ای خدایا ….
چرا کمیسیون صمت آقای علیزاده ورود نمیکنید
ترکیب برنده ایران خودرو در سایپا تکرار می شود؟
به گزارش خط بازار؛ طبق آمار رسمی کدال چند تفاوت جدی در این دو صورت مالی وجود دارد که به شرح ذیل است:
۱- درآمد عملیاتی در ایران خودرو ۲۶ درصد افزایش و در سایپا حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.
۲- در ایران خودرو، زیان عملیاتی ۱۱ هزار میلیارد تومانی به سود عملیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی تبدیل شده است. این درحالی است که در سایپا زیان عملیاتی ۱.۱۵ برابر شده است.
۳- در ایران خودرو زیان خالص از ۲۹ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.(حدود ۴۵ درصد کاهش) این در حالی است که در سایپا از ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.(حدود ۷۳ درصد افزایش)
این اعداد حاصل عملکرد موفق نسبی علیمردان عظیمی در ایران خودرو و عملکرد نه چندان موفق توسلی مهرـشیخ زاده در سایپا است. به بیان دیگر هیئت مدیره ایران خودرو با مدیرعاملی عظیمی و ریاست شیخ زاده علی رغم حاکمیت مدیریت دولتی توانسته زیان خالص را کاهش و درآمد را افزایش دهد ولی توسلی مهر و شیخ زاده نتوانسته اند در این راه موفق باشند.
همچنین این اعداد نشان می دهد ترکیب عظیمی و شیخ زاده در ایران خودرو به نسبت دیگران موفق بوده است. و لذا شاید به همین خاطر است که عده ای معتقدند اگر همین ترکیب مجدد در سایپا تکرار شود، اتفاقات بهتری در دومین خودروساز بزرگ کشور می افتد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، جواد توسلی مهر ، سایپا ، علی شیخ زاده ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیرعامل سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای شیخ زاده با چ حساب کتابی کارشناس سازه گستر ۱۰۰میلیون حقوق میگیره ولی سایر قسمت سایپا (مگاموتور،پرس،مالیبل……..)۲۰ تومان حقوق
اقای شیخ و راد
به داد مگا برسید
زیر گروه در حال نابودیه
با جلسات بین نماینده کارگران و…..
هیچی درست نمیشه
موج بیصدا اما سهمگین تعدیل نیرو در ایرانخودرو؛
کارگران قربانی سیاستهای ناکارآمد و مدیران بیثمر
در روزهایی که تورم، رکود و بیاعتمادی گریبانگیر اقتصاد ایران شده، موجی از تعدیل نیرو در ایرانخودرو و شرکتهای تابعه آن، بیسر و صدا اما سنگینتر از همیشه، دل هزاران خانواده را به درد آورده است.
کارگرانی که سالها با جان و دل برای اعتلای صنعت خودروسازی کشور تلاش کردند، حالا قربانی تصمیماتی شدهاند که نه تنها کمکی به بهبود شرایط نمیکند، بلکه به زخمهای اجتماعی و اقتصادی دامن میزند.
اگر ادعای کاهش هزینهها جدیست، چرا شروع آن از حذف قراردادهای غیرضرور و قطع همکاری با شرکتهایی همچون کروز نیست؟ شرکتهایی که قطعات چینی را با برند ایرانی و با چند برابر قیمت، آن هم با ارز ترجیحی وارد و با نرخ آزاد میفروشند. آیا این سیاست، حمایت از تولید داخلی است یا صرفاً توجیهی برای رانت سیستماتیک؟
در حالی که کارگران از چرخه تولید خارج میشوند، مدیران یقهسفید، قائممقامها و مشاوران فاقد خروجی قابلدفاع، نه تنها حذف نشدهاند بلکه شمارشان چند برابر نیز شده است. آمارها نشان میدهد که پازل نابودی ایرانخودرو، با مشارکت چهرههایی چون کشاورز، علیپور و بیتدبیری پیرمحمدی، با دقت تمام چیده میشود.
کارگری که در خط تولید عرق میریزد، امروز قربانی قبیلهای شده است که جز خیانت، فرصتطلبی و وطنفروشی، هیچ چیز در کارنامهشان ثبت نشده است.
جناب آقای اژهای، اگر توان مقابله با مافیای خودرو را ندارید، و اگر ردپای برخی مدیران را که در بحرانهای امنیتی و جنگی اخیر که عیان شده است را نمی بینید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که با یک استعفا، بیش از این بار مسئولیت را بر دوش نکشید.
با احترام،
✍️ حراست
سلام سلام
از تیم کاربلد بخش خصوصی که ایران خودرو رو به اعتصاب کشوندند هم بنویس.
تیمی که کارکنان را برده، مشتریان را نادان، حاکمیت را بی مقدار و سایر سهامداران را احمق فرض میکنند روزهای زیبا و به یادموندنی در پیش دارند.
درصد کمک مالی کروز به ابراندخودرو چقدر ست در ماه ؟ ۳نماینده هیات مدیره دارد چقدر ورود مالی کرده است؟
ناعادلانه ارزش سهام ۴۰۰ میلیونی به ۵۰ میلیون تقلیل پیدا کرده است.
به امید آمدن مدیران نه بله قربانگو
سلام
چرا پیام های من حذف کردید
مدیریت محترم خط بازار
آزادی رسانه از بین بردید
برخی کارشناس های بنجل بی سواد با حقوق ۱۰۰ میلیونی به نوعی نماینده قطعه سازان با گرفتن رشوه قطعات بی کیفیت و بنجل وارد خط میکنند
هشتگ انحلال سازه گستر و ساپکو
پروردگارا خودرو سازی رو از دست شهرداری چی ها
داودی در پارس خودرو و سایپا پرس
باقری راشد در پارس خودرو
داود کریمی در ایساکو و …. در امان بدار
از این تیترا بوی این میاد علیمردان جا نداره میخوان دوباره بیارنش سایپا. بابا دست از سر سایپا وردارین بآ این مدیریتتون دارین بدبختش میکنین. بجای این ادمها که الفبای خودرو سازیو اومدن اینجا یاد بگیرن چهار تا از ادمهایی که تو این صنعت استخون خورد کردن و الان خودرو سا زیهای خصوصی قاپیدنشون وردارین بیارین و این بیسوادای بی تجربه رو بفرستین برن همونجایی که اگر رابطه نداشتن الان بودن
خط بازار جان
جوانی نون بازوت رو بخور
عظیمی مثل بهمن میمونه
بهمن عظیمی است که فقط خطر داره
باید از حافظه ها حذف بشه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