خطیبی دغدغه منابع انسانی داشت.همه از او راضی بودند. با این حال او قربانی مدیر الف خود شد.کسی که فقط برای سو استفاده آمده بود و قرارداد لباس می بست.
بلای دولت ها بر سر خودروسازی؛ کاهش عمر مدیران عامل از ۸ سال به کمتر از یک سال
به گزارش خط بازار؛ سیاسی کاری افراطی و جنون آمیز دولت ها در خودروسازی طی یک دهه گذشته تبعات جبران ناپذیری داشته است.
متاسفانه رفتارهای سیاسی دولت ها در شرکت های خودروسازی باعث شده، انتخاب مدیران عامل بیشتر رنگ و بوی سیاسی کاری بگیرد تا صنعتی. به همین دلیل عمر حضور مدیران عامل در خودروسازی کاهش چشم گیری یافته است. به عنوان نمونه بررسی عمر مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو از اوایل دهه ۷۰ تاکنون به روشنی گویا همین مطلب است.
منوچهر غروی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ به مدت ۸ سال
منوچهر منطقی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ به مدت ۷ سال
جواد نجم الدین از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به مدت ۴ سال
هاشم یکه زارع از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ به مدت ۶ سال
فرشاد مقیمی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به مدت ۲ سال
مهدی خطیبی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به مدت ۱ سال
حال باید دید با انتخاب علیمردان عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو این روند نزولی در ایران خودرو ادامه خواهد یافت یا معکوس خواهد شد؟
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، علیمردان عظیمی ، فرشاد مقیمی ، منوچهر غروی ، منوچهر منطقی ، مهدی خطیبی ، هاشم یکه زارع
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمود خالیبند میخواد دور دوم بازنشستگیشو تجربه کنه و دست به دامن اهالی میچکار شده…
یکی از مشکلات صنعت خودروسازی نداشتن بزرگی است که بتواند در زمان مناسب و شرایط حساس اقتصادی تصمیم درستی اتخاذ کند
خودروسازی بجای اینکه بنگاه اقتصادی صنعتی باشد تبدیل به یک بنگاه سیاسی صنعتی شده
و جولانگاه برخی سیاستمداران بیسواد نالایق شده که هرکدام به شیوه های مختلف تیشه بر ریشه این درخت تنومند زده اند .یکی با استخدام آقازاده بی خرد و بی دانش خودش یکی با آوردن انحصاری قطعه ساز به داخل آن و خلاصه هر که میخواهد از این سفره پهن شده سهمی بی زحمت بردارد . و در انتها کار گر میماند و بدبختیهایش .
در ادامه به بررسی و مقایسه عملکردی جالب این افرادی که در ایران خودرو مدیر عامل شده اند خواهم پرداخت که اگر به هرکدام چند نیروی انسانی و مقداری آهن پاره بدهی در آخر به چه چیز تبدیل خواهند کرد میپردازم
اگر به هرکدام مدیران تا کنون ۱۰نیروی کار و ۱۰ کیلو آهن قراضه تحویل بدهند و قرار باشد از در فضایی به وسعت ۱۰ کیلومتر مربع فعالیت کنند چه میشود
غروی:
توسعه فضا از ۱۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر؛ افزایش نیروی انسانی کارآمد و متخصص و تبدیل آهن پاره به ۱۰ عدد خودرو با کیفیت با هزینه ثابت.
منطقی: ثابت ماندن فضای کار، کم شدن و پراکنده شدن نیروی انسانی و در آخر تولید یک هواپیمای ملخ دار بجای خودرو با افزایش ۱۰۰برابری هزینه.
نجم الدین:
کم کردن فضا از ۱۰ کیلومتر به ۵ کیلومتر؛ افزایش نیروی انسانی سیاسی و تبدیل آهن پاره به ۱۰۰ عدد خودرو بی کیفیت و افزایش هزینه ثابت.
یکه زارع:
ثابت ماندن فضا با همان ۱۰ کیلومتر؛ افزایش نیروی انسانی هم سیاسی هم متخصص و تبدیل آهن پاره به ۱۰۰ عدد خودرو با کیفیت و افزایش بیحساب هزینه ثابت.
