تنها منجی ایران خودرو دیزل/معیار یک مدیرعامل استاندارد چیست؟

شرکت ایران خودرو دیزل به دلیل عدم قوانین محدودکننده بیرونی و ساختار تولیدی درونی از ظرفیت های بالایی در گروه ایران خودرو برخوردار است.
کد خبر : 105868
تاریخ انتشار :دوشنبه 15 اردیبهشت 1404 - 12:37

به گزارش خط بازار؛ شرکت ایران خودرو دیزل به دلیل رهایی از قوانین محدودکننده بیرونی و ساختار خاص تولیدی درونی از ظرفیت های بالایی در گروه ایران خودرو برخوردار است. این ظرفیت ها به حدی است که حتی می توان با درآمدهای دیزلی بخش قابل توجهی از هزینه های گروه ایران خودرو را تامین کرد.

بالفعل کردن چنین ظرفیت مستلزم سه شرط است. اول حضور مدیران جسور و متخصص(با روحیه علی پروینی) دوم روابط برون سازمانی موثر و سوم همگرایی در بدنه کارگری. مدیر موفق در دیزل فردی است که بتواند با همدلی در بین پرسنل تولید و محصول را توسعه دهد و از طرف دیگر با روابط برون سازمانی شرایط فروش را تسهیل کند.

تجربه سال های گذشته نشان داده که شرط سوم از دو شرط دیگر مهم تر و دارای وزن بیشتری است. پرسنل ایران خودرو دیزل با توجه به بافت خاص فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی نقطه قوت این شرکت می باشند. هر زمانی که بدنه کارگری با مدیرعامل همراه بوده اند نتایج خوب حاصل شده و هر زمان که هم زبانی بین مدیران ارشد و پرسنل ایجاد نشده علی رغم همه روابط موثر برون سازمانی ولی امور به خوبی پیش نرفته است.

دوران توسلی مهر شاهد عینی در این خصوص است. هرچند که توسلی مهر با گاف های زیاد مدیریتی ایران خودرو دیزل را اداره کرد ولی همزبانی در بدنه کارگری در دوران وی در سطح بالایی قرار داشت.

بررسی های اولیه خط بازار نشان می دهد برخلاف انتظارات هنوز بین مدیران منجی دیزل و پرسنل همزبانی و همگرایی لازم صورت نگرفته است. به نظر می رسد برای بهبود اوضاع می بایست چند تغییر در دستور کار قرار گیرد

۱- انتخاب مدیرعاملی از بدنه دیزل و یا محبوب دیزل. ایران خودرو دیزل نیاز به مدیرانی دارد که از بدنه دیزل باشند، منتسب به هیچ جریانی نباشند(از زالی گرفته تا توسلی مهر و محمدزاده) و پله پله در این شرکت رشد کرده اند.

۲- تقویت روابط موثر برون سازمانی. این شرکت به افرادی دارد که علاوه بر محبوبیت دارای روابط قوی با سازمان بیرونی از جمله استاندارد باشند و بتوانند مشکلات برون سازمانی را با کمترین حاشیه حل و فصل کنند.

۳- تغییر بالو و محمدی. این دو نفر با توجه به سوابق گذشته هر آنچه در توان داشته در خدمت شرکت قرار داده و لذا وقت بازنشستگی این افراد است تا جوانان تازه نفس جایگزین آنان شود. بررسی موضوع تعویض موتور و گیربکس تداعی کننده بخشی از عملکرد این دو نفر می باشد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجاهد دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۸

مصطفی خان کرمی از سال ۱۳۷۱ در شرکت گواه – ارائه کننده خدمات پس از فروش خودروهای تجاری –  مشغول به کار بوده و در سال ۱۳۸۱ به واحد فروش شرکت ایران خودرو دیزل منتقل شد. او  سابقه حضور در بخش های عقد قراردادهای عمده، توسعه و تحقیقات بازار، مهندسی فروش و معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو دیزل را نیز دارد.
گفتنی است خان کرمی از دی ماه سال ۱۳۹۳ به عنوان معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در این شرکت مشغول به کار بوده و در سال ۱۳۹۷ قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو گردید ؛ درسال های حضور خان کرمی در شرکت ایران خودرو معضل عدم نقدینگی و پارکینگ داری به کلی از میان برداشته شد  و تولید رشد  یافت و در پس تمام این تلاش ها بود ؛ در سال ۱۳۹۶ رکورد تولید و فروش ۷۱۲۰۰۰ دستگاه خودرو  برای شرکت ثبت گردید ‌و اگر  موضوع تحریم های ظالمانه سال ۱۳۹۷ به وجود نمی آمد قطعاً  تولید ۸۵۰۰۰۰ هزار دستگاه خودرو دور از تصور نبود. 

