علت «سکوت معنادار یاران خطیبی» این هست که خطیبی بنده خدا خودش که مجالی نداره برای این چیزا، چون داره دنبال مافیای خودروسازی میگرده، وقتش پره، اصلا فرصت سر خاراندن نداره طفلی.
«یارانش» هم چشمشون «روشن» شده، اجازه ندارن راحت و «آزاده» اظهار نظر بکنن.
قائم مقامش از دستش در رفت پریروز یه چیزایی گفت، میگن یکی از گوشهاش در اثر کشیدگی آسیب دیده و قول داده دیگه پسر خوبی باشه و از این حرفا نزنه مگر اینکه بهش «آزادی روشن» داده باشند.
بقیه یارانش هم که از صبح تا غروب دارن توی خط تولید و غذاخوریها با کارگرها عکس میندازن و شوآف میکنن، دیگه کو فرصت برای کارای دیگه؟!!!!
یه چی میگی شمام!!!!
اینقدر کار الکی سرشون ریخته که کارهای اصلی زمین مونده، تولید کاهش پیدا کرده و پارکینگها هنوز خالی نشده و قیمت خودرو در بازار به دلیل کاهش عرضه رکورد شکنی کرده!
اینا از همون موقع که از اون «جلسات هماهنگی» قشنگا میرفتن برای جلب نظر بعضیا که بتونن بشینن روی این صندلیا، از همون موقع حواس نداشتن، در این حد که وقتی با پیشغذا براشون نوشیدنی موهیتو آوردن، اینا نخوردنش فکر کردن نوشابهست باید با غذا بخورن. در این حد ذهنشون مشغوله طفلکیا :)))))
اینو گفتیم که بفهمن از بقیه مسائل هم همینقدر باخبریم و اگر نخواهند از این نمایش بازی کردنها دست بردارن، مجبور میشیم بیشتر بگیم اونوقت ممکنه یه آقای «چشم قشنگ» و رئیسش ناراحت بشن از دست بعضیا که بدون هماهنگی رفتن به این جلسات و چون ظرفیت نداشتن و ذوقزده شدن، بعدش دهنلقی کردن.
حمایت تمام قد مدیران سایپا از وزیر صمت/ کدام مدیرعامل خودروسازی رفتنی است؟
به گزارش خط بازار؛ مدیران سایپا در واکنش به شکایت نمایندگان مجلس از وزیر صمت بیانیه ای صادر کردند که ضمن حمایت از وزیر صمت از زحمات وزارت صمت و دو خودروساز کشور تشکر کنند. سایپا در حالی زبانی از وزیر صمت حمایت کرده که ایران خودرو نیز با کم کردن خودروهای کف در عرض ۳ماه به یک سوم مقدار تحویل گرفته شده و افزایش تولید و آرامش ایجاد شده در بزرگ ترین خودرو سازی خاورمیانه حمایت عملی از وزیر صمت را در دستور کار قرار داده است.
بیانیه مدیران سایپا به شرح زیر است:
“تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که دغدغه رشد و اعتلای صنعت خودرو را دارند و خواهان، آرامش بازار خودرو و حل مشکلات مردمی در این بخش هستند، با تدوین طرحی، خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آییننامه داخلی مجلس برای شکایت از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شدهاند.
با توجه به چنین طرحی، مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا صادقانه و فارغ از هر گونه نگاه و موضع گیری سیاسی تاکید دارند که سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنعت خودرو را با بدترین و بحرانی شرایط تحویل گرفت؛ به گونه ای که قیمت خودرو در بازار در برخی از محصولات 500 درصد و برخی دیگر بیش از 1000 درصد افزایش یافته بود و از سویی 190 هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت. از همین رو اولویت مدیران خودروسازی که در دوره جدید شروع به کار کردند، تکمیل کاری خودروهای ناقص بود که مجموعه سایپا با تاکیدات و پیگیری های وزیر صمت موفق شد عبور مستقیم خودروها را از 20 درصد به بیش از 90 درصد برساند. در اين ميان گروه خودروسازی سايپا با وجود چالش های فراوان میزان خودروهای ناقص كه بيش از 80 هزار دستگاه بود را تا پايان ماه جاری به 20 هزار دستگاه کاهش می دهد.
اگر دغدغه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دولت قبل هم مانند این روزها بود، قطعا دولت وقت و وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت تلاش خود را دو چندان می کرد که صنعت خودرو زمین گیر نشود و در زمینه کیفیت و کاهش قیمت ها فکر اساسی شود، اما متاسفانه چنین امری دنبال نشد و حتی کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری از کیفیت خودروهای داخلی ابراز نارضایتی کردند.
