به گزارش خط بازار؛ بر اساس مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ و مدیر اینستاگرام، آدام مصری، تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام اکنون به سه میلیارد نفر رسیده است. رسیدن به این تعداد کاربر، مایلستون مهمی برای این شبکه اجتماعی مشهور است.
زاکربرگ در ژانویه سال جاری نیز اعلام کرده بود که اپلیکیشن فیسبوک به بیش از سه میلیارد کاربر ماهانه فعال رسیده است. در آپریل نیز زاکربرگ بهصورت عمومی اعلام کرده است که واتساپ نیز به سه میلیارد کاربر فعال در ماه رسیده است.
چشمانداز و آینده اینستاگرام
بر اساس توضیحات مصری، تمامی رشد اینستاگرام در طی سالهای اخیر از طریق پیامهای مستقیم (DM)، ریلز و پیشنهادات بوده است. در همین جهت، مصری اعلام کرده است که ما بر تمرکز بر محصولاتی در این حوزه، متمرکز خواهیم شد.
با وجود اینکه تمرکز بر ویدئوهای کوتاه و پیشنهادات از طریق اکانت کاربرانی است که شخص دنبال نمیکند، برخی از کاربران اینستاگرام از این تغییرات رضایت ندارند، چرا که این گروه بیشتر علاقهمند به دیدن محتوای افرادی که فالو میکنند، هستند.
در ماههای آتی، اینستگرام متدی را تست خواهند کرد که کاربران بتوانند الگوریتم محتواهای پیشنهادی خود در بخش ریلرز را بهبود و تنظیم کنند. ممکن است پس از آن این قابلیت را برای بخشهای دیگر اینستاگرام نیز فعال شود.
اضافه شدن قابلیت تنظیم محتوای پیشنهادی
بر اساس نسخه اولیهای که مدیرعامل اینستاگرام معرفی کرده است، با قابلیت تنظیم الگوریتم پیشنهاد دهنده محتوا، کاربران این امکان را خواهند داشت که نشان دادن موضوعات مورد علاقه خود را فعال یا غیرفعال کنند.
بر اساس فعالیت هر شخص، اینستاگرام، گروهی از موضوعات مانند شطرنج، فوتبال و … را به شخص نشان خواهد داد، اما در صورت علاقه، شخص میتواند دستهبندی موضوعی فوتبال را از الگوریتم محتوایی اینستاگرام خود حذف کند. این شبکه اجتماعی همچنین قصد دارد تا بخش نوار ناوبری (navigation bar) را تغییر دهد و آن را با دکمههایی مخصوص آپلود محتوا با لینک مستقیمتری جهت آپلود محتوا جایگزین کند.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