فاطمی امین شاید از لحاظ شخصیت انسان موجهی باشد اما از لحاظ سطح سواد آکادمیک و درک تخصصی در جایگاه خوبی قرار نداشت.از جمله اشتباهات بزرگ اقای رییسی انتصاب فاطمی امین به عنوان وزیر صمت بود.از اون بدتر رای اعتمادی که مجلس به فاطمی امین داد همه ی موضوعات را زیر سوال برد.با توجه به نداشتن درک تخصصی و دانش لازم انتصاب باعث شد خودروسازی از حالت صنعتی به حالت سیاسی تغییر حالت بدهد.ورود به انتصابات -مهره چینی – ورود به سیستم های مالی شرکت ها همه و همه از نشانه های لابی گری و زدوبند در خودروسازی است.
ایران خودرو بک گروه صنعتی است .و فردی را از بدنه ی خود میخواهد چون الان انتصابات در مدیریت ارشد این شرکت فقط با لابی گری اتفاق افتاده که این موضوع باعث شده حال پرسنل این گروه صنعتی خوب نباشد.با تغییر نبوی خیلی از اقایون باید کاسه کوزه ی خود را جمع کنند.امیدوارم در چند روز آینده اتفاق های خوبی برای این شرکت بیافتد.
تغییر بازی شطرنج خودروسازی با حذف یک مهره کلیدی/منتظر ایجاد قطب های جدید در جاده مخصوص باشید
به گزارش خط بازار؛ تجربه چند دهه اخیر در صنعت خودرو نشان داده عموما چند گروه خاص پشت صحنه تحولات جاده مخصوص را مدیریت کرده اند که دولت سیزدهم نیز از آن مستثنی نیست. بررسی ها نشان می دهد که یکی از افراد قدرتمند در مدیریت خودروسازان علی نبوی، رئیس ایدرو است.
نبوی که از دوستان نزدیک فاطمی امین(وزیر معزول صمت) است، از همان ابتدای دولت به عنوان دستیار ویژه وزیر صمت در امور شرکتهای تابعه منصوب و بعد از مدتی نیز به عنوان معاون وزیر و رییس جدید هیئت عامل ایدرو جایگزین محسن صالحی نیا شده است. اعتماد فاطمی امین و عناوین رسمی نبوی همواره زمینه را برای دخالت های قانونی و رسمی وی در جاده مخصوص مهیا کرده است. شاید به همین خاطر است که برخی اعتقاد دارند بیشتر تحولات در خودروسازی از انتصابات گرفته تا مسائل دیگر با هماهنگی نبوی صورت می گیرد.
البته طی یک و نیم سال گذشته همواره این گونه نبوده و گاها افرادی با حمایت نبوی منصوب شده اند ولی بعد از آن مسیر خود را به طور مستقل ادامه دارند. از این رو دو قطبی “محمدعلی سیاسی” و “محمدعلی متخصص” در جاده مخصوص را می توان در همین چارچوب تحلیل کرد.
حال اگر این مهره قدرتمند از زمین خودروسازی به دلایل مختلف از جمله برکناری، استعفا با انگیزه نماینده مجلس شدن حذف شود، قطعا بازی شطرنج جاده مخصوص دچار دگرگونی خواهد شد. هرچند که برخی از نشانه های این تغییر در حال مشاهده شدن است.”بازی عیان برخی از مهره های پشت پرده تحت عناوین ارشد در خودروسازان”،”تغییرات یک شبه در مُلک شهریاری“؛“تثبیت جایگاه برخی از مدیران عامل خودروسازی” علامت هایی است که نشان می دهد احتمال رفتن نبوی از ایدرو بسیار زیاد است و لذا در آینده نحوه بازی گروه های قدرتمند در جاده مخصوص تغییر خواهد کرد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایدرو ، ایران خودرو ، رئیس ایدرو ، سایپا ، علی نبوی ، علیمردان عظیمی ، محمد حاجی ابراهیم تهرانی ، محمدعلی تیموری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بله باید این مهره ناکارآمد بی اطلاع از خودرو و بازار خودرو عوض بشه
تولید ایران خودرو از روزی ۳۰۰۰ دستگاه رسیده به روزی ۳۰۰ دستگاه شرکت پول نداره حتی حقوق کارگران رو بده و از شرکتهای زیر مجموعه داره قرض میکنه
اکثر شرکتهای زیر مجموعه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدن و در مرحله انحلال هستن
خط تارا و پارس بخاطر نداشتن قطعه خوابیده و قطعه ساز حاضر نیست قطعه بده چون مطالبات زیادی داره
داشبورد ۲۰۶ میره روی ۲۰۷ و تاییدیه نمیگیره و دوباره پارکینگها پر شده از خودروهای ناقص بخاطر نبود قطعه
چارت سازمانی شرکت بشدت بهم ریخته و اداره حراست و بازرسی که باید مستقل باشن تا بتونن جلوی خیلی کارها رو بگیرن شدن زیر مجموعه قائم مقام شرکت و هر سازی این آقا بزنه اونها باهاش میرقصن
قرار شد سربازان گمنام حضرت آقا امام زمان ورود کنن و مدیران ناکارآمد رو بر دارن و به محاکم قضایی بسپارن
برادران عزیز ناکارآمدی از این بیشتر یا علی دست بجنبانید
دروغ گفتن در هیچ دین و فرهنگی تائید نشده.
