افراد قوی و بکارگیری بشوند با همین وضعیتی که مدیران عامل وقت بهانه تراشی می کنند را می شود حل کرد. آدم بی سواد دانشگاه نرفته جوان هم می داند که برای سرشکن هزینه های ثابت باید تولید را افزایش داد که متاسفانه مدیران وقت آن را هم نمی دانند !!! و یا می دانند و منافع اقلیت را تامین می کنند….
اختصاصی خط بازار؛
تغییرات خودروسازی به زودی انجام می شود/خودروسازان قربانی سیاست بازی مسئولان
به گزارش اختصاصی خط بازار؛ از اواخر تابستان امسال تاکنون زمزمه تغییر مدیران عامل خودروسازی نُقل محافل رسمی و غیررسمی در بین فعالان صنعت خودرو شده است. این زمزمه ها فرازونشیب هایی فراوانی داشته است. در برهه ای به نقطه اوج خود رسیده و در برهه ای نیز به حاشیه رفته ولی طی چند ماه اخیر همواره یکی از سوالات و ابهامات ذهن فعالان صنعت خودرو این بوده است که بالاخره چه کسانی مدیران عامل بعدی خودروسازی خواهند شد.
در سوی دیگر، وزیر صمت بعد از روی کار آمدن، افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت خودرو در بازار را جز برنامه های اصلی خود عنوان نمود و بر همین اساس به مردم و نمایندگان مجلس وعده هایی داد. با گذشت زمان طی ماه های اخیر تاکنون، نه تنها وعده ها به خوبی محقق شده بلکه موضوع احتکار و خودروهای ناقص در کف پارکینگ نیز به دردسرهای وزیر صمت اضافه شده که سبب تحمیل فشار سنگینی سیاسی به وی گشته است.
هشدارها و اقدامات نظارتی نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی در خصوص عملکرد خودروسازان (که گاها به دلیل عدم شناخت درست از مسائل فنی و اقتصادی صنعت خودرو بوده است) عرصه را بر وزیر صمت بسیار تنگ کرده است و همین موضوع زمینه را برای تغییرات کلان در راس هرم مدیریت شرکت های خودروسازی فراهم نموده است. شرایط آشفته و پیچیده کنونی حاکم بر صنعت خودرو، نیازمند دو قربانی است تا فشارهای سیاسی بر مسئولان تصمیم گیر در صنعت خودرو کاهش یابد. برهمین اساس خبرها حاکی از آن است وزارت صمت تصمیم خود را نهایی نموده و در حال بررسی گزینه های پیشنهادی برای دو خودروسازی کشور است و به زودی نفرات نهایی معرفی خواهند شد.
براساس قانون تجارت، سهامداران اصلی خودروسازان باید در خصوص اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل تصمیم گیری کنند. موضوعی که تاکنون رعایت نشده و همواره دولت ها با محوریت وزارت صمت در امور بنگاه داری خودروسازان به طور غیرقانونی دخالت نموده و تصمیم گیری کرده اند. وزارت صمت نه به لحاظ قانونی و نه به لحاظ فنی و شایستگی، حق دخالت در مدیریت خودروسازان را ندارند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، سایپا ، سید علیرضا فاطمی امین ، مدیران عامل خودروسازی ، وزارت صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
این مدیران می بایست سال ۹۹ عزل میشدند. به حسابشان خواهند رسید…
اگر خیانتهای شفاف شود خود کارگران به این مدیران رحم نمیکنند. اندکی صبر سحر نزدیک است.
پس تکلیف خسارتهایی که به دلیل بی تدبیری و بی کفایتی بسیاری از مدیران به بار آورده اند چه میشود. تضییع بیت المال و پر کردن، جیب چند پیمانکار خاص چه ….و کدام نهاد باید رسیدگی کند….
فقط تغییر؟!!!
تغییر کافی نیست. مطالبه مردمی بیشتر از این حرفهاست. باید بابت چند ده هزار میلیارد خسارتی که به دلیل بی لیاقتی و بی سوادی به این صنعت وارد کردند، بازداشت و محاکمه بشوند!
فقط تغییر؟! حتی افرادی که باعث قدرت گرفتن اینها شدند و در خیانتها و فسادهای اینها شریکند باید محاکمه بشوند! اعم از آن فامیل نزدیک که مسئول دفتر کارخانه کلیدسازی بود تا آن وزیری که رفیقبازی کرد و… تغییر کافی نیست، محاکمه باید بشوند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