دیگه آخراشه…
ذاکر حسین یا ذاکر جواد؛ رقابت ۴ باند سیاسی برای تصاحب خودروسازی
به گزارش خط بازار؛ مدیریت شبه دولتی در خودروسازی طی چند دهه اخیر باعث شده «شومن های سیاسی»اقبال بیشتری نسبت به متخصصین باتجربه در خودروسازی داشته باشند.
از آنجا که هیچ مکانیسم شایسته سالاری تعریف نشده و بی ثباتی پدیده غالب در هوای جاده مخصوص است، لذا «باندبازی» در بخش های مخالف حکمفرماست. باندهایی که خودروسازی را ارث پدری خود می دانند و از جیب بیت المال و سهامداران خصوصی عیش و نوش می کنند.
در یک باند، اسلامشهری ها «تپه های» خودروسازی را با خواهرزاده و برادرزاده و نزدیکان شبه امنیتی خود فتح نمودند و در باند دیگر همکلاسی ملت بی سروصدا در حال شبکه سازی مویرگی و حفظ خود با تغییر زیرمجموعه است.
در یک باند طالقانی ها با «میرزانویس ها»، «میرسهیل ها» و «خوش اقبال ها» به دنبال صندلی شرکت های درجه یک هستند تا شاید به وصال سمیه برسند و در باند دیگر قدرت به «نفر دوم ها» رسیده و توسعه بازیچه دست «آقازاده نابالغ» شده است.
در یک باند پرونده سازهای بی خیر چراغ روشن حوزه خودروسازی را تصاحب کرده و توانسته اند از خدمات گل کاری به خدمات مدیران برسند و در باند دیگر کوتوله های متوهم، اتوبوسی در ایستگاه های مختلف جاده مخصوص پیاده شده اند.
حیف و میل اموال ملت و مردم در خودروسازی نتیجه همین باندبازی ها است. به همین خاطر است که سیاسیون حاضر نیستند از این گاوشیرده دست بکشند. چرا که در مدیریت خصوصی، ملاک عملکرد است و نه سیاسی کاری. حتی باندبازی هم چارچوب مند تعریف می شود.
«طلب چند ده میلیون دلاری» تنها یک نمونه از ده ها نتیجه دخالت زیانده دولتی در خودروسازی است. اتفاقی که «مرد دیزل» با هوشیاری زیر بار آن نرفت ولی «شومن معروف» برای منافع سیاسی خود از هول حلیم به دام افتاد و به زودی باید به مقام قضایی پاسخگو باشد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، ایران خودرو دیزل ، ایران خودرو و سایپا ، باندبازی در خودروسازی ، جاده مخصوص ، خودروسازی ، ذاکر حسین ، سایپا ، سایپا دیزل ، صنعت خودرو\ ، مرد دیزل
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
از طالقان به ملت و از ملت به سمیه .
شتر در خواب بیند ، پنبه دانه. گهی لف لف کند. گه دانه دانه
عکسهای منشوری طالقان. آماده انتشار
مرد دیزل دو متر پرونده تو مگا داشت یادش بخیر الان شده مرد دیزل تو اتوبان ستاری با محمود راننده با سرعت ۱۲۰ می رفتن دیگه مردی وجود نداره که خواجه شده سردار
برگرفته از كتاب سگ ولگرد صادق هدايت…
با عرض سلام و ادب . بنده با سابقه 25 سال کار در قطعه سازی عرض می کنم همین که خودرو سازی توانسته زیر بار شدید و سنگین تحریم ها دوام بیاره و در شرایط سخت اقتصادی و بحرانهای مالی و کمبود نقدینگی چرخ تولید فعال باشه حاصل زحمات و تلاش انبوه پرسنل و کارکنان تلاشگر و سختکوشی است که از جان و و جود خود مایه گذاشته اند . کاری با آن تعداد درصد خیلی جزئی و انگشت شماری که با سفارش و حمایت سیاسیون به خودروسازی وارد شدند ندارم و روی صحبت هم با آنها اصلا نیست .وقتی برای تامین قطعاتی که در ده های 70 و 80 راحت از منابع و سورس های معتبر اروپایی خرید و وارد خط تولید می شده بعلت وضعیت سخت و اعمال شدید تحریم ها مجبور به تامین از قطعه سازان چینی و آسیایی با کیفیت نازل شدیم چه توقعی از تولید محصول با کیفیت هست . متاسفانه ضربه ای که به خودروسازی وارد شده (هم داخلی و هم خارجی ) و من قطعه ساز مجبور به تامین قطعات به صورت هوایی و dhl شده ام تا بتوانم به تعهداتم در قبال خودرو ساز عمل کنم باعث افزایش هزینه های سرسام آور تولید و ایجاد زیان گردیده است . همین که خودرو سازی با این شرایط توانسته سرپا بماند باید شکرگزار کارگران و مهندسان و مدیران دلسوز و کارآمد آن بود . متاسفانه هجمه های که به خودرو سازی در این چند سال وارد شده به هیچ صنعتی تا این اندازه وارد نشده است .و اگر تلاش زحمتکشان واقعی نبود چند سال قبل این صنعت نابود و از بین می رفت .
دقیقا خبر درستی است در شرکت هایی مثل مگاموتور این خبر صدق می کند از مدیرعامل مگاموتور تا آبدارچی همه سیاسی هستند و کسی برای کار و تولید نمی آید وگرنه وضعیت مگاموتور این نبود
متخصصانی که مگاموتور را به اوج تولید و بهره وری رساندند الان کجا هستند؟
سیاسیون جای متخصصان را در مگاموتور گرفتند و مگاموتور را نابود کردند.
شرکتی که رکورد تولید 3200 دستگاه قوای محرکه در یک روز را داشت و شرکتی که سودده ترین شرکت در خاورمیانه شده بود الان چه وضعیتی دارد.
حتی یک موتور درست حسابی با تکنولوژی جدید برای خودروهای سایپا ندارد
خط تولید گروه سایپا بارها به دلیل مگاموتور متوقف و کند شده است
ضرر و زیان مالی زیاد به گروه سایپا وارد کرده است.
سیاسیون مگاموتور از مدیرعامل سیاسی تا آبدارچی آن دائما در حال لابی و تلاش برای ماندن هستند اصلا به فکر تولید و تامین نیستند و تا مگاموتور را ورشکسته نکنند از مگاموتور نمی روند.
همین آقایان سیاسی مگاموتور در محافل خصوصی خود می گویند که مهندس شیخ زاده هم حریف ما نمی شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۶