توسلی مهر پشت سرِ مقیمی/پرونده به مجتمع جرایم اقتصادی رفت

امروز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 94433
تاریخ انتشار :سه شنبه 16 بهمن 1403 - 10:50

به گزارش خط بازار؛ امروز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد. از نکات جالب در این مراسم حضور جواد توسلی مهر مدیرعامل برکنار شده سایپا پشت سر فرشاد مقیمی است.

به گزارش خط بازار؛ جواد توسلی مهر بعد از ۹ ماه مدیرعاملی در سایپا برکنار شد. فردی که با استناد به کارنامه خود در ایران خودرو دیزل، مدعی بهبود وضعیت سایپا بود ولی نتوانست در این امر موفق شود. مگاموتور و تامین مالی دو پاشنه آشیل وی در این دوران بود. دو چالشی که هنوز شیخ زاده مدیرعامل جدید سایپا درباره آنان تصمیم قطعی نگرفته است.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 49 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مگاموتور سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

دقیقا خبر درستی است
جالب است که در جشن دهه فجر از توسلی مهر دعوت شده است قابل توجه آقای شیخ زاده که اگر امثال منتظرالمهدی در مگاموتور را تغییر ندهد شاید دوباره توسلی مهر برگردد.
نشانه اینست که رابطه شیخ زاده با فرشاد مقیمی حسنه نیست.
مگاموتور پاشنه آشیل گروه سایپا در دوران توسلی مهر و در حال حاضر شیخ زاده هست.
مگاموتور کل گروه سایپا را نابود کرده و منتظرالمهدی و تیم مدیریتی ایشان تا کل صنعت خودروسازی را نابود نکند استعفا نمی دهند.
شیخ زاده هم فقط نظاره نگر نابودی مگاموتور هست
مگاموتور زمانی سودده ترین شرکت گروه سایپا بود و رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز را دارد ولی الان ضررده شده و تواید 70 درصد افت کرده و کلیه دستگاه ها و خطوط تولید فرسوده شده است و موتور خودرو برای پلتفرم های جدید سایپا ندارد و خانواده موتور و مگاموتور رها شده است.

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

کاملاً اظهارات شما مردوده

Basir شنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۹:۴۴

احتمال زیاد مگا موتور هم مثل مهندس توسلی مهر مانع خیلی از کارهای شماست … 😂

ناصر سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

مگاموتور فقط نجاتش توسط مهندس بینشیان اتفاق میفته چون ۲۸سال تولید مگاموتور در دستش بوده چه خود مگا چه شرکتهای تولیدی مگا اتفاق خوب زمانی میفته که بینشیان تولید در دست بگیر بروید آمار تولید زمان معاونت ایشان در بیارید متوجه میشوید چه کسی کت تنش

