جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر صمت ادامه دارد/تغییر مدیریت خودروسازان راه نجات وزیر صمت

نماینده مردم مرودشت گفت: «کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها با توجه به آنکه بحث خودرو می‌تواند به مشکل و معضلی امنیتی تبدیل شود و نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کند چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است. اعضای کمیسیون پیگیر مشکلات افزایش قیمت بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.»
کد خبر : 49298
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۰

به گزارش خط بازار؛ «واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به مردم برسد نه آنکه دوباره خودروسازان یا کسانی که با آن‌ها ارتباط دارند نفع اصلی را ببرند؛ لذا با این فرمان که پیش می‌رویم اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر آنکه عرضه بیشتر از تقاضا باشد یا حداقل با تقاضا هم خوانی داشته باشد.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر صمت گفت: «چند روز گذشته محور‌های استیضاحی برای فاطمی امین ثبت شده است. تعدادی از نمایندگان نیز آن را امضا کرده و در حال جمع آوری امضا هستند.»

او افزود: «از همان ابتدا مشخص بود این نوع آیین نامه قطعا کمکی به حل مشکل نخواهد کرد و باعث افزایش قیمت خواهد شد که این اتفاق نیز افتاد. تا زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند این مشکل پا بر جا خواهد ماند و اتفاق خوب و مبارکی در حوزه‌ی خودرو نخواهد افتاد.»

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس درباره اقدامات این کمیسیون برای کنترل قیمت خودرو در بازار گفت: «کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها با توجه به آنکه بحث خودرو می تواند به مشکل و معضلی امنیتی تبدیل شود و نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کند چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است. اعضای کمیسیون پیگیر مشکلات افزایش قیمت بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر صمت نیز گفت: «چند روز گذشته محور‌های استیضاحی برای فاطمی امین ثبت شده است. تعدادی از نمایندگان نیز آن را امضا کرده و در حال جمع آوری امضا هستند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر مشکل بازار خودرو را حل می‌کند نیز گفت: «آن چیزی که مشکل است بحث تفکری است که در صنعت خودروی ما حاکم شده است. با آمدن و رفتن افراد اگر این تفکر اصلاح شود، استیضاح می‌تواند به تغییر بیانجامد؛ اما اگر این تفکر اصلاح نشود بعید می‌دانم مشکل خاصی حل شود.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره راه حل کنترل قیمت خودرو در بازار نیز گفت: «به نظر می‌رسد که مجموعه وزارت صمت و دولت باید به سمت واردات خودرو پیش بروند. در حال حاضر بیش از این توان تولید خودرو را نداریم و در خوش بینانه‌ترین حالت می‌توانیم به سقف یک میلیون تولید در سال برسیم، اما نیازی که داریم بیشتر از این میزان است. واردات خودرو نیز باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به مردم برسد نه آنکه دوباره خودروسازان یا کسانی که با آن‌ها ارتباط دارند نفع اصلی را ببرند؛ لذا با این فرمان که پیش می‌رویم اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر آنکه عرضه بیشتر از تقاضا باشد یا حداقل با تقاضا هم خوانی داشته باشد.»

منبع: فرارو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زخم کاری سه شنبه , 20 دی 1401 - 9:45

محمود خالیبند تو هر محفلی میشینه، از مقام معظم رهبری مایه میذاره و میگه ما با بیت بستیم و حالا حالا ها کسی هم نمی تونه به تسبیح به دست دست بزنه

