حمله صوتی به مدیرعامل سالم جاده مخصوص/عظیمی رفتنی است یا ماندنی؟

چند روز پیش فایل صوتی در فضای مجازی علیه علیمردان عظیمی مدیرعامل سالم ایران خودرو منتشر شد که خواسته یا ناخواسته با هدف به چالش کشیدن مدیریت ارشد ایران خودرو صورت گرفت.
کد خبر : 73107
تاریخ انتشار :دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 15:07

به گزارش خط بازار؛ چند روز پیش فایل صوتی در فضای مجازی علیه علیمردان عظیمی مدیرعامل سالم ایران خودرو منتشر شد که خواسته یا ناخواسته با هدف به چالش کشیدن مدیریت ارشد ایران خودرو صورت گرفت.

در این فایل تقطیع شده مدیرعامل ایران خودرو در حضور نمایندگان مجلس و برخی از مدیران صنعتی درباره مشکلات پیش روی تولید خودرو و تکالیف تحمیلی از سوی برخی نهادها و سازمان های بالادستی صحبت می کند و از آنان خواستار حل موانع پیش روی برای تسریع در انجام تعهدات داده شده به مردم است.

 

 

در این جلسه که حدود یک سال پیش در یکی از شرکت های تابعه ایران خودرو برگزار شده، برخی از اعضای کمیسیون صنایع و هیئت رئیسه مجلس و مدیران ایران خودرو و سایپا حضور داشتند. اینکه چنین فایل صوتی آن هم به صورت تقطیع شده و ناشیانه در زمان کنونی منتشر می شود قطعا با هدف ایجاد حاشیه برای مدیرعامل ایران خودرو و زمینه سازی برای تغییر وی صورت گرفته است. حال این سوال مطرح است چه کسانی به دنبال تغییر عظیمی هستند؟

با توجه به نوع عملکرد و رفتارشناسی عظیمی در ایران خودرو به نظر می رسد ۳ گروه از حضور وی خوشحال نیستند:

گروه اول قدرت طلبان سیری ناپذیر است که فارغ از سن و سال همواره ستاره بخت خود را در آسمان آبی ایران خودرو برای مدیرعامل شدن می بینند. این افراد که به نوعی شهوت قدرت دارند در زمان حضور عظیمی در ایران خودرو به دلیل دین خود به ملت، از هیچ تلاشی برای افزایش سهم خود در تصمیم گیری ها و تزلزل جایگاه مدیرعامل دریغ نکردند.

گروه دوم گرگ های در لباس میش هستند که به عنوان یک جریان موازی حضور عظیمی را مانع جدی شبکه سازی چراغ خاموش خود در گروه ایران خودرو می دانند. برخی از این افراد به ظاهر از دوستان نزدیک عظیمی در باند اسلامشهر می باشند و برخی دیگر در تقابل آشکار هستند و از سم پاشی علیه وی خسته نمی شوند.

گروه سوم کاسبان قطعه می باشند که این افراد طی ماه های اخیر آسیب میلیاردی از ایران خودرو خورده اند. یکی از برنامه های عظیمی در ایران خودرو کاهش هزینه تولید بوده که توانسته با کمک تیم اقتصادی و فرمان شیخ جاده مخصوص طی ۷ ماه اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در تامین قطعه کاهش هزینه دهد. قطعا حضور چنین مدیرعاملی برای این گروه زجرآور است.

