تُرکیسم در انتصابات ملت محافظه کار/پیر خودروسازی گزینه آبی جاده مخصوص

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از رشد ۷۰ درصدی تولید روزانه خودروسازان در ۱۵ روز اخیر پس از افزایش قیمت ها خبر داد.
کد خبر : 88282
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

به گزارش خط بازار؛ به نقل از ایدرو رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از رشد ۷۰ درصدی تولید روزانه خودروسازان در ۱۵ روز اخیر پس از افزایش قیمت ها خبر داد.

فرشاد مقیمی با اعلام این خبر افزود: پس از تعدیل قیمت محصولات متناسب با تغییرات هزینه‌های تولیدِ ۱۸ ماه گذشته و مجموعه اقدامات قانونی انجام شده، تولید روزانه ایران خودرو و سایپا از ۲ هزار و ۳۸۷ دستگاه در روز به ۴ هزار و ۷۱ دستگاه افزایش یافت.

وی یکی از چالش‌های صنعت خودرو را قیمت گذاری محصولات این صنعت دانست و افزود: این موضوع در کنار برخی مسائل درون بنگاهی شرکت‌های خودروساز باعث شده فعالیت چند سال اخیر این شرکت‌ها با وجود ظرفیت بسیار گسترده بازار برای سوددهی، با زیاندهی همراه باشد.

مقیمی با اشاره به نقش زنجیره تامین در روند رو به رشد تولید خودروسازان افزود: محدودیت‌های مالی خودروسازان در پرداخت مطالبات به زنجیره تامین به دلیل زیان‌های متحمل شده باعث تضعیف زنجیره تامین به ویژه قطعه سازان کوچک مقیاس شده است.

وی گفت: شرکت‌های تامین کننده توان خود را برای حمایت از تولید و افزایش شمارگان (تیراژ) به کار گرفته اند و امیدواریم با رفع موانع و محدودیت‌ها در بخش قیمت گذاری محصولات برای خودرو سازان، محدودیت‌های تامین نقدینگی زنجیره تامین نیز رفع شود.

به گزارش خط بازار؛ با تعیین تکلیف مدیرعامل جدید سایپا، تصمیم گیران و تصمیم سازان آماده تغییرات در کیلومتر ۱۴ می شوند. طبق اخبار واصله پیر خودروسازی اصلی ترین گزینه برای ایران خودرو است که مورد اجماع دولت، ملت و قطعه سازان بزرگ است. ناگفته نماند عملکرد پیر خودروسازی طی سال های گذشته تاکنون حواشی مختلفی از جمله «تغییر چهره» به همراه داشته است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 12:54

پیر خودرو سازی مهندس نجم الدین فردی که از کارگری تا مدیر عاملی ایران خودرو جلو رفته و هم اکنون هم شده ریس هیت مدیر ایران خودرو شخصی که چه در مگاموتور بود چه در ایران خودرو تولید عالی و پرسنل راضی تیم مهندس نجم الدین در هرجا خودرو سازی باشن عالی چون بوی از انسانیت بردن درود بر فرشاد مقیمی با انتخاب های خوبش

رحمان - بازنشسته - تولید پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 18:27

نجم الدین ؟!!! پرسنل راضی ؟!!! کی پرسنل از دست نجم الدین راضی بودن؟

رضا پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 12:55
کارگر جمعه , 16 آذر 1403 - 22:25

واقعا هرچی مصیبت خودرو سازی از این ادمها ی به اصطلاح مدعی که چندین سال با کارنامه های مشخص در این صنعت بوده اند داره میکشه اگه این به اصطلاح پیر توان مدیریتی داشت الان وضع ایران خودرو این نبود و پیر هم تو پست خودش مدیریت میکرد هر بار با وعده تعییر میان دوباره با کارنامه داغون خدا حافظی میکنن مدیر لایق فقط دکتر یکه زارع که از هر کارگر بپرسی داره دعاش میکنه دوران طلایی فقط با مدیریت ادم لایق و پاک دست

