در ایران خودرو چه می گذرد؟/جنتلمن ها امیدِ جاده مخصوص

واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی برای جاده مخصوص بسیار امیدبخش است.
کد خبر : 102985
تاریخ انتشار :یکشنبه 24 فروردین 1404 - 10:50

به گزارش خط بازار؛ واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی برای جاده مخصوص بسیار امیدبخش است.

تیم جدید با قدرت کار را شروع کرده ولی شرایط به ثبات نرسیده است. با تقسیم کار تخصصی در بخش های مختلف، دست مدیرعامل از خیلی از امور کوتاه شده است. هنوز بین مدیران کلیدی اجماع و اتفاق نظر حاصل نشده است. پاسکاری جوان تازه به دوران رسیده به بهمن در اواخر سال ۱۴۰۳ و برخی دلخوری های نوروزی در سال ۱۴۰۴ دال بر همین موضوع است.

انتصاب نفر دوم ها در کسوت مدیرعامل، استفاده از مدیران درجه دوم در جایگاه اول و تن دادن اجباری به فشارهای سیاسی نشان می دهد که تیم جدید با فقر نیروی خوب مواجه است. وگرنه بر همگان مشخص است که در ایسیکو، ایساکو، دیزل و برخی دیگر شرکت ها به مراتب نیروهای بهتری می توانستند جایگزین شوند.

تمرکز بر کاهش هزینه ها، تقویت مشتری مداری، ارتقا خدمات پس از فروش به ویژه امداد و زیباسازی محیطی ۴ اولویت اول ایران خودرو در شش ماه اول سال جاری است. فسخ قراردادهای غیرضروری متعدد، کاهش هزینه ها در تامین قطعه، کاهش پیمان های برون سپاری شده و استفاده از ظرفیت های بلااستفاده داخلی، برگزاری جلسات متعدد در ایساکو و امداد و بازسازی محیط های کارگری از جمله مصادیق این موضوع است.

جنتلمن حاشیه نشین با قدرت و دقت بر فرایند تامین قطعه نظارت می کند و مذاکره با شرکای چینی خودروساز و قطعه ساز را دنبال می نماید. حذف محصولات شرکت های ورشکسته چینی و جایگزین کردن سورس های بهتر از جمله نتایج این تلاش ها بوده است. همه منتظر تغییر خالی بند جاده مخصوص و استقرار تیم کارآمد برای تبادلات بین الملی هستند.

در جامعه قطعه سازان، همه در شوک به سر می برند. برخی به صورت انجمنی با احتیاط اوضاع را رصد می کنند و فعلا ساز مخالف نمی زنند. دلالان پرونده دار مشهدی نیز مسلک حاجی را در پیش گرفته و در حال یارگیری در درون ایران خودرو و سهامداران احتمالی سایپا هستند. از مالی معزول گرفته تا حسینه کرمانی ها و اصفهانی ها.

چراغ های هزارویک شهر قطعه سازی دوباره روشن شده است. بازگشت از زندان، زمینه را برای توازن قدرت مهیا کرده است. برخی بر این تصورند که شرایط جدید با قبل زندان تغییر کرده ولی برخی معتقدند با اتمام دوران نقاهت، هزار و یک  سنگ اندازی و مخالفت از نو آغاز خواهد شد.

در این میان موتور تیم بله قربان گو در روابط عمومی همچنان روشن نشده و کارها سنتی و کُند پیش می رود. البته ساختارها در حال بازبینی است و شورای اطلاع رسانی ارتباطات تشکیل شده است. ولی نگاه جاری در این خصوص با وضعیت مطلوب فاصله معناداری دارد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Sardar یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۶

يعني ميشه دوباره شاهد حضور درخشان اون آزادمرد روشن ضمير تو ايران خودرو باشيم.

جواد یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۵

همونی که از پشت میزش گرفتن بردنش؟
آره چرا نمیشه همه چیز شدنیه.

مجاهد یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۲

علیمردان از توان و تخصص امثال خان کرمی و ناقدی استفاده نکرد و شرکت را به سرازیری زیان هدایت کرد.
لذا برای موفقیت مالک خصوصی جدید ایران خودرو پیشنهاد میگردد به دور از تصمیمات سیاسی از تخصص و تجربه دوران طلایی زوج خان کرمی و ناقدی در ترکیب مدیریت ارشد و ساختار تامین و تولید و فروش و بازرگانی شرکت استفاده نماید .

حسن. یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۶

اشتباه نکن، دقیقا برعکس هست سهامدار موافق بکارگیری آنها نبوده است

حاج امیر یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۲

ناقدی و خان کرمی اگر کنده کار بودن که روزگارشان این نبود .خان کرمی که با واسطه معاون شد و ناقدی هم در خلاء مدیران کارکشته .

ابوالفضل یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۶

طولی نخواهد کشید که گند این بازی خصوصی سازی در بیاد، کروز فاقد افراد شایسته در مقیاس ایران خودروست برای همین هم تا حالا از فسیل های مدیریتهای قبلی استفاده کرده .
کروز ایران خودرو رو به ورشکستگی خواهد کشاند

کارگر دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷

کاملا موافقم / یا قبلی را بین شرکتها جابجا کردند . یا سفارشی جدید از مافیا های دولتی مثل وزارت صمت و ایرو آوردند. یک عده هم که به باند طالقانی و اسلامشهری معروف هستند را جرات نکردند تغییر بدن.
چند تا جدید هم که اوردند انگشت شمار تو کار زاییدند مثل دیزل- سیستمها – . . .

قنبر علی دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۷:۵۵

اشراق برگشت.

کارگر خط تولید دوشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰

خدا وکیلی خودت میفهمی چه مزخرفاتی می‌نویسی اگه شجاعت اسم بردن نداری مطلب نزن جوجه نشریاتی

کارگر در دیزل شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۷:۲۳

وجود نداره اسم بزنی چون فردا مجبور پاچه خواری همون شخص بکنه

css.php