مهدی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

بهترین گزینه برای مگاموتور مهندس شیخ عطار هست به دلایل ذیل:
مهندس شیخ عطار از مدیران اجرایی و پاکدست و متخصص گروه سایپا هست
مهندس شیخ عطار کسی بود که سایپا کاشان و سایپا سیتروئن را راه اندازی کرد و به سوددهی رساند
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز را در مگاموتور ثبت کرده است
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که تیراژ تولید خطوط ماشینکاری و دنده زنی مگاموتور را 125 درصد افزایش تولید داد زیرا که کلیه دستگاه ها و تجهیزات خطوط ذکر شده را اورهال و به روز نمود
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که مگاموتور را با تمام پیچیدگی فرآیند به خوبی می شناسد و در سنوات گذشته توانسته است بالاترین رکورد تولید مگاموتور را داشته و بیشترین کاهش هزینه و کمترین مطالبات تامین کنندگان را داشته باشد.
اگر مهندس شیخ عطار برای خط بلوک سیلندر شاهین دستگاه شستشو و هونینگ نخریده بود الان حتی شاهین هم نمی توانستید تولید کنید واقعا بعد از مهندس شیخ عطار هیچ مدیرعاملی در مگاموتور کار و اقدامی نکرد و فقط استفاده کننده بودند و منفعتی برای مگاموتور نداشتند.
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که در گروه سایپا ، از سازمان گسترش ایدرو بودند و شرکت های سایپا کاشان و مگاموتور تجربه کاری دارد و از بالاترین مکان که سازمان گسترش ایدرو است تا اجرایی ترین و تخصصی ترین و کلیدی ترین شرکت های گروه سایپا مانند مگاموتور فعالیت داشتند که از مدیریت کلان تا مدیریت اجرایی تجربه کاری موفقی داشته است.
پس چرا مهندس شیخ زاده از ایشان استفاده نمی کند واقعا مشخص نیست.
مهندس شیخ زاده تنها راه حل مشکلات مگاموتور استفاده از مهندس شیخ عطار هست زیرا مهندس شیخ عطار یک مدیر اجرایی متخصص و پاکدست می باشد و منافع سایپا در حال حاضر اقتضا می کند که ایشان را به عنوان مدیرعامل مگاموتور منصوب نمایید.
در کنار مهندس شیخ عطار در مگاموتور و نیاز به یک معاونت تولید مانند مهندس بینشیان داریم تا مگاموتور دوباره به دوران اوج خود برسد و فقط در این زمان هست که می توانیم افزایش تولید کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در مگاموتور داشته باشیم.

مهندس شیخ زاده تا تیم توسلی مهر در سازمان گسترش بر علیه شما قیام نکردند به فکر استفاده از مهندس شیخ عطار و مهندس بینشیان باشید تا حداقل یکی از پاشنه آشیل های سایپا ، مگاموتور را رفع بحران کنید.

اسد سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

تازه دفتر توسلی مهر در سازمان گسترش هم دقیقا روبروی اتاق مقیمی هست.
ذخیره طلایی برای سازمان گسترش و صندلی داغ آن

da سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

فعلا توسلی مهر که ذخیره طلایی نام بردید پاش در خیلی از پرونده های مالی خاور گیره فعلا اونها رو جواب بده بعد!!

محمد سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

مهندس توسلی مهر زمانی برای کار نداشت ولی می‌توانست خوب کار کند البته آقای شیخ زاده هم کمی حواسش به دور و اطرافش باشه مدیر موفقی میشود باید با رانت بازها و قراردادهای مهندسی به طور کامل برخورد شود ، حوزه ارتباطات و استراتژی تقویت شود و با میدارند و‌معاونین که با پرسنل مانند برده رفتار میکنند برخورد شود

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

احسنت👌🏻

Basir سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

👌👌

Basir سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

پرونده‌های ایران‌خودرو دیزل و سایپا در کدال بورس هست واضح و شفاف
و کاملا نشان میده توسلی مهر از مدیران پاک دست بود که یک عده تحمل دیدنش رو نداشتند و ندارند