هرچند که این سه گروه برای تغییر عظیمی شب و روز نمی شناسند ولی مدیرعامل ایران خودرو نشان داده توجهی به حواشی ندارد و با حمایت ملت مجاهد با قدرت به مسیر خود ادامه داده و خواهد داد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 31 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مستعان ایران خودرو دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

توهین به جان شیعیان خود اصل است نه حواشی !
اگر خارج بود قطعا مدیرعامل خود دست پیش می گرفت استعفا می داد

هادی دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵

فارغ از اینکه افرادی که این فایل را پخش کرده اند چه کسانی هستند و چه نیتی دارند که می تواند سونیت هم باشد …
مهم این هست که ادبیات و گفتمانی که ایشان به کار برده اند کاملا غیر محترمانه و غیر دیپلماتیک بوده است
از کسی در قواره مدیر عامل ایرانخودرو انتظار بسیاربیشتری می رود و قطعا انتظاری چز استعفا از ایشان نمی رود

علی دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

اولا شما از کجا میدونی ایشون سالمه یا ناسالم شرط میبندم تا آخر ماه که ایشون رو برداشتن خود شما میای پشت سر ایشون هزار تا حرف میزی و شروع میکنی به تعریف و تمجید از مدیرعامل جدید !!!!
دوما اگه ایشون خیلی کارش درسته چرا اینقدر دنبال لابیه برای موندن از زمانی که فهمیده وزیر نمیخوادش مدام دنبال حمایت از طرف نظامی ها ، مجلس و … همونطور که تویه فایل صوتی شنیدین خودشو مدیون یه نماینده مجلس میدونه با اون ادبیاتی که خودتون شنیدین!!! آخه نا سلامتی شما مدیر عامل گروه عظیم ایرانخودرو هستی نباید که بگی من از شما اطاعت محض دارم ( تازه ایشون صلاحیتش هم تائید نشد ، بنده خدا توسلی مهر ۲ ماهه که آدم هایی که ایشون به تیموری سفارش کرده داره پاک سازی میکنه…)
سوما در خصوص کاهش هزینه ۱۵۰۰۰ میلیاردی که البته نمیدونم عددشو از کجا آ‌وردی در جریان باش که تویه انبارهای شرکت دیگه چیزی باقی نمونده و کلا چیزی هم سفارش گذاری نمیشه خوب وقتی برای موارد ضروری هم خرج نکنی طبیعیه که هزینه هات کم بشه بیچاره اون کسی که میخواد شرکت از این شیخ تحویل بگیره امیدوارم این شرکت مظلوم دست اهلش بیوفته و دلسوزانه اداره بشه
یاعلی

احسان سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

کاملا مشخصه سر از دم خر هم درنمیاری. جواد توسلی مهر بجای تسویه حساب شخصی برای خوشایند بابک احمدی بهتره به فکر پایین امدن تولید در سال 403 باشه. تو هم نون بازو بخور.

علی دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

کاهش هزینه با اعداد بدون سند قابل اثبات نیست پیشنهاد می کنم یک سری به اطلاعات کدال بزنید و از روی صورت های مالی و براساس میزان تولید، بهتر می توان در زمینه کاهش هزینه صحبت و قضاوت کرد
ضمنا با توجه به فایل صوتی مورد نظر، هزینه های یک باشگاهی که هیچ منفعتی برای سهامداران ایران خودرو ندارد چرا باید ایران خودرو بدهد؟ آیا این حرام و حیف و میل کردن بیت المال نیست؟ چرا باید مدیریت بزرگ‌ترین خودروسازی کشور باید مطیع محض اوامر یک نماینده مجلس باشد؟

مگاموتور دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

https://www.faraz.ir/000J9M
چرا پروژه شاهین شکست خورد؟

هایما دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴

جِتکو، یکه زارع و فردوی صنعت خودروی ایران!
چند سال پیش “هاشم یکه زارع” در سکوت مطلق خبری _ اداری و با رعایت شدید اصول حفاظتی و امنیتی، شرکتی به نام “جِتکو” را پایه ریزی کرد؛ شرکتی دانش بنیان که قرار بود مغز متفکر و پیشرانِ توسعه ی صنعت خودروی ایران باشد.
درواقع اصول حرفه ای و حفاظتیِ پایه گذاری و رعایت شده از سوی هاشم یکه زارع در پایه ریزی “جتکو” در حدی بود که حتی «فرشاد مقیمی» مدیرعامل بعدی ایران خودرو که پس از ماجرای برکناری یکباره و بازداشت یکه زارع در ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ (که در نهایت به تبرئه وی از اتهامات وارده منجر شد)، جایگزین یکه زارع شد نیز تا مدتها از وجود این شرکت بی اطلاع بود!

