جوان کم تجربه اولین چالش سایپا در دوران توسلی مهر

کمتر از یک هفته از آغاز مدیریت جواد توسلی مهر در سایپا می گذرد. فردی که در آرزوی توسعه صنعت خودرو، به صندلی تیموری در سایپا رسید.
کد خبر : 69015
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

به گزارش خط بازار؛ کمتر از یک هفته از آغاز مدیریت جواد توسلی مهر در سایپا می گذرد. فردی که در آرزوی توسعه صنعت خودرو، به صندلی تیموری در سایپا رسید.

 

 

در خصوص مشی و رویکرد وی در مطالب بعدی به تفضیل صحبت خواهد شد ولی بررسی های خط بازار نشان می دهد توسلی مهر طی یک هفته اخیر به دور از هیاهوی سیاسی با برگزاری جلسات متعدد توان خود را بر افزایش تولید و رفع موانع پیش روی آن متمرکز نموده است.

طبق اخبار رسیده ظاهرا یکی از اصلی ترین مشکلات موجود بر سر افزایش تولید در سایپا، عملکرد شرکت مگاموتور است. شرکتی که یک جوان کم تجربه هدایت آن را بر عهده دارد.

مگاموتور یک شرکت فنی و حساس در زنجیره تامین سایپا است و اداره آن می بایست به دست مدیران فنی و مسلط به خودروسازی باشد. حضور کوتاه مدت در زامیاد و یا داشتن پستوانه سیاسی دلیلی بر توانمندی افراد در اداره مهم ترین شرکت سایپا نمی شود.

بررسی ها نشان می دهد جواد توسلی مهر به جوان کم تجربه مگاموتور تا اردیبهشت فرصت داده عملکرد خود را بهبود بخشد. باید دید در صورت عدم بهبود اوضاع، مدیرعامل جدید سایپا قدرت تغییرات مدیریتی را خواهد داشت و یا همچون قبلی ها گوش به فرمان ملت سیاسی خواهد بود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 43 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 43
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدیان جمعه , 25 اسفند 1402 - 16:31

آقای توسلی مهر گول نخور مدیران منتسب قبلی ها برخی شون حاشیه دارند

محمد جمعه , 25 اسفند 1402 - 19:53

قبلی ها چشم سایپا رو کور و پای سایپا رو فلج کرد

کرگر شنبه , 26 اسفند 1402 - 12:30

تیموری برای موندن اخریها با قربانی کردن سایپا دیزل و .. برای موندن شب عیدی همونو بدبخت کرد خودش هم نموند،آقای توسلی مهر اینا بی تخصص و بی دینی تو لباس میش گرگن،ما رو تا ۲۸ الکی خارج از برنامه قبلی کشوندن سرکار شما رو گول بزنن

حامد مظفری جمعه , 25 اسفند 1402 - 16:35

سلام تنها کسی که می‌تونه مگا موتور را نجات بده مهندس لطفعلی زاده هست که متاسفانه در دوران غفاری کنار گذاشته شد.فردی باتجربه وتحصیلکرده

احمد فتحی جمعه , 25 اسفند 1402 - 16:36

فقط مهندس لطفعلی زاده

محمودی جمعه , 25 اسفند 1402 - 16:39

آقای صالحوند ایدکو پرس هم به اوج برد چون به برخی چیزی نرسید زودی برکنار شد واقعا تاسف فقط اینو بدونید کلی شرکت خصوصی دنبال این آقایعنی صالحوند هستند

محمد جمعه , 25 اسفند 1402 - 18:15

متاسفانه قبلی ها مثل گوشت قربانی سایپا را بین آقازاده های بی تخصص تقسیم کرد تا شاید چند روزی بیشتر بتواند حکومت کند او خوب فهمیده بود که این گوشت قربانی هدیه ایست از طرف خداوند

محمد جمعه , 25 اسفند 1402 - 19:23

عملکرد مثبت منتظرالمهدی در چند سال اخیر بی سابقه بوده. امسال رکورد تولید در مگاموتور زده شد توسط مدیریت همین جوان .