بقیه هم که اصلا لایق اینپست نبودند و جای اظهار نظر ندارند
فکری هم برای زیرمجموعه های مگاموتور کنید
مانند شرکت گدار قطعه کیا که مدیر عامل برکنارشده ایران خودرو بوده.
اقای تیموری اقدام کنید
برخی نوشته ها و تفسیرات بعضاً با منظور و ناعادلانه خبرگزاریها و سایتهای اینترنتی از جمله “خط بازار” هم بی تاثیر نیست و در بیشتر موارد، غرض ورزیهای شما هم بلای جان صنعت و مدیران شده است.
نه این درست نیست امثال خط بازارها هستند که فاسدین رشوه خوار مشکل اخلاقی دار و امثال و نژاد غ ها و ……را رسوا میکند.
خط بازار خدا قوت و همیشه تندرست و سلامت باشی بلکه شماها دست مفسدین و حامیان مفسدین را رو کنید و رسوا.
پرچم خط بازار بالاست 🚩🚩🚩
سلام ، سلام ، سلام
وقت همگی بخیر و شادی
دوست دارم اسم مطلبم رو بذارم
« خودرویی جهت تحویل در کار نخواهد بود »
پس تا انتها مطالعه بفرمایید .
متاسفانه خسارت هایی که از جانب وزرا و دولت بی برنامه بر پیکر این صنعت وارد شده و می شود بی مانند و بی همتاست
از ما گفتن
با این دست فرمان ، در آینده ی نزدیک ، نابودی کامل خودروسازی را شاهد خواهیم بود
و افتخار و آوازه ی نابودی صنعت و تولید ملی تا ابد و دهر بر پیشانی دولت ابراهیم ریسی نقش خواهد بست
از ما گفتن ، در اینده ی نه چندان دور ، اقدامات دولت و وزیر بی خاصیت آن در کتابهای عبرت آموز در سراسر جهان تدریس خواهد شد.
اخرین اقدام هم ؛ تکلیف به پیش فروش کامل تولیدات یکسال می باشد
تولید یکسال چه قدر خواهد بود ؟ با دستورررر رییس جمهور ، یک و نیم برابر تولید امسال !!!!
برادر جان ، اقتصاد و صنعت با دستور آب دوغ خیاری جمع نمیشود
پیش فروش میکنید ،به دستور رییس جمهور ۱.۵ برابر تولید امسال
با چه قیمتی ، قیمت سال جاری که به لطف شورای معلوم الحال رقابت ، در واقع بیش از یکسال است به روز نشده است . قیمت مواد اولیه و … چند برابر شده ولی قیمت کارخانه خودروساز تکان نخورده ، چرا ، چون دستورررر است
دوستانی که تصمیم دارند در پیش فروش عظیم خودرو سرمایه گذاری کنند
بدانید و آگاه باشید
«« خودرویی در کار نخواهد بود »»
عرضه با این سبک و سیاق صرفا برای این است که جناااااب وزیر الوزرا قول داده بودند تا اخر امسال قرعه کشی را حذف خواهند کرد، فعلا ایشان نشان بدهند که به قولشان عمل کرده اند . فردا چه بر سر بقیه می اید به ایشان ارتباطی پیدا نمیکند .
این خط و این نشان
خودروسازی با این طرح های خلق الساعه نابود خواهد شد و جناب آقای رییسی با دستووووورات خودشان تا قیام قیامت در یادها به عنوان نابودگر صنعت و تولید وطنی شناخته خواهند شد
با روی کار آمدن هییت مدیره ی جدید ایران خودرو و عملکرد چند روزه ی ایشان میتوان به وضوح این مطلب را مشاهده کرد که « «« خودرویی در کار نخواهد بود »»
هییت مدیره جدید ایران خودرو برای اینکه از حجم تعهدات غیر قابل ایفا در سال آینده بکاهد . در اقدامی مثال زدنی ، تولید روزهای پایانی سال را کاهش داده و به هر بهانه ای دنبال توقف تولید می باشد
موضوع امسال نیست ، نگرانی هییت مدیره از حجم تعهدات دستوری سال بعد است .