بنده خدا چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

✔️✔️✔️
کاملاً درسته

حسن سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

صنعتگران و قطعه‌سازی ما توانشان خیلی بالاتر است و نیاز است متغیرهای نظامی، سیاسی و امنیتی را از سر صنعت خودرو برداشته شود. وجود یک یا دو بنگاه بزرگ خصوصی خودروسازی ما را نه تنها به یک خودروساز تبدیل می‌کند که امکان صادرات به کشورهای دیگر با کیفیت خوب را نیز فراهم می‌کند. البته این به این معنا نیست که باید دروازه‌های کشور را ببندیم، بلکه باید بخش خصوصی تقویت شود، اجازه رقابت بدهیم و به میزان مناسب محصولات خارجی وارد کشور شود. صنعت خودرو را گرفتار هزاران مشکل کرده‌ایم و در چنین شرایطی باید بگوییم درود بر شرف مدیران و مهندسان لایق که توانسته‌اند علی‌رغم این همه فساد، مشکل و ناکارآمدی این صنعت را سرپا نگه دارند. قطعا اگر این موانع برطرف شود ما خودروساز می‌شویم و محصول خوب تولید می‌کنیم، کما این که در دهه هفتاد با تولید سمند داشتیم به این مرحله می‌رسیدیم که دخالت‌های بیجای وزارتخانه و تغییر مدیریت‌ها مانع از آن شد. وزارت صمت در دولت سیزدهم نه تنها در تولید دخالت داشت که برای فروش هم سامانه یکپارچه را گذاشت و فروش خودرو را هم دولتی و به نفع دلال کرد. افتخار یک ملت تولید است و باید موانع تولید را برداشت، متاسفانه نظمی اقتصادی را ایجاد کردیم و پیش می‌بریم که فقط تقویت کننده دلالی است و نمی‌گذاریم سود به بنگاه اقتصادی برسد. موانع متعددی پیش روی تولید می‌گذارند و مدیران سیاسی و کم اطلاع منصوب می‌کنند. اگر مدیری هم لایق باشد او را در معرض فشار و تهدید قرار می‌دهند. اگر بنگاه‌های خودروسازی خصوصی شوند، این کارهای ناشایست را نمی‌توانند انجام دهند. به این دلیل مانع خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا هستند که دست غارتگران و ویژه‌خواران قطع می‌شود. اگر مهندسان لایق در خودروسازی‌های داخلی به کار گرفته شود، قطعا ما دیگر تابع و مصرف‌کننده محصولات چینی نخواهیم بود، خودروسازان چینی به دنبال نابودی تولید ما هستند.

حسن سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

باسلام
تا زماني كه در گروه سايپا از مديران خوب و امتحان پس داده اي مانند آقاي مهندس حسيني پور استفاده نشود وضعيت بهتر از اين نخواهد شد . آقاي شيخ زاده لطفا به فكر باشيد تا دير نشده

علی محمد چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

کاملا درسته ، واقعا جای ایشون در مدیریت شرکت های گروه خالیه

Arman سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

از خبرتان خباثت می‌بارد
معلوم میشه مافیها هنوز از مهندس توسلی مهر عصبانیه 🙂
شما موفقیت‌های مهندسی در ایران خودرو دیزل و سایپا رو وارونه به تصویر می‌کشید چون بابت آن پول می‌گیرید

علی محمد چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

توسلی مهر دقیقا چه دستاوردی داشته؟ 😄😄😄

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

علی محمد ، اگر بدون غرض و مرض دقت کنی می بینی👀🤔

Arman سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

تجربه نشون داده هر کس رو شما تخریب می‌کنید حتما مانع دزدی‌ها شده

راستگو پنجشنبه , ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱:۴۶

کاملا درسته…
مهندس توسلی مهر یکی از لایق ترین و حاذق ترین مدیران کشوره.
کسی ک ایشونو خوب میشناسه میدونه که چه انسان باخدا و شریفی هستن.
و این وصله ها به ایشون نمیچسبه.
تمام

بنده خدا چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱

احسنت👌🏻👌🏻👌🏻

علی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

به احتمال زیاد بعد از ایران خودرو که فردا مجمع دارند سایپا نیز خصوصی خواهدشد و اگر خصوصی هم نشود با توجه به اخبار رسیده:
شیخ زاده در هر صورت ماندگار نیست
الان سازمان گسترش هم با شیخ زاده موافق نیست و وضعیت عملکرد سایپا هم مناسب نیست پس احتمالا به زودی در سایپا تغییرات ایجاد کنند.

Basir سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

مهندس جواد توسلی مهر عشقی عشق 😍😘
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ما کارکنان ایران‌خودرو دیزل و سایپا قدردان زحمات شما هستیم

da چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

آره پروزه آسفالت]پروژه sap دلارهای گم شده در محور خودرو همه پرونده های در دست بررسی است باید شفاف بشه

uuu یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۶

منتظریم دیگه چرا شفاف نمیشه؟
نکنه چیزی نبوده دارین دروغ میگین ؟
نکنه ………….

