خط بازار
اخبار

به این دیزل امیدی نیست/ضرورت جوان گرایی در ایران خودرو

به گزارش خط بازار؛ طبق اطلاعات منتشر شده، حدود هفت هزار دستگاه کشنده دست دوم در گمرکات کشور دپو شده‌اند که برای واردات آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار ارز نیاز است؛ در حالی که ظرفیت تولید این محصولات در داخل کشور، به‌ویژه در ایران‌خودرو دیزل، به‌طور کامل وجود دارد.

عادل پیرمحمدی در نشست تخصصی بررسی چشم‌انداز ایران‌خودرو دیزل، عملکرد، چالش‌ها و راهبردهای توسعه‌ای این شرکت که با حضور اعضای هیات مدیره ایکو، نمایندگان صاحبان اکثریت سهام و مدیران ارشد ایران‌خودرو دیزل برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اصلاح استراتژی‌های توسعه محصول در ایران‌خودرو دیزل افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل نبود برنامه‌ریزی دقیق و موثر، بخشی از سهم بازار از دست رفته است. اگر توسعه محصول به‌موقع و متناسب با نیاز بازار انجام می‌شد، امروز با این چالش‌ها مواجه نبودیم. یقینا با تغییرات مدیریتی صورت‌گرفته، در مسیر بهبود و ارتقای عملکرد این شرکت گام‌های موثری برداشته می‌شود.

اصلاحات استراتژیک در ایران‌خودرو دیزل با هدف افزایش سهم بازار در خودروهای تجاری

وی عدم اعمال قیمت‌گذاری دستوری در محصولات تجاری را عامل مهمی در تولید اقتصادی ایران‌خودرو دیزل برشمرد و در عین حال ساختارهای داخلی و تامین ارز را از چالش‌های اصلی این شرکت دانست و گفت: بازار و تقاضا وجود دارد؛ مساله اصلی توسعه محصول است.
پیرمحمدی بر به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی و همکاری با شرکای خارجی برای افزایش سهم بازار و شکوفایی دوباره ایران‌خودرو دیزل طی دو سال آینده تاکید کرد.

راهبردهای جدید در حوزه خودروهای تجاری اجرا می‌شود
در ادامه این نشست، نماینده صاحبان اکثریت سهام ایران‌خودرو نیز با ارزیابی فضای کلی ایران‌خودرو دیزل و اشاره به موارد مثبت و قابل بهبود در این مجموعه گفت: اگر در سال‌های گذشته، پس از پیوستن این شرکت به مجموعه ایران‌خودرو، استراتژی‌ها به‌درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد واردات در خودروهای تجاری بازار نبودیم.
حمید کشاورز خواستار توقف تولید برخی خودروهای قدیمی در ایران‌خودرو دیزل شد و تاکید کرد: تفکر راهبردی و جسورانه‌ای که در سطح مدیریت کلان ایران‌خودرو حاکم شده، می‌تواند مسیر تحولی جدیدی را در ایران‌خودرو دیزل رقم بزند.

اصلاحات استراتژیک در ایران‌خودرو دیزل با هدف افزایش سهم بازار در خودروهای تجاری

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو دیزل، تصریح کرد: پیچیدگی‌های حوزه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین بیش از بخش سواری است و برای موفقیت باید به راهبرد تولید مشترک برخی قطعات و مجموعه‌ها از جمله موتور و گیربکس جدید فکر کرد. در حوزه اتوبوس، همچنان ظرفیت بالایی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد؛ تولید در این بخش باید احیا شود.
کشاورز گفت: حل مسایل و پیشبرد امور، نیازمند هدف‌گذاری شفاف، دقیق و واقع‌بینانه است. در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حفظ و توسعه اشتغال، نه تنها سیاست ماست، بلکه ضرورتی ملی است. جذب نیروی انسانی باید مبتنی بر شایستگی باشد، نه روابط شخصی.
در بخش بعدی جلسه، معاونان و مدیران این مجموعه نیز به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات واحدهای تحت مدیریت خود پرداختند.
پیش از برگزاری این نشست، حاضران از جدیدترین محصولات و خطوط تولید ایران‌خودرو دیزل بازدید کرده و در جریان آخرین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت قرار گرفتند.