بیش از۳۰ سال سابقه حضور خان کرمی در صنعت خودرو  نشان از شناخت کامل وی از این صنعت دارد .

@Mr_Economy

da سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۵۲

خان کرمی چون داداشش ریس حراست نهاد ریاست جمهوری زمان روحانی بود از ریس کل ساده یکدفعه شد معاون فروش ایران خودرو!!!

هایما دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۸

دکتر خان کرمی و دکتر ناقدی، مدیرانی برجسته و توانمند، با تکیه بر دانش تخصصی، تجربه عملیاتی و تعهد سازمانی از بدنه کارشناسی شرکت ایران خودرو دیزل برخواسته‌ و تا مقام قائم‌مقامی ایران خودرو ارتقا یافته‌اند.
حمایت گسترده‌ی بدنه کارشناسی و کارگری، در کنار توان مدیریتی و شبکه ارتباطی گسترده‌ی ایشان، می تواند به مدیریت جدید ایران خودرو در مسیر احیای ظرفیت‌های شرکت و شرایط بازگشت به دوران شکوه و اقتدار را فراهم می‌سازد.

کارشناس خودوریی دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۷

خان کرمی وناقدی از تحمیلی ها به مدیر عامل وقت ایران خودرو آقای یکه زارع بودند وهیچ دستاوردی چه در ایران خودرو دیزل ویا ایران خودرو نداشتند.بنظرم مدیرعامل وهمچنین مدیران ارشد برای ایران خودرو دیزل بایستی از خارج از مجموعه ایران خودرو دیزل باشند،زیرا افراد توانمند در ایران خودرو دیزل بدلیل عدم ارتباط با عوامل بیرونی قابلیت رشد نداشتند و به مرور از مجموعه جدا شده اند ویا در پایین ترین سطح (حداکثر کارشناس )نگه داشته شده اند.

سیروس دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۴

درود ؛

دوست عزیزی که آمدی برای تخریب مدیر عاملان محبوب ایران خودرو دیزل ؛

خدمتتون بگم دوران ناقدی ها و خان کرمی ها در دیزل تمام شده چون این عزیزان منتصب به عوامل بیرونی به این جایگاه و مقام رسیدن و امتحانشون رو در دوران آقای یکه زارع پس دادن در گروه صنعتی، که هیچ یک از این عزیزان ، تجربه و رزومه مدیر عاملی فعلی ایران خودرو دیزل رو ندارند و نخواهند داشت .

موضوع دوم ؛ روی صحبتم با اون علی پروین هایی هست که به اسم فوتبالیست امدن در موضع مربیگری اما اقبالشان این چنین بود سر از فساد مالی میلیاردی در آوردن …..

موضوع سوم ؛ روی صحبتم با محبوب کارگری فتعلی هاست که به اسم بدنه کارگری آمدن تا به محبوبیت ارتباطات بیرون رسیدن سر از کله پزی چهاردانگه در آوردن ……….پیرمرد های خاوری گول این فاسدهارو خوردن اما جوانان دیزل آگاه خواهند بود گول این چروکیده ها رو نخواهند خورد.

موضوع سوم ؛ در دوران آقای زالی دیزل بعد از ۱۰ سال به دوران اوج و سودهی رسید و ثمره زحمات آقای زالی رو در دوران آقای توسلی مهر دیدیم

موضوع چهارم ؛ در دوران آقای محمدزاده روند تولید با اتفاقاتی که افتاد با مشکل روبه شد و بخت با ایشون یار نبود اگر شرایط خوب پیش می رفت قطعا جز مدیران محبوب دیزل به یادگار میماند .

