرات مدیر عامل به این تعداد بوده است؟؟؟؟؟!
باید دید از بوجود آمدن هرج و مرجها و نابسامانیها چه کسی منفعت میبرد و چه کسی ضرر میکند.
باید مراقب مکر کلید ساز انگلیس صفت و اعوان و انصار ش بود
احسنت دقیقاً حواسها از پشت پرده ها پرت شده!!!
ایشون مگه خبر نداره ایران خودرو تیر ماه سال 1401 افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایها داده و دیگه چیزی برای تجدید ارزیابی نداره اگه واقعا خبر نداره باید فاتحه این وزارتخانه و این صنعت رو خواند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7