حمله غیرنظامی به خودروسازی/جاده مخصوص در آستانه تعطیلی مطلق

رهبر انقلاب با درایت حکیمانه خود سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامیدند. نام گذاری که از یک طرف نشان دهنده اهمیت تولید در فضای اقتصاد سیاسی کشور است و از طرف دیگر بیانگر لزوم نگاه ویژه به بخش تولید است.
کد خبر : 71147
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۱

به گزارش خط بازار؛ رهبر انقلاب با درایت حکیمانه خود سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامیدند. نام گذاری که از یک طرف نشان دهنده اهمیت تولید در فضای اقتصاد سیاسی کشور است و از طرف دیگر بیانگر لزوم نگاه ویژه به بخش تولید است. بخش تولیدی که یکی از پایه های اصلی قدرت اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور است و مسئولان بایستی با نگاه ملی و هم افزایی ظرفیت های مختلف زمینه تحقق جهش آن را ایجاد کنند.

قطعا تحقق این مهم الزامات مختلفی دارد که اولین آن «حکمرانی واحد» است. حکمرانی واحد به آن معنا است که همچون محوریت «ستاد ملی مقابله با کرونا» در ایام فراگیری کرونا، یک نهاد دولتی و یا فراقوه ای به صورت متمرکز و واحد راهبردی تولید را به عهده بگیرد و بقیه دستگاه های و بخش های مختلف دولتی و اجرایی هماهنگ و تحت فرمان این نهاد باشند. وجود این حکمرانی واحد بیش از هر موضوعی دیگری برای اقتصاد و صنعت کشور مورد نیاز است.

متاسفانه در سایه روحیه بی تفاوتی برخی کارمندان دستگاه های دولتی، نگاه های جزیره ای مدیران و منعفت طلبی عده ای سودجو و رانت خوار برنامه های تولیدی کشور به صورت واحد راهبری نمی شود. به بیان دیگر در پیاده سازی برنامه های صنعتی رویه واحدی وجود ندارد و دستگاه های مختلف در تعارض با یکدیگر رفتار می کنند.

شاهد مثال این موضوع عدم تخصیص ارز برای اهالی جاده مخصوص است. متاسفانه در اولین روزهای سال جهش تولید، اقدامات ضدتولیدی خواسته یا ناخواسته در دستور مسئولان ارزی کشور قرار گرفته و فرآیند تامین مواد و قطعات حیاتی خودروسازان و قطعه سازان را با مشکل روبرو کرده است. موضوعی که در صورت ادامه آن، منجر به تعطیلی بسیاری از خطوط تولید در صنعت خودرو خواهد شد.

اگر قرار است مسئولان وزارت صمت و اقتصاد و بانک مرکزی با همین دست فرمان پیش بروند نه تنها جهش تولید اتفاق نخواهد افتاد بلکه جهش تعطیلی کارخانه های تولیدی نیز در انتظار صنعت است که با توجه به وابستگی معیشت بیش از یک میلیون نفر کارگر به صنعت خودروسازی، بحران امنیتی برای اقتصاد کشور دور از ذهن نیست.

این شرایط دقیقا همان خودتحریمی مورد نظر دشمنان کشور است که تلاش می کنند آن را با حمایت غیرمحسوس از متعهد غیرمتخصص و یا متخصص نفوذی در دستگاه های مختلف تقویت کنند. کارایی و اثرگذاری خودتحریمی و تصمیمات جزیره ای در اقتصاد و صنعت کشور به مراتب از حمله نظامی برای دشمن بهتر است چرا که بحران سازی داخلی با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را می کند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 14
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمد سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 10:13

زمانی که مدیران راس سازمان اقدام به حذف چارت مدیریت استراتژیک و مدیریت ارتباطات و بین المللی می نمایند پس معلوم می باشد در یک سازمان هیچ چیز جز منفعت خودشان مهم نیست و چارت را به دلخواه خود تغییر و بدون در نظر گرفتن بررسی های کارشناسی اقدام به این امور می نمایند پس نمی توان توقع داشت آن خودروساز بتواند تولید نماید و تنوع محصول و توسعه محصول و و واردات و صادرات داشت , نگاه مدیران حال حاضر با این 20 سالی که بنده میشناسم نگاه غیر سیستمی , نگاه عدم تغییر و نگاه آن چیزی که من می گویم باشد , نمیتوان توقع داشت که جهت تولید را داشته باشیم , معاون و مدیری که در قد و قواره آن سازمان نباشد توقع رشد سازمان را نباید داشت در این چندین سال در مهندسی چه گذشته که ما حتی تنوع محصولمان فقط در چراغ و داشبورد هست پس معلوم هست قد و قواره معاون و مدیران مهندسی در حد این سازمان نیست و امیدوارم مهندس توسلی مهر که اهدافش توسعه محصول و تولید و نیروی انسانی است در این بازه با مشاوره گرفتن از مدیران اهل فن خودروسازی موفق گردند

سایپا آذین سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 12:12

ما کارکنان سایپا آذین منتظر تغییرات هستیم تا رکورد تولید رو بزنیم با این مدیرعامل و هیئت مدیره و… از این بیشتر تولید نمی کنیم و فشار بیارید اعتصاب میشه
مهندس توسلی مهر نکند که دیر اقدام کنید و امکان تغییر نباشد پس لطفا فرصت را غنیمت بدارید.