حسین سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۹

تاسیس جتکو چیزی جز امیال شخصی جهت واردات نبود
شرکت دانش بنیانی که تحقیقاتی نداشته باشد و فقط بخواهد قطعاتی که ساخت داخل هستند را به قیمت گزاف از چین بیاورد قابلیت دفاع ندارد

راد سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۶

قیمت رانا که آشغال ترین تولید ایران خودرو ست شده ۷۰۰ میلیون مردک احمق تو هنوز از سلامت این کوتوله دم میزنی البته تو که ی جانور معلوم الحالی و بهت خورده ای نیست علامت تعجب بر روی وزارت صمت و شخص رئیس جمهور هست که چرا اینقدر تعلل در تغییر این کوچک آدم که در اندازه مدیریت یک کودکستان هم نیست

سینا سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۰

جناب آقای مصطفوی
زمانی که به خاطر تسویه حساب های سیاسی با دولت روحانی با آبروی آقای زارع و تیمش بازی کردند ، فاتحه ایران خودرو را خواندیم

هادی سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۱

برادر جان بهتره یه کمی تحقیق کنی در موردش :
اولا که زارع و دوستانشون کلی نقاط مبهم تو عملکردشون هست
ثانیا به انتصابات زمانم ایشون نگاه کنی متوجه میشی که چقدر بر اساس روابط تصمیم میگرفت و نهایتا منجر به فروپاشی سازمانی ایرانخودرو شد

افراد سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۶

سلطان جاده مخصوص به داد مالی پارس خودرو برس.

حسینی راد سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۰

لطفا در مورد قرارداد بهمن گشت با هتل سی نور هم بنویسید ۱۱ سال است این قرارداد تمدید می‌شود آیا هتل بهتر با کیفیت و قیمت رقابتی در مشهد پیدا نمی شود

روضه رضوان سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

اونقدر که عظیمی سرگرم راه هایی برای حذف جانشینان و حذف برخی از مدیران موفق 7 میلیاردی پیرامون خود بود تمرکزی روی عملکرد خودش نداشت، کاشکی با همکاری و توسل به مهر های مدیران موفق خود ماجرا را جمع میکرد تا به این وضعیت ناپایدار نمیرسید. جراحی انجام شد دیگه فقط خداوند کمکش کند %

م ر سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

سلام تاروزی که آقای عظیمی اومده نه تدبیری صورت گرفته نه بنفع قشر ضعیف بوده مردم از ایرانخودرو ناراضی اند

راد سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

آقای عظیمی؟؟؟؟
این مفلوک از آقا بودن چیزی بلد نیست

مجتبی سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

سلام انتخاب ایشان اشتباه بود با مدرک حقوق دانشگاه آزاد

ح.م چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

قصدم دفاع از ایشان نیست اما مدیران قبلی صنعت خودرو که از دانشگاه های دولتی بودن چه گلی به سر این صنعت زدن ؟ معیار کارآمدیه از هر دانشگاهی که باشی

ولی چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

وقتی دولت میداند آدم خوبی هست چرا حمایت نمی کند ازاو چرا باید آدم در لباس گرگ جای اورا بگیرد

کاربر چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

آقای عظیمی صلاحیت مدیر عاملی ایران خودرو رو ندارن.
این همه اعتراض و تجمع بخاطر گران کردن بی ضابطه خودرو و رنجاندن مردم و متقاضیان خودرو و دلسرد کردن مردم از دولت و حکومت که به این نتیجه رسیدن که عدالتی وجود نداره.
افزایش 60 درصدی خودرو پارس برای کسانی که اسفند 1401 در سایت یکپارچه ثبت نام کرده بودن.
گران کردن 200 میلیونی بقیه خودروها به بهانه استاندارد 85 گانه.
در کل در هیچ دوره ای ایران خودرو اینقدر معترض نداشته است.
بهتره که خودشون محترمانه استعفا بدن.