ناصر جمعه , 25 اسفند 1402 - 19:38

مدیر عامل مگاموتور ادم سالمی است فقط برخی مدیران و معاون های بی سواد که دارد فکر رشد تولید نیستن فکر جیب مبارکشان با ایشان از افراد توانمند و سالم استفاده کند تا بد نامی را از خود دور کند

محمود جمعه , 25 اسفند 1402 - 21:59

ایدکو پرس سایپا نه حقوق اسفند گرفته نه پاداش پایان سال اصلا برنامه ای هم نداره پول گرفته گذاشته بانک برای وام گرفتن خودش و اطرافیانش یک کمی هم با پرسنل میده که رد گم کند مدیر عامل بی لیاقتی دارد خواهشا آقای توسلی مهر برکنارش کنید

سید حق گو جمعه , 25 اسفند 1402 - 21:10

با سلام
خدمت خوانندگان محترم سایت خط بازار که با حساسیت پیگیر صنعت خودرو هستند به عرض عزیزان میرساند در مورد تحول در سایپا با حضور مهندس توسلی مهر شکی نداشته باشید .بنا به دلایلی بنده شخصا شرکت ایران خودرو دیزل را بعنوان پایلوت تحقیقات خودم از حدود ۲۰ سال پیش علاوه بر دیگر بخش‌های صنعت خودرو می‌شناختم و حدود چهار سال پیش با وضعیت اسفباری که این شرکت پیدا کرده بود ‘( بخوانید تنها راه نجات این شرکت را مدیران ارشد صنعت در وزارتخانه واگذاری دفتری به یک ریال و تعطیل و تعدیل نیرو می‌دانستند و انتخاب مهندس توسلی مهر هم بر همین مبنا بود ) که ایشان شرایط شرکت را برای این واگذاری آماده و البته این توصیه اگر توسط ایشان انجام می‌شد به این معنی بود که مشکلی بزرگ از صنعت خودرو خصوصا ایران خودرو حل میشد و حتی ایشان مورد تشویق هم قرار میگرفت .تنها به این نکته توجه فرمایید بیش از ۱۱ مورد درخواست عقب مانده کارگری در حوزه معیشت و حقوق و زیان انباشته ای که تصور کاهش آن در شرایط تحریم و مشکلات ارزی و …غیر ممکن بود و مشکلات ناشی از حسادتها و مسائل خاص مدیران قبلی که نگاهشان واگذاری بود و بس .شرکتی که شاید تولید یک عدد آنهم کامیون بنز در روز و رسیدن به عدد ۲۴ عدد تولید ناقص در ماه یک پیروزی محسوب می‌شد…
مهندس توسلی مهر با استفاده از نیروهای همراه خیلی محدود موثر و توانمند (بخوانید دو نفر ) و مدتی بعد شاید کمتر از انگشتات یک دست و با همان نیروها شامل مدیران و معاونت‌ها به کمک کارگرانی که سالها در حسرت تولید بیشتر در گوشه گوشه سالن‌های تولید خواب بودند در مدت بسیار کوتاه توانست این تحول چشمگیر را ایجاد کند .دوستان توجه داشته باشند که صنعت خودروی تجاری در کشورها منوط به حمل نقل جاده ای و ساخت وساز و باربری ترانزیت و اتوبوسرانی شهری و بین شهری است .در آن شرایط که هیچ کمک بانکی (لیزینگ ) بابت نوسازی خودروهای فرسوده وجود نداشت و اصولا در شرایط تحریم اولین ضربه به حمل و نقل جاده ای با افزایش نرخ کرایه ها و لاستیک و … بنابراین کدام راننده یا مجموعه ای اصلا بفکر تعویض و نوسازی کامیون و کشنده در شرایط بحران باربری و کاهش درآمد رانندگان میباشد و این صنعت با صنعت خودروی شخصی بسیار متفاوت است .
این مطلب را ارایه کردم که عرض کنم مهندس توسلی مهر حتما با برنامه ای که در ذهن ترسیم کرده به همراه تیم کوچک اما قوی و کارآمد و پاک دستش و با استفاده از نیروی کار متخصص سایپا خواهید دید که در مدتی کوتاه سرمنشا چه تحولات بزرگی خواهد شد .این مطلب به یادگار بماند تا بعد .
امید اینکه ایشان با توسل به آن نیروی خدادادی و تلاش بی وقفه شان یکی از حیاتی ترین شرکت‌های خودرو سازی را بر قله های رفیع از رکوردهای کمی و کیفی برساند. این آرزوی همه دوستداران ایران و سرافرازی ایران است .
به امیدایرانی سربلند و سرافراز