علی سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 14:09

آقای توسلی مهر چراغ سایپا رو روشن کن در تاریکی کاری جلو نمی ره و چراغ هر سازمانی روابط عمومی اون شرکت هست ؛
پیشنهاد بنده که نزدیک به سه دهه هست در سایپا فعالیت دارم از مدیران خوشنام روابط عمومی که در خود گروه سایپا شاغل به کار بودن استفاده کنید (نظری-بهمن موتور،نبئی-سایپایدک،داوودحسین زاده-سایپا،صفری-سایپا،عاشوری-امدادایران،مهدی حسینی-سایپا،نیک دهقان، زرین بخش-بهمن موتور،مهدی احمدی

سینا سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 15:10

با انتقال سمیعی و تیزچنگ و ……
سایپا بطور کامل پاک سازی شد………….
مدیریت اتوبوسی………………………………………………………

علی سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 16:21

مدیر ستاره سفیران هم تغییر نماید

karim سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 16:44

جناب توسلي مهر كه نابغه خودروسازي بود!!! تيمش كه ديزل يك ريالي را چند هزار ميلياردي كرده بود. پس چي شد. وقتي عملكرد فرد ديگري را به نام خودت جا بزني خدا اينجوري رسوات ميكنه. هنوز شب درازه.

صادق سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 18:53

خط بازار اگر انصاف داری یه گزارش بده از میزان تولید فروردین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیزل در زمان تصدی اقای توسلی مهر و یک ماهه تصدی اقای محمد زاده
بعد کاربران خط بازار ببینند نابغه کیه
نابغه کسی است که از فرصت تعطیلات هم برای تولید استفاده کنه ،تمام تولید رو به خط کنه نه کسی که ۱۵ روز کارخونه رو تعطیل کنه

karim سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 22:03

توليد فروردين 1400 مال توسلي مهر نيست . توسلي مهر 2 ماه بود كه مديرعامل شده بود داشت تجربه مدير عاملي شركت لجستيك و تاير سازي را به ديزل تزريق ميكرد. توليد شش ماهه اول 1400 كه تامين در سال 1399 است مربوط به تيم قبلي است. اين عملكرد محمد زاده مربوط به تامين تيم نابغه توسلي مهر است. شب درازه

احمد سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 22:04

بفکر محورسازان و تیم باریک بین باشید

samani سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 22:14

فروردين 1400 تامين و برنامه ريزي ديزل دست محمدي رئيس هيئت مديره بود. تا اواخ 1400 هم بود. توليد 1400 ربطي به تيم توسلي مهر ندارد.

حسن چهارشنبه , 29 فروردین 1403 - 10:02

سلام
از آقای مهندس توسلی مهر انتظار داریم مدیران به کفایت و فاقد تجربه را که مدیر عامل قبلی منصوب کردند از کار بر کنار نماید , مدیرانی که حتی یک روز هم سابقه کار بازرگانی ندارند به مدیر عاملی شرکت sct دبی گمارده شده اند با وجود انبوهی از متخصصان بازرگانی و مالی در شرکت , ایشان دارای پست دیگر هم در سایپا بعنوان مدیر هستند و یا مدیر حقوقی شرکت که سابقه کار ایشان صرفا دفتر حقوقی در مشهد است بدون حتی یک روز کار کردن در شرکت خودرو سازی

کارکنان زیر مجموعه گروه سایپا چهارشنبه , 29 فروردین 1403 - 10:32

جناب عیسی ، خبری ازتون نیست پس چی شد همش از تغییرات حرف میزدید و هیچ اتفاقی نیوفتاد و شواهد نشون میده مهندس توسلی مهر هم در داخل گروه سایپا و مدیرعامل های زیرگروه حل شده است و درگیرش کردند و مثل مدیرعامل های قبلی گروه سایپا توانایی ادامه تغییرات را ندارد و سوختش تمام شد.

راد چهارشنبه , 29 فروردین 1403 - 12:52

یکی از همکاران ماشین تارا خریده خدا میلیون تومان بچه اش نشسته رو کاپوت ماشین جای برجستگی اندامش فرو رفته آیا واقعا این شرکتها باید با این وضعیت امنیت خودرو باز هم باید بکار ادامه بدن یا درشون بسته بشه و به کارگرای زحمت کششون حقوق پرداخت کنن بهتره واقعا با این مدل مدیریت میشه به این شرکتها امیدی داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.