اگر مسلمان نیستید، آزاده باشید. (در انسانیت باید شک کرد).
خواهی نشوی هم رنگ؛ رسوای جماعت شو.
آمار تولید شرکت ایران خودرو براساس اخبار منتشر شده https://t.me/cofeekhodro/11667
اقای عزیز منم الان میگم ایرانخودرو روزی ۵۰۰۰۰ تا تولید داره همه جا هم منتشر می کنم.
ولی سیستم های تولید که قابل دستکاری نیست الان واقعا روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تا تولید داره.اگر تولیدش بالاست پس چرا تو این دوسری شرکت نکرد واسه سامانه؟؟؟؟ برادر ایرانخودرو ۲۵۰ هزار دستگاه معوق داره با این اوصاف باید روزی ۶۰۰۰ دستگاه تولید کنه تا هم معوق رو جبران کنه هم اون ۳۰۰ هزارتایی که تو سامانه اول فروخته هم جوابگوی تقاضا باشه تمام
شعر نگو
برخی ناکارآمدها تا قبل از اسفند و انتخابات مجلس فرصت دارند مهره های خود در مناصب مختلف از جمله هیات مدیره های خودرو سازی و کلا صنایع .
‘ را منصوب کند و افراد همسو را منتصب کند چرا که مجلس بعد با این تحولات اخیر مجلس همسو با نظرات دولت نخواهد بود.
اگر از اینفرصت برای بهبود اوضاع استفاده نکند قطعا ریس جمهور هم مانند وزیرانش به جلسه استیضاح دعوت خواهد شد
یکی از دلایل ناکارآمدی سوای از بی برنامه بودن وجود افراد نالایق دولت قبل در پستهای مدیریتی و کارشکنی آنهاست .
طبق آخرین خبر بعلت نبود قطعات در ساپکو و ایساکو و بعلت اینکه تامین کنندگان بخاطر مطالبات زیاد حاضر به ارسال قطعه نیستند فاجعه ای بزرگ در راه است و کف پارکینگها دوباره پر خواهد شد از خودروهای ناقص و کسر قطعات
بفرمایش امام حسین(ع) اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید
شماهایی که بلد نیستید و توان کار کردن ندارید مرد و مردانه صندلی رو خالی کنید و فرار کنید
آیا در بین افراد متعهد، انقلابی و متدین و وفادار به نظام و ایران یک نفر متخصص برای اداره صنعت خودرو پیدا نمی شود ؟ اگر پاسخ این سوال منفی باشد که بایستی بحال این مملکت گریست و اگر پاسخ مثبت باشد بایستی خون گریست که مدعیان اسلام ، انقلاب و خط امام و رهبری منافع شخصی را بر منافع ملت ترجیح می دهند.
برخی آقایان دارند به مملکت خیانت می کنند.
احسنت به سخنت زدی به هدف آفرین
خیلی از این آقایون سیاسی حتی اینقدر معرفت و عرق گروهو ندارن که حداقل لباس آبی ایرانخودرو رو بهتن کنن و چشمانی و گوشهای خود را میچرخانن بدنبال لابی و تخریب و حاشیه و پرونده سازی هستند یکی نیست بگه شما که اینقدر ادعای اینو دارید که اومدید آبادانی کنید کم کمش باید همرنگ جماعت باشید آقایون کت و شلواری که رخ جای دیگه رو نمایان میکنید آبی پوش باشید.
ایرانخودرو افرادی رو میخواد که از خودشان باشند
مدیرانی مثل ن. و… فرزندان ایرانخودرو را نادیده میگیرند و منفعت شخصی خود و افراد نامتخصص را ارجح قرار میدن ……
🫵جناب آقای ع و ن شکی نیست که شما به خانواده ایرانخودرو تحمیل شده اید و مهمان چند روزه در ایرانخودرو و اقتصاد کشور خواهید بود ….