اصلاحات استراتژیک در ایران‌خودرو دیزل با هدف افزایش سهم بازار در خودروهای تجاری

12 دیدگاه برای این مطلب

  • یک یک گفت:

    ایران خودرو دیزل با همه ی نقص هایی که داشت سهم چند برابری نسبت به بهمن خودرو در بازار داشت
    آقای پیر محمدی “بخوانید عامل بی اختیار کشاورز” تاریخ شما را قضاوت خواهد کرد
    هیچ کس با نفی عملکرد دیگران نتوانسته خود را سفید کند

  • دیزل بان گفت:

    خدا رحم کند شنیده ها حاکی از آن است که اصغر مدیر اخراجی چرخشی که از سال 95 بازنشته است همچنان بدنبال گرفتن پست در خودروسازی است، ظاهرا با فشارهای وارده به منجی تاکنون برای پست بازرسی اسلامشهری ها تحت فشار گذاشته است …

    • مهدی گفت:

      مثل نعمت زاده که چندین سال. مدیر و. وزیر بوده. این دولت هم صحبت ناترازی که ایجاد کرده آن می کنند . ولی دوباره. مدیران مسبب ناترازی و … را به کار می گمارد. اون هم پست. معاونت. رفع ناترازی. بخندیم با گربه کنیم.
      راه آهن وحمل ونقل ریلی مقرون بصرفه هم هزینه و صرفه جویی در. سوخت وان زی و جلوگیری از آلودگی رو بهمراه داره

  • ب م گفت:

    واقعا خجالت آور هست تولیدات ایران خودرو دیزل کامیون مدل ۱۹۶۰ در این شرکت
    در حال تولید هست ایران خودرو دیزل با تکنولوژی روز بیگانه است

  • جواد اشرفی گفت:

    در حرف زدن همه چیز را خودشان تولید می‌کنند و با کمترین قیمت . موقع فروش با بالاترین قیمت و می‌گویند دلار بالا رفته .

  • نقطه گفت:

    فکرشو بکن
    پولت وکالتی بشه
    خانواده سه فرزندی و چهار فرزندی و پنج فرزندی باشی
    نماینده مجلس و دولت و خانواده فلان و بیسار باشی
    طرح خودرو جایگزین باشی
    فرزند فلان ابن فلان ابن فلان باشی
    هزار بار در قرعه کشی شرکت کرده باشی
    تا خدای نا کرده اسمت دربیاد
    همون بهتر که خودرو خارجی دپو بشه و این کارخانه های دلال ورشکسته بشوند

  • عباس عطاری گفت:

    خخخخخ. شرکتی که تمام مسئولین رو تغذیه میکنه و بزرگترین دشمن ملت و کشور ایرانه حرف از چی میزنه ؟؟؟

  • ايوب گفت:

    بهترين مديرعاملان گروه صنعتي ايران خودروديزل از دهه هفتاد تا كنون
    ١-يداللهى
    ٢-هاشم يكه زارع
    ٣-جواد توسلى مهر

  • Ali گفت:

    با سلام
    به استحضار میرساند متاسفانه مسئولین انتخاب شده تا رده مدیریت افرادی می باشند که با واسطه گری و دلالی پست گرفته اند وحدود 90 درصد آنها با مدارک دانشگاهی نا معتبر در زمان دوره کارگری لیسانسه نا مرتبط گرفته اند و مدیریت جدید با این افراد دوزاری نتیجه نخواهد گرفت و تحولات در حد شعار باقی خواهد ماند . با تشکر

  • مهدی گفت:

    مدیرعامل ایرانخودرودیزا و ایرانخودرو بدون اجازه کشاورز آب نمیخورن و اصلا صحبت از شایسته سالاری نیست وقتی نفر با مدرک کاردانی مدیر میشه وقتی معاونت مالی ایرانخودرو یک متولد ۱۳۷۲ با هیچ سابقه کاری میشه وقتی معاونت مالی یک متولد۱۳۶۸ با هیچ سابقه کاری میشه

  • Mohammad گفت:

    خداروشکر ایران خودرو از این مسخره بازی های مربوط به استعلامات سلیقه ای برای گرفتن پست و دکان باز کردن حراست های نالایق نجات پیدا کرد ، امیدوارم افرادی که تجربه و شایستگی دارن به حق خودشون برسن و پست هارو تسخیر کنن نه افرادی که با گروه های خاص عجین شدن ، البته این مهم باید باتدبیر و درایت بخش خصوصی صورت بگیرد و لاغیر

  • hamid گفت:

    همین الان مدیرعامل سفارشی از سایپای سوریه فرستادن سمندریل.

دیدگاه خود را بنویسید