خوشم میاد خودتم فهمیدی تپهی سالم باقی نگذاشتی، حالا افتادی دنبال ناجی میگردی :))))
مصطفوی این را بدان که آینده ایران خودرو هر چی بشه، یقینا یقینا هیچی گیر تو نمیاد حتی اگر همون جنتلمنهای کیلومتر سیزده کار را دست بگیرند هم چیزی گیر تو نمیاد. این را با علم و یقین گفتم بهت.
حداقل مرد باش و این دم آخری دیگه سعی نکن کار را برای خودت خرابتر کنی. الان دیگه غش کردن توی بغل این و اون جواب نمیده. اون جنتلمنا صد تا امثال من و تو رو تشنه میبرن لب چشمه و تشنهتر برمیگردونن.
خاطرت جمع، این گوری که نشستی سرش گریه میکنی توش میت نیست.
به مناسبت روز پدر؛
بن بست در جاده مخصوص؛ روز پدرِ خودروسازی چه روزی است؟
به گزارش خط بازار؛ پدر به عنوان سرپرست خانواده دارای دو کارکرد خرد و کلان است. همان طور که یک پدر در سطح خرد “تکیه گاه” تک تک اعضای خانواده است و امور جاری مربوطه را سامان می دهد، در سطح کلان نیز “محور توسعه” خانواده می باشد و با تدابیر لازم زمینه رشد اجتماعی فرزندان خود را در جامعه فراهم می کند. این دو کارکرد، مکمل و لازم و ملزوم هم می باشد. کارکردهایی که نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور است.
صنعت خودرو در ایران طی دو دهه اخیر ذیل سایه مدیریت دولتی_سیاسی_امنیتی در چنان باتلاقی فرو رفته که تمام راه حل ها برای برون رفت آن به بن بست رسیده است. حتی تغییر دولت ها و وزرای صمت نیز نتوانسته چاره کار شود. یک وزیر به خاطر اعطای رانت خودرو استیضاح می شود؛ دیگری به خاطر قیمت خودرو عزل می شود.
در این بحران بی سابقه قطعه سازان در عزای مطالبات خود مرثیه می خوانند؛ مریدان تهرانی هر روز دل آشوبِ از دست دادن صندلی مدیریتی خود هستند؛ دروغگویان ملت با سراسیمگی انتصاب دوستان خود را مقدم بر منافع دیگران می داند؛ تکنوکرات ها عقل خود را به دست بازنشسته های نظامی داده اند و پوران ناصالح به قیمت کاهش عظیم تولید، خود را کُشته مُرده دوستان کرده اند.
«زیان انباشته چند ده هزار میلیاردی»، «عملکرد مدیران محافظه کارِ ناکارآمد» و «بحران تولید و نقدینگی» نشان می دهد نه اوضاع شرکت های خودرویی به سامان است و نه خودروساری در مسیر توسعه قرار دارد. وضعیتی که همه از آن ناراضی هستند. هم مردم دل خوشی از قیمت و کیفیت ندارند و هم دولت ها نگران آینده خودرو هستند.
هرچند که تاکنون هیچ کدام از راه حل ها نتوانسته دردی از خودروسازی دوا کند، ولی به نظر می رسد هنوز امید به بهبود اوضاع وجود دارد. نظر عقلای ملت این است که خودرو نیاز به یک ناجی دارد. ناجی که همچون یک پدر هم تکیه گاه باشد و هم محور توسعه. هم بتواند اوضاع خودروسازان را ساماندهی کند و هم بتواند خودرو را به ریل توسعه برگرداند.
چنین پدران ناجی در حال حاضر در خودروسازی حضور دارند. پدرانی که بعد از خیامی ها در عصر کنونی هم تراز ایلان ماسک ها امتحان خود را در بخش خصوصی به خوبی پس داده اند. پدران جنتلمنی که نشان داده اند می توانند 20 هزار نیرو را همزمان مدیریت کنند و در عین حال سالانه چند هزار میلیارد تومان سود به ارمغان بیاورد. پدران نابغه ای که چندین سال از بقیه جلوتر هستند و نقشه راه توسعه خودرو را به خوبی می دانند.
تا زمانی در مدیریت خودروسازی چنین پدرانی در راس امور قرار نگیرند، بحران خودروسازی عمیق تر خواهد شد. بحرانی که در حال فروپاشی کل صنعت خودرو است و اگر برای آن تصمیم عاجل گرفته نشود، تبعان فروپاشی آن دامن کل صنعت را خواهد گرفت.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، پدر خودروسازی ، خصوصی سازی ، خط بازار ، خودروسازی ، سایپا ، کروز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بزودی کسی مدیرعامل میشه که تمام مشکلات را براحتی حل می کنه.