mahan سه شنبه , 20 دی 1401 - 11:37

تا زمانی که وزیری بر سر کار باشد که خود، تسلطی به امور وزارتخانه خویش نداشنه باشد و هر تکه را به جریانی بسپارد، اوضاع بهتر از این نخواهد شد. حوزه خودرو هم اکنون با دستور “آقای پدر خوانده” به اهالی “منطق” سپرده شده و او هم با ندای یا”غفار” با “بهایی” اندک، مشغول رتق و فتق امور هستند و ای وای از زمانی که “فتق” امور بیرون بزند! و چه مب کند این فرقه ضاله ب و جالبتر اینکه هیچ گوش شنوایی هم وجود ندارد!
در شرکت، از شرکتهای مهم خودروسازی ، مدیرعامل با ندای یا”غفار” و با “بهایی” اندک، ش.ص را که همزمان معاونت نیز هست را به عنوان قائم مقام کل و عضو هیات مدیره حکم زده است و این بنده خدا به دلیل مشغله زیاد و خدمت به صنعت و خلق الله، فقط می تواند روزی حدود دو ساعت وقت بگذارد و کماکان حقوق و مزایا و غیر نقدی را از می گیرد و از س نیز حق جلسات و مزایا و غیر نقدی مجدد میگیرد! و هیچ آب هم از آب تکان نمی خورد!
افراد پاکدست را هم که یکی پس از دیگری پاکسازی می کنند تا زنجیره تجارت مد نظر استاد اعظم کامل شود و چه می کند این فرقه ضاله ب و چه در خوابند این دوستان به ظاهر انقلابی و مکتبی ما.
مدیرعامل س از زیرمجموعه های بسیار مهم، منصوب اهل “منطق” و از منادیان یا”غفار” بوده که با “بهایی” اندک بر مناصب بزرگ جا خوش کرده اند و با تمام قوا مشغول پاکسازی نیروهای پاکدست هستند.
از طرفی عضو هیات مدیره و قائم مقام س ، در اقدامی کاملا غیر قانونی، همزمان معاونت را نیز بر عهده دارد و زیر بار خدمت رسانی کمرها خم کرده!! که واقعا جای تعجب دارد که هیچ نهاد نظارتی و حراستی تا کنون به این موضوع ورود نکرده است!!
و باز هم از طرفی دیگر در اقدامی کاملا غیر قانونی، معاون منابع انسانی س نیز همزمان مدیر منابع انسانی هست و ایشان که از قضا فردی با تجربه و با کلاس و با اخلاق است را به پذیرفتن این مساله مجبور کرده اند و ایشان خود تمایلی به این امر نداشته است، لیکن این مطلب چیزی از این تخلف آشکار نمی کاهد.
و چه می کنند اهالی “منطق” و منادیان یا”غفار” و فرقه ضاله ب

مالک مالکی سه شنبه , 20 دی 1401 - 13:46

سلام
واقعاً انتظار ما از مجلسی که انقلابی لقب گرفته بود خیلی بیشتر از اینها بود.کاش بدون تساهل و تسامح راجع به آقای فاطمی امین اقدام انقلابی صورت می گرفت..

رضا سه شنبه , 20 دی 1401 - 13:58

این مدیریتی که الا در حوزه خودرو سازی مشغول هستن غیر از وزیر حرف هیچ کس نمیپذیرن چون اونم وارد حمایتشان میکن هم دیگر دارن پوشش میدن و تفکر وزیر اجرا میکن وگرنه شما به سوابق مدیریتی سایپا نگاه کنید متوجه میشوید که هیچ گونه سوایقی در خودرو سازی ندارد و از زمانی که وارد سایپا شده افراد مشگل دار سمت گرفتن تولید به شدت افت کرده مدیران پاکدست خانه نشین شدن منافع طلبی بیداد میدان و اصلا برایشان فرمایشات رهبری مهم نیست فقط منافع طلبی و زیان انباشه با تغییر وزیر هرکس بیاد و سر در بیارد یک ساعت مدیریت های خودو سازی نگه نمیدارد

سیروس سه شنبه , 20 دی 1401 - 14:38

بر کسی پوشیده نیست که مدیران این دو خودرو ساز چه به لحاظ تعهد و چه تخصص صلاحیت این شغلهای مهم را نداشتند و از دولت انقلابی و جهادی باید پرسید ملاک انتخاب این دو بخصوص مدیر شرکت الف چی بوده؟ همه ما سابقه این دو فرد را بخصوص مدیر شرکت الف که زمانی بعنوان کارمند جزء فروش در ایرانخودرو مشغول شد را بخاطر داریم و بعد هم بیرون انداخته شد واقعا هم متحیر مانده اند امیدواریم هر چه زودتر وزیر عجیب صمت عوض شود و این فساد گسترده جمع شود نکته مهم دیگر عرضه خودرو با تقاضا همخوانی ندارد و این دو خودروساز هم با این مدیریت ها به تقاضای متقاضیان نمیتوانند پاسخ دهند و آمارهای دروغین از تولید میدهند باید هر چه زودتر دولت این دو شرکت را به بخش خصوصی با اهلیت مناسب واگذار کند و مردم و دولت را نجات دهد

علی سه شنبه , 20 دی 1401 - 14:54

وزیر برود منطقی بیاد یعنی هیچ اتفاق خاصی نیا فتاده در حوزه خودرو همین مدیریت های خودرو نگه میدارد

کارگر سه شنبه , 20 دی 1401 - 18:43

برخی از مدیران عامل خودرو سازی با محافظه کاری که در پیش گرفته دست وزیر صمت رو هم توی حنا گذاشته چون مدیران بی لایق زیرمجموعه های این خودروسازان هنوز از دولت و وزیر قبلی موندن و هزینه تراشی میکنند.
توی تبریز مثلا سایپا با هزار دب دبه اومد خط مونتاژ پمپ هیدرولیک فرمان افتتاح کرد و بقول خودشون ۱۵۰ میلیارد برای این پروژه تا به حال سرمایه گذاری کردند.
آقای تیموری اومد و کنار برخی از افراد زیر مجموعه خود که حواشی دارند ایستاد؟
همین ترس از کنار گذاشتن افراد نالایق به سفارش امنیتی ها و سیاسی ها وزیر صمت رو هم به فنا میده