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

درود بر شما 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

مهدی مرادی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

تو رو خدا یه فکری به حال سایپا آذین بکنین
آکورد بن کارت عقب افتاد غیر نقدی کلا نمیده بیمه هامونم قطعه

مهدی لرستانی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

مهندس توسلی مهر یک مدیر باهوش و کار بلد است هرچند در سایپا سنگ اندازی مانع نمایش زیرکی ایشان شد ولی با لطفی که به پرسنل شرکت سایپا کرد نامش در قلب پرسنل جا گرفت و ایرانخودرو دیزل ها هم از او به نیکی یاد می‌کنند.
اما شیخ زاده که نه تنها مدیر نیست بلکه هوش مدیریتی هم ندارد و در ایرانخودرو معرف هستند به شخم زاده و در نان بری ید طویلی دارند
و به لطف قالیباف لباس مدیریت پوشیدند
در مورد علیمردان عظیمی مدیرعامل ایرانخودرو همین بس که کل مجموعه آرزوی می‌کنند زودتر گورش را گم کند یا بمیرد ایشان یک مدیر منفور و بی لیاقت و ناکارآمد است و ایرانخودرو را به کمک شیخ زاده ویران کردند

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

✔️✔️✔️✔️✔️✔️
خیلی عالی

منصور سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

آقای مهندس جواد توسلی مهر هرجا هستی خدا نگهدارت باشه و یقینا هست چون انسان پاک و درستی هستی ما کارکنانIKD دست شما رو میبوسیم خیلی به سفره کارگر خدمت کردی.

بنده خدا چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

خدا پشت و پناهشون باشه ان شاء‌الله

مهدی لرستانی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

در مورد مدیرعامل ایرانخودرو دیزل دکتر محمدزاده هم ایشان یک مدیر زیرک و باهوش در عین حال با نفوذ هستند و تونستن در مجموع ایرانخودرو دیزل رو در شرایط مطلوب حفظ کنن

پرسنل دیزل سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

امار تولید 18 هزار دستگاهی پارسال ایران خودرو دیزل رو کرده 7 هزارتا . این کار بلدیه ?? خجالت هم خوب چیزیه . چقدر به خودتون هم دروغ میگید?? ایران خودرو دیزل رو به گل نشونده . کاش توسلی رو دوباره برگردونن ایران خودرو به همه مدیریت یاد بده . عظیمی از حسادت به توسلی داره فرو میپاشه طفلک . شب دراز است و …..

علی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

تغییر توسلی مهر یکی از بهترین تصمیمات ایدرو بود. ان شاالله که شاهد موفقیت های سایپا باشیم.آقای شیخ زاده یک متخصص واقعی هستن.

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

خندیدیم
😂😂😂

رضای حق سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰

عکس جالبه و جالبتر نظرات مردم و صغری و کبری چیدن … معنی و مفهوم این عکس اینه که ما هممون یکی هستیم فقط از فرمی به فرم دیگه تغییر شکل میدیم و شما ساده ها هم بپرید بهم … در مورد این عکس میشه یک شاهنامه نوشت

مگاموتور سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

اگر به آمار تولید مگاموتور در زمان مهندس بینشیان نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که رکورد تولید 3000 قوای محرکه در یک روز برای مهندس بینشیان هست
اگر واقعا دنبال نجات مگاموتور هستید از مهندس بینشیان استفاده کنید چون تنها معاونی بود که توانست بالاترین تولید را در مگاموتور داشته باشد.
شاید هم دنبال تولید و سر و سامان دادن مگاموتور نباشید بعدا مشخص می شود وگرنه از مهندس بینشیان استفاده می کنید.