«« خودرویی در کار نخواهد بود »»
از ما گفتن
یا حق
افسوس
جناب آقای دکتر عظیمی مدیر عامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو با سلام و عرض احترام درد دلی و درخواستی از حضرتعالی بعنوان کارگران زحمت کش شرکت داریم
مدیر حوزه مدیر عامل پل ارتباطی شما با کلیه کارکنان شرکت و شرکتهای گروه است زمانی که امیر هوشنگ روشن بر مسند کار بودن این مهم به خوبی انجام میگرفت در اتاق ایشان بروی همه کارکنان باز بود و با روی خوش و آغوشی باز پذیرای همه بودن و هیچکس بدون حل مشکلش از این اتاق خارج نمیشد جلسات هفتگی در خصوص مسائل و حل مشکلات کارگران شریف منعقد و در خصوص آنها تصمیم گیری می گردید
مگر آقای جعفر سمیعی کیست که پذیرای هیچ بنی بشری نیست و تا کنون هیچگونه جلسه ای در خصوص حل مشکلات کارکنان زحمت کش شرکت از جانب ایشان برگزار نشده و اساسا بفکر حل مشکلات نیروی کار که سرمایه اصلی شرکت هستند نیست
از شما مدیریت محترم گروه تقاضا داریم تا ضمن بررسی موضوع فوق نسبت به بازگشت شخصی خدوم همچون امیر هوشنگ روشن به کار خود همت گماشته تا مشکلات کارگری این گروه معظم صنعتی انشاالله بطور کامل ریشه کن گردد
و من الله التوفیق
برخی حاشیه دارترین مدیر سالهای اخیر شرکت بود اینشون صلاحیت مدیریت این مجموعه با این عظمت رو نداشت همین زمان هم براش خیلی زیاد بود
سازمان های امنیتی باید در یک طرح ضربتی کارشناس دزد مدیر دزد ریس دزد مسئول دزد در خودروسازی را یک شبه جمع آوری کنند تا آیندگان از فسیل آنها استفاده کنند.هرچند سوخت فسیل آنها هم دزد است ولی فعلا چاره ای نیست
جناب آقای دکتر عظیمی
مساله کرامت و پاس داشت نیروی انسانی را درست شناسایی کرده اید. مجموعه بزرگ صنعتی ایران خودرو، نیاز به یک بازوی اجرایی بسیار قوی در کنار شما دارد تا مشکلات بزرگ این صنعت را با همدلی و هم افزایی و دلسوزی به صورت یکپارچه در کنار کارگران متخصص حل نماید.
باور داشته باشید که تیم مدیریتی فعلی این توان را ندارد. وباز این شکل کار مدیریت جناب عالی را در شش ماهه آینده زیر سوال می برد.ومسوولین را به فکر تغییر می اندازد.
شما بایستی وقت تدبر درطراحی استراتژی های کلان را داشته باشید و مسائل اجرایی و مدیری صنعتی کارخانه را به دست شخص با تجربه ای بسپارید که پایگاه عمیق و انسانی در قلب کارگران داشته باشد.وهمگی او را برای پیشبرد مقاصدعالی کارخانه قبول داشته باشند. پیشنهاد من به شما بهره گیری از پتانسیل بسیار بالای آقای امیرهوشنگ روشن آزاده است.
ایشان می تواند نقش بسیار ارزنده ای در رفع بحران های اقتصادی و یگانگی و اتحاد بخش مدیریت با کارگران داشته باشد.
و ایران خودرو را با مدیریت جناب عالی به بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان تبدیل نماید.
باور کنید جمع آوری خودروهای ناقص، افزایش و تنوع راندمان تولید، کاهش بیست درصدی قیمت خودرو،… با وجودو استقامت ایشان انجام شد.
این آقا از سرصبح تا نیمه شب به صورت موثر در کارخانه حضورداشت.و مشکلات رفاهی و شخصی کارگران را رفع و رجوع می کرد. خودش همواره در خط تولید حضور داشت.و مشکلات تولید را حل می کرد.
شما در حال حاضر متوجه حساسیت وضعیت اقتصادی و مشکلات صنعت خودرو هستید. کارگران خط هم در کنار شما هستیم. لطفا در تیم مدیریتی در همین چند روزه تجدید نظر فرمایید.
مشکل فقط منابع انسانی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