📌 ایرانخودرو فرزندانی دارد که شما و حامیان لابی بازتان از لحاظ تخصص و کارآیی به گرد پایشان هم نمی رسید…..
📌شما با انتصاب ت و مدیران نامتخصص و غیر از بدنه این گروه صنعتی ،عملا به همگان صابت کردید لایق رهبری ایرانخودرو نیستید….
شما با انتصاب ت و مدیران نامتخصص و غیر از بدنه این گروه صنعتی به تمامی اعضای خانواده ایرانخودرو توهین کردید ،
📌 ثابت شد مانند م. خ. چیزی جز عروسک خیمه شب بازی نیستید ….
📌تهرانی که بر جایگاه ارشد تکیه زده است مقصر نیست ، مقصر وزارت اطلاعات و معاون اول رییسجمهور هستند که این افراد رو وارد میدانی تخصصی می کنند.
📌جناب آقای ع و ن. نشان دادید بویی از مدیریت نبرده اید و جز به منفعت شخصی به چیز دیگه ای فکر نمیکنید ……
🔰🫵در پایان به دولت ابراهیم رئیسی یادآوری می کنم که فرزندان ایرانخودرو یک سر و گردن از آقازادهها و نوچه های سیاسی و امنیتی شما بالاتر هستند …..
🫵جناب آقای ن. نباید ایرانخودرو به سرنوشت هفت تپه دچار شود …..
⏳جناب آقای ن. عمر شما و نوچه هایتان به پایان خود رسیده اید…
انتصاب مدیران اصلی وتصمیمات مدیریتی بر عهده ی ع. ن. است.افسار هیئت مدیره خودروسازی ها در دست ایشان است. فیض و برکت خودروسازی گوش به فرمان ایشان هستند.علت بالا رفتن قیمت خودرو ایشون می باشد.مافیا خودرو یعنی ایشون .پول مملکت و خودرو سازی کاملا با هماهنگی ایشان جا به جا می شود .آقایان خودروسازی غلام حلقه به گوش ایشون می باشد.اقای بزرگ شخصا در ایران خودرو کاره ای نیست. چون بیشتر از آنکه به فکره منافع خودروساز و بیت المال باشند به فکر منافع ایشون هستند.فردی بی سواد و ترسو که حتی نمی تواند کوچکترین امور روزمره ی خود را بگذراند .نهادهای امنیتی لطفا وارد عمل شوید شما قسم خورده در حضور رهبر انقلاب هستید.اجازه ندهید اعتماد مردم به نظام زیر سوال برود .
فقط با یه ذره درایت میشه فهمید که فقط یه مرده که میتونه اوضاع رو سامان بده و ایران خودرو رو از تاریکی نجات بده…اون مرد بزرگ لیاقتش خیلی بالاتر از اینهاست، اون اگه بیاد همه دلها روشن میشه
فاطمی این وزیر صمت کار نابلد عوض شد ولی هنوز از پشت پرده توسط عواملش ن و خ و م و م در حال مهره چینی و حکومت می باشد
هم خطبه های ن و ت نشین ها چرا که این افراد همگی با کار نا بلدی و اعتماد به نفس کاذب و فرصت طلب ترین افراد در مسوولیت های مهم از جمله در خودروسازی ها و معاونت ها هم آبروی دولت انقلابی را برده اند و هم به قشر آسیب پذیر جامعه فشار مضاعف تحمیل کرده اند
اینها بایستی در پیشگاه ملت نجیب ایران پاسخگو باشند و قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی بایستی با همه این افراد برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود اما افسوس…
به عنوان آخرین مثال، ببینید علاوه بر نحوه قیمت گذاری و فروش خودروهای داخلی، چه داستان مسخره و تاسف باری برای فروش خودروهای وارداتی درست کردند (ثبت نام در سامانه خاص و….) که حتی فریاد مدیرعامل سایپا را هم درآورده! و سود فراوان این واردات که با ارزهای نفتی هم انجام می شود را به گونه ای مهندسی کرده اند که مستقیییییم به جیب خودشان و نورچشمی هایشان برود.
امیدواریم این شرایط زودتر اصلاح شود و حداقل این وزیر صمت بی کفایت که گماشته پدرخوانده است( و تو چه میدانی آقای محمد کیست؟!) و اهالی منطق و لاهیجان و برخی منسوبین فرقه ضاله به کنار گذاشته شوند تا بلکه اوضاع کمی بهبود یابد.