ژیان جمعه , 25 اسفند 1402 - 21:44

ثبات مدیریت درد خودرو سازی هست آقای توسلی مهر فکری به حال افراد سفارشی اقای ف ج باشد و تیم آقای ف ج که از زامیاد شروع شد باید ادامه دار باشد تا این تیم در سایپا هست سایپا درگیر مسایل سیاسی میشه مشکل خودرو سازی کاسبی هست که با قطعه سازها راه افتاده فسادی که در قطعه سازی است و همه مدیران را خریدند و از همه مهمتر مباحث مالی تیم مالی سایپا و شرکت ها همین مگا موتور بسیار ضعیف تقویت مالی مهمترین گزینه است

سرباز گمنام جمعه , 25 اسفند 1402 - 22:07

سلام
در خصوص شرکت مگاموتور حرفها زیاد هست و میشود چندین کتاب در خصوص باندهای درون انجا نوشت لذا فقط تنها راه برون رفت وضعیت فعلی شرکت مگاموتور حذف و اخراج عوامل فسادزا که بواسطه حضور چندین ساله خودر پست های مدیریتی تیم های فساد راه انداختند.لذا در مرحله اول می بایست برکناری همه معاونین و مدیران ناکارامد در دستور کار قرار گیرد و در مرحله بعد حذف و برکناری بعضی از اعضای هیات مدیره که همیشه از افراد مسیله دار حمایت کرده و نفرات کارامد و پاکدست و با شرف را که جلوی مدیران فاسد می یستادن از کار برکنار نمود.علی ایحال جناب اقای مهندس توسلی مهر که ادم متخصص و سالم می باشد می بایست در اسرع وقت نسبت به پاکسازی تیم مگاموتور اقدام نموده و صنعت خودروسازی از دست باند و مافیای کثیف نجات دهد.اری چنین است برادر

علی شنبه , 26 اسفند 1402 - 10:50

به زودی تیم مفسدین در مگاموتور اخراج میشوند شناسایی شدن کمی صبر

شزم شنبه , 26 اسفند 1402 - 3:27

مهندس توسلی مهر اگه میخواد دوام داشته باشه باید شروع کنه به شخم زدن سایپا و شرکت‌های گروه، اونم اساسی که من بعید میدونم بتونه، مدیر عامل قبلی برای ماندن خودش اونقدر باج داده

مسعود شنبه , 26 اسفند 1402 - 9:40

سلام مدیر عامل جوان سایپا خبر نداره چه بلایی سرش اومده و بعدا حتما پاسخگو خواهد شد برخی مدیران قبلی زامیاد (س م ) که رابطه خوبی با مدیرعامل داشتند ، این جوان خام را آورد مگا موتور البته همه موضوعات به آقای مهندس توسلی مهر انتقال داده شده و ایشون در جریان کار هستن خوبیش اینه که از پشتوانه سیاسی افراد واهمه ای ندارن و منتظر خبرهای خوب باشین

س خ شنبه , 26 اسفند 1402 - 9:48

نه داداش اشتباه می کنی مدیر عامل جوان مگا موتور همچین خام هم نیست حواسش هست

حبیب شنبه , 26 اسفند 1402 - 9:42

سلام علیکم نفرات تیم تیموری تو مگا موتور بهتره خودشون جمع کنن برن تا نیومدن ببرنشون . گزارش کامل کاراشون زیر دست آقای توسلی مهر هست و دارن به دقت می خونن

سایپایی شنبه , 26 اسفند 1402 - 11:13

دوستان من از چند کانال شنیدم ، برخی مدیران قبلی چون در حال رفتن بودن، از بقیه پرسنل برای خود و معاونین شرکت بهر نفر یک میلیارد تومان پاداش داده اند ،

کارشناس سایپا شنبه , 26 اسفند 1402 - 11:15

آقای توسلی مهر لطفا دستور بدهید مبلغ پاداش معاونین مخصوصا معاون بازرگانی و کیفیت رو مشخص کنند ( یک میلیارد تومان ما شنیدیم)

یک یک شنبه , 26 اسفند 1402 - 13:16

وقتی میگم شماها دلسوز صنعت خودرو نیستید بهتون بر می خوره
چرا اشاره تون به جوانک های بی تجربه شامل مدیرعامل پارس خودرو نمیشه؟!
می بینی
این سفارش که تعیین میکنه چی بنویسی و چی ننویسی

حسینی شنبه , 26 اسفند 1402 - 14:07

اگر اقای توسلی مهر واقعامیخواهد هم تولید را افزایش دهد وهم کیفیت محصولاتش را بالا ببرد وهم جاوی دزدی واختلاس را بگیرد . باید کسی را به مدیرعاملی مگاموتور بگذارذ که قبلا توانمندی وسابقه اجرایی اش . زبانزد خاص وعام بود . وتنها کسی هم که دراین برهه زمانی میتواند شاخص های فوق را اجرایی کند وتولید قوای محرکه را به روزی حداقل 3500 دستگاه برساند . فقط وفقط مهندس بینشیان با 25 سال سابقه ی مدیریتی در گروه سایپا واز نخبگان دانشگاه صنعتس شریف است ولاغیر…………..