منتقم سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

آقای جبلی جوان
نوروز احسانی در سایپاخزر قائم شهر چه میکند؟!!
آیا با وجود یک مدیرعامل غیرمتخصص با مدرک کارشناسی جغرافیا و کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعلیم و تربیت اسلامی !!! که در مدت سه سال اخیر بارها شاهد مرجوعی قطعات ساخته شده این شرکت بوده اید منتظر بهبود در خودروسازی هستید؟!!
صرف نظر از اینکه مجلس و نمایندگان محترم چه موضوع مهمی را در قالب ماموریت به خودروسازی توسط این شخص غیرمتخصص دنبال میکنند که از حیثیت خود برای نامبرده مایه گذاشته اند با توجه به ورود وزیر و بازرسی صمت و متعاقبا بازرسی سایپا به این موضوع از آقایان شیخ زاده و مقیمی انتظار می رود با توجه به مکاتبات اخیر تکلیف این مامور مجلسی به سایپا خزر را مشخص کنید

مخاطب سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

دوستان و همکاران گرامی از روی یک عکس این همه تحلیل و قضاوت؟؟!!! خب توسلی مهر کارمند سازمان گسترش است و مدیرعامل سایپا بوده، حضورش در ان ردیف خیلی طبیعی است. اینکه ایشان علیه شیخ زاده هم اقداماتی بکند بسیار طبیعی است اما اینقدر ساده نباشیم، برگشت مجدد ایشان به معنی ابراز غلط مردم وزیر و اقای مقیمی هست که امکان پذیر نیست

دلواپس سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷

شنیده ها مبنی بر انتقال صادقی کاشان به سایپا آذین هست
خدا بداد پرسنل سایپا آذین برسه

حسنی پنجشنبه , ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

سلام،آقای مهندس توسلی مهر یکی از برجسته ترین مدیران کشوراست ،متعهد،متخصص،باتقوا
پاک دست است،بنده ایشان را ازتمامی مدیرانی که
باایشان همراه بودن وکارکردن بهترمیشناسم،هیچ
کاری برای من نکرده پستی هم بهم نداده،ولی آدم
خوبی است،باتوجه به شناختی که ازمن داشت هیچ
وقت پارتی بازی نکرد،دزدی نکرد،اهل روزه و نماز و
نماز شب است،خدا رامیشناسد،ایمانش به کارگران
ایران خودرو و سایپا ستودنی است،خدا به ایشان سلامتی دهد،کهنه سرباز ایشان

بنده خدا چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

کاملاً درسته 👌🏻👌🏻👌🏻

علی چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

توسلی مهر از قدیم پرسنل سازمان گسترش است و شرکت او در مراسم فوق همانند سایر پرسنل سازمان گسترش طبیعی است لذا باند توسلی مهر نباید به این موضوع و برگشتش به قدرت مجدد خوشبین باشند

مهدی چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

فعلا خدا کنه کروز ایرانخودرو رو نخره کار به کجا رسیده از دست مدیران نالایق و دزد که یک قطعه ساز میخواد شرکت مادر و زیرمجموعه ها رو یکجا بخره

حجت چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

در فوتبال یک مربی حرفه‌ای الکی و احساسی احدی را تعویض نمیکند، توسلی مهر دیزل را آباد کرد، چرا ایشان را برداشتند، اگر شیخ زاده بجای توسلی مهر، می‌رفتند سایپا و توسلی مهر در دیزل حماسه ها خلق می‌کردند به مراتب بهتر بود. ما به جان هم می‌افتیم اما توجه نمی‌کنیم که تصمیمات غلط بالا دستیها همه ی گرفتاریها را ایجاد میکند. اگر قرار بود توسلی مهر را از دیزل جابه‌جا می‌کردند، باید ایشان را به ایران‌خودرو می‌فرستادند. چرا تنها مدیر موفق گروه را در اوج موفقیت جابه‌جا کردند و شرکتی ورشکسته را به ایشان دادند؟

خیری چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

حرف حساب جواب نداره👏🏻👏🏻👏🏻

کارگر در دیزل چهارشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

حیف حیف
امثال آقای توسلی مهر از صنعت خودرو سازی کنار گذاشته بشن
برکات بر جا مانده از جنابعالی بر سفره خانواده بعد از یک سال باز زبان زد خانواده ام هست همیشه دعا گو شما هستیم

بنده خدا چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

آره والله.
جیگر کارگرا خونه.
مهندس توسلی واقعاً کاردان و نخبه هستن.

css.php