موضوع پنجم ؛ بیایم دست به دست هم بدیم فاسد هارو بیرون کنیم نه حمایت کنیم از فاسدهای دیزلی

مشتری دیزل دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۲

آقا من اتفاقی این خبرو دیدم از مشتریان دیزل هستم تا کنون چندتا ماشین از دیزل خریدم اما تابحال ندیدم گواه به باباش یعنی دیزل زور بگه و لات بازی در بیاره آقا اعلام کن این بیان این مدیر عامل لات گواه ببرند جای مدیر عامل موقت دیزل که از اولین روز اومدنش هنوز هیچ کاری نکرده ….آقا ما ماشینامونو غلژط کردیم دادیم گواه کاربری بسازه اونم ساخته ماشینم پلاک شده اما بخاطر بدهی دیزل به گواه گرو نگه داشتن یک ماهه نمی‌دن داریم جمع میشیم بریم شکایت کنیم لطفا شما رسانه ایش کن …

uuu دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۳

زمان توسلی مهر دیگه هرگز اتفاق نمیفته

uuu دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴

بهترین مدیر عاملی که کل خودروسازی به خودش دیده توسلی مهر بوده

پتروس دیزل دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۸

توسلی مهر چوب همراهان بیسواد و غیر حرفه ای شو خورد و اگر ۶ ماهه آخر کارش در دیزل اون سوتیهای بزرگ را نمی‌داد همواره به عنوان اسطوره دیزل در کام بک مالی شناخته میشد.
اما بریم سراغ سوراخ جدید دیزل که اگر انگشت برداری کنم متوجه میشوید که منجی ظاهراً خودش هم مدیر عاملی خودش را باور. نداره و انگار آماده خلع پست است. اصلا تو بازی نیست نمی‌دونم شرکت چطوری داره می‌چرخه …

hassan دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۵

با سوادترين آدم هاي ديزل كه همين بالو و محمدي هستند اتفاقا جوون هم هستند . رزومه تحصيليشون را ديديد.

سیروس سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۵

سلام مدیر خط بازار ؛ چرا نظرات رو گلچین میکنی … از نشر واقیعت ها فراری هستی دلت به حال خودت نمی سوزه دلت بحال کارگر بدبخت بسوزه با بزرگ کردن فاسد های دیزل که تاریخ انقضا شون خیلی سال هست تموم شده چیزی گیرت نمیاد ….. دلسوز کارگر باش نه بازیچه پولکی… بین نظرات فرق نگذار …. ممنونم

سیروس دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۶

دکتر بالو فرد باسواد ترین فرد مجموعه منتصب به مهندس زالی بوده عضو نخبه هستن و شاگردان نخبه همچون مهندس ولدی ، موسوی ، فداکار ….. به صنعت خودرو سازی معرفی کردن

دیزلی دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۳

اجالتا که باند اسلامشهر با قدرت دارن در انتصابات اعمال نفوذ میکنن و در آخرین حرکتشان موفق شدند فرد مورد وثوق خودشان را (م.م) در منابع انسانی به قدرت برسانند.
برای ایجاد تغییر در ایران خودرو دیزل باید باند اسلامشهر و طالقان در دیزل و گواه برکنار شوند. خلاص

فشی دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۶

دوران ناقدی و خان کرمی تمام شده اگر این دوستان باسواد بودن حتما در خودرو سازی مشغول بودن

حسین دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۵

از عملکرد فنی دیزل فقط تیم بازرسی(کهزادی)در زمان توسلی مهر خبر داره و بس

رضا اسماعیلی سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۰

سلام دکتر خان کرمی مدیری سلامت مجرب نخبه و تحول گراست که توسط مدیر عامل سابق ایران خودرو به حاشیه رانده شد و بهترین گزینه برای نجات صنعت به گل نشسته خودرو است . اشکال مملکت این است که مدیران واقعی به ناشیه رانده شده اند و وزیر سمت و ایدرو باید این گوهر را از گوهرفام برهاند.

حاج اکبر سه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۴

ناقدی یک کارشناس شریف بود داخل سیستم دولتی مدیر شد در شرکت‌های خصوصی که نیاز به تخصص دارد جایگاهی نداره خان کرمی هم به واسطه برادرش رشد کرد

اشرفی پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷

بهترین تصمیم انتخاب مدیرعامل از بدنه دیزل
نخبگان زیادی درون دیزل وجود دارند که میتونن نجات دهنده دیزل باشن
افراد متخصص و سالمی همچون مهندس فرود جشنیان و مهندس ساسانی باید به کارگرفته بشن

کارگر در دیزل دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷

چاپلوسی چقدر به چه قیمت؟؟؟
دوست عزیز

ناجی دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۹

اول باید یه فکری به حال شرکت های تابعه کرد
تاریخ رو به یاد داشته باشید ، دو سه ماهه دیگه ومکو (محور خودرو) به قهقرا میره با اون مدیر عامل

css.php