11 اسفند سال گذشته و در راستای مشکلات مختلفی که صنعت خودرو از دولت گذشته به ارث برده است، رئیس جمهور فرمان 8 ماده ای ابلاغ کرد و در آن به موضوع کیفیت، صادرات، افزایش 50 درصدی تولید خودرو و همکاری با شرکت های خارجی اشاره شد. بدین جهت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تحقق و عملیاتی شدن تک تک بندهای فرمان ابلاغ شده، از خطوط تولید بازدید کردند و گزارش های تخصصی را دریافت کردند لذا این امر نشان می دهد که حل مشکلات صنعت خودرو و تحقق اهداف ترسیم شده در دستور کار وزارت صمت است.
دولت سیزدهم عمر کوتاهی دارد از همین رو نمی توان انتظار داشت در مدت محدود، مشکلات صنعت خودرو را حل کرد و یا فرآیندها را با سرعت بهبود بخشید، لذا ضرورت دارد نمایندگان مجلس که همواره دغدغه صنعت کشور را دارند، فرصت دهند تا چالش ها حل و برنامه های ارتقاء کیفیت، افزایش تولید، معرفی محصولات جدید عملیاتی و رضایت صددرصد مشتریان، کسب شود. از زمانیکه دولت سیزدهم مستقر شده نظارت ها بر روند تولید، قطعه سازی و زنجیره تامین اعمال شده و خوشبختانه نتایج خوبی به خصوص در بخش ارتقاء کیفیت حاصل شده است.
در دولت خدمتگزار، سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی بالاترین سطح نظارت ها را بر صنعت خودرو دارند و همین امر باعث خواهد شد که در این دولت خودروهای کیفی به دست مردم برسد.
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با دو ویژگی، تخصص صنعتی و انقلابی، شبانه روز در حال خدمت به صنعت کشور است و چنین دلسوزی تاکنون در این وزارتخانه دیده نشده بود لذا از نمایندگان انقلابی مجلس می خواهیم که در شرایط سخت و دشواری که صنعت خودرو قرار گرفته و تاکید می شود که این وضعیت از دولت گذشته به این دولت رسیده است، همراهی و همدلی لازم را داشته باشند تا بتوان در کنار هم مشکلات را کم کرد و زمینه توسعه صنعت خودرو و آرامش بازار خودرو که خواسته دلسوزان این صنعت است را محقق کرد.
تصمیم های اشتباه گذشته و خصوصی سازی نادرست باعث شد که زیان دهی شرکت های خودروساز افزایش پیدا کند و نقدینگی دچار بحران شود؛ از اينرو مجموع تصميم های اشتباه گذشته سبب شد زيان انباشته خودروسازان به بيش از 130 هزار ميليارد تومان برسد و بدهی به سيستم بانكی و قطعه سازان از رقم 80 هزار ميليارد تومان تجاوز كند. لذا وزارت صمت برای عبور از مشکلات اساسی این بخش تلاش کرده است که زنجیره تامین مالی در صنعت خودروسازی شفاف شود و البته بنا شده در سال جاری خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو انجام شود.
در دوره های گذشته افراد توصیه ای به صنعت خودرو راه پیدا می کردند، اما در این دوره از سوی وزیر صمت وزارت صنعت، معدن و تجارت یک نفر هم به صورت توصیه ای جذب نشده و تمام افرادی که توسط تیم جدید منصوب شده بر اساس تاییدیه نهادهای نظارتی و مدیران با سابقه، متعهد و متخصص بوده است. حتی مدیران توصیه ای گذشته که عملکرد خوبی نداشتند، بدون هر گونه تعارف حذف شدند.
آنچه مسلم است، تا قبل از ورود سیدرضا فاطمی امین، به وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه گذاری جدی و اساسی در بخش های توسعه محصول، ارتقاء کیفیت و کسب رضایت مشتریان صورت نگرفته بود و این امر بر اساس اطلاعات و آمار در بخش نظرسنجی مشتریان است، اما در این دوره و بر اساس آنچه که تکلیف شده و به صورت متناوب وزیر صمت پیگیری می کند، کارهای بزرگی صورت گرفته است.