محمد پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 17:40

مهندس نجم الدین‌ و‌تیم ایشان مدیران پاک دست و متخصص هستند و ایشان برای دوبار‌چهره ماندگار صنعت شدند و تولید و تنوع و توسعه محصول و سوددهی شرکت ها در دوره ایشان بسیار خوب بوده و ایمان دارم ایشان و‌تیم ایشان راهگشای صنعت هستند

کارگر خط تولید پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 19:06

اصلا معلوم نیست چی نوشتی مصطفوی خودت خدا وکیلی میتونی بخونی با این نوار مشکی بغل

تلببتنن جمعه , 16 آذر 1403 - 0:10

مقیمی یا کارنامه کاریش تو خودرو چه کرد؟
نجم الدین و محقق از یادها خارج تشده اتد
پیر محمدی از همون نسل هست
فاتحه همه چی خوندست
منشی نجم الدین چقدر حقوق میکزفت!

سعید پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 20:01

با سلام
آقای نجم الدین نیست ، بهترین انتخاب آقای پیر محمدی و تیم حرفه ایی تامین اش که در ساپکو بوده است می باشد
آقای نجم الدین دیگه پیر شده و به عنوان مشاور می تواند کمک حال آقای پیر محمدی باشد

Saber پنجشنبه , 15 آذر 1403 - 22:23

پیر جاده مخصوص پورمحمدی است مدیرعامل فعلی تام. همین عظیمی خیلی خوبه اگه دو تا قائم مقام خوب بذاره

همشهری جمعه , 16 آذر 1403 - 3:14

پیرخودروسازی

عادل پیرمحمدی. مدبرعامل فعلی تام ایران خودرو. که زمان جناب مقیمی. مدیرعامل ساپکو بود

حامد جمعه , 16 آذر 1403 - 13:13

پیرمحمدی خیلی عالیه
دور دومی که اومد ساپکو با سری قبل زمین تا آسمون فرق کرده بود
ایشون فقط آه را نباید تو تیمش استفاده کنه

ناشناس شنبه , 17 آذر 1403 - 9:59

ادعای مخاطب:

بله؛ اینکه جناب شیخ چه دسته گلی در شرکتی صنعتی به بزرگی آذرآب به آب داده که منجر به تعطیلی موقت کارخانه مذکور شده بود بر اهل فن و صنعت پوشیده نیست. در مگاموتور ایشان با حکم جواد نجم الدین در سال 1386 از مدیر خدمات فنی و تعمیراتی به معاونت مهندسی مگاموتور رسید !!!
فراموش نمی شود نامبرده که خودش هم میدانست گزینه شایسته ای برای چنین سمتی در بزرگترین قوای محرکه سازی صنعت خودروی کشور نبود در آن زمان در جلسه معارفه خودش به مدیران و روسای مهندسی مگاموتور به صراحت افشا نمود که هیچ برنامه ای بعنوان معاونت مهندسی این مجموعه نداشته و اینکه قبلا سابقه ای در حوزه مهندسی قوای محرکه ندارد اما حتما مدیرعامل این شرکت ( جواد نجم الدین ) صلاح دانسته و ایشان را معاون مهندسی مگاموتور کرده است !!!!!!!!
همچنین فراموش نمی شود دو سال بعد یعنی در سال 1388 که جواد نجم الدین با حکم مدیر هیات عامل وقت سازمان گسترش و نوسازی به مدیر عاملی ایران خودرو رسید آقایان علی شیخ زاده ( که معاون مهندسی وقت مگاموتور بود) و نیز عادل پیرمحمدی ( که معاون کیفیت وقت مگاموتور بود) تا یک ماه با وجود اینکه در شرکت مگاموتور حضور داشتند ولی در انتظار رفتن به ایران خودرو بودند ،
بله داستان غم انگیز صنعت و خصوصا صنعت خودرو در ایران اینگونه رقم میخورد. حال بعد از 15 سال از آن مشاهدات عینی جلوی چشمان همه ، اکنون بر مسند مدیرعاملی همان شرکتی نشسته که در سال 1388 با رفتن نجم الدین از بزرگترین زیر مجموعه سایپا حتی حاضر به پوشیدن لباس فرم مگاموتور در آن یک ماه نشد .