اختصاصی خط بازار؛
تکرار نوستالژی روزهای طلایی اوپل
به گزارش خط بازار، اُپل میگوید با ساخت کانسپت مانتا میخواسته سابقه کارخانه آلمانی را با فنآوریهای آینده محصولات کارخانه پیوند بزند.
اُپل دو نسل از مدل مانتا را بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۸ به بازار عرضه کرد. نام ماشین به رسم ماشینهای اسپرت آمریکایی در دهه هفتاد، از نام یک حیوان گرفته شده است. مانتا یا سفره ماهی، پاسخ اُپل به ماشینهای اسپرت ارزان آمریکایی بود و هنگامی به بازار عرضه شد که ماشینهای دو در محبوب بود.
اُپل در سال اول بیش از ۵۶ هزار دستگاه مانتا فروخت و در مجموع بیشتر از یک میلیون دستگاه از دو نسل این ماشین تولید شد.
کانسپت جدید اُپل، برداشتی مدرن از نسل اول مانتا است. به جای جلوپنجره، یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده که علاوه بر آرم کارخانه، میتوان پیامهای مختلفی روی آن نمایش داد. اُپل میگوید ماشین از این طریق میتواند با عابران و رانندگان ماشینهای دیگر ارتباط برقرار کند.
مانتای جدید به جای موتور چهار سیلندر به قوای محرکه الکتریکی مجهز است. موتور ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۲۰۰ کیلومتر حرکت کند و دندهاش برخلاف دیگر ماشینهای الکتریکی، دستی است.
داخل ماشین بیشتر شبیه به مدلهای کنونی اُپل است، اما بخشهایی مانند فرمان و دستگیرهها با الهام از مدل کلاسیک طراحی شده است.
اُپل میگوید برنامهای برای تولید انبوه این مانتا ندارد و قصدش فقط یادآوری این نکته است که ماشینهای الکتریکی هم میتوانند مانند ماشینهای کلاسیک هیجانانگیز باشند.
منبع:خط بازار
برچسب ها :آلمان ، اپل ، کانسپت مانتا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