باید تاکید کرد که گروه خودروسازی سایپا به عنوان یک بنگاه اقتصادی و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، 8 فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور و پیگیری های مستمر وزیر صمت، 2 هزار پروژه ارتقاء كيفيت محصول در فرآيند توليد و زنجيره تامين قطعات تعريف کرده است و از سویی هدف گذاری شده است که میزان تولید این مجموعه در سال جاری به بیش از 650 هزار دستگاه برسد. به طور قطع این روند کمک خواهد کرد که سیر افزایشی قیمت خودرو متوقف شود و تمام خودروها بدون برگزاری قرعه کشی به دست مشتریان برسد که البته در این خصوص خودرو شاهین از فاز قرعه کشی خارج شده است و متقاضیان در طرح های پیش فروش و فروش فوق العاده سایپا می توانند نسبت به ثبت نام و خرید این خودرو اقتصادی و کیفی اقدام کنند.
در پایان یادآور می شود گروه خودروسازی سایپا به نوبه خود و بر اساس تکالیفی که وزیر صمت بر دوش آن گذاشته است و برنامه های جدید ابلاغی، سعی در کسب رضایت مشتریان دارد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.”
منبع: خط بازار
برچسب ها :استیضاح وزیر صمت ، ایران خودرو ، حمایت مدیران سایپا از وزیر صمت ، سیدعلیرضا فاطمی امین ، محمدعلی تیموری ، مدیران سایپا ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
چون اطلاعاتت کافی نیست میگم مدیر عامل ایران خودرو از فیلتر های خاصی انتخاب میشه لذا به غیر از این رفیق خودتون ک آنقدر گند زد مه دوساله برداشتنش و شما بی کس و کار شدی تا پایان دوره دوم آیت الله رییسی ابن تیم با قدرت ب کار خودش ادامه میدم و رکورد هشت سال و هشت ماه و هشت روزه مهندس غروی که دوران طلائی خوبی بوده به دوران طلائی تبدیل میکنه اون چشم قشنگ که در موردش مینویسی حواسش به خود تو هم هست خبر نداری ولی از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق حالا تو خودتو جز بده
ببین برو از بازوت نون دربیار تا کی میخواهی جیره خور باشی دیگه باج دادن و پاچه خواری دورش حداقل تو این تیم تموم شده و جایی برای شما ها نیست البته حقم داری اینقدر تو سرمایه سهامدارو پول بیت المال غرق بودید چرا صداتون در نمیومد وقتی اربابانتون داشتن همه جی رو به تاراج میبردن با افراد بی لیاقت حالا که همین چشم قشنگی که میگی باج سیبیل بهتون نمیده شدید تحلیلگر و منتقد هرچند جایی که تو هستی بایدم اینطوری پاچه خواری کنی بمونی
به به یه کلام از مادر عروس بشنویم
آخه قشنگ اون موقع که تو رختخواب پرقو و زیر چتر حمایتی آقایون پولای سهامداران و کارگرا میرفت تو حلقومت و حالا که جیره و مواجبت قطع شده و لاف میزنی کجا بودی که همین تیم دکتر ساعت ۳ نصف شب تو خط تولید در حال نظارت و بالای سر کار هستن و در کنار کارگر میشینن کجا اینا بود کجا کارگر حرفش به اون بالاها میرسید چیه به کحات فشار اومده آره برای باج دادن به امثال شما و اینکه لنگه پا با هزار تا رایزنی قبولتون نمیکنن بیای عرض ارادت وقتشون پره وگرنه دنبال کار مخلصانه و رفع مشکلات باش همه ازت استقبال میکنن رو بازی کن با تخریب کردن بجایی نمیرسی دستتون رو شده و تک به تک مطمئن باش باید جواب گندکاریهاتون رو بدید لیس زدن ته دیگش به شما هم میرسه لشگر یه نفره
شومن کسای دیگه بودن که میلیونها تومان باج میدادن امثال شما برقصین براشون برو بشین تو نوبت خوبه خودتون میایین میگین همینم باعث بدبختیتونه کسی کاری بهتون نداره از مردونگی خودشه نه از قدرت شما دیگه دوره اینجور کارا تموم شده بچسب حداقل اینیم که داری ازدستت نره صدقه سر تیم قبلی
زدی ضربتی ضربتی نوش میکنی
ما کارگران زیرمجموعه سایپا خواهان تغییر هستیم برخی مدیران فعلی که پشتوانه خودش رو از دست داده اند تصمیمات اشتباه بسیاری میگیرند
بهترین فرصت برای افزایشوبهبود تولید رو با تجارت به نام سایپا و به کامخود از دست داده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5