مدیری از جنس خود کارگرها، باهوش، باذوق، اهتمام بالا، یار و یاور صنعت، مقبول همه.
مطمئن باشید.
تنها مدیر از جنس روشن آزاده ست !
هیچ کس جز مهندس نجم الدین نمی تواند ایران خودرو اداره کند
دوست عزیز الان نجم الدین رئیس هیئت مدیره است و چه گلی به سر شرکت زده که بشه مدیرعامله زیر دست هیئت مدیره بخواد به سرمون بزنه؟ اون بابا دیگه دوره اش گذشته الکی خیال پردازی نکنید
اگر شما یکم معلومات در رابطه با مدیریت هر شرکتی داشته باشی اینو میدونی فقط وفقط مدیر عامل مقام اجرایی و ارشد هر سازمانی هست و رئیس هیئت مدیره اونم غیر موظف نمیتونه یک دستمال از جیبش دربیاره و اجی مجی لا ترجی کنه و گند کاری چندین مدیر عامل رو جمع و جور کنه
نجم الدین یک بار زمان مدیر عاملیش امتحان خودش رو پس داده
یکی فرق ckd با skd را نمیداند شده مدیرعامل خودروسازی کشور
یکی هم با رانت شده مدیر عامل
بولله هیچکدام از اینها در حد کارشناس در خودرپسازی نمیباشند
چطور یک آمپول زن بجای تخصصی ترین فرد صنعت خودروی کشور میشه هیات مدیره؟!؟!
فلان مدیرعامل اکر پدرش نبود مدیرعامل میشد ؟ بولله که در خط تولید هم راهش نمیدادن
آقای وزیر دست بجنبان با این دست فرمان ره به جایی نخواهی برد.
افراد سالم و متخصص خوبی الان در سبد هستش که میتوانند منجی خودروسازی باشند.
جایی که تخصصی ترین فرد خودروسازی را بردارند و بجاش غیرمتخصص بزارن
وضع همین میشود
ما دوست داریم که نجفیان برگردد و کار نیمه تمام خود را در کسوت مدیرعاملی تمام کند اما فکر نکنم برگرده
چه کسی معدن سودده را ول میکنه بیاد خودروسازی
بنظر من با این همه حال به خودروسازی برنمیگرده
مرد بزرگ نیم وجبی کوتوله تر از کوتوله یک تنه گند زد رفت پی کارش
قابل توجه عزیزان بزرگ همون عظیم بیک است حالا نمیدونم کجاش بزرگه ؟؟؟؟؟؟؟؟
همون روزای اول خودت هم گفتی و همه هم تایید کردن کسی که فرق ای سی یو با اطاق آی سی یو رو نمی فهمه برای چی باید بشه مدیر عامل این شرکت به این بزرگی کسی که حتی تو رشته تحصیلی خودش سابقه حل کردن یک پرونده قضایی رو نداره و حتی نتونسته شاخ دو تا بز رو از هم جدا کنه میاد میشه مدیر عامل گروه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد صحبت از قد کوتوله میشه
مگه کوتوله تر از بزرگ هم میشد که بشه مدیر عامل واقعا قحط الرجال شده تو این مملکت یعنی یک آدم حسابی نبود که بزارن برای مدیر عاملی یعنی باید به حال این مملکت گریست ؟؟؟؟؟؟؟
ما که دم از امام زمان میزنیم باید چنین مدیران بی لیاقتی داشته باشیم بعد منتظر آقا امام زمان هستیم ؟؟؟
یا خدا خودت مددی کن ریشه این کوتوله ها رو قطع کن
تا زمانیکه برای رفع مشکلات صنعت منتظر یک فرد ناجی باشیم هیچ چیز درست نخواهد شد
شخصی هم که مد نظر این متن است صرفا کسی است که ظاهرا بخش خصوصی است ولی با رانت و روابط و رشوه و … رقبا رو یه در کرده و با تک سورس شدن در ایران خودرو و سایپا ثروت به جیب زده ، ایلان ماسکی در ایران وجود نداره
مدیر کوتوله شرکت رو به تباهی و نابودی کشونده دیگه باید چکار کنه تا تغییر کنه
آقا ننه قمر شله زرد پز بهتر از اینا شرکت رو اداره میکنه برید اون و بیارد سرکار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