علیرضا قاسم شنبه , 26 اسفند 1402 - 14:33

مدیران وابسته به تیموری:
مگا موتور
سازه گستر
ایران کاوه سایپا
سایپا یدک
امداد خودرو سایپا
و ….

علی عباس شنبه , 26 اسفند 1402 - 16:16

سلام این جوان متعهد اولا حدود ۴ سال در شرکت زامیاد بود نه زمان کوتاهی دوما شما عملکرد این جوان انقلابی را که آقا خامنه ای بارها فرمودند کارها توسط جوانان انجام شود و‌مسولیت به خون تازه انقلاب داده شود عهده گرفتن سوما سوا از این که شما گروه مخالف ایشان هستید و در حال تخریب هستید و ابزار دست مخالفان شدید و کور کورانه تیترمیزنید شما، توسعه و پشیرفت و رضایت منابع انسانی رو تحقیق کنید خواهید دید که تصمیمات ایشان در کرسی ریئس هئیت مدیره زامیاد و همچنین مدیریت کوتاه ایشان در کرسی مدیرعامل جدا از اینکه رکورد تولید رو زودتر زدن بدون پول پاشی رضایت شغلی در کف کارگری مگاموتور پس اگر برای مردم تیتر میزنی کارگرهای این دو رو تحقیق کن اگر برای اخاذی یا دریافت از کسی این مطالب رو میزنی حیا کن

محمد شنبه , 26 اسفند 1402 - 16:53

شما نقشت این وسط چیه ؟!!!، در تیم ایشون هستی ؟، اصلا مگه در سایپا جوان با تحصیلات مرتبط و تجربه غنی تر از ایشون نبود که ایشون رو از شهرداری اوردن !!!!
بابا بس کنید ، سفارش و سفارش بازی کلا شرکت رو به فلاکت رانداخته

آقامحمدی ایران خودرو شنبه , 26 اسفند 1402 - 20:31

عظیم رفتنی شد
https://nedayeeghtesad.com/?p=5676

علی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 4:23

مگاموتور مشکلی نداره چون همواره رکورد زده این بنده خدا از زمانی که اومده مگاموتور جنس اومده تولید کمتر. خوابیده و رکورد زودتر زده اگه مشکلی بوده در خود سابپا هست نه مگاموتور

عارف شنبه , 26 اسفند 1402 - 19:26

سلام، بنده از نیروهای جزء شرکت مگاموتور هستم، یک نفر هم که درست کار میکنه بخاطر منافع شخصی ، جو میدین که عوضش کنند در حالیکه مدیریت ایشون در طول این مدت کوتاه عالی بوده و رکورد تولید هم زده شده و اکثر پرسنل شرکت ازشون راضی هستند. امیدوارم آقای توسلی مهر به ایشون فرصت بده قطعا نتیجه اعتمادش رو خواهد دید.

بیرانوند شنبه , 26 اسفند 1402 - 19:50

بهترین گزینه برای مگاموتور مهندس کندری می باشد

فرشید شنبه , 26 اسفند 1402 - 21:02

آقای مدیر عامل خواهشا رنگ های به غیر ازسفید برای خودرو شاهین تو برنامتون باشه ممنون

حسن یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 1:47

متاسفانه اینا برای تخریب کسی که خوب داره عمل میکنه، مثل دکتر علیزاده از زامیاد برداشتند فقط به خاطر اینکه جلوی کاسه لیسی یه سری رو گرفته بود ولی متاسفانه تخریبش کردند

مجتبی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 9:56

باوجود اینکه مهندس توسلی مهر بهترین گزینه برای سکانداری شرکت ایران خودرو بود، اما سم پاشی های مدیریت رفیق باز حقوق دانان ایران خودرو که از صنعت هیچ سر در نمی آورند باعث شد توسلی مهر به سوی سایپا برود. با این تصمیم ایران خودرو زیان کرد و سایپا سود فراوان.

