بن بست عظیم در جاده مخصوص/تنها شانس یاران ملت در خودروسازی

شهادت سید ابراهیم رئیسی، شهید خدمت، شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد. فردی که علی رغم همه تهمت ها ولی مجاهدانه و صادقانه به مردم خدمت کرد و دستاوردهای بزرگی را در بخش های مختلف به ارمغان آورد.
کد خبر : 73699
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

به گزارش خط بازار؛ شهادت سید ابراهیم رئیسی، شهید خدمت، شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد. فردی که علی رغم همه تهمت ها ولی مجاهدانه و صادقانه به مردم خدمت کرد و دستاوردهای بزرگی را در بخش های مختلف به ارمغان آورد.

این اتفاق فارغ از ابعاد سیاسی و اجتماعی، آثار اقتصادی و صنعتی در پی دارد. چرا که دولت کنونی صرفا تا ۵۰ روز فرصت خدمت گذاری به مردم را دارد و بعد از آن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جدید قوه مجریه تعیین خواهد شد که قطعا با انتخاب رئیس جمهور جدید حلقه اصلی مدیریتی کشور از جمله وزارت صمت دچار تغییر خواهد شد.

تجربه چند دهه اخیر نشان داده همواره با تغییر وزرای صمت و معاونین آن، معمولا مدیران عامل خودروسازی برکنار و نفرات جدید و همسو با جریان سیاسی حاکم بر سر کار می آیند. البته ممکن است این تغییر بلافاصله بعد از انتخاب وزیر جدید صمت نباشد ولی در نهایت با یک فاصله زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

براساس همین فرضیه، با توجه به تحولات سیاسی جدید آینده بسیاری از مدیران کنونی و رده بالای خودروسازی روشن نیست و ممکن است تعداد قابل ملاحظه ای از آنان تغییر کنند مگر اینکه جریان جدید سیاسی مستقر بر قوه مجریه همسو با مدیران کنونی باشد که در این صورت احتمال تغییر ضعیف است.

بررسی های خط بازار نشان می دهد جریان کنونی حاکم بر خودروسازی که حرف اول و آخر را در انتصابات می زند، ملت مجاهد است که همکلاسی ها و دوستان شهری خود را به صورت اتوبوسی و لیزینگی به جاده مخصوص تحمیل نموده است. ملتی که اخیرا حواشی آن زیاد شده و احتمال تغییر آن نیز وجود دارد.

از طرف دیگر بررسی کاندیداهای احتمالی برای ریاست جمهوری نشان می دهد این ملت تازه به دوران رسیده فقط در یک حالت می تواند بقای خود و  همکلاسی های کوتوله خود را تضمین کند که مهر یک کاندیدای خاص در دل مردم پاشیده شود و فرد نزدیک به جریان فکری ملت منتخب مردم شود. در غیراین صورت بعید است تیم کنونی حاکم در خودروسازی با توجه به این حجم از بی اخلاقی ها و رفتارهای دیکتاتورمآبانه نیمه دوم سال را ببینند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 17
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سهيلي چهارشنبه , 2 خرداد 1403 - 22:00

باند جناب مهر و باب عزيز هنوز نيومده بايد برن، كاش انسان ها طوري رفتار كنند كه با از دست دادن صندلي هاي مديريت دوستان قديمي خود را از دست ندهند…..
صندلي و قدرت براي كسي ماندگار نيست
انسان باشيم

طاهر چهارشنبه , 2 خرداد 1403 - 23:23

بی اخلاقی به معنای واقعی
قطعا اگر هم ماندگار بودن دستاوردی به جز خیر و برکت برای دوستان خود نداشته و‌نخواهند داشت…
پارس خودرو به یمن حضور مدیر اعا

همشهری چهارشنبه , 2 خرداد 1403 - 23:44

انشالله بابی از هم پاشیده شود
تا بتوان قالی خودروسازی را خوش نقش بافت

مجاهد پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 8:50

📌چرا با ارزپاشی، معجزه ای در تولید خودرو رخ نداد

دنیای اقتصاد نوشت:
🔹برخی خودروسازان در شرایطی از عدم تخصیص ارز تولید و قطعه و لوازم یدکی خودرو گلایه می کنند که بانک مرکزی با انتشار فهرست ارزبگیران نیمایی، پاسخ گلایه فعالان این حوزه را داد.

🔹در گزارش اخیر بانک مرکزی تاکید شده که سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو پرداخت شده که از این میزان ۴ میلیارد و ۲۹۴ میلیون دلار از محل سامانه نیما تامین شده است.

🔹طبق آمارهای ارایه شده از سوی سه مرجع یعنی گمرک، سازمان توسعه تجارت و همچنین بانک مرکزی در شرایطی وزارت صمت برای خودروسازان خصوصی، سال گذشته ارزپاشی کرده که نیمه دولتی ها و وارداتی ها از این قافله عقب ماندند.

