رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

تحویل ندادن هواپیماهای پهن پیکر برنامه ریزی شده بود

زنگنه گفت: تحویل دادن هواپیمای کوچک و تحویل ندادن هواپیماها پهن پیکر توسط کشورهای استکباری برنامه ریزی شده بوده است.
کد خبر : 2531
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

به گزارش خط بازار، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در مورد مسائل و مشکلات ایران ایر باید تصمیم بگیرد، گفت: تاکنون کمک‌های بسیار زیادی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و اخیراً این شرکت تسهیلات و وام دریافت کرده و از طرف دیگر هم دولت پیگیر مسائل ایران ایر است.

او ادامه داد: دولت پیگیر مسائل مربوط به مبالغ و صندوق بازنشستگان ایران ایر است و مسئولان و وزیر راه و شهرسازی هم تمام قد پیگیر مسائل ایران ایر هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه مشکل اصلی ایران ایر صندوق بازنشستگی هما است، گفت: من همان موقع که در ایران ایر مشغول بودم، گفتم که کمک به ایران ایر نیاز به یک عزم ملی دارد.

زنگنه اظهار کرد: مشکلات ایران ایر به گونه‌ای نیست که توسط یک وزارتخانه یا دو وزارتخانه و یا دولت به تنهایی حل شود بلکه در مورد مسائل ایران ایر باید کل حاکمیت در مورد آن تصمیم درستی بگیرند تا ایران ایر از این وضعیت خارج شود.

منعی برای صدور مجوز پرواز‌ها به عراق وجود ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمان برجام خون تازه‌ای در ایران ایر جاری شد ولی متاسفانه دوام نداشت و کشورهای استکباری هم در آن دوره به جای آنکه هواپیمای پهن پیکر و یا ایرباس تحویل دهند، هواپیمای کوچک ای تی آر دادند که به نظر من اقدام آنها غیر برنامه‌ای نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده، چرا که آنها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از اوفک مجوز دریافت کردند که در همان دوره می‌توانستند برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: ایران ایر توانمندی‌ و استعدادهای بالفعل بسیار زیادی دارد و باید آنها را بالقوه کنیم.

او با بیان اینکه همه مشکلات پول نیست و پول می‌تواند عامل موثر باشد، اما عامل اصلی نیست و باید از ظرفیت‌های هما استفاده کرد، افزود: در دوره مدیریت من هیچ ملکی فروخته نشده است.

زنگنه بیان کرد: به طور قطع به شرکت هواپیمایی هما فشار بسیار زیادی وارد شده و ایران ایر یک شرکت هواپیمایی عیال وار است که تعداد افراد بازنشسته آن چندین برابر پرسنل شاغل آن است که حدود ۱۳ هزار نفر هستند.

زنگنه بیان کرد: تمامی این بازنشستگان مشکلات معیشتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود طبق قانون، صندوق بازنشستگی کشور باید حقوق پرسنل را تامین کند و کسری آن را از هما تامین کند اما هم اکنون تمامی مبالغ صندوق بازنشستگی توسط خود ایران ایر پرداخت می‌شود که این خود یک فشار بسیار زیاد و مضاعفی بر آن وارد می‌کند.

او توضیح داد: اگر بخواهیم هما را به یک جریان سود ده تبدیل کنیم حداقل باید ۴۰ و ۵۰ فروند هواپیمای آماده و فعال داشته باشیم که هم اکنون تعداد ناوگان فعال در هما حدود ۷ تا ۱۰ فروند است.

زنگنه در پایان بیان کرد: درآمد شرکت هواپیمایی ایران ایر هزینه‌ای است که با پیگیری کاپیتان برخور و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس دفتر رئیس جمهور سعی کرده‌ایم برای صندوق بازنشستگی آن بودجه در نظر بگیریم که قول‌هایی در این رابطه داده شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.