مجتبی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 10:04

مهندس توسلی مهر یک مدیر جهادی است که نشان داد با مدیریت صحیح می توان یک شرکت زیان ده را به سود رساند و تحول شگرفی ایجاد نمود. متاسفانه مدیریت نالایق کنونی در شرکت ایران خودرو که تنها دستاوردش رساندن زیان انباشته ۷۳ هزارمیلیارد به ۱۱۰ هزار و قطعا تا پایان دوره مالی ۱۲۰ همت، اجازه نداد توسلی مهر سکاندار این شرکت شود. هزاران افسوس به حال تصمیم سازانی که یک شرکت صنعتی معظم چون ایران خودرو را به دست حقوقی هایی می سپارند که از صنعت هیچ نمی دانند. تاوان این خسارات عظیم فقط مردم و سهامداران هستند. آقایان تصمیم ساز بدانید که بهترین گزینه برای شرکت ایران خودرو شخص توسلی مهر بود چرا که سوابق درخشان ایشان در شرکت ایران خودرو و رشد تولید و تغییرات اساسی انجام شده در شرکت ایران خودرو دیزل نشان از عملکرد اوست. خوشا به حال سایپا که چنین افتخاری نصیبش گردید.

علی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 11:58

آقای توسلی مهر.لطفا آقای سعید علیزاده را که توسط آقای تیموری بر کنار شده به شرکت زامياد برگردونید

علی توسلی مهر یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 12:19

سلام جناب آقای مهندس توسلی مهر فکری برای برادر کوچک مرتضوی مدیر عامل گذشته زامیاد که سید هادی مرتضوی نام دارد بکنید

قرمزز یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 12:36

مدیران وابسته به آقای تیموری
علیزاده
موسوی مقدم
قلی زاده
ولا غیر…

محمد علی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 14:31

باسلام.بنده جویای عملکرد آقای مهندس توسلی را جویا شدم عالی بوداز نظر بحث معیشت عالی بوده وخواسته بنده به عنوان پرسنل زامیاد این هست که از نظر حقوق ومزایا با سایپا همسان سازی بشه.

علی یکشنبه , 27 اسفند 1402 - 16:34

جناب مدیر عامل لطفاً به عملکرد افرادی همچون هادی مرتضوی رسیدگی نمایید

پویا دوشنبه , 28 اسفند 1402 - 15:45

تمام نفراتی که توسط تیموری در پست های مدیریتی هستن با خود شخص تیموری مستقیم کار می کردن لطفا مگاموتور پاکسازی کنید تا تولید شکوفا بشود و افراد سالم جایگزین شود

مینا منصوری سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 12:49

آقای مدیرعامل جدید لطفا بررسی کنید: برای رسیدن به حیاط خلوت دارو دسته ف ج و دوستان ،سرنخ را از خزانه سازه بگیر میرسی به شرکت پلاسکو، اونجا همه جوره بستر برای فساد توسط مدیرعامل و خانم معاون فراهم شده ، و از اینجا به خیلی سرنخهای دیگر میرسی. بدرود

حمید یکشنبه , 5 فروردین 1403 - 18:22

جناب توسلی از مدیرای تلاشگر خودروسازی هستن و خداروشکر به مجموعه سایپا اضافه شدن ؛این که یه مدیرعامل عوض بشه بقیه مثل احمدی نژاد بگم بگم راه بندازن چیزی درست نمی شه من خودم تو گروه سایپا و شرکت ایدکوپرس شاغلم و مطالبی که در خصوص مدیریت ارشد ابن شرکت (پاداش و حقوق) کذب هست و علیرغم ارادت و دوستی که با شخص مدیر عامل قبلی مجموعه (جناب صالحوند که تعریف شون تو کامنت ها هست)جناب قلی زاده رو بسیار توامندتر و تلاش گر تر نسبت به مدیرعاملین قبلی این مجموعه میدونم و فکر میکنم حضور این افراد علی رغم زمان کم و وضعیت نامناسبی که عهدارمسئولیت این مجموعه شدن برای مجموعه ایدکوپرس بسیار مغتنم و ارزشمند هست .

عیسی پنجشنبه , 16 فروردین 1403 - 15:05

با سلام
تا سه ماه دیگر سایپا و گروه صنعتی سایپا رشد چشم گیری خواهد داشت. کمی صبور باشید.

جلال چهارشنبه , 29 فروردین 1403 - 12:46

انشالله