یاد اخبار گذشته بخیر جا داره یادآوری بشه برای خبر خوانها
https://khatebazar.ir/%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d9%88%d8%b9%d8%af%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%b5%d9%85%d8%aa-%d8%a7/
روشن آزاد مرد بوده و هست…مرد میدان
بدلیل عدم تامین به موقع قطعات جهت مونتاژ خودروها خودروهای کف چه عاقبتی خواهند داشت؟؟؟!!! حدود دو سال پیش دیدیم که چه تحولی و توسط چه کسی در جمع کردن خودروهای کف رخ داد…
آقایون امنیتی یه سری به حزب و حزب بازی های سیاسی در سازه و ساختمان هم بزنید ببینید چه خبره
چه بلایی سر ایران خودرو با نفوذ اخزاب و سایسی بازی دارید میارید
وزیر و معاونینش باید دارای دانش فنی روز ، خاک خورده صنعت و سالم باشند این اصل خیلی ساده است ، تا صنعت پیشرفت کند در غیر اینصورت چرخه باطل انتصابات سعی و خطا ادامه دارد و آبی گرم نمی شود.
به نظر بنده، بازی شطرنج خودروسازی تغییر اساسی و ماهوی پیدا نخواهد کرد.
ظاهرا” فقط شخص “امین” از وزارتخانه عزل شد ولی راه ایشان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت…!!
به احتمال زیاد “نیازی” یا یک نفر همسو با “امین” جهت وزارت معرفی می شود و مجلس هم سختگیری نمیکند! و به ایشان رای اعتماد می دهد.
آقای “ن” هم مثل آقای “ت” ، به یکی از شرکتهای خوب و نان و آبدار نقل مکان میکند و بر حکم وظیفه و بار سنگینی که بزرگان! بر دوش ایشان نهاده اند! ایام باقی مانده را با حقوق و مزایای احتمالا” نجومی، بد میگذراند و شانه هایشان زیر بار مسوولیت خم میشود!
مدیرعامل “ا.خ” سر جای خود باقی میماند و اوامر “ت” و “س” را اطاعت و اجرا میکند و خودرو میسازد.
مدیرعامل نسبتا” متخصص “س” هم احتمالا” به دلیل چموشی و گوش نکردن حرف “ن” و “ت” در یک سال اخیر، تغییر میکند و جای خود را به مدیرعاملی جدید (ببخشید : مترسکی جدید) می دهد و او هم خودرو نارنجی میسازد.
اگر پدرخوانده یا همان “آقای محمد” اجازه دهد، اهالی “منطق” به دلیل اینکه پوست خربزه زیر پای “امین” گذاشته بودند و باعث عزل او شده بودند، برکنار می شوند (البته خیلی بعید است که پدرخوانده رضایت دهد! ).
“پیر خودروسازی” در آرامشی که هم اکنون پیدا کرده است، به تیم سازی و جمع کردن دوستان و رزومه سازی برای آنان و نیز لابی های سنگین جهت مدیرعاملی “ا.خ” می پردازد و البته از خواباندن خط تولید خودرو هم ناراحت نمی شود و از راه های مختلف سعی میکند خود را به رخ بکشد (اول، ندادن گیربکس دستی تارا بود و الان قطعات پژوپارس هم به آن اضافه شده).
“م.ف.ا” که دوست و شریک قدیمی منادیان یا”غفار” است، شدیدا” به فکر نشستن بر صندلی اوست، همانطور که شیخ قلابی و تازه به دوران رسیده “اشراق” به خیال خام خود، فکر نشستن بر صندلی “ولی نعمت” خود یعنی اصحاب “ثقیف” است و در راه رسیدن به امیال ناصحیح خود، از هیچ چیزی دریغ نمی کنند.
لااله الاالله
ای کاش وضعیت صنعت و خودرو به این نقطه نمی رسید و ای کاش “پدرخوانده” سیر میشد و اجازه میداد تا وضعیت صنعت و خودرو به سر و سامان برسد و…
آقای خط بازار حقیقت تلخ ه که نوار مشکی میزاری بغل صفحه که حقایق بازگو شده خونده نشه
هر دو مدیر عامل فعلی بدرد صنعت خودروسازی نمیخورن. چون نه تخصص کافی در زمینه صنعت خودرو دارند و نه علمش را.
حال اگر پول گرفتنی الکی تعریف میکنیم یک داستان دیگه است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 20