🔹وزارت صمت برای حل مشکلات تیراژ و بازار خودرو، تنها بر ارزپاشی در شرکت های خودروسازی تمرکز کرده بدون اینکه چالش ها و مسایل ریشه ای این صنعت را حل کند.

🔹هرچند خودروسازان نیمه دولتی که مجبور به اعمال قیمت های دستوری از سوی دولت بودند، با دریافت ارز نیمایی هم با ضرر و زیان مواجه شدند با این حال به نظر می رسد که مونتاژی ها چندان از مسیر ارزپاشی سیاستگذار، ضرر نکردند.

🔹تامین ارز برای خودروسازی بطور حتم برای حل مشکلات این صنعت پیگیری شده این در شرایطی است که ارزپاشی تاکنون نتوانسته مسیری برای رفع چالش ها پیش پای خودرو قرار دهد.

🔹با این حال هر زمانی که موضوع واردات خودروهای نو و کارکرده مطرح شده، سیاستگذار یا برخی مسوولان دولتی، نبود ارز را دلیل واردات قطره چکانی و یا عدم ورود کارکرده ها خوانده اند.

س گ ا پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 10:55

جناب توسلی مهر و اردلان حسینی یکی از مهم ترین شرکت های گروه سایپا امداد خودرو سایپا هست که با وجود فساد سیستماتیک مدیر پشتیبانی شبکه ارائه خدمات به همراه روسای ادارات زیر مجموعه اش از جمله رئیس اداره ارزیابی و نظارت بر شبکه امدادی و رئیس اداره فنی و مهندسی با مشکلات عدیده آیی روبه رو هست و این مشکلات اثر مستقیم بر روی کیفیت ارائه خدمات امدادی و درنتیجه رضایت مشتریان داره.لطفا نگاه ویژه آیی نسبت به امداد خودرو داشته باشید

شامی پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 12:14

اردلان حسینی تا اینجا که خوب کار کرده.

ابومحمد پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 12:47

پس از انتخاب رئیس جمهور جدید و وزیر صمت ، فیلم این آقایون هم تموم میشه و ممکنه زمستون امسال رو نبینن. توسلی هر چی بسته بود با این تیم بود و ممکنه تیم جدید آدم خودشون رو بزارن که محتمل هستش. احتمال زیاد جریانی که توسلی با خودش برد سایپا و اونجا رو فتح کرد بزودی در سراشیبی سقوط قرار بگیره . این تحلیل من باب نادیده گرفتن موفقیت های توسلی مهر و رفقا در ایران خودرو دیزل نیست و از آن جهته که اتفاقات رخ داده اخیر بر کل صنعت تاثیر خواهد گذاشت و …

رضا پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 17:20

راشدی تارگت تمام ادوار امداد را در اردیبهشت ماه زد و الان تمام خودروهای امدادو عاملیت ها قطعه سایپا یدکی دارند
پشتیبانی خدمات را که هم پوکوند

یوسف پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 12:32

تجربه اردلان برای شغل جدید به کمکش میاد و موفق میشه.

سامان شنبه , 5 خرداد 1403 - 22:09

منظورتون از تجربه دوماه رزومه گواه ايشان است؟ چون به غير از اين رزومه مديريتي ديگري در كارنامه ايشان نيست

جبار پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 13:24

صوفي سرخوش از اين دست كه كج كرده كلاه، به دوجام دگر آشفته شود دستارش… فكر اينجاشو نميكردن

سایپا پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 14:19

جناب آقای توسلی مهر، مدیرعامل گروه سایپا، زمان ندارید و هنوز مدیرعامل شرکت های اصلی که باعث کاهش تولید در این مدت شده اند را تغییر ندادید و در آینده جلوی وزیر صمت جدید چه پاسخی دارید؟
مگاموتور، قالب های سایپا، سایپا آذین و….

مظلومان زر پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 16:25

فنرسازی زر رو فراموش کردی بگی که مدیر عاملش یک شبه بواسطه فامیلی ره صد ساله رو رفت و از کارشناسی مدیر عامل شد و خون همه رو تو شیشه کرده و داره میلیاردی در زادگاه مدیر عامل قبلی و خودش از جیب سهامدارها کارخونه می سازه!!!!

شکرگزار پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 19:27

جناب مهر، مدیر نمونه کشوری رو که نتونستی عوض کنی، با فوق دیپلم پرستاری و نمایش مسخره مدیر نمونه شدنش

سلطان پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 23:44

اگه عرضه داری شما هم با پرستاری بیا مدیر نمونه شو

رضا پنجشنبه , 3 خرداد 1403 - 22:27
مگاموتور جمعه , 4 خرداد 1403 - 11:46

یعنی واقعا این مملکت صاحب نداره اینطور پول بیت المال رو بردارن کسی هم حرفی نزنه ، راست راست تو شرکت با پرویی راه می‌رن
فیشهای حقوقی انچنانی بازم دزدی میکنن به زن‌های شرکت هم رحم نمیکنن
فقط تاسف