مشتری درمانده چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

آقای خط بازار خدایش یه متنی هم‌در باره تحویل ندادن خودروهای سایپا و ایران خودرو باشید موعده اسفند قرار بود تحویل بدن هنوز تحویل ندادن- کمی‌هم‌بفکر مردم‌باسید پس از حمایت های سیاسی مدیران عامل باتشکر

س گ ا چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸

خیامی روح ات شاد

غریب آشنا چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶

فقط یک نکته:
بیشترین آسیبی که در این ۴۵ سال صنعت کشور خورده از این کلمه آدم سالمه . !!!! قبول کنید ایشون اصلا مدیر نیست . مراجعه کنید به افرادی که ایشون سمت داده !!!!

مهدی چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

قطعا سالم ترین مدیر عامل ادوار ایرانخودرو عظیمی هست و قوی ترین و فنی ترین تیم مدیریتی نیز تیمی است که عظیمی منصوب کرده است. شاید عظیمی فنی نیست اما تیم فنی دارد، مشاوران قوی دارد، به برنامه های قوی اتکا دارد. یک شیخ زاده به عنوان دست راست مدیر عامل ایرانخودرو کافی است تا قوی ترین جریان فنی را رهبری کند. عظیمی نشان داده که تصمیمات بزرگ می گیرد و تقریبا تصمیمات صحیح، اتفاقا پشتیبانی از جتکو هم از همین قبیل تصمیمات او است، او توانست با همراه کردن شرکت های راهبردی گروه تقریباً بیشترین تحول را در فناوری ایرانخودرو بدست آورد.

راد پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

بدون شک خودت یکی از همین انتسابات باسمه ای هستی وگرنه سنگ به سینه نمیزدی
بفرمایش سید الشهدا آقا امام حسین اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید

علی جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۴

حالا که این دست راست رو قبول داری یه کم راجبش تحقیق کن ببن این همه خونه رو با حقوق کارمندی از کجا آورده و خیلی چیزای دیگه….

حامد چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

باید دید سالم از نظر شما چیه. هر کسی سالم بودن رو یه جور تعریف میکنه شما هم بهتره چون خبرگزاری هستید تیتر مناسب رو انتخاب کنید. کسی که همچین حرفی رو میزنه نه مسلمان هست نه سالم، که راضی به مردن مردم هستش این عزیزان بخاطر قدرت و پول همه کار میکنن. هیچکدوم از این مدیرا سالم نیستن بهتره به رانت خواری بریز و باچ ها پولهای هنگفتی که میگیرن اشاره کنید.

مسعود عباسی پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۷

دکتر جان جلو اون خصارات رو گرفتی
ولی واسه بچه های تولید کم نزار
شرکت با بچه های تولید پا برجاست هواشونو داشته باش
طرح طبقه بندی.آکورد.پاداش

ناشناس پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۴

کدام ملت مجاهد؟ مردمی که در جاده ها کشته می‌شوند؟ حتی پرسنل ایران خودرو نیز از این فرد ناراضی هستند چه برسد به مردم کشور! آیا از نیروی کار ناراضی میتوان انتظار انجام کار با کیفیت داشت؟

علی پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲

بابا حرص نخورید صاحبش میاد راحت میشیم
خودش زیر پای همه ما یه بشقاب پرنده میزاره زیر پای اونایی که پول ناحق می برن چوب

حمیدرسولی چهارشنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

بنظرم این دفعه خوب پولی دادند که این مطالب را نوشتی

css.php